Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zou je het erg vinden als...?

+31
JD
Katrien
Snoes
Toet
Antibes
M-G
Twellie
Marcellah89
Polly
_Summer
Kowalski
loura
Elin
bolus26
SuperGrover
RioolSpook
Juutjepetuutje
Sam
Clapperdie
Guus
Bazinga
TukTuk
girli
rapa nui
Esperanza
Monte
Roxi3
Exogenesis
Blair
Slakje
Bacio
35 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Zou je het erg vinden als...? - Pagina 2 Empty Re: Zou je het erg vinden als...?

Bericht  _Summer di 20 nov 2012 - 9:53

- dik zijn 7
- huismoeder zijn en dus niet meer een baan hebben 3
- zonder partner oud worden 8
- zonder kinderen oud worden 9
- onder modaal moeten leven 9
- de rest van je leven moeten werken 7
_Summer
_Summer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 97
Punten : 105
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zou je het erg vinden als...? - Pagina 2 Empty Re: Zou je het erg vinden als...?

Bericht  Polly di 20 nov 2012 - 10:16

- dik zijn: 7. Ik zou het niet leuk vinden, maar het is niet het einde van de wereld.
- huismoeder zijn en dus niet meer een baan hebben: 9,5. Lijkt me verschrikkelijk.
- zonder partner oud worden: 8. Als ik nooit iemand zou vinden die bij me past zou ik dat niet leuk vinden.
- zonder kinderen oud worden: 6. Niet het einde van de wereld, de tijd zal het leren of ik kinderen krijg of niet.
- onder modaal moeten leven: 7. Ik zou het niet leuk vinden, maar het is niet het einde van de wereld.
- de rest van je leven moeten werken: 4. Een leuke baan wil ik best hebben tot mijn 65e.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Marcellah89 di 20 nov 2012 - 10:19

- dik zijn 8
- huismoeder zijn en dus niet meer een baan hebben 3
- zonder partner oud worden 9
- zonder kinderen oud worden 10
- onder modaal moeten leven 5
- de rest van je leven moeten werken 6
Marcellah89
Marcellah89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Twellie di 20 nov 2012 - 11:30

- dik zijn 9
- huismoeder zijn en dus niet meer een baan hebben 9. Ik ben er gehecht aan mijn baan en mijn leven naast moeder-zijn.
- zonder partner oud worden 3. Ik heb nu een partner, maar ik weet van mezelf dat ik iemand ben die prima zonder relatie kan. Ben altijd erg zelfstandig geweest.
- zonder kinderen oud worden 10. Lijkt me heel erg.
- onder modaal moeten leven 6. Er zijn genoeg mensen die daarvan leven, dus dan zou ik dat ook moeten kunnen.
- de rest van je leven moeten werken 3. Liever niet, maar ik zou best een beperkt aantal uren willen blijven werken tot op hoge leeftijd.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  M-G di 20 nov 2012 - 11:42

- dik zijn
9 Dat ben ik geweest en wil ik niet weer zijn.
- huismoeder zijn en dus niet meer een baan hebben
9 Ik werk graag en zou hiervan niet gelukkig worden.
- zonder partner oud worden
10 Ik wil mijn mannetje niet missen!
- zonder kinderen oud worden
5 Nu weet ik nog niet beter maar de eerste is op komst. Ik denk zodra hij er is dat het een 10 wordt.
- onder modaal moeten leven
3 dat hebben jaren moeten doen, beetje aanpassen maar verder geen probleem.
- de rest van je leven moeten werken
8 Als het dezelfde organisatie blijft.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Antibes di 20 nov 2012 - 11:47

Weet je wat ik me afvraag. Als bijna iedereen dik zijn zo extreem erg zou vinden, waarom is er dan zo weinig begrip voor mensen met overgewicht? Ik heb zelf altijd de houding gehad "iedereen zou liever slank zijn". Waarom zo weinig empathie?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Toet di 20 nov 2012 - 11:54

- dik zijn 8,5. Er zijn (veel) ergere dingen natuurlijk maar het lijkt me vreselijk om heel dik te zijn.
- huismoeder zijn en dus niet meer een baan hebben. 5, moeder zijn lijkt me al niks, laat staan huis moeder. Áls ik ooit al kinderen krijg, blijf ik er zeker bij werken.
- zonder partner oud worden 8, lijkt me heel eenzaam.
- zonder kinderen oud worden 5, de kans is best aanwezig dat ik dat word.
- onder modaal moeten leven 7, Ik ben onder modaal opgegroeid en weet hoe het is, ik hoop heel erg dat daar na mijn studie verandering in komt.
- de rest van je leven moeten werken 3, zolang ik er plezier in heb en ik nog vitaal ben, lijkt het me best oké om ook na mijn 67e nog een paar uurtjes per week te werken.

Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Polly di 20 nov 2012 - 19:32

Antibes schreef:Weet je wat ik me afvraag. Als bijna iedereen dik zijn zo extreem erg zou vinden, waarom is er dan zo weinig begrip voor mensen met overgewicht? Ik heb zelf altijd de houding gehad "iedereen zou liever slank zijn". Waarom zo weinig empathie?

Waar refereer je precies naar? Ik heb zelf en zie in mijn omgeving namelijk genoeg empathie voor mensen met overgewicht.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Antibes di 20 nov 2012 - 20:13

Polly schreef:
Antibes schreef:Weet je wat ik me afvraag. Als bijna iedereen dik zijn zo extreem erg zou vinden, waarom is er dan zo weinig begrip voor mensen met overgewicht? Ik heb zelf altijd de houding gehad "iedereen zou liever slank zijn". Waarom zo weinig empathie?

Waar refereer je precies naar? Ik heb zelf en zie in mijn omgeving namelijk genoeg empathie voor mensen met overgewicht.

Echt? Ik zie dat eigenlijk nergens. Ik zie overal een beetje de houding van "jah, rot voor je, maar dan moet je maar minder eten/afvallen". Dat mensen het aan zichzelf te danken hebben. Dat zie ik bij sommige forumdames ook wel eens terugkomen. Enerzijds is dat natuurlijk waar, maar anderzijds is het eigenlijk nooit een kwestie van "gewoon minder eten" en zit het probleem een stuk dieper. En dan laat ik de omstandigheden waaronder een persoon dik gewórden is nog in het midden.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 20 nov 2012 - 20:17

Antibes schreef:

Echt? Ik zie dat eigenlijk nergens. Ik zie overal een beetje de houding van "jah, rot voor je, maar dan moet je maar minder eten/afvallen". Dat mensen het aan zichzelf te danken hebben. Dat zie ik bij sommige forumdames ook wel eens terugkomen. Enerzijds is dat natuurlijk waar, maar anderzijds is het eigenlijk nooit een kwestie van "gewoon minder eten" en zit het probleem een stuk dieper. En dan laat ik de omstandigheden waaronder een persoon dik gewórden is nog in het midden.
Ik ben zelf dik, maar merk in mijn omgeving eigenlijk niet dat mensen vinden dat ik dan maar 'gewoon' minder moet eten (behalve helaas bij mijn zus en vader). Ik denk dat ik mezelf er harder om veroordeel dan de mensen in mijn omgeving.

Gast
Gast

Bericht  Antibes di 20 nov 2012 - 20:19

Dan heb ik vast gewoon ontzettend veel gedisciplineerde mensen in mijn omgeving. laughcry
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 20 nov 2012 - 20:20

Daarnaast is het trouwens volgens mij vrij normaal om voor jezelf heel sterk het gevoel te hebben absoluut niet dik te willen zijn, terwijl het bij een ander veel minder erg lijkt.

Gast
Gast

Bericht  Snoes di 20 nov 2012 - 20:23

- dik zijn
10, ik ben altijd heel slank geweest dus zou het echt erg vinden als ik dik zou zijn.
4, het lijkt me leuk voor een tijdje, maar niet voor mijn hele leven.
10, ik kan niet goed tegen alleen zijn.
9, mijn kinderwens is echt enorm sterk en kan me niet voorstellen dat ik nooit kinderen zou hebben.
3, dit lijkt me nog te overzien. Leuk is anders natuurlijk, maar mits wat aanpassing kan je wat bereiken.
8, al heb ik dan wel net iets meer uitdaging nodig in mijn job

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Katrien di 20 nov 2012 - 21:28

Bacio schreef:

- dik zijn 8 (ik heb nogal een haatliefe verhouding met mijn lichaam, dat zou dan alleen maar erger worden)
- huismoeder zijn en dus niet meer een baan hebben 8 (maar dan zou ik wel zorgen dat ik een hobby zou hebben waarbij ik mijn creativiteit kwijt kan)
- zonder partner oud worden 10 (Ik zou vast wel zonder partner kunnen, maar ik wil niet zonder mijn man!)
- zonder kinderen oud worden 7 (jammer, maar zolang we niet weten wat we dan missen zijn we samen ook erg gelukkig)
- onder modaal moeten leven 4 (Dan pas ik mijn levensstandaard wel wat aan)
- de rest van je leven moeten werken 5 (maar niet volledig, parttime zou ik niet zo erg vinden)

- ....
Katrien
Katrien
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12

Bericht  JD di 20 nov 2012 - 21:31

- dik zijn 8
- huismoeder zijn en dus niet meer een baan hebben 4
- zonder partner oud worden 9
- zonder kinderen oud worden 9
- onder modaal moeten leven, leven we nu al... 6
- de rest van je leven moeten werken 6
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  mezzoforte di 20 nov 2012 - 21:36

- dik zijn
10
10, ik vind mijn werk gewoon erg leuk en zie thuisblijfmama zijn niet echt als optie. Misschien dat mijn man later thuisblijfpapa wordt, moet ik alleen nog even meer verdienen angel
10 (ik hoop met mijn man samen oud te worden)
N.v.t., er is er nu 1 onderweg (ervan uitgaande dat alles goed natuurlijk smile )
4, lijkt me best vervelend, maar er zijn dingen in het leven die uiteindelijk belangrijker zijn dan geld. Het is wel makkelijker leven met geld.
6
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Bericht  Gast di 20 nov 2012 - 21:43

- dik zijn
7
3
9
9
7,5
8,5

Gast
Gast

Bericht  Susan di 20 nov 2012 - 21:50

Dat mensen het extreem erg vinden wil niet zeggen dat ze er ook begrip voor hebben of vinden dat je er niks aan kan doen, dat staat denk ik los van elkaar. Sommige mensen vinden thuisblijfmoeder zijn ook extreem erg, maar veroordelen het tegelijkertijd als een ander ervoor kiest.

Overigens veroordeel ik dikke mensen niet, ik snap wel dat het niet zo makkelijk is. Maar ik wil alleen maar aangeven dat begrip hebben los staat van iets zelf niet willen of het erg vinden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Marin di 20 nov 2012 - 21:53

- dik zijn: Een 7. Ik ben veel dikker dan dit geweest en kan zeggen dat ik daar niet gelukkig mee was. Wel kan je hier redelijk controle over oefenen (meer dan de rest van de stellingen), dus dan kan je er zelf misschien wat aan doen.

- huismoeder zijn en dus niet meer een baan hebben: Een 2. Zou ik helemaal niet erg vinden. Wel merk ik steeds meer dat ik m'n werk heel erg leuk vind, dus als ik het part time zou kunnen doen, lijkt me dat ook leuk. Maar ook vanwege m'n gezondheid zou ik fulltime werken en kinderen hebben niet aandurven.

- zonder partner oud worden: 9. Dit zou ik heel erg vinden. Ik ben ook bang dat hij veel vroeger dan ik zal overlijden. Uiteindelijk zal ik er dan wel het beste van maken en ik neem een groot voorbeeld aan m'n oma, die helemaal opbloeide en zoveel leuke dingen nog doet sinds haar man overleden is, heb ik echt veel respect voor. Maar nee, ik wil m'n vriend lang bij me houden.

- zonder kinderen oud worden: Een 10. Verschrikkelijk. Een van m'n grootste nachtmerries.

- onder modaal moeten leven: 3. Ik vond het vreselijk om zo op elke cent te moeten letten. Gaf me zo veel extra stress. Dat zou ik niet willen.

- de rest van je leven moeten werken: Een 4. Ik zou het niet erg vinden, maar zou er ook vrede mee hebben als dat niet hoeft. Maar als het uit financieel oogpunt niet hoeft, blijf ik het misschien wel uit plezier en interesse doen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  loesje di 20 nov 2012 - 21:55

dik zijn
nee dat zou ik niet willen
dat ben ik en het is niet anders maar ik mis wel de sociale contacten
nee dat zou ik echt niet willen
nee ook dat zou ik niet kunnen ik zou ze teveel missen.
dat doe ik al en ben best gelukkig
als ik een leuke baan zou hebben die bij me zou passen dan wil ik dat best wel.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  SuperGrover di 20 nov 2012 - 22:44

It's me schreef:Daarnaast is het trouwens volgens mij vrij normaal om voor jezelf heel sterk het gevoel te hebben absoluut niet dik te willen zijn, terwijl het bij een ander veel minder erg lijkt.
Dit denk ik ook. Ik zou het echt al heel erg vinden om 60 kilo te wegen, en dan zou ik ook echt gaan lijnen. Terwijl ik bij ieder ander die 60 kilo weegt en wil lijnen zou zeggen, jemig stel je aan zeg, je bent hartstikke slank. Ik heb weleens foto's van jou gezien, Antibes, en ik vind je echt een prachtige vrouw. Ik hanteer voor mezelf gewoon hele andere criteria dan voor anderen. Als ik een 7 haal, voel ik me een faler, terwijl ik heel blij kan zijn voor anderen die een 7 halen. Dan zou het absoluut niet in mijn hoofd opkomen om te denken dat dat een slecht cijfer zou zijn.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: