Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Onstilbare honger/dorst

3 plaatsers

Ga naar beneden

Onstilbare honger/dorst Empty Onstilbare honger/dorst

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 0:55

Oke, ik weet het weer eens niet. Waar Thije tot vorige week erg weinig dronk, heeft hij sinds afgelopen maandag ineens een onstilbare honger/dorst. Hij drinkt ineens flessen van 200 ml, en dan het liefste om de drie uur. Hij eet eigenlijk nog niks verder (we blijven wel oefenen), maar hij gaat echt gillen als hij geen melk krijgt na drie uur.

Ik weet natuurlijk dat het niet goed is, maar ik dacht dat hij even een inhaalslag had. Maar nu is het dus al een week zo dat hij over de liter per dag gaat. Vandaag heeft hij zelfs al 900 ml (!) gedronken (waarvan bijna 500 ml vannacht), en dan zijn we dus pas op de helft van de dag. Er niet aan toegeven is eigenlijk geen optie. Ik heb serieus veel baby's horen huilen, maar dit is echt gillen alsof je dood gaat Sad .

Hij is trouwens wel een stuk vrolijker nu hij zoveel drinkt (behalve dan dus als het, volgens hem, tijd is voor zijn volgende fles).

Zijn er meer baby's die zóveel honger/dorst hebben?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Onstilbare honger/dorst Empty Re: Onstilbare honger/dorst

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 1:04

Mijn nichtje heeft ook altijd erg veel gedronken en ze is nu bijna 3 en doet dat nog steeds.
H. heeft als baby zijnde niet zoveel gedronken maar drinkt nu ongeveer 900cc en dan heb ik het niet over vocht uit fruit en het toetje. Echt puur wat ze uit de fles/rietje drinkt.

Wil hij geen water? Dat je dat eens aanbied i.p.v. melk?
(Al denk ik niet dat hij dat accepteerd als ik je verhaal zo lees...)

Gast
Gast

Bericht  Tania zo 20 maa 2011 - 1:06

Mijn zoontje is ook nogal een hongerlap. Maar sinds hij bijvoeding krijgt gaat het wel een stuk beter.

Kun je de flessen niet kleiner maken? Of blijft hij dan huilen als het op is? Ik weet niet of hij al pap krijgt, maar dat is misschien ook nog een idee om het iets langer te kunnen rekken. Ik maak wel is pap met een geprakte/gepureerde banaan erdoor dat vult ook wat meer.
Verder wil hij nog helemaal geen bijvoeding?

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Teddyaapje zo 20 maa 2011 - 1:28

Geef jij ook bv of niet? Met bv maakt het niet uit hoeveel ze ervan binnenkrijgen, als je fv geeft kun je misschien (tijdelijk) overstappen op voeding voor hongerige baby's?

T. heeft toen hij een week oud was teweinig gedronken waardoor hij teveel afviel (is opgenomen geweest en met sonde bijgegeven. hij bleek iets van een griepje te hebben gehad) maar toen hij weer beter was dronk hij het dubbele van wat nodig was (hij krijgt bv. en ik heb hem de eerste week toen hij weer thuis was voor en na de voeding gewogen om het in de gaten te houden). Toen hij zijn inhaalslag weer had gemaakt en weer op schema lag qua groei reguleerde het vanzelf en dronk hij weer normale hoeveelheden.

Misschien kun je voor je eigen gemoedsrust naar een weeguurtje gaan bij het cb?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 4:51

Teddyaapje, ik geef flesvoeding en borstvoeding. Maar de 900ml waar ik het over had, is dus puur de flesvoeding. En die mag eigenlijk niet boven de 1 liter uitkomen.

Net was hij weer aan het gillen en heb ik toch maar eens geprobeerd om water te geven. En wat denk je: hij drinkt zo 200 ml lauw water weg. Blijkbaar heeft hij dus ontzettende dorst. Met de borstvoeding en het water erbij zit hij nu dus op ongeveer 1250 ml (tot half vijf vanmiddag).

Dat lijkt me toch niet echt normaal voor een baby van een half jaar Rolling Eyes ? Als hij zo door drinkt komt hij op de 2 liter uit...

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 4:57

Heb je al een geprobeert om de voeding in te dikken met bijv. johannesbroodpitmeel of flesvoeding voor hongerige baby's. Ik zou toch uitkijken met boven een liter voeding uitkomen. Water kan geen kwaad, maar voor flesvoeding is niet voor niets een maximum gesteld.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 7:04

Onze dochter dronk een tijdje terug ook enorm veel water, ik denk dat ze op een dag misschien wel zo'n 500 of 600 cc water kreeg náást de gewone voeding. Dat is een paar weekjes zo geweest, daarna werd het weer minder en nu heeft ze weer genoeg aan de beker thee die ze 's middags krijgt.

Gast
Gast

Bericht  Darius zo 20 maa 2011 - 7:36

Ik zou het ook even een paar dagen in de gaten houden, maar bij veel dorst denk ik wel meteen aan diabetes.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast zo 20 maa 2011 - 8:26

Ik zou het wel even in de gaten houden en anders even laten nakijken bij de HA.
Verder kan je ook proberen om pap te geven zodat hij wat meer verzadigt is?

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: