Alleen naar New York
+14
_Lacey_
rapa nui
Gympie
mzcharlotte
Kiekeboe
Marin
Rumble
Lady Starstruck
Bliss
Poubelle
Lonely Goatherd
Antibes
Caro
Carra
18 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Alleen naar New York
Gaaf Lennox, zeker doen!
Maar dat is zo'n lastige vraag, gewoon niet te beantwoorden. Wil je op een slaapzaal met 12 personen, wil je couchsurfen, wil je in een appartement, wil je in een redelijk netjes hotel? Hoe bereid ben je om (meerdere) malen over te stappen of wil je persé direct vliegen? Wil je persé op Manhattan zitten of is Brooklyn, New Jersey of Long Island ook goed? Wat wil je allemaal zien en doen en wil je veel shoppen? Antwoorden varierend van 1000 a 5000 euro
Maar dat is zo'n lastige vraag, gewoon niet te beantwoorden. Wil je op een slaapzaal met 12 personen, wil je couchsurfen, wil je in een appartement, wil je in een redelijk netjes hotel? Hoe bereid ben je om (meerdere) malen over te stappen of wil je persé direct vliegen? Wil je persé op Manhattan zitten of is Brooklyn, New Jersey of Long Island ook goed? Wat wil je allemaal zien en doen en wil je veel shoppen? Antwoorden varierend van 1000 a 5000 euro
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Sowieso wordt het een honderjarenplan, volgend jaar niet hoor, en misschien het jaar erop ook niet, want ik wil echt van alles tegelijk, en dat kost allemaal zeeën met geld. Maar dan weet ik in elk geval waarvoor ik allemaal moet sparen.
Maar ik zat zelf aan 5 dagen te denken, waarvan ik dag 1 en dag 5 als (deels) reisdagen reken en ik dus alles in de overige 3 dagen wil doen. Ik ben wel iemand die op zichzelf is, dus een slaapzaal wordt 't niet, en verder zal ik veelal buiten de deur eten, dus een eigen keukentje hoeft ook niet, dus dan kom ik wel op een hotel uit. Wat ik wil zien en waar ik wil zitten heb ik me nog niet in verdiept. Helemaal in het bruisende NY hoeft heus niet, maar dat alles redelijk eenvoudig te bereiken is,is toch wel fijn.
Maar ik zat zelf aan 5 dagen te denken, waarvan ik dag 1 en dag 5 als (deels) reisdagen reken en ik dus alles in de overige 3 dagen wil doen. Ik ben wel iemand die op zichzelf is, dus een slaapzaal wordt 't niet, en verder zal ik veelal buiten de deur eten, dus een eigen keukentje hoeft ook niet, dus dan kom ik wel op een hotel uit. Wat ik wil zien en waar ik wil zitten heb ik me nog niet in verdiept. Helemaal in het bruisende NY hoeft heus niet, maar dat alles redelijk eenvoudig te bereiken is,is toch wel fijn.
Gast- Gast
Ok! Nou voor een hotelkamer moet je toch al gauw 150 dollar per nacht rekenen, zeker op Manhattan. Er buiten zal 't iets goedkoper zijn misschien, daar heb ik geen ervaring mee. Als je gewoon flexibel qua tijd bent wanneer je wilt gaan, zou ik gewoon websites met goede deals in de gaten houden, dan kan je altijd vrij spontaan beslissen te gaan als je ineens een ticket van 200 euro ziet (laatst heeft een vriend van me spontaan een ticket van 33 euro naar NYC geboekt. het komt niet vaak voor, maar het kán)
Marin- Lady Post-a-lot
Ik ben alleen naar NYC geweest en ik vond het prima te doen. Wel vond ik het vervelend dat ik niks kon delen dus ik heb toen een notitieboekje gekocht. 'S avonds ben ik nooit echt met de metro gegaan. Ik liep gewoon overal heen. Ik heb echt heeeeel veel gelopen daar, maar ik vond het heerlijk om daar rond te lopen, lekkerover 5th avenue terug naar de hostel. Net als in de films ..
Hangt natuurlijk wel vanaf waar je zit, Kiekeboe Ik zat in een hostel op West 101st street, da's echt hoog en dan moet je wel met de metro (wel bij een express halte gelukkig, op 96th), maar ik pakte vaak toch de metro terug of een taxi, maar was ik, afhankelijk van waar ik was, toch al gauw 20 tot 50 dollar kwijt, gewoon op Manhattan.
Edit: Maar dat het als een film is, is herkenbaar. Heerlijk
Edit: Maar dat het als een film is, is herkenbaar. Heerlijk
Marin- Lady Post-a-lot
Ja natuurlijk, maar ik liep gerust 30 blokken terug naar mijn hostel. Ik vond dat gewoon leuk .
Hahaha ik was 's avonds juist echt dood van al het lopen overdag dat ik mezelf die taxi wel gunde
Marin- Lady Post-a-lot
Haha! Ik was daarna ook wel moe hoor. Maar het was ook wel een beetje avondvulling voor mij. Ik wist op een gegeven moment niet zo goed meer wat ik 's avonds nog kon doen. Dus ging ik lopen.
Ja dat is ook wel weer lekker! Scheelt ook wel dat het bij mij februari was, toen ik daar alleen was. De week er voor was het nog +16 graden, dus ik had m'n zomerjasje al meegenomen.. Kwam ik daar, was het ineens -12. En dan is het toch bést koud buiten in je zomerjasje
Ik ben lekker naar de bios 's avonds gegaan en uiteten geweest en op Times Square rondgelopen in de winkels, en verder kan ik 't me niet eens herinneren wat ik 's avonds gedaan heb. Oh ja, Empire State Building 's avonds beklommen, was ook gaaf, met al die lichtjes.
Ik ben lekker naar de bios 's avonds gegaan en uiteten geweest en op Times Square rondgelopen in de winkels, en verder kan ik 't me niet eens herinneren wat ik 's avonds gedaan heb. Oh ja, Empire State Building 's avonds beklommen, was ook gaaf, met al die lichtjes.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik wil ook alleen naar new york! Ik wil in september gaan. Ik heb bij dreizen gekeken en 1 weekje in een hotel zou rond de 1000 euro komen. Ik twijfel nog of ik dat doe of zelf zal zoeken naar goedkopen opties. Ik zag wel dat hotels heel duur zijn dus ik betwijfel het of ik goedkoper uitkom als ik los boek.
Lijkt me echt super om alleen te gaan.
Lijkt me echt super om alleen te gaan.
Gast- Gast
Ik word zelf ook helemaal enthousiast van de verhalen hier. Ik wil in mei naar NY of SF, maar gezien ik lees dat SF best kindvriendelijk is, wil ik dit jaar nog naar NY. Ik neem dit jaar 2x 2 weken vrij dus ik kan het prima permitteren. Dus een mei-meeting in NY is nog best een reëele optie
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10
Hier ook een NY fan! Ben er al eens geweest maar ik heb serieuze plannen om dit jaar in mijn eentje te gaan.
Ik hou echt van de stad. Hier in Nederland ''schaam'' ik me er soms voor om dingen alleen te doen maar dat heb ik in NY totaal niet.
Dat is één van de redenen om erheen te gaan en ik wil heel graag in Central Park hardlopen!
Ik hou echt van de stad. Hier in Nederland ''schaam'' ik me er soms voor om dingen alleen te doen maar dat heb ik in NY totaal niet.
Dat is één van de redenen om erheen te gaan en ik wil heel graag in Central Park hardlopen!
BJA- Prater
- Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10
NY is zo leuk! Ik heb ook op één dag 80 straten gelopen. Heel erg leuk was dat. Ik wil wel weer een keer terug.
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
BJA schreef:
Jaaa om de Jackie Onassis Bassin
Marin- Lady Post-a-lot
BJA schreef: Hier in Nederland ''schaam'' ik me er soms voor om dingen alleen te doen maar dat heb ik in NY totaal niet.
Jammer dat je dat gevoel hier in NL hebt, wat voor dingen doe je hier dan niet? en daar wel?
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Uit eten gaan bijvoorbeeld. Of alleen naar de Bios.rapa nui schreef:BJA schreef: Hier in Nederland ''schaam'' ik me er soms voor om dingen alleen te doen maar dat heb ik in NY totaal niet.
Jammer dat je dat gevoel hier in NL hebt, wat voor dingen doe je hier dan niet? en daar wel?
Dat heb ik daar gewoon alleen gedaan. Ik weet dat ik het in NL ook gewoon moet doen hoor, maar toch, de drempel ligt wat hoger hier.
BJA- Prater
BJA schreef:Uit eten gaan bijvoorbeeld. Of alleen naar de Bios.rapa nui schreef:BJA schreef: Hier in Nederland ''schaam'' ik me er soms voor om dingen alleen te doen maar dat heb ik in NY totaal niet.
Dat heb ik daar gewoon alleen gedaan. Ik weet dat ik het in NL ook gewoon moet doen hoor, maar toch, de drempel ligt wat hoger hier.
Snap ik wel. Ik heb het intussen niet echt meer in NL, maar dat komt eerder omdat ik 't in 't buitenland vaak heb gedaan dan hier. Het voelt daar veel gewoner idd.
Marin- Lady Post-a-lot
Goed om te horen! Ik moet het gewoon eens gaan doen. En dan beginnen met de bios.Marin schreef:BJA schreef:Uit eten gaan bijvoorbeeld. Of alleen naar de Bios.rapa nui schreef:BJA schreef: Hier in Nederland ''schaam'' ik me er soms voor om dingen alleen te doen maar dat heb ik in NY totaal niet.
Snap ik wel. Ik heb het intussen niet echt meer in NL, maar dat komt eerder omdat ik 't in 't buitenland vaak heb gedaan dan hier. Het voelt daar veel gewoner idd.
BJA- Prater
Joh ik ben zo vaak alleen naar de bios geweest, er is echt niks engs aan hoor! Je zit daar toch gewoon in het donker naar een scherm te kijken, vind het wel lekker juist om dat alleen te doen!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Daarom Bliss, het is eigenlijk ook niks bijzonders.
Ik leef al een hele tijd alleen dus moet dit ook kunnen.
Ik leef al een hele tijd alleen dus moet dit ook kunnen.
BJA- Prater
Komt denk ik omdat je je in het buitenland onbekender voelt, in Nederland heb je al gauw het idee aangestaard te worden..
Ik schuif mijn NY-plannen even op de lange baan.
Gast- Gast
Dat is inderdaad waar. Naar mijn idee zag ik daar heel veel mensen alleen. Dat viel echt op. Ik word daar ook eerder aangesproken dan in NL. Mensen zien toch dat je toerist bent en maken dan een klein praatje met je.Lennox schreef:Komt denk ik omdat je je in het buitenland onbekender voelt, in Nederland heb je al gauw het idee aangestaard te worden..
BJA- Prater
Ik ga 29 april naar NY!
Wel met een vriendin.
Wel met een vriendin.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Ik wil ook weer eens terug.
Laatste keer is alweer bijna vijf jaar geleden.
Laatste keer is alweer bijna vijf jaar geleden.
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10
Zouden jullie in NYC willen wonen?
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen