Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ik word er niet goed van

+21
Fjell
Steep
Stranger
Rapunzel
Blond
Starla
Aletta
Toet
Rush
Lady4
Viva
nina
Sneeuwvlok
LieveSterre
ellibre
Tabbert
Le Chat Noir
Plien84
Esperanza
slaatje
Exogenesis
25 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Ik word er niet goed van Empty Ik word er niet goed van

Bericht  Aletta wo 5 dec 2012 - 7:25

Het is geen wereldprobleem maar het is het enige waar ik op dit moment aan kan denken. Een paar maanden geleden wandelde er ineens een hele leuke jongen mijn leven binnen en om een lang verhaal kort te maken: ik ben verliefd. Ik heb al wel een keer met hem afgesproken, maar ik had een goed excuus om dat te doen. Dus dat was denk ik voor hem nog geen duidelijk signaal dat ik hem wel erg leuk vond.
Dus de vraag die mij nu de hele tijd bezighoud is: moet ik hem vertellen? En zo ja, hoe? Of moet ik gewoon nog een keer met hem proberen af te spreken?

Aan de ene kant zegt mijn verstand: vertel het nou maar gewoon. Want ik voel me nu al weken niet mezelf, kan me niet goed meer concentreren en daar word ik niet goed van. Als ik hem vertel dat ik hem leuk vind en vraag of hij hetzelfde voelt ben ik tenminste van die verrotte onzekerheid af.

Maar ik ben doodsbang dat ik geen schijn van kans maak. Om de een of andere reden trek ik niet veel
mannen aan. Sterker nog, een paar jaar geleden was ik verliefd op een andere jongen en in heel veel opzichten leek die situatie op de situatie waar ik nu inzit. En toen ik eindelijk de moed bij elkaar had geraapt om mijn gevoelens op te biechten, wees hij me af.
Dus ik kan me nu niet zo goed voorstellen dat zo’n leuke man als die ik nu heb leren kennen iets in mij
ziet. Hij is namelijk iemand die volgens mij best veel meisjes/vrouwen aantrekt en diep van binnen voel ik me gewoon niet aantrekkelijk genoeg. Hij doet wel lief tegen me, we hebben wel leuke gesprekken en we hebben wel aardig wat gemeen. Maar ik zie hem ook met andere vrouwen praten en dan lijkt hij net zo gezellig met ze te kletsen. Dus blijkbaar is hij gewoon iemand die makkelijk met anderen praat.

En dan komt er nog bij dat ik bang ben voor mezelf. Ik heb in het verleden wel eens geworsteld met
depressie en zo, en ik ben bang voor hoe ik ga reageren als hij ‘nee’ zou zeggen. Bijkomend probleem is dat ik op dit moment ook geen studie of werk heb (ben wel aan het solliciteren, maar er is in deze tijd natuurlijk weinig werk). Dus ik heb ook geen afleiding of zo. Ik zie mezelf straks al in mijn eentje in
mijn kamer zitten, terwijl ik me heel depri voel.

Misschien heeft iemand een advies, of iets bemoedigends voor me Ik word er niet goed van 561177? In ieder geval is het fijn om het even van me af te schrijven.

Aletta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 200
Punten : 235
Registratiedatum : 28-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik word er niet goed van Empty Re: Ik word er niet goed van

Bericht  Exogenesis wo 5 dec 2012 - 7:43

Je moet jezelf niet zo de put inpraten! Bovendien: Niet geschoten is altijd mis. Met één afwijzing ben je niet mislukt ofzo, dus grijp deze kans opnieuw, zou ik zeggen! En als hij je wel afwijst: so be it, dan past het niet. Maar er zijn anderen die jou wel de moeite waard vinden en wél bij je passen.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik word er niet goed van Empty Re: Ik word er niet goed van

Bericht  slaatje wo 5 dec 2012 - 8:21

Exogenesis schreef:Je moet jezelf niet zo de put inpraten! Bovendien: Niet geschoten is altijd mis. Met één afwijzing ben je niet mislukt ofzo, dus grijp deze kans opnieuw, zou ik zeggen! En als hij je wel afwijst: so be it, dan past het niet. Maar er zijn anderen die jou wel de moeite waard vinden en wél bij je passen.

Helemaal +1! Al je moed bij elkaar rapen en vertellen. Dan weet je ook gelijk waar je aan toe bent. Succes!
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik word er niet goed van Empty Re: Ik word er niet goed van

Bericht  Blond wo 5 dec 2012 - 9:39

Heb je niet de mogelijkheid om nog een keer met hem af te spreken? Een beetje aftasten, beetje flirten. Misschien kan je hem dan beter peilen? Soms moeten vlinders ook 'groeien' en kent hij je niet goed genoeg om ze al te hebben, maar dat je leuk zou kunnen gaan vinden als jullie meer met elkaar optrekken?

Het zo pats boem zeggen zou namelijk echt niet mijn voorkeur hebben.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik word er niet goed van Empty Re: Ik word er niet goed van

Bericht  Starla wo 5 dec 2012 - 10:34

Wat Blond zegt. Het is niet echt duidelijk in je verhaal of je hem vaak ziet/ vaak alleen met hem bent. Als dat wel zo is zou ik het wel laten merken, als dat niet zo is en je hebt hem maar een (paar) keer gezien zou ik het ook niet zo patsboem zeggen.
Ik lees in je verhaal ook alleen maar bang-dingen, bang voor afwijzing, bang voor dat hij het met anderen net zo leuk heeft, bang voor je reactie als.. (als als, heb je niks aan.)
Probeer het ook een beetje leuk te maken voor jezelf, leuk dat je zo'n leuke jongen leuk vind, spannend, probeer een beetje het positieve er van in te zien, dan straal je dat ook uit.
Ik denk ook helemaal niet dat je onzekerheid komt omdat je het kwijt wil dat je hem leuk vind, maar uit je verhaal lijkt het voor mij eerder alsof je het jezelf haast niet waard vind.
Dus zet je onzichtbare kroon op en wees jezelf, want het gaat uiteindelijk om jou toch king
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik word er niet goed van Empty Re: Ik word er niet goed van

Bericht  Aletta wo 5 dec 2012 - 12:08

Dankjulliewel voor jullie reacties! Ik ben inderdaad erg onzeker op het moment. In het normale dagelijks leven gaat het wat dat betreft veel beter (ik was vroeger wel erg onzeker maar dat is veel minder erg geworden). Maar zodra het om liefde gaat lijkt het alsof al die oude onzekerheden weer naar boven komen. Dat maakt het heel irritant.

Maar misschien dat ik inderdaad nog een keer moet proberen af te spreken. Ik zie hem over het algemeen niet heel vaak. De laatste paar weken heb ik hem toevallig iets vaker gezien, maar nu duurt het weer twee weken voordat ik hem tegenkom. En daarna is het kerstvakantie, dus duurt het nog langer...

Aletta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 200
Punten : 235
Registratiedatum : 28-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik word er niet goed van Empty Re: Ik word er niet goed van

Bericht  Starla wo 5 dec 2012 - 12:20

Kerstvakantie is wel een goede reden om te vragen of ie zin heeft om wat leuks te doen of warme chocomel te komen drinken Wink
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik word er niet goed van Empty Re: Ik word er niet goed van

Bericht  Esperanza wo 5 dec 2012 - 20:57

Eens met Blond en Starla.
Vraag of hij zin heeft om wat te drinken en ga leuke dingen ondernemen. Ik zou ook niet zo ineens vanuit het niets zeggen dat je verliefd op hem bent. Als jullie wat meer afspreken is het misschien ook wat makkelijker in te schatten.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik word er niet goed van Empty Re: Ik word er niet goed van

Bericht  Plien84 do 6 dec 2012 - 8:01

Ik heb een goed idee:) Ik zag net op TV een reclame van all you need is love. Je kan online een filmpje met je liefdesboodschap uploaden en die wordt dan verzonden naar de ander op kerstavond:D Als je dan wordt afgewezen is het digitaal:P

Plien84
Prater
Prater

Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik word er niet goed van Empty Re: Ik word er niet goed van

Bericht  Aletta vr 7 dec 2012 - 2:13

Plien84 schreef:Ik heb een goed idee:) Ik zag net op TV een reclame van all you need is love. Je kan online een filmpje met je liefdesboodschap uploaden en die wordt dan verzonden naar de ander op kerstavond:D Als je dan wordt afgewezen is het digitaal:P
Haha, no way!

Aletta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 200
Punten : 235
Registratiedatum : 28-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik word er niet goed van Empty Re: Ik word er niet goed van

Bericht  Le Chat Noir vr 14 dec 2012 - 0:35

Heb je al wat geprobeerd?
Ik zou gewoon zoals anderen al zeggen als volgende stap iets voorstellen zonder goede reden, maar gewoon 'voor de gezelligheid'. Daarmee maak je eerst al duidelijk dat je interesse hebt en hem in ieder geval aardig vindt smile.
Als hij hier op in gaat weet je in ieder geval dat dit wederzijds is. Aan de hand van hoe hij reageert en hoe het verloopt kun je kijken wat een volgende stap zou kunnen zijn. Het hoeft dan als het goed is ook niet alleen van jouw kant te komen.
Ik zou verder proberen niet teveel in te vullen van tevoren. Ook al lijkt de situatie op een vroegere situatie, dit is wel een andere persoon natuurlijk.
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik word er niet goed van Empty Re: Ik word er niet goed van

Bericht  Aletta vr 14 dec 2012 - 5:25

Dank je voor je reactie!

Ik ben tot actie overgegaan smile Heb heb nonchalant gevraagd of hij nog eens wilde afspreken (op zo'n manier dat het vriendschappelijk lijkt) en hij wilde wel. Op zich positief, alleen weet ik nou natuurlijk nog steeds niet of hij 'ja' heeft gezegd omdat hij mij ook wel ziet zitten, of dat het pure vriendelijkheid is en hij gewoon normaal vriendschappelijk contact met me wil. Ik hoop dat ik daar een beetje kan achterkomen, maar hoe weet ik nog niet.

Het lastige vind ik ook hoe ik hem subtiel kan laten merken dat ik interesse heb, of kan aftasten. Ik merkte de vorige keren dat ik hem sprak dat ik ook de neiging heb vooral niet te laten zien wat ik voor hem voel, zelfs niet als daar een goed moment is. Dus toen hij een keer vroeg of ik een man/jongen op het oog had (in de context van het gesprek was dat een wat logischer vraag dan het nu lijkt), zei ik heel snel "nee". Achteraf denk ik dat ik beter "misschien", of "tja" of "wie weet" of zoiets kunnen zeggen, zodat ik iets kan laten doorschemeren en kan flirten of zo. Maar dat lukt mij niet goed.

Aletta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 200
Punten : 235
Registratiedatum : 28-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik word er niet goed van Empty Re: Ik word er niet goed van

Bericht  Tabbert za 15 dec 2012 - 2:56

Zohe! Super gaaf dat je hem gewoon gevraagd hebt om wat met je te gaan doen. :cheering: En een man spreekt echt niet met een vrouw een-op-een af als hij meer dan een vriendschap niet ziet zitten Yes . Dus nu is het dus of jullie daadwerkelijk wat gaan afspreken en of het een-op-een is. Ik bedoel te zeggen, met z'n tweeën een filmpje pakken is wel overduidelijk een date. Dus dan hoef je niet zoveel af te tasten als je denkt.

Haha, en als hij de volgende keer vraag of je iemand op het oog hebt, moet je maar gewoon zeggen dat hij op je netvlies gebrand is angel
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik word er niet goed van Empty Re: Ik word er niet goed van

Bericht  Starla za 15 dec 2012 - 4:32

Ah wat goed Very Happy Ik denk dat je je er niet te erg druk om moet maken hoe je dat gaat laten merken. Als je alleen met hem afspreekt merk je snel genoeg of het klikt tussen jullie 2. Het is ook zo jammer als je er krampachtig van word.
Ik denk dat je dat gewoon moet afwachten tot jullie samen afspreken.

En wat tabbert zegt is ook wel een mooie haha, moet je op dat moment natuurlijk maar net opkomen natuurlijk Very Happy
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik word er niet goed van Empty Re: Ik word er niet goed van

Bericht  Aletta zo 16 dec 2012 - 21:20

Dank jullie voor jullie lieve reacties Ik word er niet goed van 561177.

Ik heb van het weekend dus met hem afgesproken, maar het probleem is nog niet opgelost Wink.

Op zich was het hartstikke gezellig. Het klikt zeker; we hebben heel gezellig gekletst over van alles en nog wat, ik ben veel langer gebleven dan ik van plan was en we hebben gezellig op zijn bed een film gekeken Ik word er niet goed van 1578173417. Maar ik heb nog steeds geen flauw idee of hij nou iets in mij ziet, of dat het allemaal puur vriendschappelijk is.

Een van de smoesjes die ik had gegeven om met hem af te spreken was dat ik me verveelde omdat ik momenteel geen werk heb (dat is op zich waar). Dus ik vraag me nog steeds af of hij niet gewoon uit vriendelijkheid met me afsprak en me wel aardig vindt en zo maar meer niet.

Ik heb ook geen signalen opgevangen in dingen die hij zei of zo dat hij mij leuk vindt. Maar aan de andere kant weet ik dat zelf ook altijd heel goed te verbergen en denk ik bij voorbaat misschien wel veel te negatief. Zucht.

Ik zie hem gelukkig deze week nog een keer in groepsverband ivm iets anders, maar wat ik daarna moet doen weet ik weer niet :S.

Aletta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 200
Punten : 235
Registratiedatum : 28-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik word er niet goed van Empty Re: Ik word er niet goed van

Bericht  ellibre zo 16 dec 2012 - 21:39

Ik heb nog nooit vriendschappelijk op het bed van een man een film gekeken Wink
ellibre
ellibre
Prater
Prater

Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik word er niet goed van Empty Re: Ik word er niet goed van

Bericht  LieveSterre zo 16 dec 2012 - 21:53

ellibre schreef:Ik heb nog nooit vriendschappelijk op het bed van een man een film gekeken Wink

Haha inderdaad! Ik ben benieuwd naar het vervolg Ik word er niet goed van 561177
LieveSterre
LieveSterre
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 103
Punten : 148
Registratiedatum : 10-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik word er niet goed van Empty Re: Ik word er niet goed van

Bericht  Aletta zo 16 dec 2012 - 22:26

Haha, even voor de duidelijkheid: we hadden allebei gewoon onze kleren aan en we zaten op het bed omdat we verder nergens konden zitten Ik word er niet goed van 253468018

Aletta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 200
Punten : 235
Registratiedatum : 28-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik word er niet goed van Empty Re: Ik word er niet goed van

Bericht  Starla ma 17 dec 2012 - 1:29

Ik heb wel eens vriendschappelijk een film met man op bed gekeken, maar hij is homo Razz
Aletta ik zou het gewoon afwachten, en sowieso een berichtje doen dat ik het leuk/ gezellig vond. Je/hij hoeft er ook niet meteen op te duiken toch? Ik zou trouwens geen smoesjes verzinnen hoor, gewoon zeggen dat je zin hebt om af te spreken omdat je dat gezellig en leuk vind. Anders geef je misschien een signaal af dat het tegen verveling is en dat is niet de hoofdreden Cool
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik word er niet goed van Empty Re: Ik word er niet goed van

Bericht  Tabbert ma 17 dec 2012 - 5:54

Of je stuurt gewoon een berichtje:

"Was gezellig. Wanneer jij je verveelt, mag je wel op m'n bed filmpje komen kijken Wink"


-- Hihi als dan de hint nog niet overkomt zonder te veel woorden, weet ik het ook niet.
Tabbert
Tabbert
Prater
Prater

Aantal berichten : 979
Punten : 996
Registratiedatum : 10-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik word er niet goed van Empty Re: Ik word er niet goed van

Bericht  Aletta wo 19 dec 2012 - 4:50

Weer een update: we waren deze week met een aantal mensen samengekomen, en de bewuste leuke jongen was er ook bij (laat ik hem voor het gemak A noemen). Ik zat vlakbij een vriend van A (laat ik hem even B noemen). Op een gegeven moment zegt B plompverloren hardop tegen mij, terwijl nog allemaal mensen om ons heen zaten: "Zo, dus jij had van het weekend een date met A?!"

Ik schrok me wild. En A hoorde het ook, dus die draaide zich om en zei zoiets van: "Hadden we een date?" Uit pure paniek begon ik te stamelen: "Huh, een date? Ik wilde gewoon op bezoek komen." En ik begon zenuwachtig te lachen en werd knalrood, waardoor B natuurlijk alleen maar harder begon te lachen. Wanhopig heb ik vervolgens B bekogeld met servetjes en plastic bestek.

B maakte de hele avond nog van die flauwe toespelingen, ook waar A bij was. Dus ik was heel bang dat A daarvan zou schrikken, zou denken: "O, het is niet de bedoeling dat ze denkt dat we daten" zou afdruipen en afstand zou scheppen. Maar dat deed hij niet; hij zocht gewoon nog contact met me. En daardoor kon ik ook de moed bij elkaar rapen om te vragen of hij nog mee wilde naar de bioscoop, en dat wilde hij wel.

Dus ik ben nu helemaal blij smile.

Aletta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 200
Punten : 235
Registratiedatum : 28-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik word er niet goed van Empty Re: Ik word er niet goed van

Bericht  Starla wo 19 dec 2012 - 5:13

Wat goed! :cheering:
Maar euh, als die vriend van A daar mee komt, hoe komt hij daar dan bij dat je bij A op bezoek bent geweest? :P Misschien heeft hij het wel verteld aan B en vol lof over je gesproken Very Happy Tenminste, ik denk dat mensen niet voor niks zo plagerig doen.
Leuk hoor dat jullie naar de bioscoop gaan :cheering:
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik word er niet goed van Empty Re: Ik word er niet goed van

Bericht  Gast wo 19 dec 2012 - 5:29

Je zal toch op de een of andere manier indruk hebben gemaakt, anders gaat hij niet tegen zijn vriend vertellen dat je bij hem op bezoek bent geweest. Wink
Maar leuk hoor, heb je al een datum afgesproken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ik word er niet goed van Empty Re: Ik word er niet goed van

Bericht  Sneeuwvlok wo 19 dec 2012 - 6:48

Ik denk inderdaad net als de rest dat B niet voor niets zo plagerig doet de hele avond!
Leuk dat je hem gevraagd hebt om naar de bioscoop te gaan! Veel plezier smile
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik word er niet goed van Empty Re: Ik word er niet goed van

Bericht  Esperanza wo 19 dec 2012 - 6:58

Wat goed! Leuk dat jullie naar de bioscoop gaan.
Maar de topictitel past nu niet meer bij de situatie Wink
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ik word er niet goed van Empty Re: Ik word er niet goed van

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum