spullen weggeven
+21
tweeling
koNijntje
Highway
Dille
Shopaholic
Fiebje
studiebol
Filoria
Paper Crown
PapillonRose
Coco
Twellie
Susan
Linda
woezel
CCC
Pussycat
Flower_L
Jazzlyn
SarahKey
Wennes
25 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: spullen weggeven
Jeetje, dat vind ik behoorlijk bijdehand van je schoonzus en schoonfamilie! Zíj willen een kind, dus moeten zíj ook zorgdragen voor alle spullen en financiën die daarvoor nodig zijn. Ik vind het nogal wat dat ze maar bepaalt dat zij al jullie spullen wel mag hebben (of lenen?). Maar ja, zou je er wat van willen zeggen? En hoe dan? Ik denk dat ik de spullen dan zou uitlenen aan iemand die je het meer 'gunt' (al voelt dat nu missschien al wel wat sneaky omdat je schoonzus al zo duidelijk heeft gezegd dat ze verwacht dat zij het krijgt), en als je zo iemand niet in je omgeving hebt zou ik zeggen dat ze het mogen lenen, maar dat je wel verwacht dat het schoon en heel weer terugkomt, zodat je het daarna kunt verkopen. Het blijft toch familie, gezeik wil je toch ook niet (ik niet in ieder geval).
Mijn zwager en schoonzus hebben minder te besteden dan wij, dus alle te kleine kleertjes/speelgoed/whatever van mijn kinderen gaan daarheen (wij zijn de eerste in de familie met kinderen). Maar niet omdat ze er om vragen, ze zouden het zelf ook redden zonder onze 'hulp'. Die kleertjes e.d. mogen ze ook gerust weer doorgeven aan hun vrienden met kinderen. Verder mogen ze alle spullen lenen, maar echt grote dingen wil ik toch weer terug, dan kan ik er weer iemand anders blij mee maken of het eventueel verkopen.
Mijn zwager en schoonzus hebben minder te besteden dan wij, dus alle te kleine kleertjes/speelgoed/whatever van mijn kinderen gaan daarheen (wij zijn de eerste in de familie met kinderen). Maar niet omdat ze er om vragen, ze zouden het zelf ook redden zonder onze 'hulp'. Die kleertjes e.d. mogen ze ook gerust weer doorgeven aan hun vrienden met kinderen. Verder mogen ze alle spullen lenen, maar echt grote dingen wil ik toch weer terug, dan kan ik er weer iemand anders blij mee maken of het eventueel verkopen.
Dille- Fluisteraar
- Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12
even voor de duidelijkheid ik lees hier nergens naar haar schoonzus zelf om die spullen heeft gevraagd. De schoonfamilie zegt van ow dan kunnen jullie het wel aan hun geven.
Wij zitten hier ook heel erg in een doorgeef familie. Mijn nicht haar zoontje is een paar maandjes jonger dan F dus smst regelmatig of we nog kleertjes hebben die F niet meer past. Ik zoek wat uit en vraag er dan een klein bedrag voor. Zo heb ik er toch iets voor en hun zijn ermee geholpen.
Maar je kan dit toch ook gewoon netjes aangeven en uitleggen aan de schoonfamilie dat jullie momenteel financieel het niet zo ruim hebben en daarom liever de spullen verkopen dan weggeven. Als je dit gewoon rustig uitlegt zullen ze dit toch wel begrijpen?!
Wij zitten hier ook heel erg in een doorgeef familie. Mijn nicht haar zoontje is een paar maandjes jonger dan F dus smst regelmatig of we nog kleertjes hebben die F niet meer past. Ik zoek wat uit en vraag er dan een klein bedrag voor. Zo heb ik er toch iets voor en hun zijn ermee geholpen.
Maar je kan dit toch ook gewoon netjes aangeven en uitleggen aan de schoonfamilie dat jullie momenteel financieel het niet zo ruim hebben en daarom liever de spullen verkopen dan weggeven. Als je dit gewoon rustig uitlegt zullen ze dit toch wel begrijpen?!
Gast- Gast
Je kunt het ze te koop aanbieden voor een mooie prijs? Ik heb een hoop van mijn zus en man overgenomen en heb ze een cadeau terug gegeven, echter niet echt in vergelijking tot de spullen die we nu niet hebben hoeven kopen. Dus als ik de eindejaarsuitkering heb krijgen ze van ons nog een dinercheque oid.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Wennes schreef:Mijn broer vraagt nergens om, en hen heb ik al wel het basketbal beloofd.
Mijn schoonzus en schoonfamilie gaan ervan uit dat we alles weggeven. Toen wij de kinderwagen kochten zei schoonzus letterlijk dat wij een degelijke wagen moesten kopen zodat zij die van ons kan krijgen. Ook nu zegt ze dat wij een box bij schoonmoeder hebben staan dat zij die mooi kan gebruiken, zo ook met de meubeltjes die daar staan en onze maxi cosi.
van de manier waarop (als ik dit zo lees) gaan mijn haren rechtovereind staan!
hoe durven ze? je kunt er toch niet vanuit gaan dat anderen alles gratis(!) weg gaan geven??
koNijntje- Prater
- Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11
koNijntje schreef:Wennes schreef:Mijn broer vraagt nergens om, en hen heb ik al wel het basketbal beloofd.
Mijn schoonzus en schoonfamilie gaan ervan uit dat we alles weggeven. Toen wij de kinderwagen kochten zei schoonzus letterlijk dat wij een degelijke wagen moesten kopen zodat zij die van ons kan krijgen. Ook nu zegt ze dat wij een box bij schoonmoeder hebben staan dat zij die mooi kan gebruiken, zo ook met de meubeltjes die daar staan en onze maxi cosi.
hoe durven ze? je kunt er toch niet vanuit gaan dat anderen alles gratis(!) weg gaan geven??
OMG bovenstaande had ik niet gelezen maar jeetje hoe durft ze er zo vanuit te gaan en vooral de manier waarop ze het zegt. Ik zou als ik dit hoorde gewoon zeggen: kopen kun je het ja! Alsof het geld jullie op de rug groeit en alles daarom waar weggeven.
Pff negeer mijn andere reactie maar want had toen dit nog niet gelezen.
Gast- Gast
Wennes schreef:Mijn broer vraagt nergens om, en hen heb ik al wel het basketbal beloofd.
en niet eens jouw eigen broer, maar schoonzu en familie.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
+1, ik vind het echt brutaalkoNijntje schreef:Wennes schreef:Mijn broer vraagt nergens om, en hen heb ik al wel het basketbal beloofd.
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Wat ontzettend brutaal. Dan zouden ze van mij helemaal niks meer krijgen denk ik. Sowieso gebruik je het meeste zelf ook nog wel een tijd lijkt mij. En wat je niet meer gebruikt zou ik op marktplaats zetten en tegen hun zeggen dat je het geld goed kan gebruiken en het daarom verkoopt.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Wow, wat brutaal En wat zegt je broer ervan? Weet hij van het gedrag van zijn vrouw (ik neem aan dat zij een stel zijn?)? Ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet zeggen, alleen dat ik het vrij asociaal vind om er zomaar vanuit te gaan dat jij je spullen wel weggeeft. Sterker nog, dat er zelfs bij aanschaf van JOUW spullen eisen worden gesteld zodat het naar de smaak van je schoonzus is als zij het van je krijgt. Bizar. Echt ongelooflijk.
Alex- Ratel
- Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11
Poeh, ik zou in staat zijn alle spullen naar huis te halen, straks haalt ze de spullen maar zo op bij je schoonmoeder
Gast- Gast
Alex schreef:Wow, wat brutaal En wat zegt je broer ervan? Weet hij van het gedrag van zijn vrouw (ik neem aan dat zij een stel zijn?)? Ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet zeggen, alleen dat ik het vrij asociaal vind om er zomaar vanuit te gaan dat jij je spullen wel weggeeft. Sterker nog, dat er zelfs bij aanschaf van JOUW spullen eisen worden gesteld zodat het naar de smaak van je schoonzus is als zij het van je krijgt. Bizar. Echt ongelooflijk.
Het gaat om 2 verschillende schoonzussen: mijn broer en vriendin vragen nergens om, mijn schoonzus en haar vriend wel.
Bedankt meiden,
Natuurlijk krijgen ze allebei wel iets, maar de goede en duurdere dingen zet ik op mp of geef aan dat zij het over kunnen nemen ivm onze eigen financiële situatie
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Alex schreef:Wow, wat brutaal En wat zegt je broer ervan? Weet hij van het gedrag van zijn vrouw (ik neem aan dat zij een stel zijn?)? Ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet zeggen, alleen dat ik het vrij asociaal vind om er zomaar vanuit te gaan dat jij je spullen wel weggeeft. Sterker nog, dat er zelfs bij aanschaf van JOUW spullen eisen worden gesteld zodat het naar de smaak van je schoonzus is als zij het van je krijgt. Bizar. Echt ongelooflijk.
Het gaat om 2 verschillende schoonzussen: mijn broer en vriendin vragen nergens om, mijn schoonzus en haar vriend wel.
Bedankt meiden,
Natuurlijk krijgen ze allebei wel iets, maar de goede en duurdere dingen zet ik op mp of geef aan dat zij het over kunnen nemen ivm onze eigen financiële situatie
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Nou dat bepaalt diegene zelf dan toch. Als ik iets weg wil geven, geef ik iets weg. Zo niet dan geef ik het niet.
Ik vind het inderdaad ook geen stijl dat zoiets gezegd wordt.
Ik vind het inderdaad ook geen stijl dat zoiets gezegd wordt.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Ik geef niks weg, ik bied het aan of ze het willen lenen.
Vragen om iets te hebben vind ik echt onbeleefd.
Vragen om iets te hebben vind ik echt onbeleefd.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Kaartjes pretpark Slagharen; weggeven?
» Uitlenen van spullen
» Eigen spullen
» Spullen verkopen
» Op vakantie, wie pakt de spullen?
» Uitlenen van spullen
» Eigen spullen
» Spullen verkopen
» Op vakantie, wie pakt de spullen?
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: