Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kamer helemaal leeghalen?

+17
xxjojootjexx
tweeling
Filoria
Pompoen
Sylvana
Linda
Parel
Parisienne
Juutjepetuutje
SarahKey
Snoopy
Aimee
PapillonRose
Sanne
Teddyaapje
Printje
Mamsie
21 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Kamer helemaal leeghalen? - Pagina 2 Empty Re: Kamer helemaal leeghalen?

Bericht  Gast wo 28 nov 2012 - 22:19

Ik herken het wel hoor mamsie, mijn oudste had het rond de twee jaar ook vreselijk... Je hoorde hem op straat gillen, hij kwam er ook steeds uit en kreeg dan driftbui na driftbui...

Uiteidelijk na alles al geprobeerd te hebben ben ik naar de huisarts gestapt ik was het zo zat... En toen ze in zijn oren keek bleken deze beide flink ontstoken te zijn..
Achteraf heeft hij dit al veel meer gehad maar hij word niet hangerig of wat dan ook maar alleen flink boos en opstandig en niet willen slapen..

Nu is hij ruim 2 1/2 maar zodra hij ander gedrag vertoont als in: niet willen slapen, slaan, als een dolle door razen heeft hij 9 v/d 10 keer een oorontsteking te pakken..

Sterkte want ik weet hoe zwaar dit is!

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  xxjojootjexx wo 28 nov 2012 - 22:27

Hij vraagt tv, tv... En als je nou een klein beeldschermpje aan zijn plafond hangt met een filmpje erop?
Wij hebben dit 6 maanden bij t. gedaan. Klein videospelertje op zijn kamer, met zandkasteel filmpjes. Hierdoor ging hij rustig liggen/zitten kijken en viel hij vanzelf in slaap binnen 30 minuten. Terwijl hij daarvoor ook echt kwaad werd wanneer we hem naar bed brachten. Nu gaat hij inmiddels slapen zonder filmpje en zonder problemen.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Parisienne wo 28 nov 2012 - 22:52

Als de zijkant uit het bed halen niet gaat werken zou ik uiteindelijk ook hulp gaan zoeken. Melatonine helpt mijn dochter rustiger in slaap te vallen. Nu heeft het slechte slapen bij haar meerdere oorzaken, maar de melatonine geeft haar hoofd wat meer rust. Aangezien het bij jullie ook al zo is vanaf dag één zou ik toch op zoek gaan naar een eventuele andere oorzaak.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Mamsie do 29 nov 2012 - 1:11

Zo daar ben ik weer.

Tja ik heb al wel een paar keer hulp gezocht maar het komt er gewoon op neer dat hij het gewoon moet leren. Hij kan het namelijk wel. Hij heeft een week of 4 gewoon goed geslapen. Hij ging lief naar bed en ging zonder te huilen slapen. Wat er toen anders was dan anders? Geen idee! Daarna was het weer een tijd dat hij 15 min huilde en dan ging slapen.
Ik denk ook niet dat het met een melatonine tekort te maken heeft.

Een tv in zn kamer gaat mij eigenlijk te ver.
Last van zn oren of iets heeft hij niet. Dat heb ik al laten nakijken.

Hij zit sowieso in een lastige periode, veel driftbuien, slaan, drammen etc etc. De heerlijke peuterpubertijd.
We gaan nu eerst zn bed veranderen en dan zien we wel weer verder.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 29 nov 2012 - 2:08

Had je mijn reactie nog gelezen? Ik denk serieus dat het zóú kunnen dat het daaraan ligt...

Gast
Gast

Bericht  woezel do 29 nov 2012 - 2:19

M heeft ook zo'n periode gehad.
Hij kwam elke keer zijn kamer af en overstuur de trap af enzo. Trap hek maakte hij gewoon open. Wij hebben toen een haakje op zijn deur gedaan. Zodat hij gewoon veilig op zijn kamer bleef. En hebben hem zoveel mogelijk genegeerd. Gelukkig haalde hij niet echt de boel overhoop, alleen het behang bij de deur moest het ontgelden. Hij had toen trouwens al een groot bed.
Hoop voor je dat hij gauw weer zonder teveel gedoe gaat slapen. Weet nog hoe vermoeiend deze periode is.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  xxjojootjexx do 29 nov 2012 - 2:50

T. had ook geen TV hoor.. maar zo'n dingetje.. http://www.kijkshop.nl/product/130445/cresta-mp4-speler-mp110x/
Hierdoor had hij even wat afleiding en was hij rustig. Daardoor heeft hij wel geleerd dat slapen niet vervelend is en nu slaapt hij zonder.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Mamsie do 29 nov 2012 - 3:05

Maple schreef:Had je mijn reactie nog gelezen? Ik denk serieus dat het zóú kunnen dat het daaraan ligt...

Ja sorry, was ik vergeten om op te reageren. Dat zou idd zo kunnen zijn. Al slapen in de oudste 2 het eerste deel van de avond ook apart. Hij ziet hun dus niet bij elkaar op de kamer gaan slapen. Ik zou kunnen proberen zijn bedje bij hun erbij te zetten. Maar eigenlijk ben ik daar wel een beetje huiverig voor ivm de nachtrust van de 2 oudste.

Maar wie weet een optie!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Mamsie do 29 nov 2012 - 3:08

xxjojootjexx schreef:T. had ook geen TV hoor.. maar zo'n dingetje.. http://www.kijkshop.nl/product/130445/cresta-mp4-speler-mp110x/
Hierdoor had hij even wat afleiding en was hij rustig. Daardoor heeft hij wel geleerd dat slapen niet vervelend is en nu slaapt hij zonder.

tja phoe lastig hoor. Ik kan hem best de ipad mee in bed geven maarja eigenlijk is dat ook niet de bedoeling natuurlijk. Als hij hier beneden op de bank zit te kijken/spelen valt hij ook uiteindelijk wel in slaap maarja ik wil dat hij gewoon weet dat bedtijd bedtijd is. Maar goed wie weet ben ik over een paar weken compleet radeloos en geef ik hem dat ding alsnog mee in bed Laughing
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  munk do 29 nov 2012 - 11:45

Mamsie... wist niet dat jouw jongste zoontje zo weinig met mijn zoontje scheelde qua leeftijd. Afijn heb niet alles gelezen... maar zag de opmerking van printje voorbij komen over de stickers. Toen onze T. 1,5 was wilden we graag dat hij minder zou gaan tutten, we hebben toen de stickers in het leven geroepen. De eerste dagen snapte hij het niet... maar al heel snel (binnen een week) begreep hij hoe het werkte.
munk
munk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 252
Punten : 314
Registratiedatum : 29-10-12

Bericht  Coco do 29 nov 2012 - 12:00

Bij ons zijn ze precies zo, mijn dochter erger dan mijn zoon. Enige wat hier helpt is bij ons in slaap vallen en dan overleggen in hun eigen bed. Al is dat met mijn dochter ook nog een flinke strijd. Overigens slapen ze daar ook maar 1-3 uur in en ' s nachts 1 met mij en 1 met mijn man. Niet ideaal, maar voor nu het enige wat ons nog enigszins op de been houdt.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Printje do 29 nov 2012 - 21:42

Nog een aanvulling op mijn sticker idee....verduidelijken met plaatjes.. Dus voor iedere sticker vooraf al een vorm tekenen waarin de sticker komt, als hij bijv. 3 stickers heeft krijgt hij een koekje.. dan zou ik ook het koekje visueel maken voor hem, en dus na de 3 vormpjes voor de stickers een plaatje van een koekje plakken. Dit had R meteen in de gaten hoor hoe het werkte haha.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  xxjojootjexx do 29 nov 2012 - 22:09

Zat nog te denken.. Is het niet een idee om met zo'n planbord te werken?
Dat hij duidelijk kan zien hoe de dagstructuur is? Volgens mij heeft Susan dat voor E.
Misschien ligt voor hem daar het probleem, dat hij graag vooraf wil weten wat wanneer komt?

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Bericht  Mamsie vr 30 nov 2012 - 0:41

Ik kan het sticker systeem natuurlijk gewoon proberen. Wie weet helpt het.
Dat planbord is ook nog wel een idee maar misschien nog te onoverzichtelijk. Opzich bespreken we wel altijd wat we gaan doen etc. Zeker omdat de oudte ook op school zitten hebben we echt regelmaat.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Printje vr 30 nov 2012 - 4:28

En niet teveel tv misschien, dat scheelt hier ook vaak, wanneer hij teveel tv gekeken heeft merk ik dat s'nachts vaak aan hem.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  SDL vr 30 nov 2012 - 4:37

Mamsie, is een bench geen idee? Laughing

Maar ff serieus, het lijkt me vreselijk. Iedere avond dat gevecht en dan ook nog eens de angst dat hij per ongeluk zichzelf wat aandoet door te klimmen of iets dergelijks.

Ik hoop dat jullie een oplossing vinden.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: