Leuke foto thema's? Update: Thema's op p. 5
+22
Sam
nina
Wasmachine
Lejow
LaBird
Minx
Burgemeester Julia
Jeanette
Nana
Pollewop
Jasmina
Carra
Mermaid
Caro
madam
Mees
Middleme
GreenGrass
Chocolate Cookie
Antibes
silly-one
Marin
26 plaatsers
Pagina 3 van 5
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Welke thema's
Re: Leuke foto thema's? Update: Thema's op p. 5
Eerst de poll afwachten en dan evt wijzigen: voor hetzelfde geldt zijn er bepaalde groepen die er gewoon absoluut bovenuit stijgen!
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Ik zou vervoer nog een leuk thema vinden, zeker gezien de verschillen nl- USA.
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
Ik ben heel benieuwd wat het gaat worden. Niet alleen de thema's, maar ook mijn foto's..want ik ben er echt niet goed in hoor.
Mees- Prater
- Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12
Ik zou architectuur er nog bij zetten.
Het lijkt me geweldig om het verschil in de foto's van de US te zien en van Nederland.
Het lijkt me geweldig om het verschil in de foto's van de US te zien en van Nederland.
Gast- Gast
Ooh ja dat was een goed idee geweest Punk'd! Shit maar ik kan de poll niet meer veranderen.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
de zeven zonden/schoonheden/deugden
Dat lijkt me wel een leuk thema!
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Ik snap het niet :-(. Bedoel je dit nou voor het forum of voor jezelf?
Gast- Gast
Jeanette schreef:de zeven zonden/schoonheden/deugden
Haha ik zie dan een foto van m'n amandelvormige oog voor me en een foto dat ik met een zak chips op de bank zit.
Marin- Lady Post-a-lot
Rood schreef:Ik snap het niet :-(. Bedoel je dit nou voor het forum of voor jezelf?
Euh ja, ik bedoelde het eigenlijk gewoon voor mezelf, maar toen werd er enthousiast door anderen op gereageerd die mee wilden doen, dus het is even kijken hoe dat handig uitwerkt.
Marin- Lady Post-a-lot
Ik ben zo vrij geweest hem voor je toe te voegenMarin schreef:Ooh ja dat was een goed idee geweest Punk'd! Shit maar ik kan de poll niet meer veranderen.
Burgemeester Julia- Fluisteraar
- Aantal berichten : 354
Punten : 356
Registratiedatum : 02-11-12
Oh wat lief dank je!
Marin- Lady Post-a-lot
Graag gedaan
Burgemeester Julia- Fluisteraar
- Aantal berichten : 354
Punten : 356
Registratiedatum : 02-11-12
Ik zou ook wel mee willen doen als het thema's zijn die me aanspreken. Zonsopgang bijvoorbeeld is niks voor mij, die komt soms veel te vroeg op en dan slaap ik nog
Misschien kunnen we een soort platform hebben waarop iedereen haar foto's kan posten. Facebook zou misschien handig zijn, maar dan is iedereen ook gelijk zijn anonimiteit kwijt. Maar misschien is er iets te vinden wat net zo makkelijk is?
Misschien kunnen we een soort platform hebben waarop iedereen haar foto's kan posten. Facebook zou misschien handig zijn, maar dan is iedereen ook gelijk zijn anonimiteit kwijt. Maar misschien is er iets te vinden wat net zo makkelijk is?
Gast- Gast
How about het forum zelf ;-)
Marin- Lady Post-a-lot
Haha, ja dat snap ik Ik dacht gewoon dat als er veel mensen mee gaan doen het handiger is om het in mapjes te kunnen plaatsen, anders is het zo lastig zoeken.Marin schreef:How about het forum zelf ;-)
Gast- Gast
Ik heb er even over nagedacht en overlegd met de persoon met wie ik dit wilde gaan doen en ik heb de poll doorgenomen, en heb zelf een opzetje gemaakt voor een eventueel schema:
Januari: Winter
Februari: Liefde
Maart: Teksten
April: Lente
Mei: Reflectie
Juni: Architectuur
Juli: Zomer
Augustus: Vormen (cirkels?)
September: Voeding
Oktober: Herfst
November: Originele standpunten
December: Feest/traditie
Toelichting:
De vier seizoenen scoorden hoog in de poll, en daar gaan dan vier maanden aan op. Ze zijn geplaatst in maanden waarbij je waarschijnlijk de mooiste foto's kunt maken. Blijft een gok natuurlijk, het zou maar zo kunnen dat er niet echt sneeuw ligt in januari en wel in februari, maar daar moet je dan maar om heen denken, en andere winterse plaatjes bedenken. Het weer hebben we natuurlijk niet in de hand.
Liefde heb ik in februari geplaatst omdat het dan natuurlijk Valentijnsdag is. Hoewel ik daar zelf niks aan doe, geeft dat misschien wel wat goede foto-momenten. Maar het is wel een lastig thema denk ik. Het zou niet persé mijn voorkeur hebben en zou m ook wel eventueel willen wisselen.
Teksten kan je wel wat leuks creatiefs mee denk ik. Kreeg ook meerdere stemmen, dus die komt er sowieso in. Dan kan je denken aan mooie teksten die je tegenkomt op straat, mooie lettertypen, favoriete quotes, een tekst die die dag belangrijk is voor je, etc. Daar kan je vast wel 30 leuke foto's mee maken!
Lente spreekt voor zich. April leek me wel een goede maand, dan is het volop in bloei hopelijk.
Reflectie. Dat was het thema spiegeling, scoorde ook erg hoog in de poll. Denk aan spiegelingen in water enzo. Maar ik heb er reflectie van gemaakt omdat het dan nog iets breder te interpreteren is, kan wellicht handig zijn, want om nou een maand lang elke dag in een plas te gaan zitten staren....
Architectuur, stond pas later in de poll omdat de burgemeester 'm alsnog had toegevoegd. Wat mij betreft moet die er persé in. Kan je zo veel mee en voor mij absolute favoriet.
Zomer spreekt ook voor zich. Juli leek me geschikte maand. Veel mensen zijn dan ook op vakantie, maar ook in NL kan je er genoeg mee natuurlijk.
Vormen/cirkels, in augustus. Die vond ik lastig. Ik denk dat we misschien iets anders nog goed in augustus kunnen doen, omdat dit persé een thema is wat buiten moet (hoewel je wel meer buiten ziet natuurlijk). En doen we dan één specifieke vorm, cirkels, of doen we algemene vormen? Ik vind 't moeilijk. Hij scoorde vrij hoog in de poll, maar ik weet nog niet goed hoe we dit vorm kunnen geven.
Voeding heb ik in september gezet, meer omdat ik niet goed wist waar ik 'm moest plaatsen, niet omdat men in september nou extreem veel kookt ofzo. Is ook wel breed te interpreteren. Je zou elke dag een foto van je eten kunnen maken, maar ook in de supermarkt etc. Voor een foodie zoals ik vind ik dat wel erg leuk, hoewel het niet persé van mij zou hoeven. Ik vind het een wat 'makkelijk' thema, eten doe je sowieso elke dag. Maar hij scoorde hoog, dus heb 'm er wel in gezet, en wellicht is een makkelijk thema ook wel fijn na al die maanden, om nog net even gemotiveerd te blijven voor 't einde van 't jaar.
Herfst in oktober. Lijkt me duidelijk. Ik hou sowieso van die herfstkleuren.
Originele standpunten vond ik ook een leuke, om weer even wat uitdaging er in te krijgen. Maar een kleur scoorde hoger, dus evt kunnen we die ook inzetten voor november. Ik wist het niet echt.
Tot slot in december heb ik gekozen voor Feest/Traditie. Ik heb het woordje Nederlands weggehaald en er feest/traditie van gemaakt omdat je daar in december gewoon heel veel mee kan. Lijkt me ook duidelijk.
Al met al merk ik dat ik 't best moeilijk vind om thema's te kiezen, want de poll is nogal versprokkeld omdat het zoveel thema's zijn en ik weet natuurlijk niet wie er allemaal gestemd heeft. Misschien moeten we gewoon besluiten dat iedereen die mee wil doen zelf z'n thema's kiest, met enige overlap, want je kunt 't moeilijk iedereen naar z'n zin maken. Ik had zelf eerst meer het idee om hier gewoon ideeën op te doen en dan zelf hieruit te kiezen, alleen toen waren er meer enthousiastelingen, dus dat maakt 't dan moeilijk om het misschien eens te worden over de thema's. Bedenk wel als je mee wilt doen dat een jaar echt lang is, en ik wil het eigenlijk zelf echt wel af maken. Alleen op vakanties zonder internet wordt het lastig natuurlijk, maar dan kan je later uploaden.
Maar kijk maar even of iemand hier nog op- of aanmerkingen op heeft. Ik zou zelf misschien toch nog liever het thema zwart-wit er in terug zien, maar die had niet zoveel stemmen gekregen, dus heb ik er voor nu niet in geplaatst. Ook kan je gewoon zwart-wit fotografie natuurlijk gebruiken in al je foto's.
Anyway, any thoughts?
Januari: Winter
Februari: Liefde
Maart: Teksten
April: Lente
Mei: Reflectie
Juni: Architectuur
Juli: Zomer
Augustus: Vormen (cirkels?)
September: Voeding
Oktober: Herfst
November: Originele standpunten
December: Feest/traditie
Toelichting:
De vier seizoenen scoorden hoog in de poll, en daar gaan dan vier maanden aan op. Ze zijn geplaatst in maanden waarbij je waarschijnlijk de mooiste foto's kunt maken. Blijft een gok natuurlijk, het zou maar zo kunnen dat er niet echt sneeuw ligt in januari en wel in februari, maar daar moet je dan maar om heen denken, en andere winterse plaatjes bedenken. Het weer hebben we natuurlijk niet in de hand.
Liefde heb ik in februari geplaatst omdat het dan natuurlijk Valentijnsdag is. Hoewel ik daar zelf niks aan doe, geeft dat misschien wel wat goede foto-momenten. Maar het is wel een lastig thema denk ik. Het zou niet persé mijn voorkeur hebben en zou m ook wel eventueel willen wisselen.
Teksten kan je wel wat leuks creatiefs mee denk ik. Kreeg ook meerdere stemmen, dus die komt er sowieso in. Dan kan je denken aan mooie teksten die je tegenkomt op straat, mooie lettertypen, favoriete quotes, een tekst die die dag belangrijk is voor je, etc. Daar kan je vast wel 30 leuke foto's mee maken!
Lente spreekt voor zich. April leek me wel een goede maand, dan is het volop in bloei hopelijk.
Reflectie. Dat was het thema spiegeling, scoorde ook erg hoog in de poll. Denk aan spiegelingen in water enzo. Maar ik heb er reflectie van gemaakt omdat het dan nog iets breder te interpreteren is, kan wellicht handig zijn, want om nou een maand lang elke dag in een plas te gaan zitten staren....
Architectuur, stond pas later in de poll omdat de burgemeester 'm alsnog had toegevoegd. Wat mij betreft moet die er persé in. Kan je zo veel mee en voor mij absolute favoriet.
Zomer spreekt ook voor zich. Juli leek me geschikte maand. Veel mensen zijn dan ook op vakantie, maar ook in NL kan je er genoeg mee natuurlijk.
Vormen/cirkels, in augustus. Die vond ik lastig. Ik denk dat we misschien iets anders nog goed in augustus kunnen doen, omdat dit persé een thema is wat buiten moet (hoewel je wel meer buiten ziet natuurlijk). En doen we dan één specifieke vorm, cirkels, of doen we algemene vormen? Ik vind 't moeilijk. Hij scoorde vrij hoog in de poll, maar ik weet nog niet goed hoe we dit vorm kunnen geven.
Voeding heb ik in september gezet, meer omdat ik niet goed wist waar ik 'm moest plaatsen, niet omdat men in september nou extreem veel kookt ofzo. Is ook wel breed te interpreteren. Je zou elke dag een foto van je eten kunnen maken, maar ook in de supermarkt etc. Voor een foodie zoals ik vind ik dat wel erg leuk, hoewel het niet persé van mij zou hoeven. Ik vind het een wat 'makkelijk' thema, eten doe je sowieso elke dag. Maar hij scoorde hoog, dus heb 'm er wel in gezet, en wellicht is een makkelijk thema ook wel fijn na al die maanden, om nog net even gemotiveerd te blijven voor 't einde van 't jaar.
Herfst in oktober. Lijkt me duidelijk. Ik hou sowieso van die herfstkleuren.
Originele standpunten vond ik ook een leuke, om weer even wat uitdaging er in te krijgen. Maar een kleur scoorde hoger, dus evt kunnen we die ook inzetten voor november. Ik wist het niet echt.
Tot slot in december heb ik gekozen voor Feest/Traditie. Ik heb het woordje Nederlands weggehaald en er feest/traditie van gemaakt omdat je daar in december gewoon heel veel mee kan. Lijkt me ook duidelijk.
Al met al merk ik dat ik 't best moeilijk vind om thema's te kiezen, want de poll is nogal versprokkeld omdat het zoveel thema's zijn en ik weet natuurlijk niet wie er allemaal gestemd heeft. Misschien moeten we gewoon besluiten dat iedereen die mee wil doen zelf z'n thema's kiest, met enige overlap, want je kunt 't moeilijk iedereen naar z'n zin maken. Ik had zelf eerst meer het idee om hier gewoon ideeën op te doen en dan zelf hieruit te kiezen, alleen toen waren er meer enthousiastelingen, dus dat maakt 't dan moeilijk om het misschien eens te worden over de thema's. Bedenk wel als je mee wilt doen dat een jaar echt lang is, en ik wil het eigenlijk zelf echt wel af maken. Alleen op vakanties zonder internet wordt het lastig natuurlijk, maar dan kan je later uploaden.
Maar kijk maar even of iemand hier nog op- of aanmerkingen op heeft. Ik zou zelf misschien toch nog liever het thema zwart-wit er in terug zien, maar die had niet zoveel stemmen gekregen, dus heb ik er voor nu niet in geplaatst. Ook kan je gewoon zwart-wit fotografie natuurlijk gebruiken in al je foto's.
Anyway, any thoughts?
Marin- Lady Post-a-lot
Leuk leuk leuk! I'm in!
Moet je trouwens perse elke keer met dezelfde camera je foto's maken?
Middleme- Kletskop
Middleme schreef:Leuk leuk leuk! I'm in!
Wel nee joh! Ik ga ook genoeg foto's met m'n iPhone maken. Dacht je dat ik m'n kilo-wegende SLR altijd bij me had?
Ook leuke manier om camera's te testen voor je!
Marin- Lady Post-a-lot
Vormen is denk ik een super thema in augustus, juist dan zie je verschillende vormen. En dat kan ook creatief zijn,
Denk aan de driehoek van een schommel, een zwemband als rondje, zandkasteeltjes e.d.
Denk aan de driehoek van een schommel, een zwemband als rondje, zandkasteeltjes e.d.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Ja da's een goede benadering Minx! Juist omdat je dan ook wel naar buiten kan. En dan gewoon de soort vorm vrij houden, zodat je niet alleen maar cirkels of vierkantjes zoekt, maar gewoon bewust naar objecten kijkt en vormen daarin ontdekt. Dat is wel leuk!
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Middleme schreef:Leuk leuk leuk! I'm in!
Wel nee joh! Ik ga ook genoeg foto's met m'n iPhone maken. Dacht je dat ik m'n kilo-wegende SLR altijd bij me had?
Ook leuke manier om camera's te testen voor je!
Nou stiekem....
Even mn vriend overhalen dat ik af en toe een camera van 'm lenen mag..
Middleme- Kletskop
oh wat leuk zeg dus jullie gaan allemaal elke dag een foto maken van iets in een bepaald thema?
Dit lijkt mij ook wel leuk alleen wordt het voor mij moeilijk om elke maand een ander thema te pakken denk ik.
Dit lijkt mij ook wel leuk alleen wordt het voor mij moeilijk om elke maand een ander thema te pakken denk ik.
Gast- Gast
Waarom wordt dat moeilijk voor je?
Vind je man dit ook niet leuk? Hij is helemaal into fotografie sinds kort toch?
Vind je man dit ook niet leuk? Hij is helemaal into fotografie sinds kort toch?
Marin- Lady Post-a-lot
Leuk! De meeste thema's kan ik wel iets mee denk ik. Alleen liefde vind ik moeilijk, dus die zou voor mij ook vervangen mogen worden.
Gast- Gast
Jente schreef:Leuk! De meeste thema's kan ik wel iets mee denk ik. Alleen liefde vind ik moeilijk, dus die zou voor mij ook vervangen mogen worden.
Maar liefde hoeft toch niet alleen maar man vrouw liefde te zijn. Het kan ook een trein zijn of een auto. Of iemand die lekker aan het ravotten is met de hond, ook dat is weer een heel breed begrip en 1 voordeel februari heeft maar 28 dagen.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Soortgelijke onderwerpen
» Update en foto
» pfjoew (foto update pag.2)
» Ik vrees dat ik het antwoord.. Update pag. 2 ( met foto :) )
» Nieuw huis! (foto's) UPDATE 26-08 (pag 2)
» We hebben de sleutel!! (+ foto's!) (Update 19 aug)
» pfjoew (foto update pag.2)
» Ik vrees dat ik het antwoord.. Update pag. 2 ( met foto :) )
» Nieuw huis! (foto's) UPDATE 26-08 (pag 2)
» We hebben de sleutel!! (+ foto's!) (Update 19 aug)
Pagina 3 van 5
Permissies van dit forum: