Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

na 1 jaar, gewone melk?

+8
Printje
Lindsya
Bruintje Beer
Thunder
Mamsie
Meeko
kletskousje
sandra
12 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

na 1 jaar, gewone melk? - Pagina 2 Empty Re: na 1 jaar, gewone melk?

Bericht  Printje wo 9 feb 2011 - 0:55

Wij geven sinds een week of twee ook gewoon halfvolle melk, meneer is er nog niet echt dol op maar goed.
Bij ons het op cb zeiden ze ook dat die opvolgmelk voor dreumessen gewoon onzin is, hebben 'gezonde' kinderen helemaal neit nodig zeiden ze.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Darius wo 9 feb 2011 - 1:08

Wij hebben we de peutermelk gegeven, omdat hij gewone melk niet lust en wij houden ook niet van gewone melk, dus ik heb het bijna nooit in huis. Vandaar dus de poedermelk, dit blijft wat langer houdbaar. Nu heb ik voor noodgevallen een pakje kant en klaar pyjamapapje in huis. (hij krijgt verder geen fles meer).

Er is overigens een verschil tussen peutergroeimelk en de 'nummer 3' melk. Aan de eerste zit een vanillesmaakje.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 2:17

Mara is nu 10 maanden geweest en tijdens de broodmaaltijd krijgt ze ook gewone melk i.p.v flesvoeding. In de ochtend krijgt ze nog BV en in de avond flesvoeding, zou ik die avond voeding ook al kunnen laten vervallen voor 100 cc gewone melk ?

Gast
Gast

Bericht  PiP wo 9 feb 2011 - 7:38

F heeft nooit nr3 of peutermelk gehad. Tot haar 1e verjaardag heeft ze nr 2 Friso gehad(was eigenlijk tot 10maand, maar ze deed het er prima op)
Ze krijgt `s morgens en tussen de middag een beker melk (soms yoghurtdrink) en na het avondeten een beker yoghurt.
`s morgens krijgt ze ook haar Vit D tabletjes.
Van koude melk moet ze niks hebben, dus warm het ietsje op. De andere melkproducten lust ze wel koud!

Mama van 2: Ik zelf zou nog niet zoveel koemelk geven, dit ivm met het ontwikkelen van koemelkallergie.
Maar goed er zijn er ook wat die me een zeur vinden wbt eten...
Ik gaf max 50 ml toetje(volle yoghurt), volgens het cb was dat geen probleem.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Tazz wo 9 feb 2011 - 7:48

Mijn dochtertje kreeg vanaf dat ze 1 was gewoon halfvolle melk. Nu drinkt ze iede ochtend nog een beker melk, ik heb eigenlijk geen idee hoeveel melk een kindje van 2 nog moet hebben.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Dolphinne wo 9 feb 2011 - 23:41

Minneke schreef:Vanaf 1 jaar hebben wij F. geen flessen meer gegeven. We wilden overstappen op melk, maar ze heeft nooit meer een druppel gedronken; geen halfvolle, geen volle, geen rijstmelk, geen sojamelk. Mevrouw vond het allemaal afschuwelijk. Wel krijgt ze elke dag een of twee bekers volle yoghurt, dat vindt ze gelukkig heerlijk.

Lust ze dan misschien wel karnemelk, of heb je dat ook al geprobeerd? Dat is net als yoghurt ook wat zuriger.
Al is yoghurt natuurlijk ook een goed alternatief smile.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 22:58

Als ik mijn zoon gewone melk geef kan hij niet meer poepen. Gaat gepaard met gigantische buikpijn aanvallen en huilbuien. We hebben meerdere malen geprobeerd over te gaan op gewone melk, ineens, maar ook afbouwen, maar het wil gewoon niet. Soyamelk lust hij niet, maar peutergroeimelk wel. Dus in mijn geval vind ik het absoluut geen onzin.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 10 feb 2011 - 23:04

Dolphinne schreef:
Minneke schreef:Vanaf 1 jaar hebben wij F. geen flessen meer gegeven. We wilden overstappen op melk, maar ze heeft nooit meer een druppel gedronken; geen halfvolle, geen volle, geen rijstmelk, geen sojamelk. Mevrouw vond het allemaal afschuwelijk. Wel krijgt ze elke dag een of twee bekers volle yoghurt, dat vindt ze gelukkig heerlijk.

Lust ze dan misschien wel karnemelk, of heb je dat ook al geprobeerd? Dat is net als yoghurt ook wat zuriger.
Al is yoghurt natuurlijk ook een goed alternatief smile.

Ik vind die yoghurt wel prima. Knoeit ook wat minder haha :P

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: