Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kamer helemaal donker krijgen

+2
PapillonRose
Twellie
6 plaatsers

Ga naar beneden

Kamer helemaal donker krijgen Empty Kamer helemaal donker krijgen

Bericht  Twellie zo 2 jun 2013 - 10:11

Wij zijn wat kamers aan het wisselen in het huis en een van de twee kinderen gaat nu naar een andere kamer. Mijn dochter slaap het liefst in een heel donkere kamer, voor haar oude kamer hebben we rolluiken. Kan ik de kamer ook helemaal donker krijgen op een andere (goedkopere) manier? Dus bijvoorbeeld eerst verduisterende rolgordijnen en daarover heen nog gordijnen die ook weinig licht doorlaten? Andere ideeen?
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamer helemaal donker krijgen Empty Re: Kamer helemaal donker krijgen

Bericht  PapillonRose zo 2 jun 2013 - 10:20

Vraag niet precies hoe het heet, maar misschien heb je er wat aan als ik het beschrijf.. Mijn jongste broertje had vroeger op zijn kamer verduisterende rolgordijnen die aan de zijkant in een soort geleider/rail zaten, op die manier was het volledig donker zonder vervelende kieren.

Zelf heb ik in het vorige huis op de kamer van A. eerst verduisterende rolgordijnen gehangen er daaroverheen gewone gordijnen die grotendeels verduisterend waren. Toch kreeg ik het daarmee niet volledig donker, maar kwam wel een heel eind.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Snoopy zo 2 jun 2013 - 10:21

Verduisterende rolgordijnen werken echt prima, komt geen licht doorheen.
Alleen van de randen kan eventueel wat licht afkomen, dus als je inderdaad ook nog gordijnen hebt dan moet dat goedkomen!
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Summerlovin zo 2 jun 2013 - 10:28

PapillonRose schreef:Vraag niet precies hoe het heet, maar misschien heb je er wat aan als ik het beschrijf.. Mijn jongste broertje had vroeger op zijn kamer verduisterende rolgordijnen die aan de zijkant in een soort geleider/rail zaten, op die manier was het volledig donker zonder vervelende kieren.

Zelf heb ik in het vorige huis op de kamer van A. eerst verduisterende rolgordijnen gehangen er daaroverheen gewone gordijnen die grotendeels verduisterend waren. Toch kreeg ik het daarmee niet volledig donker, maar kwam wel een heel eind.
Dat eerste wat jij beschrijft heb ik ook op mijn kamer. Daar komt totaal geen licht langs. Aan de zijkanten valt hij in die geleider en onderaan valt hij op mijn vensterbank. Het enige licht dat mijn slaapkamer inkomt komt onder mijn deur vandaan vanaf de overloop.
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Fortissimo zo 2 jun 2013 - 20:24

Wij hebben verduisterende rolgordijnen van de Ikea, die deels over elkaar heen hangen. Daarover heen hebben we nog gordijnen. Het is dan echt goed donker! We waren sowieso voor minder dan € 100,00 klaar (3 rolgordijnen en overgordijnen)
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Ella zo 2 jun 2013 - 22:48

Je kan inderdaad verduisterende rolgordijnen nemen. Alleen komt dan aan de zijkant nog licht naar binnen. Een gootje is dan inderdaad een idee of gordijnen erover heen.
Of verduisterende gordijnen nemen. Dan kun je eventueel een gewoon rolgordijn nemen ofzo.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Twellie ma 3 jun 2013 - 20:26

Bedankt voor de tips! Ik ga een offerte aanvragen voor die rolgordijnen in rails, het bleek een cassettesysteem te heten. Deze week komt er iemand langs om de boel op te meten. Als het betaalbaar is, doe ik dat en anders ga ik rolgordijnen en verduisterende gordijnen over elkaar hangen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud