Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen?
+49
Lavendel
Livine
Katrien
Caramba
rianne287
Rose
Jasmine
PapillonRose
Jeanette
Green_Pepper
Slakje
Atelier Madame
Sterrin_
Winegum
Snoes
Niekske
Ella
Verona
Susan
Japie
bolus26
jena
Lady Starstruck
Flower_L
Mizz_S
Highway
Sanne
Linda
Zonnetje
minoessepoes
Paper Crown
Printje
Parisienne
Roxi3
Toet
Twellie
Rush
Aimee
Shisha
smooch
Bazinga
Marin
rapa nui
silly-one
Puggle
_Lacey_
Reeza
SarahKey
Lejow
53 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Ben jij prijsbewust? Hoe doe jij boodschappen?
Inderdaad.Pippa schreef:Sterrin, dat vind ik sowieso vervelend aan andere supermarkten, zoals de Lidl of de Aldi, dat ik daar niet alles kan vinden wat ik nodig heb en ik vervolgens dus nog naar een andere winkel moet. Doe ik het liever in 1 winkel met veel voordeel.
Ik dacht goedkoper uit te zijn als ik de dure dingen bij de Jumbo haalde en de 'rest' bij de Aldi. Nou ik was gemiddeld €20 per week duurder uit. Alleen het rundgehakt is bij de Aldi al duurder dan bij de Jumbo, nou dan heb ik het al gehad haha. Ik let bij de Jumbo gewoon goed op alle prijzen!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik heb een periode lang echt werkelijk waar alle aanbiedingen van de supermarkten hier in het dorp bekeken. Dan ging ik op mijn vrije dag eerst naar de lidl, dan naar de c1000 en tot slot naar de lidl. Overal haalde ik dan een paar dingetjes. Oh en de groenteboer deed ik ook vaak nog aan voor de aanbiedingen. Meestal was ik zo 3 uur bezig met boodschappen doen, wat ik erg lang vind voor weekboodschappen voor 2 personen.
Inmiddels is mijn taktiek om een beetje af te wisselen qua supermarkten. Meestal varieer ik tussen die drie, maar ik ga ook nog wel eens naar de Plus of Jumbo. Vlees sla ik altijd in als er een kortingssticker op zit, ik wil nooit meer dan een euro uitgeven voor 2 stukjes vlees, dat lukt ook vaak wel. Behalve echt luxe soorten als biefstuk enzo, maar die eten we bijna nooit.
Hamsteren doe ik ook echt, zoals nu met die euroweken bij de AH. Ik haal vooral van wereldgerechten en pastasaus altijd heel erg veel. Maar ook als ik dus goedkoop vlees kan vinden (de jumbo heeft bij ons op bepaalde momenten echt heel erg veel korting) gooi ik de hele diepvries vol. Het is alleen de kunst om dan wel de diepvries ook daadwerkelijk leeg te eten.
Inmiddels is mijn taktiek om een beetje af te wisselen qua supermarkten. Meestal varieer ik tussen die drie, maar ik ga ook nog wel eens naar de Plus of Jumbo. Vlees sla ik altijd in als er een kortingssticker op zit, ik wil nooit meer dan een euro uitgeven voor 2 stukjes vlees, dat lukt ook vaak wel. Behalve echt luxe soorten als biefstuk enzo, maar die eten we bijna nooit.
Hamsteren doe ik ook echt, zoals nu met die euroweken bij de AH. Ik haal vooral van wereldgerechten en pastasaus altijd heel erg veel. Maar ook als ik dus goedkoop vlees kan vinden (de jumbo heeft bij ons op bepaalde momenten echt heel erg veel korting) gooi ik de hele diepvries vol. Het is alleen de kunst om dan wel de diepvries ook daadwerkelijk leeg te eten.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Wij halen frisdrank altijd in de aanbieding, dus echt twaalf of twintig flessen tegelijk. Ik drink het liefst Pepsi Max en ik vind merkloze cola light gewoon écht niet lekker, dus dat scheelt dan weer een beetje.
Luiers kopen we ook vaak in de uitverkoop of van de Aldi of Lidl. Alleen toen ze nog kleine baby's waren moesten het altijd Pampers zijn.
Luiers kopen we ook vaak in de uitverkoop of van de Aldi of Lidl. Alleen toen ze nog kleine baby's waren moesten het altijd Pampers zijn.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Het blijkt ook niet heel erg voordelig te zijn als je overal en nergens je boodschappen gaat halen. Vaak haal je toch meer dan nodig. En ben je met de tijd en reiskosten uiteindelijk toch meer kwijt dan dat je het bij 1, misschien duurdere, supermarkt gaat halen.
Voor een verjaardag ofzo ga ik wel vaker naar de Lidl. Om sap te halen, die vind ik bij de Lidl prima, afbakbroodjes, bakjes met salades, koekjes, chippies, kaas en worst etc. Maar buiten dat soort dagen om, kom ik er eigenlijk zelden.
Voor een verjaardag ofzo ga ik wel vaker naar de Lidl. Om sap te halen, die vind ik bij de Lidl prima, afbakbroodjes, bakjes met salades, koekjes, chippies, kaas en worst etc. Maar buiten dat soort dagen om, kom ik er eigenlijk zelden.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Winegum, toch ben je bij de AH goedkoper uit als je voor je verjaardag haalt, van Euroshopper. Ouders hadden bij de Lidl gedaan en waren veel meer kwijt, dan dat wij waren
Gast- Gast
Wij halen in het weekend wel vaker dingen bij de Lidl, want dan is de Lidl om de hoek (dan zitten we in het vakantiehuisje van mijn ouders bij een dorp met een Lidl, niet dat we hier in de stad een Lidl op wieltjes hebben of zo).
Susan- Lady Post-a-lot
Het zou wel handig zijn, een soort heel grote SRV-bus van de Lidl. En eentje van de Aldi.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik ben wel prijsbewust, maar mijn topprioriteit tijdens het boodschappen doen is dat ik geen/weinig producten koop die door slaven zijn gemaakt of op andere manier weinig duurzaam zijn. Daar heb ik wel wat geld voor over.
Het liefst zou ik ook duurzamere kleding kopen, maar daar heb ik nog niet genoeg geld voor. Ik let wel op of er geen/niet teveel 'made in India, Pakistan oid' op het kledinglabeltje staat. Als ik meer geld verdien, wil ik daar nog meer op letten.
Het liefst zou ik ook duurzamere kleding kopen, maar daar heb ik nog niet genoeg geld voor. Ik let wel op of er geen/niet teveel 'made in India, Pakistan oid' op het kledinglabeltje staat. Als ik meer geld verdien, wil ik daar nog meer op letten.
Gast- Gast
Winegum schreef:Het blijkt ook niet heel erg voordelig te zijn als je overal en nergens je boodschappen gaat halen. Vaak haal je toch meer dan nodig. En ben je met de tijd en reiskosten uiteindelijk toch meer kwijt dan dat je het bij 1, misschien duurdere, supermarkt gaat halen.
Nja bij mij zitten de supermarkten echt naast elkaar ongeveer met de fiets heb je dan uiteindelijk geen reiskosten. En zolang je gewoon de discipline hebt om gewoon mee te nemen wat je nodig hebt gaat het natuurlijk wel goed. Dan kan het echt wel lonend zijn om bijv voor de flessen cola even naar een andere supermarkt te gaan.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Pippa schreef:Winegum, toch ben je bij de AH goedkoper uit als je voor je verjaardag haalt, van Euroshopper. Ouders hadden bij de Lidl gedaan en waren veel meer kwijt, dan dat wij waren
Een aantal dingen wel ja, daar ben ik het met je eens! Maar een aantal dingen ook niet. Sommige artikelen hebben ze ook niet van de Euroshopper die ze wel bij de Lidl hebben. Dan ben je weer gebonden aan het huismerk van AH en die is dan over het algemeen vaak net wat duurder.
Maar wat ik wel gemerkt hebt, dingen als houdbare melk, suiker, etc. is van de euroshopper goedkoper dan van de Lidl, terwijl ik eerst ook altijd dacht dat dat niet zou kloppen.
Winegum- Prater
Atelier Madame schreef:Winegum schreef:Het blijkt ook niet heel erg voordelig te zijn als je overal en nergens je boodschappen gaat halen. Vaak haal je toch meer dan nodig. En ben je met de tijd en reiskosten uiteindelijk toch meer kwijt dan dat je het bij 1, misschien duurdere, supermarkt gaat halen.
Nja bij mij zitten de supermarkten echt naast elkaar ongeveer met de fiets heb je dan uiteindelijk geen reiskosten. En zolang je gewoon de discipline hebt om gewoon mee te nemen wat je nodig hebt gaat het natuurlijk wel goed. Dan kan het echt wel lonend zijn om bijv voor de flessen cola even naar een andere supermarkt te gaan.
Dat is handig ja. Ik moet er echt voor omrijden, er zit ook niks in de buurt waar ik het mee kan combineren, dan vind ik dat toch zonde. En als je de discipline hebt dan is het natuurlijk niet erg. Maar in veel gevallen hebben mensen die discipline niet, of in mindere maten, dan kom je uiteindelijk onder de streep wel duurder uit.
Winegum- Prater
Dit doen wij ook inderdaad. Als pepsi cola in de aanbieding is, kopen wij ook gelijk 20 of 30 flessen, ze blijven toch altijd een tijdje goed. Tegen de tijd dat het bijna op is, is er wel weer een andere aanbieding.Susan schreef:Wij halen frisdrank altijd in de aanbieding, dus echt twaalf of twintig flessen tegelijk. Ik drink het liefst PepsiMaxen ik vind merkloze cola light gewoon écht niet lekker, dus dat scheelt dan weer een beetje.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Wij kopen wel heel vaak huismerkproducten. Gewoon omdat ze veel goedkoper zijn en even lekker. Er zijn maar een aantal dingen waarvan we het echt van een bepaald merk moeten hebben, maar we proberen ze te vervangen door andere producten (zo lusten we alleen maar Coca Cola, maar drinken we als alternatief witte limonade van de Aldi, zo'n 10 euro goedkoper voor 6 flessen).
We zijn een tijdje slecht bezig geweest met de boodschappen (elke dag gaan...). Dus we zijn nu bezig met onze boodschappen gewoon wekelijks online te doen. Een stuk handiger! Ik ben iemand die elke gang in de winkel gedaan moet hebben en tien extra dingen meeneemt. Niet zo handig dus. Daarom doen we ze online. Dan hebben we ook beter ons budget in de hand.
We zijn een tijdje slecht bezig geweest met de boodschappen (elke dag gaan...). Dus we zijn nu bezig met onze boodschappen gewoon wekelijks online te doen. Een stuk handiger! Ik ben iemand die elke gang in de winkel gedaan moet hebben en tien extra dingen meeneemt. Niet zo handig dus. Daarom doen we ze online. Dan hebben we ook beter ons budget in de hand.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Ik loop zoals de gemiddelde student door de supermarkt: met mijn ogen op de onderste schappen gericht dus! Ik probeer altijd de goedkoopste, mits lekker, variant te kopen. Ik probeer 1x per week naar een Aldi of Lidl te gaan en 1x per week naar een AH of c1000. Zo koop ik bij beide winkels de goedkoopste producten en kan ik redelijk budgetteren met de boodschappen.
Green_Pepper- Prater
- Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12
De goedkope dingen staan bij ons nu helemaal boven aan.
Leuk voor de kleine mensen onder ons. Ik moest laatst zo`n 16 jarig hummeltje vragen om een zakje kroepoek te pakken.
Leuk voor de kleine mensen onder ons. Ik moest laatst zo`n 16 jarig hummeltje vragen om een zakje kroepoek te pakken.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik zie meestal teveel en neem dan meestal nog meer mee wat eigenlijk de bedoeling was. Qua hebbedingetjes scoor ik wel altijd leuke koopjes.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Rush schreef:De goedkope dingen staan bij ons nu helemaal boven aan.
Green_Pepper- Prater
- Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12
Ik doe redelijk prijsbewust boodschappen. Over het algemeen haal ik alles bij de Bas, omdat dit handiger is dan de Aldi/Lidl omdat het assortiment daar net niet compleet genoeg is. Verder koop ik meestal het goedkoopste product ergens van en zeker bij producten waar het mij echt niet uitmaakt wat het is, zoals afwasmiddel, toiletpapier, etc.
Ik let ook op aanbiedingen, als iets toevallig in de aanbieding is en ik heb het nodig, of kan het gebruiken vast voor de voorraad, dan neem ik het mee.
De andere kant van het letten op de aanbiedingen is dat ik weleens meer meeneem dan op mijn lijstje staat. Vooral als het gaat om leuke dingetjes, zoals spulletjes voor A., leuke dingetjes voor in huis...
Wat ook wel helpt hier is dat ik bepaalde dingen standaard bij de Action koop. Wasmiddel, billendoekjes, snoetenpoetsers, handgel.. Dat is zoveel goedkoper dan bij de supermarkt of drogist.
Ik zou nog wel kunnen bezuinigen op bepaalde dingen als ik dat wil. Zo drink ik bijna alleen maar bepaald sap wat 1,40 per pak kost (gelukkig maar 3 pakken per week) en A. krijgt qua zuivel altijd Arla zin. Daar heb je goedkopere alternatieven voor, maar die zijn minder gezond. Dus zolang dat niet hoeft ga ik daar nog niet op bezuinigen.
Ik let ook op aanbiedingen, als iets toevallig in de aanbieding is en ik heb het nodig, of kan het gebruiken vast voor de voorraad, dan neem ik het mee.
De andere kant van het letten op de aanbiedingen is dat ik weleens meer meeneem dan op mijn lijstje staat. Vooral als het gaat om leuke dingetjes, zoals spulletjes voor A., leuke dingetjes voor in huis...
Wat ook wel helpt hier is dat ik bepaalde dingen standaard bij de Action koop. Wasmiddel, billendoekjes, snoetenpoetsers, handgel.. Dat is zoveel goedkoper dan bij de supermarkt of drogist.
Ik zou nog wel kunnen bezuinigen op bepaalde dingen als ik dat wil. Zo drink ik bijna alleen maar bepaald sap wat 1,40 per pak kost (gelukkig maar 3 pakken per week) en A. krijgt qua zuivel altijd Arla zin. Daar heb je goedkopere alternatieven voor, maar die zijn minder gezond. Dus zolang dat niet hoeft ga ik daar nog niet op bezuinigen.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Ik maak altijd een lijstje en probeer zo veel mogelijk euroshopper producten te nemen. Soms wel eens een A-merk, omdat het dan toch echt wel een stuk lekkerder is. Ik let nooit op aanbiedingen en dat zou ik wel wat meer willen doen. Maar vaak zijn het toch producten die wij eigenlijk niet eten.
Gast- Gast
Ik doe redelijk prijsbewust boodschappen. Hierbij let ik altijd op de aanbiedingen, vooral bij vlees, verse groente en fruit.
Tijdens het boodschappen doen, zorg ik altijd eerst voor eten voor de week. Ik maak dan in mijn kar voor elke dag een stapeltje van vlees, groente en aardappels/rijst/pasta. Als ik voor de hele week genoeg stapeltjes heb, regel ik de rest.
Ik probeer wel elke week zo min mogelijk kwijt te zijn, maar ik vind het ook belangrijk dat er elke avond een volwaardige maaltijd op tafel staat. Ik kan echt niet een hele week soep met brood of pasta met alleen saus eten.
Tijdens het boodschappen doen, zorg ik altijd eerst voor eten voor de week. Ik maak dan in mijn kar voor elke dag een stapeltje van vlees, groente en aardappels/rijst/pasta. Als ik voor de hele week genoeg stapeltjes heb, regel ik de rest.
Ik probeer wel elke week zo min mogelijk kwijt te zijn, maar ik vind het ook belangrijk dat er elke avond een volwaardige maaltijd op tafel staat. Ik kan echt niet een hele week soep met brood of pasta met alleen saus eten.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Ik let altijd op prijzen en aanbiedingen als ik boodschappen ga doen.
Maak ook altijd een lijstje met de aanbiedingen en de dingen die ik niet moet vergeten, de standaard dingen weet ik wel uit mijn hoofd.
Ook ga ik nu sinds een aantal maanden iedere week naar de markt voor fruit en af en toe ook groenten. Afgelopen week had een zak vol fruit (2 personen voor een week), ong. 2kg perssinaasappels, 500gr snijbonen en een kilo prei voor €9,-
(Moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ik altijd door dezelfde man word geholpen en daardoor wel gematst word)
Maak ook altijd een lijstje met de aanbiedingen en de dingen die ik niet moet vergeten, de standaard dingen weet ik wel uit mijn hoofd.
Ook ga ik nu sinds een aantal maanden iedere week naar de markt voor fruit en af en toe ook groenten. Afgelopen week had een zak vol fruit (2 personen voor een week), ong. 2kg perssinaasappels, 500gr snijbonen en een kilo prei voor €9,-
(Moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ik altijd door dezelfde man word geholpen en daardoor wel gematst word)
Rose- Kletskop
- Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12
Ik maak een boodschappen lijstje met wat op is en wat we nodig hebben. Zodra we de boodschappen binnen hebben en er is een product op, gaat dat gelijk op het nieuwe lijstje.
Ik mieter niet zomaar producten in de kar die we niet nodig hebben. Wel met grote "merk"dingen zoek ik op internet op of het niet elders in de aanbieding is, zo ja, staat er ook achter WAAR het in de aanbieding is en gaan daar dan heen.
Wij doen de meeste boodschappen bij de C1000 (man werkt daar en neemt het dus mee) en daarna nog naar de LIDL. Verzorgingsproducten haal ik bij Etos/Kruidvat of Action, net waar ik moet zijn en of het in de aanbieding ergens is.
Al hebben we de Etos, Kruidvat en Action dicht bij elkaar zitten en ook dichtbij C1000/Lidl dus vaak doen we 1malig een rondje in die buurt en bezoeken overal waar we wezen moeten volgens mijn boodschappenbriefje.
Overigens maak ik geen weekmenu. Door de weeks is het aardappels/groente/vlees (of met rijst/pasta) en in het weekend vaak wat uitgebreider/ lekker eten. Ik haal wel inspiratie van internet om eens met groente te varieren zodat het niet altijd maar bloemkool aardappels vlees is bijv.
Ik mieter niet zomaar producten in de kar die we niet nodig hebben. Wel met grote "merk"dingen zoek ik op internet op of het niet elders in de aanbieding is, zo ja, staat er ook achter WAAR het in de aanbieding is en gaan daar dan heen.
Wij doen de meeste boodschappen bij de C1000 (man werkt daar en neemt het dus mee) en daarna nog naar de LIDL. Verzorgingsproducten haal ik bij Etos/Kruidvat of Action, net waar ik moet zijn en of het in de aanbieding ergens is.
Al hebben we de Etos, Kruidvat en Action dicht bij elkaar zitten en ook dichtbij C1000/Lidl dus vaak doen we 1malig een rondje in die buurt en bezoeken overal waar we wezen moeten volgens mijn boodschappenbriefje.
Overigens maak ik geen weekmenu. Door de weeks is het aardappels/groente/vlees (of met rijst/pasta) en in het weekend vaak wat uitgebreider/ lekker eten. Ik haal wel inspiratie van internet om eens met groente te varieren zodat het niet altijd maar bloemkool aardappels vlees is bijv.
Gast- Gast
Ik wil ook besparen. Ben begonnen door gisteravond boodschappen te doen voor vandaag en vrijdag.
Wij bestelden namelijk altijd eten op donderdag en dit is nogal jammer van het geld.
Als ik voor 2 pers shoarma bestel met kost het mij 16 euro, maak ik het zelf (met aardappeltjes etc erbij ) kost het mij maar de helft uiteraard was dit geen verassing haha, maar ik wil hier nu echt op gaan letten, besparen op luxe dingen dus..
Wij bestelden namelijk altijd eten op donderdag en dit is nogal jammer van het geld.
Als ik voor 2 pers shoarma bestel met kost het mij 16 euro, maak ik het zelf (met aardappeltjes etc erbij ) kost het mij maar de helft uiteraard was dit geen verassing haha, maar ik wil hier nu echt op gaan letten, besparen op luxe dingen dus..
rianne287- Fluisteraar
- Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
Ik ben niet altijd prijsbewust aan het boodschappen doen. Als product A goedkoper is dan product B, maar heb product A wel een gekocht, maar is niet mijn ding, dan neem ik product B mee. Anders om natuurlijk ook, maar dat is vrij logisch.
Ik maak nooit geen lijstje. Ga naar de supermarkt en komt met de dingen thuis die nodig zijn, zelden komt er iets mee wat wij niet nodig zijn. Ben voor 2 weken boodschappen rond de 200 euro kwijt, daar zit vergeten boodschappen bij of het zijn boodschappen die tussendoor gehaald moeten worden.
Ik maak nooit geen lijstje. Ga naar de supermarkt en komt met de dingen thuis die nodig zijn, zelden komt er iets mee wat wij niet nodig zijn. Ben voor 2 weken boodschappen rond de 200 euro kwijt, daar zit vergeten boodschappen bij of het zijn boodschappen die tussendoor gehaald moeten worden.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Boodschappen
» Boodschappen
» Waar doe jij je boodschappen?
» Boodschappen duurder?
» 'Standaard' boodschappen.
» Boodschappen