Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden?

+15
Kreeftje
Livine
Mizz_S
*Lookie*
Shopaholic
piertje
Katrien
Paper Crown
Verona
Xanna
Rush
Marin
Samantha
Sarah1985
pippeloentje
19 plaatsers

Ga naar beneden

Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden? Empty Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden?

Bericht  Gast wo 5 dec 2012 - 1:59

Beslis je dat samen met je partner, of laat hij het allemaal aan jou over? En hebben jullie dezelfde smaak, of heel verschillend?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden? Empty Re: Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden?

Bericht  Gast wo 5 dec 2012 - 2:00

De inrichting stond hier al voordat mijn vriend hier kwam. Of nouja, in dozen dan. Gelukkig hebben we wel ongeveer dezelfde smaak smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden? Empty Re: Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden?

Bericht  pippeloentje wo 5 dec 2012 - 2:02

Mijn man vindt alles goed,gelukkig hebben we dezelfde smaak.
Wij houden erg van landelijk wonen.
pippeloentje
pippeloentje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 83
Punten : 95
Registratiedatum : 01-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden? Empty Re: Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden?

Bericht  Sarah1985 wo 5 dec 2012 - 2:04

wij hebben dezelfde smaak dus kunnen zonder elkaar wel dingen kopen. Maar zoals grote dingen bank en eethoek toch samen uitgekozen. Kleine dingen koop ik gewoon zelf
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden? Empty Re: Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden?

Bericht  Samantha wo 5 dec 2012 - 2:06

Mijn vriend is bij mij ingetrokken. Ik heb hem wel eens gevraagd of hij iets anders wil. Maar hij vind het prima zo. Hij heeft ook niet echt smaak moet ik zeggen. Dus ik ben al blij dat ik het zelf mag doen
Samantha
Samantha
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 194
Punten : 208
Registratiedatum : 09-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden? Empty Re: Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden?

Bericht  Marin wo 5 dec 2012 - 2:19

Samen natuurlijk, het is ons huis samen.
Maar tot nu toe hebben we nog niet echt veel dingen samen gekocht. De dingen die ik echt vreselijk vond of hij echt vreselijk vond, en we niet veel emotionele waarde aan hebben, zijn verdwenen. Hij had eerst lelijke eetkamerstoelen, dus die zijn weg. Deze zijn ook niet fantastisch, maar waren gratis want oude bureaustoelen van z'n kantoor. Dus prima voor nu. Als we echt een volgend huis gaan inrichten, gaan we 't echt samen inrichten. Het blijft altijd compromissen sluiten, maar dat kunnen we prima. We houden allebei wel van strak, maar ieder wel weer op z'n eigen manier. Maar daar valt prima een weg in te vinden. Het enige meubelstuk wat we tot nu toe samen hebben gekocht is de salontafel, zwart hoogglans en strak en zijn we allebei echt super blij mee.

Ik zal ook echt niet snel dingetjes veranderen in huis, alleen bij het uitpakken van mijn dozen ben ik op een gegeven moment maar dingen neer gaan zetten. Met als resultaat dat ie nu af en toe zoiets heeft van huh, er staat een heel servies in het dressoir, wat doet dat daar?! Wink

En mijn vrouwelijke dingetjes heb ik gewoon naast zijn mannelijke dingetjes gezet, en onze persoonlijke dingen gemengd enzo, dat werkt wel goed.

Ik vind het allang leuk dat hij zo'n uitgesproken mening over interieur heeft. Het is dan wel niet altijd mijn smaak, maar beter dan zo'n man die alles goedkeurt wat z'n vrouw 'm aansmeert. Laatst zag m'n vriend bij vrienden van hem thuis dat ze tussen het PiP behang sliepen, en toen zei ie wel dat ie toch wel blij is met mij dat ik dat niet wil Laughing

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden? Empty Re: Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden?

Bericht  Rush wo 5 dec 2012 - 2:23

Uiteindelijk beslist mijn vriend over de grote dingen. Accessoires kan ik helemaal los mee gaan, dat vind hij altijd wel leuk!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden? Empty Re: Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden?

Bericht  Xanna wo 5 dec 2012 - 2:24

Ik ben vorig jaar bij mijn vriend ingetrokken en heb mijn eigen inboedel in zijn geheel verkocht. Wij hadden beiden een totaal andere stijl in huis en een mengelmoesje zag ik niet zo zitten. Daarnaast hebben we nu de dubbele woonoppervlakte, dus dat had ik met alleen mijn meubels niet eens kunnen vullen.

Gelukkig zijn in de loop van de tijd de meeste mannelijke items en kleuren wel verdwenen (cactussen, decoratie, foei lelijke kussens, verder veel rood en zwart etc.), maar ik hou mij vast aan het idee dat we hier nog hooguit een jaar of 2 wonen. Dan doen we werkelijk alles de deur uit en kopen we samen een nieuwe boedel.

We knippen nu uit woontijdschriften en folders plaatjes van meubels die we beiden mooi vinden en zoiets moet het dan in een volgend huis worden. Mijn vriend heeft echt een leuk smaak, alleen had hij dat 5 jaar terug nog niet toen hij dit huis inrichtte. Dus we komen er wel uit denk ik!

Xanna
Prater
Prater

Aantal berichten : 504
Punten : 556
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden? Empty Re: Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden?

Bericht  Verona wo 5 dec 2012 - 4:29

We beslissen alles samen. Onze smaak komt vaak overeen maar kan ook soms erg verschillen, we vinden gelukkig altijd een middenweg. Het leuke vind ik dat mijn vriend het ook leuk vind om dingen voor het huis te kopen. Dan kom ik thuis en staan er opeens nieuwe kaarsen of nieuwe vaasjes met bloemen erin.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden? Empty Re: Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden?

Bericht  Paper Crown wo 5 dec 2012 - 4:36

Mijn man en ik hebben dezelfde smaak, al is mijne iets klassieker dan hij het 'zelf' zou doen. Dus de grote dingen hebben we samen besloten maar hij heeft me nadrukkelijk, na 3 huizen samen gehad te hebben gezegd dat ik hem absoluut niet moet 'lastigvallen' met welke vazen, bloempotten, kaarsenstandaards, kussens op de bank, etc het moeten worden. Hij zegt dat dat hem echt niet uitmaakt.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden? Empty Re: Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden?

Bericht  Gast wo 5 dec 2012 - 4:41

Wij hebben dezelfde smaak. De ene keer kopen we iets samen en soms koop ik iets alleen. Mijn vriend vindt het toch wel goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden? Empty Re: Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden?

Bericht  Gast wo 5 dec 2012 - 5:04

Mijn vriend zegt altijd :'Je koopt het toch wel laughcry ' Of hij heeft geen zin in discussie.

Maar inrichting is nou eenmaal wat ik doe. Dus hahaha hij heeft weinig in te brengen. Ik zou het alleen nooit prinsessenroze maken als er ook nog een man woont. Nu ben ik zelf redelijk stoer betreft de inrichting dus dat is mooi.

Mijn vriend hielt in het begin heel erg van Landelijk en ik vind dat voor mijn eigen huis echt 10x niks. Dat komt er dan ook gewoon echt niet in Wink .. Nu snapt hij al die leuke arty achtige dingetjes wel.

Net als stapeltjes. Overal in mijn huis liggen stapeltjes Elle decorations, of Vogues I love you Ik vind dat zo leuk staan haha. En dan hoppa een vaas erop.. Klaar haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden? Empty Re: Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden?

Bericht  Katrien wo 5 dec 2012 - 5:20

Gelukkig hebben wij over het algemeen dezelfde smaak. We houden allebei van strak en stoer gemengd met
oude spulletjes. We zorgen wel dat we de spullen in ons huis allebei mooi vinden (behalve kerstspullen
, dat vind hij niks. Maar die komen er wel).
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden? Empty Re: Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden?

Bericht  piertje wo 5 dec 2012 - 7:45

Meubels enz. beslissen we samen. We hebben wel aardig dezelfde smaak. Meestal zie ik iets leuks en laat hem dat dan zien
(in de hoop dat hij het ook leuk vindt Wink ).
Kleine accesoires en seizoensmaterialen koop ik gewoon. Soms ziet hij niet eens dat ik iets veranderd heb Razz
piertje
piertje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 395
Punten : 416
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden? Empty Re: Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden?

Bericht  Gast wo 5 dec 2012 - 7:52

Ik zoek het uit en vraag mijn vriend om zijn mening. Vaak vind hij het wel goed/mooi en anders kijken we samen verder naar iets wat we beide mooi vinden. Accessoires koop ik gewoon zonder overleg. Maar over het algemeen hebben we wel dezelfde smaak.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden? Empty Re: Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden?

Bericht  Shopaholic wo 5 dec 2012 - 8:08

Het 1e jaar stond hier van alles wat, voornamelijk van mijn man. Toen we uiteindelijk wat meer gespaard hadden, hebben we samen onze huidige meubels uitgekozen. En daar komt op de dag van vandaag elke keer weer wat bij.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden? Empty Re: Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden?

Bericht  *Lookie* wo 5 dec 2012 - 8:34

Ik woonde hier al voor mijn vriend erbij kwam. Maar over het algemeen kies ik, mijn vriend vindt het prima zolang het maar praktisch is.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden? Empty Re: Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden?

Bericht  Mizz_S wo 5 dec 2012 - 9:16

We kiezen de meeste dingen samen, heel soms kies ik kleine decoratie dingetjes zelf.
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden? Empty Re: Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden?

Bericht  Livine wo 5 dec 2012 - 9:22

Wij waren er echt heel snel uit. We wisten net dat we een huisje hadden en zijn toen gelijk naar de Karwei gereden. We pakten allebei dezelfde kleur voor op de muur. Ik was juist bang dat hij alleen maar 'ja' zei tegen mij om mij m'n zin te geven, maar dat is niet zo geweest. Het is echt een huisje van ons twee. Echt fijn smile
Er is maar één ding dat mijn vriend niet mooi vond, en dat waren de lantaarns voor het raam. Inmiddels vind hij ze wel heel mooi staan, gelukkig.
Livine
Livine
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 183
Punten : 206
Registratiedatum : 03-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden? Empty Re: Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden?

Bericht  Kreeftje wo 5 dec 2012 - 9:58

Toen ik bij mijn vriend introk, was het niet echt mijn ding. Op een paar kasten na, hij had daar samen met zijn ex gewoond, en ook dat vond ik niet leuk.

Toen we daarna vrij snel een huis samen hadden gekocht, hebben we het helemaal samen ingericht en gekocht. Die paar leuke kasten hebben we meegenomen, de rest allemaal nieuw. Eetkamertafel, dressoir en salontafel heeft vriend zelf gemaakt. Stoelen, bank en andere accesoires hebben we samen gekocht. Dat is nu alweer ruim 2 jaar geleden, we gaan in het voorjaar de muren een kleurtje geven (het is nu nog wit omdat hij dat graag wilde, ik wil een mooie kleur grijs, dus nu krijg ik mijn zin Laughing ) Kleine veranderingen in decoratie verander ik, en dat vind m'n vriend allemaal prima. Allebei wel redelijk dezelfde smaak, veel natuurtinten/producten
Kreeftje
Kreeftje
Prater
Prater

Aantal berichten : 574
Punten : 596
Registratiedatum : 13-12-10
Woonplaats : noord-brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden? Empty Re: Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden?

Bericht  Ella wo 5 dec 2012 - 22:24

Mijn man is heel makkelijk, hij vindt alles wat ik tot nu toe gekocht/veranderd heb wel best
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden? Empty Re: Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden?

Bericht  Shisha wo 5 dec 2012 - 22:34

De grote dingen beslissen we samen maar de kleine (decoratie) dingen laat hij aan mij over. Hij vindt het niet altijd even mooi maar hij hecht er ook niet zoveel waarde aan.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden? Empty Re: Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden?

Bericht  Ooh La La! wo 5 dec 2012 - 23:26

Wij zitten wel redelijk op 1 lijn qua inrichting.
Ik ben bijna dagelijks bezig met inrichting en styling, mijn vriend vindt het allemaal wel prima. Als hij het écht niet mooi vindt, dan hoor ik het wel.

Voor ons nieuwe huis ben ik al tijden bezig om alles (de grote dingen zoals vloer, keuken etc.) uit te zoeken en het dan aan hem voor te leggen, want ik wil wel dat hij het ook echt mooi vindt. Pinterest is ideaal daarvoor smile

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden? Empty Re: Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden?

Bericht  Niekske do 6 dec 2012 - 0:51

Ik woonde al op mezelf en mijn vriend bij zijn ouders, dus ik had al veel spullen toen we gingen samenwonen. We hebben wel gekeken wat we wilden houden en wat niet. Mijn vriend heeft een hele klassieke smaak, houdt van donker hout, leren stoelen en ik hou van licht en landelijk, dus overleg was wel noodzakelijk Wink bij sommige dingen heb ik wel mijn poot stijf gehouden trouwens, als hij dingen wilde die ik echt heel lelijk vond. Maar de grote dingen gingen in de meeste gevallen goed.

Mijn bed en kledingkast hebben de verhuizing niet overleefd, we wilden een boxspring en qua kasten hadden we niet veel keus, want we hadden beperkte plek op de slaapkamer en er moest wel zoveel mogelijk in passen Wink dat was dus snel besloten... op de bank waren we allebei meteen verliefd, alleen de eettafel is een enorme discussie geweest en uiteindelijk is het een compromis geworden. Qua accessoires enzo laat hij me mijn gang gaan, soms klaagt hij dat het teveel of te vrouwelijk is, maar als ik het dan toch neerzet, vind hij het eigenlijk toch altijd wel leuk smile
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden? Empty Re: Inrichting, hoe beslissen jullie wat er gekocht gaat worden?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum