Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Katten uit elkaar halen?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Katten uit elkaar halen? Empty Katten uit elkaar halen?

Bericht  Bubbelicious di 27 nov 2012 - 10:06

Wat is verstandig? De katten uit laten vechten, of uit elkaar halen? Net hadden ze weer zo'n ruzie, en het kleinste van het stel heeft bijna geen vacht dan meer over, wat die grote is ook echt groot en dik en heel bazig. Maar is het verstandig om ze uit elkaar te halen?
Bubbelicious
Bubbelicious
Prater
Prater

Aantal berichten : 638
Punten : 766
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Katten uit elkaar halen? Empty Re: Katten uit elkaar halen?

Bericht  Minx di 27 nov 2012 - 12:10

Hoe lang zijn ze samen? En hoe heb je ze geïntroduceerd. Het kan heel lang duren bij katten namelijk. En met lang bedoel ik maanden geen weken.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Bubbelicious di 27 nov 2012 - 21:10

Ze zijn nu al een jaar of 3 samen, en met de introductie is het heel goed gegaan. Dit is iets van de laatste tijd, dan gaat die oudste kat blazen enzo. Ik denk soms dat het is omdat hij oud wordt (hij is 10 en die andere is 3,5) dat hij geen zin heeft of zoiets. Maar het is vaak dat die kleinste langs loopt en hij dan opeens begint te bijten. Zo uit het niets zeg maar.

Bubbelicious
Bubbelicious
Prater
Prater

Bericht  Gast di 27 nov 2012 - 21:12

Heeft de oudste geen pijn? Vaak kan het gedrag van een kat dan ook ineens veranderen. Logisch, ons irritatielevel wordt ook ineens drastisch lager als we niet lekker in ons vel zitten. Ik zou ze niet uit elkaar halen, ik zou eerst kijken waar het veranderde gedrag vandaan kan komen.

Gast
Gast

Bericht  Bubbelicious di 27 nov 2012 - 23:12

Maple, ik denk het niet. Hij is naar ons toe altijd heel vrolijk, komt zelfs op schoot zitten terwijl hij totaal geen schootkat was. Eet goed, klaagt niet, en ziet er niet ziek uit.
Bubbelicious
Bubbelicious
Prater
Prater

Bericht  Tazz do 29 nov 2012 - 4:59

Wij hebben het ook met de twee oudste katten, die schelen een half jaar. Kunnen het normaal goed met elkaar vinden maar vaak duiken ze boven op elkaar en dan is het blazen en schreeuwen, soms vliegen de plukken door de kamer. Terwijl ze het altijd goed met elkaar konden vinden en nog steeds eigenlijk wel. Behalve die momenten dan. Misschien is het wel een vorm van spelen?

Maar onze poes heeft ook ruim een jaar geleden kittens gehad en daar hebben we er 2 van gehouden. (In totaal 2 katten dus) Ze was een super lieve moeder maar de laatste tijd blaast ze ook af en toe naar haar dochters. Terwijl die alleen maar naast haar zitten.

Ze is toch ook echt niet ziek, heel lief en aanhankelijk en vol energie.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Verona do 29 nov 2012 - 5:01

Probeer eens Feliway. Dat maakt een bepaalde geur aan waarvan katten relaxed van worden. Vaak kan dat ook problemen oplossen binnen de rangorde. Je kan het bij de dierenarts kopen, gewoon in de winkel of via zooplus.nl.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708

Bericht  Pompoen do 29 nov 2012 - 5:37

Maar dat je kat van niet schootkat naar schootkat veranderd is kan ook een teken zijn dat hij niet goed in z'n vel zit hoor. En je merkt het aan katten echt niet snel als ze iets hebben, mijn kater die ging op een gegeven moment voor mijn neus bloed zitten plassen, had écht niks aan hem gemerkt, maar hij was dus hartstikke ziek!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Gast do 29 nov 2012 - 7:17

Pompoen schreef:Maar dat je kat van niet schootkat naar schootkat veranderd is kan ook een teken zijn dat hij niet goed in z'n vel zit hoor. En je merkt het aan katten echt niet snel als ze iets hebben, mijn kater die ging op een gegeven moment voor mijn neus bloed zitten plassen, had écht niks aan hem gemerkt, maar hij was dus hartstikke ziek!

Eens. Mijn kater was benauwd, 'gewoon' kortademig dachten wij, want hij was verder gewoon normaal. Iets minder actief, wat meer bij ons op schoot komen hangen, maar verder de vrolijkheid zelve. We weten het er gewoon aan dta hij ouder werd, die kortademigheid maakten we ons ok niet zo heel erg druk om, het leek ook heel oppervlakkig. Toen we die kortademigheid toch wilden laten onderzoeken, werd hij onderweg naar de dierenarts écht benauwd, dusdanig dat hij in een zuurstofkooi moest en hij daar nooit meer uit is gekomen. Ja... om een spuitje te krijgen..

Niet dat ik je bang wil maken, maar sindsdien ga ik bij veranderend gedrag écht naar de dierenarts. Bij mijn kater leek er ook weinig aan de hand, maar is was toch echt te laat.
Katten gaan in de overlevingsmodus als ze pijn hebben, zijn heel hard voor zichzelf en zullen niet gauw wat laten merken. Je moet het dus echt van kleine signalen hebben.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: