Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het is alweer een paar daagjes koud buiten..

+5
Elliot
Phileine
Blond
Marin
TukTuk
9 plaatsers

Ga naar beneden

Het is alweer een paar daagjes koud buiten.. Empty Het is alweer een paar daagjes koud buiten..

Bericht  Elliot zo 18 nov 2012 - 21:02

.. en mijn mondhoek is meteen alweer ingescheurd. Bah, zo pijnlijk! Vorig jaar had ik het voor het eerst en toen heeft het vanaf januari tot half maart geduurd voordat het weer genezen was. Ik hoop dat het nu niet weer zo lang duurt. Heeft iemand hier dé tip?

Jullie al last van winterse ongemakken?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Het is alweer een paar daagjes koud buiten.. Empty Re: Het is alweer een paar daagjes koud buiten..

Bericht  Marin zo 18 nov 2012 - 21:05

Je doet het vast al maar smeren smeren smeren. Ik zweer bij die bruine Purol zalf.

Ik moet alweer handcreme smeren en slik vitamine b om hopelijk de winter iets pijn vrijer en energieker door te komen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Het is alweer een paar daagjes koud buiten.. Empty Re: Het is alweer een paar daagjes koud buiten..

Bericht  Elliot zo 18 nov 2012 - 21:11

Ja ik smeer me inderdaad helemaal vol met Purol, dat vind ik ook erg fijn! Maar echt werken doet het niet, het zorgt er alleen voor dat het niet steeds opnieuw openscheurt als ik m'n mond te ver open doe.

Vervelend dat je zo'n pijn krijgt van de kou Sad Ik merk het wel wat aan m'n gewrichten, maar verder heb ik daar gelukkig niet echt last van.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Marin zo 18 nov 2012 - 21:30

Ja kan me voorstellen dat t frustrerend is als je je suf smeert en niets helpt. Maar wel blijven doen denk ik, anders wordt t alleen maar erger.

Nog een winterse tip, niet heel relevant misschien maar wel handig: ik raad iedereen dit soort handschoenen aan!

Het is alweer een paar daagjes koud buiten.. 8A7FA6BC-F795-42AD-A21A-9D6123570247-11941-0000069C0D26C482

Met van die open vingers!

Ik koop ze altijd vanwege fotografie, want dan kan je je camera nog goed bedienen maar sowieso zijn ze zo handig, ook met smartphones enzo. En krijg je t koud, dan doe je t flapje er over. Ik zweer echt bij die handschoentjes, zo handig
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TukTuk zo 18 nov 2012 - 21:34

Vervelend is dat he! Sad Ik heb er ook altijd snel last van, en ik zweer bij de blauwe Blistex: Dat is het enige wat bij mij helpt en ook echt zorgt dat mijn lippen weer herstellen.
Het is alweer een paar daagjes koud buiten.. 798681
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Elliot zo 18 nov 2012 - 21:36

Wat een schatjes Marin! Ik heb vaak wanten aan in plaats van handschoenen omdat ik Raynaud heb, een syndroom in mijn bloedvaten, waardoor ik heel snel bevroren/dode vingers en tenen heb. Wanten houden de warmte in mijn handen beter vast dan handschoenen, maar ik denk dat die dingetjes van jou nog idealer zijn! Wanten moet je natuurlijk steeds uittreken zodra je je handen ergens voor wilt gebruiken. Goeie tip!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Marin zo 18 nov 2012 - 21:41

Oh dat klinkt vervelend! Ik heb het zelden koud en vind de kou eigenlijk heel erg lekker. Maar m'n lichaam vindt t wel vervelend. Maar dan kunnen die handschoentjes handig zijn voor je. Je kan ze bij de accessorize krijgen (zit ook in de V&D)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast zo 18 nov 2012 - 21:42

Caroline het is niet sexy maar smeer 's nachts zinkzalf op je mondhoeken, dat helpt echt!

Gast
Gast

Bericht  Blond zo 18 nov 2012 - 21:45

Nestosyl moet je smeren, dat 'trekt' de wond weer samen. En vitamine B slikken.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Phileine zo 18 nov 2012 - 21:55

Ik moet alweer handcreme smeren en continu handschoenen aan. Zaterdag een dag buiten geweest zonder handschoenen en toen gingen mijn handen bloeden Neutral

Die handschoenen zijn mooi Marin, daar ga ik vanmiddag even naar op zoek. Ik heb nu hele mooie zwarte leren handschoenen, maar die zijn niet handig voor bijvoorbeeld post bezorgen.

Oh ja, en Medplus, helpt voor kapotte, schrale lippen, maar ook voor gescheurde mondhoeken kan je het gebruiken. Je hebt een ook een soort labello stick ervan, dat is makkelijker dan zo'n potje.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Elliot zo 18 nov 2012 - 21:57

Bedankt voor alle tips, ik ga ze gewoon allemaal een keer uitproberen!

Alleen nestosyl durf ik niet te smeren want volgens mij kan ik daar niet tegen. Tenminste, als ik dat op een muggenbult smeer krijg ik een soort mount everest, keihard en helemaal warm. Dus ik denk dat daar een stofje in zit waar ik gevoelig voor ben.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Antibes zo 18 nov 2012 - 22:19

Ik vind mijn touchscreen handschoenen superfijn. En anders neem ik mijn telefoon altijd met mijn neus op.

Maar ik ben niet extreem qua koude handen, simpele dunne leren handschoenen of dus die touchscreen dingen zijn goed genoeg voor mij. Dikke, wollen wanten krijg ik zweethandjes in.. Wink
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  nijntje4 zo 18 nov 2012 - 22:21

Elke avond Echinacea smeren helpt ook, en dan nog een dikke laag vaseline erover
nijntje4
nijntje4
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Jezzie zo 18 nov 2012 - 22:31

Marin schreef:Ja kan me voorstellen dat t frustrerend is als je je suf smeert en niets helpt. Maar wel blijven doen denk ik, anders wordt t alleen maar erger.

Nog een winterse tip, niet heel relevant misschien maar wel handig: ik raad iedereen dit soort handschoenen aan!

Het is alweer een paar daagjes koud buiten.. 8A7FA6BC-F795-42AD-A21A-9D6123570247-11941-0000069C0D26C482

Met van die open vingers!

Ik koop ze altijd vanwege fotografie, want dan kan je je camera nog goed bedienen maar sowieso zijn ze zo handig, ook met smartphones enzo. En krijg je t koud, dan doe je t flapje er over. Ik zweer echt bij die handschoentjes, zo handig

Die gebruik ik altijd met auto rijden! Omdat mijn stuur dan zo koud is. En met gewone handschoenen kan ik mijn stuur niet goed vasthouden.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Caro zo 18 nov 2012 - 22:38

Ik heb ook last gehad van die ingescheurde mondhoeken en het enige dat bij mij hielp was uierzalf. Het verzachtte, het maakte de wond niet meer droog en sloot ook de wond af. Want dat is het ding dat continue gebeurt: iedere keer komt er weer speeksel bij en maakt de wond weer nat en zo blijf je doorgaan.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: