Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eisen/wensen nieuwe laptop

5 plaatsers

Ga naar beneden

Eisen/wensen nieuwe laptop Empty Eisen/wensen nieuwe laptop

Bericht  nijntje4 wo 8 jun 2011 - 6:27

Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe laptop, die ik nu heb is al een jaar of 6 oud smile
Maar wat zijn nou de technische details waar ik op zoeken moet?

Wat ik graag wil:

- budget is max. 500 euro
- 15,6 inch is groot genoeg
- snelheid! ik doe niet zo heel veel bijzonders maar ik wil wil ook eens een spel kunnen spelen of makkelijk met foto's en muziek werken
- voldoende werkgeheugen en harde schijf, maarja wat is een beetje redelijk?
- dvd-speler en brander
- ingebouwde wifi of hoe heet dat, dat ik dus wifi signaal kan opvangen smile
- en ik heb goeie dingen gehoord over het merk Asus

Misschien vergeet ik nu wat maargoed smile Dingen als processor en videokaart is ook belangrijk maar wat is een beetje goed? Liefst wil ik ook dat het nieuwste Officepakket er op zit maar das ook nog best duur geloof ik he?
Iemand tips?
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eisen/wensen nieuwe laptop Empty Re: Eisen/wensen nieuwe laptop

Bericht  Tiana wo 8 jun 2011 - 6:34

Asus is inderdaad een merk dat steeds bekender aan het worden is en ook omdat ze goede kwaliteit leveren!

Ik zou zelf gaan voor 4 gb werkgeheugen, dat heb ik ook en is snel genoeg voor mij! Office zou ik niet al standaard op de laptop nemen, maar liever apart kopen/met studentenkorting/via iemand anders/ zelf downloaden. De rest van je eisen zit er tegenwoordig al wel standaard op. Qua processors heb ik er niet heel veel verstand van maar intel pentium zit in mijn laptop!
Tiana
Tiana
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3135
Punten : 3238
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eisen/wensen nieuwe laptop Empty Re: Eisen/wensen nieuwe laptop

Bericht  Rovine wo 8 jun 2011 - 6:35

Office zou ik er niet bijnemen, maar gewoon openoffice downloaden. Het staat wel op de laptop, maar je krijgt er geen backup bij, alleen een herstelschijfje. Als je dus eens formatteert ben je je office kwijt.

Wifi zit overal in.

3gb ram is prima, dat is ook wel te vinden voor die prijs.

Asus heb ik ook. Service is redelijk. 2x voor reparatie opgestuurd, 1x 10 dagen kwijt, 1x 6 weken. 2e keer wilden ze me laten betalen (360 euro, anders zou ik hem niet terugkrijgen), terwijl het binnen de garantie viel, dat is met veel gedoe wel opgelost.
Mijn probleem ermee is dat hij gloeiend heet wordt, waardoor er van alles doorbrandt. Daarvoor is hij nu 2x opgestuurd, als hij nog een keer doorbrandt koop ik een nieuwe.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eisen/wensen nieuwe laptop Empty Re: Eisen/wensen nieuwe laptop

Bericht  nijntje4 wo 8 jun 2011 - 7:50

Open office kan idd, daar had ik nog niet aan gedacht. En heel t officepakket gebruik ik ook weer niet smile

Tis zo lastig, zie door de bomen het bos niet meer haha

nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eisen/wensen nieuwe laptop Empty Re: Eisen/wensen nieuwe laptop

Bericht  Middleme wo 8 jun 2011 - 7:57

Ik denk dat veel laptops dat probleem van heet worden hebben. Ik heb zelf een HP, die is al een paar keer uitgevallen door oververhitting. De laptop van mn zus (een Toshiba) heeft hetzelfde en een vriendin van mij (merk weet ik niet van haar laptop) heb ik er ook eens over gehoord.

Werkgeheugen: 4 GB is handig, meestal heb je of 3 of 4.

Processor: Er zijn zowel duo- als enkelprocessoren te krijgen. Ik zou je een duoprocessor aanraden, omdat die sneller zijn dan enkelprocessoren (wat wil je, over een tweebaansweg gaan meer auto's tegelijk dan over een eenbaansweg!). Intel Pentium duo of intel core 2 duo, die zijn al wat verouderd. Tegenwoordig heb je Intel I3, I5 en I7, die staan hoger dan de eerder genoemden (met I7 dan als top, maar dat is niet vaak in laptops te krijgen). Hoe hoger je processor, hoe meer het je gaat kosten! Meeste processors zitten boven de 2 GHz, dat heb je eigenlijk ook wel nodig.

Edit: Je hebt ook AMD processoren, die zijn naar mijn idee even goed als die van Intel. Als je daar iets met x2 ziet betekent dat ook een duoprocessor

Geheugen: wisselend, net hoeveel je zult gebruiken. In mijn vorige laptop had ik 120, dat kreeg ik ook niet eens vol. Let er wel op, dat je een deel kwijt zult zijn bij de installatie van Windows, daar gaat al snel iets van 20 GB inzitten. Ik heb trouwens een laptop met 2 fysieke schijven, dat zie je ook niet vaak. Voordeel is dat je bij crashen de ander nog hebt.

Wifi: dat zit inderdaad overal in tegenwoordig, maar kijk wel even naar de types. Uit mn hoofd gezegd heb je Wifi-B, wifi-G en wifi-N, waarbij de N het nieuwste is (en het snelste, 1000 KBps, tegen 100 bij G en 10 bij B geloof ik). Maar, kijk wel dat je router daar ook geschikt voor is!

volgens mij zijn alle spelers die erin zitten tegenwoordig wel cd/dvd branders.

hoop dat je hier wat aan hebt!
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eisen/wensen nieuwe laptop Empty Re: Eisen/wensen nieuwe laptop

Bericht  nijntje4 wo 8 jun 2011 - 8:44

Wow Middleme, dankjewel! Goeie tips.

Ik heb nu deze op t oog: http://tweakers.net/pricewatch/280111/asus-k53sj-sx216v.html#tab:info
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eisen/wensen nieuwe laptop Empty Re: Eisen/wensen nieuwe laptop

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 9:38

lijkt me prima computer.

Ik heb ook net een nieuwe, wel een i5 processor en 4 GB RAM aangezien ik ook best wel zware programma's soms draai. Eerder had ik een lenovo, die heb ik nu weer genomen. Er is op dit moment wel een cashback actie, waardoor je op een dergelijke pc 100 euro terug krijgt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eisen/wensen nieuwe laptop Empty Re: Eisen/wensen nieuwe laptop

Bericht  Gast wo 8 jun 2011 - 9:41

nijntje4 schreef:Wow Middleme, dankjewel! Goeie tips.

Ik heb nu deze op t oog: http://tweakers.net/pricewatch/280111/asus-k53sj-sx216v.html#tab:info
Prima prijs/kwaliteit verhouding ja

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eisen/wensen nieuwe laptop Empty Re: Eisen/wensen nieuwe laptop

Bericht  Middleme do 9 jun 2011 - 10:27

Haha graag gedaan hoor!

Die laptop ziet er inderdaad best aardig, ik zie alleen niet wat voor video kaart er in zit? Kan toch wel belangrijk zijn. Kijk dagarbij ook of het een kaart of een chip is, als ik hetbgoednheb vraaagt een chipmmeer van je. Snelheid.

En de bussnelheid (hangt weer samen met processorsnelheid) en cachegeheugen (tijdelijk geheugen voor snel heropenen van dingen) zie ik ook niet. Cache moet je toch eigenlijk wel minimaal 1mbhebben
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eisen/wensen nieuwe laptop Empty Re: Eisen/wensen nieuwe laptop

Bericht  Gast do 9 jun 2011 - 10:36

Een GeForce GT520M 512MB

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eisen/wensen nieuwe laptop Empty Re: Eisen/wensen nieuwe laptop

Bericht  luisa do 9 jun 2011 - 10:41

Heb hier absoluut geen verstand van, maar ik heb de Sony Vaio en die bevalt uitstekend.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eisen/wensen nieuwe laptop Empty Re: Eisen/wensen nieuwe laptop

Bericht  nijntje4 vr 10 jun 2011 - 7:20

Middleme schreef:Haha graag gedaan hoor!

Die laptop ziet er inderdaad best aardig, ik zie alleen niet wat voor video kaart er in zit? Kan toch wel belangrijk zijn. Kijk dagarbij ook of het een kaart of een chip is, als ik hetbgoednheb vraaagt een chipmmeer van je. Snelheid.

En de bussnelheid (hangt weer samen met processorsnelheid) en cachegeheugen (tijdelijk geheugen voor snel heropenen van dingen) zie ik ook niet. Cache moet je toch eigenlijk wel minimaal 1mbhebben

Zoals iemand al zei is het een chip: GeForce GT520M 512MB. Ik weet niet of dat cachegeheugen er niet bij staat of er niet in zit. Hoe belangrijk is zoiets?
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eisen/wensen nieuwe laptop Empty Re: Eisen/wensen nieuwe laptop

Bericht  nijntje4 vr 10 jun 2011 - 7:40

Ow ik heb net ergens anders gevonden dat cachegeheugen 3 mb is!

En bussnelheid zegt me helemaal niks eigenlijk Very Happy


Ow en ik vond ook nog dit:

Notebook Performance Index
Internet: 92
Entertainment: 54
Studie en Werk: 47
Gaming: 54

Uit honderd punten.... das ook niet op alles even best of zegt dat niet zoveel :p
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eisen/wensen nieuwe laptop Empty Re: Eisen/wensen nieuwe laptop

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum