Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Is het niet te koud voor mijn konijntjes nu buiten?

+3
Jerry
Niene
Minx
7 plaatsers

Ga naar beneden

Is het niet te koud voor mijn konijntjes nu buiten? Empty Is het niet te koud voor mijn konijntjes nu buiten?

Bericht  Gast za 4 feb 2012 - 2:08

Vannacht was het hier zelfs -18.

Ik heb het hele hok winddicht gemaakt met plastic folie, nopjes folie bovenop het binnenhok gedaan + een dikke slaapzak eroverheen gegooid.

Een schuur hebben wij niet om ze in te zetten. Wel een garage maar daar is het gewoon warm. Ik durf ze niet zo goed binnen te halen omdat ze tot en met mei dan niet meer naar buiten kunnen door het temperatuur verschil Neutral

Wat doen jullie met dit weer met jullie konijntjes? Ben zo bang dat ze het toch te koud hebben.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Is het niet te koud voor mijn konijntjes nu buiten? Empty Re: Is het niet te koud voor mijn konijntjes nu buiten?

Bericht  Gast za 4 feb 2012 - 2:18

Ik heb mijn konijn vorig jaar naar de knaagdieren opvang gebracht. Toen vroor het 's nachts ook best wel. Ik heb toen aan die meneer gevraagd hoe hij dat met de vorst deed. Hij vertelde dat plastic, over de hokken echt al heel veel deed (echt een verschil van 7/8 graden!). Misschien zou een thermometer in het hokje kunnen doen om te kijken wat de temperatuur is. Heb je anders een garage waar ze zouden kunnen staan? Dat zou ook nog een optie kunnen zijn! Succes!

Gast
Gast

Is het niet te koud voor mijn konijntjes nu buiten? Empty Re: Is het niet te koud voor mijn konijntjes nu buiten?

Bericht  Gast za 4 feb 2012 - 2:30

Alleen een warme garage dus nee eigenlijk niet.

Gast
Gast

Bericht  Minx za 4 feb 2012 - 2:35

Ik zou de konijntjes denk ik binnen zetten, het is tenslotte al februari, je weet zeker dat dit niet een maand of 5 nog gaat blijven. Het is hooguit een week of 10.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Niene za 4 feb 2012 - 2:38

Ons knijnebeest staat in de schuur. Ga er 3 a 4 x per dag even heen en vers water geven. Extra stro in het hok gedaan en verder kan ik weinig doen denk ik.
Ik twijfelde ook of het niet te koud zou zijn,maar naar binnen halen is geen optie want dan gaat hij zeker weten dood door het temperatuur verschil. En als ik hem vast heb voelt hij verder niet koud aan,hij heeft echt een dik pak haar haha.
Niene
Niene
Prater
Prater

Aantal berichten : 554
Punten : 575
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gast za 4 feb 2012 - 3:14

Fairytale schreef:Ik zou de konijntjes denk ik binnen zetten, het is tenslotte al februari, je weet zeker dat dit niet een maand of 5 nog gaat blijven. Het is hooguit een week of 10.

Dat gaat niet zomaar even want buiten is hun huis. Binnen moeten ze het doen met een klein kooitje en mogen ze er maar weinig uit (door werk), nu hebben ze een konijnen villa met veel ruimte.

En de temperatuur verschil is heel groot van buiten naar binnen waardoor ze dood kunnen gaan want binnen is het zeker dik 20 graden en buiten zeker -10 een verschil van 30 graden kunnen ze niet aan.

Gast
Gast

Bericht  Minx za 4 feb 2012 - 3:20

Hmm dat is ook niet handig, en ook een groot verschil inderdaad. Aan de andere kant zullen ze de vacht er ook wel naar hebben. Verder weinig ideeën.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gast za 4 feb 2012 - 3:21

Het is inderdaad erg vervelend daarom ben ik benieuwd naar andere konijnen eigenaren.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 4 feb 2012 - 3:33

Vorig jaar is het ook een periode zo koud geweest en mijn vader had het konijn toen toch gewoon buiten staan. Wel met plastic en dekens om de kooi, maar toch buiten. Een buitenkonijn kan beter met dit soort extreme temperaturen handelen dan met het verschil in temperatuur als je hem nu ineens binnen haalt. Ik zou de kooi wat afschermen van de wind en je er verder niet te veel zorgen over maken.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 4 feb 2012 - 3:39

Ze staan hier ook altijd buiten. Ook eigenlijk weinig afscherming. Over het nachthok hangt een plaid en aan de zijkant van de ren staat een plank tegen de wind, maar verder staat er niets voor het hok. Wel hebben ze veel stro, maar dat gooien ze nog naar beneden ook. Gaat verder prima. Al moet ik er misschien bij zeggen dat het hok tegen de schutting staat en er daar sowieso weinig wind is. Ze vermaken zich wel in de sneeuw ook, haha. Het enig wat wel erg lastig is, is het bevriezen van hun water.

Gast
Gast

Bericht  Jerry za 4 feb 2012 - 3:55

een vriendin van me heeft ook haar konijntje buiten, volgens mij zei ze vorige week dat ie wel tot min 20 buiten kon :shock: .

Als je 't hok (als dat mogelijk is) wat in de luwte zet en anders inderdaad goed inpakken, lijkt 't me dat je konijntje wel buiten kan blijven staan.../
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112

Bericht  Tsjip za 4 feb 2012 - 4:06

Die van ons huppelt nog steeds vrolijk en fanatiek rond! Ze heeft een enorme stapel hooi in haar hok liggen en 's avonds zetten we platen tegen het hok aan zodat ze een beetje windvrij zit. Ook kan ze in haar nachthok gaan zitten maar volgens mij zit ze alleen beneden. Ook vorig jaar met de sneeuw ging ze er middenin zitten! Ook is haar vacht superdik dus ze kan echt wel wat hebben...
Het enige is dat we haar drinkflesje een paar keer per dag moeten ontdooien maar goed dat is maar tijdelijk.

Tsjip
Prater
Prater

Aantal berichten : 1489
Punten : 1512

Bericht  Gast za 4 feb 2012 - 5:14

Tsjip schreef:Die van ons huppelt nog steeds vrolijk en fanatiek rond! Ze heeft een enorme stapel hooi in haar hok liggen en 's avonds zetten we platen tegen het hok aan zodat ze een beetje windvrij zit. Ook kan ze in haar nachthok gaan zitten maar volgens mij zit ze alleen beneden. Ook vorig jaar met de sneeuw ging ze er middenin zitten! Ook is haar vacht superdik dus ze kan echt wel wat hebben...
Het enige is dat we haar drinkflesje een paar keer per dag moeten ontdooien maar goed dat is maar tijdelijk.

Dat is hier ook zo. Ik check de babies wel elke dag een paar keer, maar dat nest is lekker warm.

Gast
Gast

Bericht  Rizzo za 4 feb 2012 - 5:15

Konijnen moeten het in principe wel kunnen redden in de winter buiten, als ze al vanaf bijvoorbeeld het voorjaar buiten staan. Hun vacht past zich aan op de temperatuur. Wat wel belangrijk is, is een nachthok met veel stro (houdt warmte vast). Naar binnen halen is idd geen goed plan ivm het grote temperatuurverschil.
Rizzo
Rizzo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 209
Punten : 241
Registratiedatum : 17-09-11

Bericht  Gast za 4 feb 2012 - 5:43

Die van mij heeft een dikke vacht + een stuk plastic tegen wind en kou + dikke laag hooi in het 'binnengedeelte' en ik check regelmatig zijn drinken. Die gaat het vast wel overleven.

Laatst aangepast door Youandi op za 4 feb 2012 - 5:53; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Ugly Betty za 4 feb 2012 - 5:51

Mijn konijn staat ook nog buiten. Mijn huis is wat hoger dus hij staat een meter van de grond onder een afdak. Ik heb een deken over zijn hok en lekker veel stro.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  zwaai zwaai za 4 feb 2012 - 6:00

Mijn konijnen staan ook gewoon buiten. Ze staan wel onder een overkapping uit de wind. En ik heb er een heel dik flaceplaid opliggen. Ze vinden het prima. Ik ontdooi de waterflesjes ook een aantal keer op een dag en zorg dat ze genoeg groenvoer krijgen. Het gaat prima, ze kunnen veel kou hebben, als ze maar niet op de tocht/ in de wind staan. Naar binnen halen is inderdaad geen optie, ze kunnen niet tegen het temperatuurverschil. Ik heb vroeger een konijntje gehad waarmee ik binnen een uurtje speelde, daarna weet naar buiten in zijn hok gezet. Twee dagen later was hij dood. Hij kon de temeratuurverschil niet aan.
zwaai zwaai
zwaai zwaai
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 99
Punten : 112
Registratiedatum : 02-05-11

Bericht  Gast za 4 feb 2012 - 7:02

http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?56684-Vannacht-20-gemeten

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: