Elektrische kolf...
+4
PiP
Happydobby
Dille
CCC
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Elektrische kolf...
Ik heb even jullie advies en/ of ervaringen nodig.
Ik geef N. nu ruim 2 maanden bv en heb de afgelopen tijd met een Avent handkolf gekolft. Ik merk dat ik de ene keer meer kan kolven dan de andere keer, maar vind het best een gedoe met een handkolf. Dit zorgt ervoor dat ik maar 1 of 2 keer per dag kolf zodat ik in elk geval wat mee kan nemen als ik de deur uitga. Vanaf eind september moet ik weer aan het werk, en heb besloten dat ik door wil gaan met de bv. Maar nu zat ik dus te kijken voor een elektrische kolf en kwam uit op een medela swing (2 fase) kolf. Ik vraag me af of ik er meer voeding met een kolf uit zou kunnen krijgen en of dit een goede keuze zou zijn. Ik wil ook geen honderden euro's uitgeven aan een kolf, maar deze is nu redelijk geprijst.
Ik geef N. nu ruim 2 maanden bv en heb de afgelopen tijd met een Avent handkolf gekolft. Ik merk dat ik de ene keer meer kan kolven dan de andere keer, maar vind het best een gedoe met een handkolf. Dit zorgt ervoor dat ik maar 1 of 2 keer per dag kolf zodat ik in elk geval wat mee kan nemen als ik de deur uitga. Vanaf eind september moet ik weer aan het werk, en heb besloten dat ik door wil gaan met de bv. Maar nu zat ik dus te kijken voor een elektrische kolf en kwam uit op een medela swing (2 fase) kolf. Ik vraag me af of ik er meer voeding met een kolf uit zou kunnen krijgen en of dit een goede keuze zou zijn. Ik wil ook geen honderden euro's uitgeven aan een kolf, maar deze is nu redelijk geprijst.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Elektrische kolf...
Mijn ervaring is dat je op zich niet meer voeding kolft met een handkolf dan met een elektrische kolf, maar omdat het minder gedoe is (oh, die kramp in mijn handen soms...) vind je het minder erg om te kolven en kan je het dus vaker doen. Bij mijn eerste had ik een eenzijdige kolf (een medela swing), bij de tweede heb ik een dubbele kolf aangeschaft (een ardo calypso met uitbreiding). Beste beslissing ooit. Dus ik kan je alleen maar adviseren om toch ook na te denken over een dubbele kolf (en een ardo is niet duur, kijk eens op borstvoedingscentrum schermer - nee, ik heb geen aandelen). Oh en ik vond wel dat ik meer opbrengst had met een dubbele kolf, omdat je de TSR van je andere borst ook meteen meepakt. En je bent lekker snel klaar!
Dille- Fluisteraar
- Aantal berichten : 268
Punten : 295
Registratiedatum : 19-06-12
Ik gebruik de 'pump in style' van Medela. Ontzettend fijne pomp, juiste kracht waardoor ik meer melkproductie kreeg.
Gast- Gast
Ik heb de ameda lactine, die is net zo duur als de ardo. erg fijne kolf voor een goede prijs ong 150 euro.
Handkolf heb ik nooit geprobeerd.
En wat goed dat je doorgaat met de bv
Handkolf heb ik nooit geprobeerd.
En wat goed dat je doorgaat met de bv
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Thnx! Ik ga even kijken naar de anderen die jullie noemen! Kan ik even vergelijken.
Happydobby: ja heel apart, maar dit voelt gewoon het beste voor nu... Had nooit gedacht dat ik door zou willen gaan met de bv.
Happydobby: ja heel apart, maar dit voelt gewoon het beste voor nu... Had nooit gedacht dat ik door zou willen gaan met de bv.
CCC- Ratel
Ik had de mijne hier besteld
https://www.prettymum.nl/baby+aan+je+borst/kolven%2C+tassen+etc./electrische+kolf/ameda+lactaline+personal
Ze leveren de volgende dag al.
https://www.prettymum.nl/baby+aan+je+borst/kolven%2C+tassen+etc./electrische+kolf/ameda+lactaline+personal
Ze leveren de volgende dag al.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Ik heb nog een Medela Freestyle in de Aanbieding
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Ik ookPiP schreef:Ik heb nog een Medela Freestyle in de Aanbieding
Shy- Kletskop
- Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10
Mama van twee, geef jij nog borstvoeding?
Ik zou even kijken of er iets in je verzekeringspakket zit, ik was toen verzekerd bij Agis en daar kan ik een kolf aankopen van een bepaald merk wat in de voorwaarden is vastgelegd en die kreeg ik volledig vergoed. Daarna heb ik heb voor 75 euro op marktplaats verkocht.
Ik zou even kijken of er iets in je verzekeringspakket zit, ik was toen verzekerd bij Agis en daar kan ik een kolf aankopen van een bepaald merk wat in de voorwaarden is vastgelegd en die kreeg ik volledig vergoed. Daarna heb ik heb voor 75 euro op marktplaats verkocht.
Gast- Gast
Ik had bij de oudste de medela swing, daar kolfde ik prima mee maar het ging niet zo snel. Bij de oudste heb ik de pump in style advanced van Medela aangeschaft en daar kolfde ik veel meer mee in veel kortere tijd, ik ben heel blij dat ik die kolf heb gekocht want heb er mee op mijn werk gekolfd tot mijn zoon 14 maanden was.
Ik heb geen ervaring met een handkolf dus daar kan ik niks over zeggen.
Ik zou als ik jou was voor een dubbele electrische kolf gaan, die zijn er ook wat goedkoper en het zoveel fijner dan een enkele.
Ik heb geen ervaring met een handkolf dus daar kan ik niks over zeggen.
Ik zou als ik jou was voor een dubbele electrische kolf gaan, die zijn er ook wat goedkoper en het zoveel fijner dan een enkele.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb zelf geen ervaring met een handkolf.
Ik heb altijd met de medela freestyle gekolfd. En dat is heel goed bevallen! Ik zou sowieso als ik jou was voor een dubbele kolf gaan. Dat gaat echt veel sneller en de opbrengst is vaak meer dan bij een enkele.
Ik heb altijd met de medela freestyle gekolfd. En dat is heel goed bevallen! Ik zou sowieso als ik jou was voor een dubbele kolf gaan. Dat gaat echt veel sneller en de opbrengst is vaak meer dan bij een enkele.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Shy en Pip... ben benieuwd wat jullie daarvoor vragen dan...
CCC- Ratel
Ik heb de Avent, je kunt er electrisch en met de hand mee kolven. Ik vind hem op electrisch niet heel fijn kolven eerlijk gezegd, hij kolft niet superkrachtig. Met de handkolf wil beter maar ja, dan heb je weer als nadeel dat je lamme handen krijgt, en je kunt minder makkelijk even losmasseren. Ik heb trouwens van de kraamzorg de Avent dubbelkolf te leen gehad, die is wel heel erg fijn! Bij een volgende overweeg ik wel om zelf een dubbelkolf aan te schaffen.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Ik ben er nog niet helemaal over uit... Ben zo bang als ik nu een elektrische kolf aanschaf dat het voor niks is omdat mijn productie terug loopt ofzo. Kortom... lekker twijfelen...
CCC- Ratel
En een kolf huren bij een thuiszorgwinkel o.i.d. ccc? Vaak hebben die ook voorwaarden als dat wanneer je toch tot aanschaf over gaat je de aanschafprijs minus de huurkosten die je al hebt betaald betaalt. Misschien is dat iets voor je als je nog zo twijfelt.
Gast- Gast
Tiramisu: heb daar inderdaad aan zitten denken maar dan moet je toch een starterskit erbij kopen van 45 euro dacht ik hier... Dus dan kan ik net zo goed het hele bedrag neerleggen voor een kolf. Ergens denk ik ook wel, stel dat het toch terugloopt de aankomende maanden dan kan ik de kolf ook voor een eventueel tweede kindje gebruiken uiteraard. Mocht dat ooit lukken uiteraard... Zo stom eigenlijk dat ik erover twijfel...
CCC- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» ervaring lactaline kolf (nieuwe vraag)
» Elektrische fiets
» Elektrische fiets
» Elektrische fiets en kinderzitje(s)?
» Elektrische deken
» Elektrische fiets
» Elektrische fiets
» Elektrische fiets en kinderzitje(s)?
» Elektrische deken
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: