Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wie weet dit?

2 plaatsers

Ga naar beneden

Wie weet dit? Empty Wie weet dit?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 21:07

Ik ben onlangs getrouwd, in augustus om precies te wezen en ik heb hierbij mijn man's achternaam aangenomen met daarachter mijn eigen achternaam. Nu is het zo dat ik voor de bruiloft mijn paspoort had laten verlengen. Daarin staat gewoon mijn meisjesnaam. Ik moet de 28ste naar Londen, en ik wil nu zelf mijn ticket boeken op mijn werk, maar opeens denk ik, he.. dat is wel even raar! Zou dit een probleem zijn? Denk het niet, aangezien een dag na het trouwen we ook naar Mexico gevlogen zijn.. maar toch..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet dit? Empty Re: Wie weet dit?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 21:16

Ik zou zeker alleen je meisjesnaam invullen dan. Anders komt er echtgenote van, op het paspoort te staan toch? Ik boekte voor mijn werk veel tickets voor klanten en voor getrouwde vrouwen moesten wij altijd de meisjesnaam gebruiken. Zeker als je paspoort niet aangepast is, zou ik alleen je meisjesnaam gebruiken. Anders komt het niet overeen en kun je wel degelijk gezeik krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet dit? Empty Re: Wie weet dit?

Bericht  Susan zo 2 jan 2011 - 21:28

Voor de wet hou je sowieso je eigen achternaam, je mag de achternaam van je man alleen gebruiken. Volgens mij kan je dus gewoon je meisjesnaam gebruiken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet dit? Empty Re: Wie weet dit?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 21:36

Susan schreef:Voor de wet hou je sowieso je eigen achternaam, je mag de achternaam van je man alleen gebruiken. Volgens mij kan je dus gewoon je meisjesnaam gebruiken.

Dit dacht ik inderdaad ook meteen. Wettelijk blijf jij altijd (voornaam) (meisjesnaam).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet dit? Empty Re: Wie weet dit?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 21:36

Darcy schreef:
Susan schreef:Voor de wet hou je sowieso je eigen achternaam, je mag de achternaam van je man alleen gebruiken. Volgens mij kan je dus gewoon je meisjesnaam gebruiken.

Dit dacht ik inderdaad ook meteen. Wettelijk blijf jij altijd (voornaam) (meisjesnaam).

Oh perfect! Niets aan de hand dus. Oke, bedankt meiden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet dit? Empty Re: Wie weet dit?

Bericht  Gast zo 2 jan 2011 - 21:38

CKC schreef:
Darcy schreef:
Susan schreef:Voor de wet hou je sowieso je eigen achternaam, je mag de achternaam van je man alleen gebruiken. Volgens mij kan je dus gewoon je meisjesnaam gebruiken.

Dit dacht ik inderdaad ook meteen. Wettelijk blijf jij altijd (voornaam) (meisjesnaam).

Oh perfect! Niets aan de hand dus. Oke, bedankt meiden!

Kan je het niet beter even navragen ergens?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet dit? Empty Re: Wie weet dit?

Bericht  Travelgurly zo 2 jan 2011 - 21:45

heeey ckc,

ja dames MOETEN hun meisjesnaam altijd vermelden! of je nou 30 x getrouwd ben of niet.
Ook de 1e voornaam zoals in het paspoort moet vaak vermeld worden, dus NIET je roepnaam!

Niet altijd even leuk, maar wij moeten ook altijd de meisjesnaam van de klanten doorgeven op t reisburo.
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wie weet dit? Empty Re: Wie weet dit?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum