wand in badkamer staat bol
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
wand in badkamer staat bol
Was net de badkamer weer eens grondig aan het poetsen en toen viel me op dat er wat speling in de tegels aan de zijwand zit. Na goed kijken zag ik dat er gewoon een heel stuk muur bol staat en de tegels aan de onderkant gewoon los zitten.
Volgens mij is de muur van hout of gips gemaakt en zit er gewoon vocht oid. in.
Heeft iemand hier ervaring mee? en wat is er aan gegdaan? Moet de hele wand eruit en alleen het bolle gedeelte? Ik heb een huis van de woningbouw dus ga deze morgen even bellen om te vragen of ze willen komen kijken en het evt. Willen oplossen.
Volgens mij is de muur van hout of gips gemaakt en zit er gewoon vocht oid. in.
Heeft iemand hier ervaring mee? en wat is er aan gegdaan? Moet de hele wand eruit en alleen het bolle gedeelte? Ik heb een huis van de woningbouw dus ga deze morgen even bellen om te vragen of ze willen komen kijken en het evt. Willen oplossen.
smurfie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10
Re: wand in badkamer staat bol
Van de zomer had ik een soorgelijks iets. Toen merkte ik met schoonmaken van de tegels dat het hol klonk als je erop klopte zeg maar. Toen niks mee gedaan, maar op een gegeven moment kon de onderbuurvrouw genieten van ons douchewater wat bij haar door het plafond kwam druppelen.
Toen heeft de woningbouw een bedrijf gestuurd en er moest wel een groot gedeelte van de tegels weg, dus niet een paar tegels, maar ook niet de hele badkamer alleen van die stuk muur, hij kon ook de tegels er ook zo aftrekken bij wijze van. Het bleek gewoon rot te zijn die gipsmuur, er zat zelfs een gat en de muur was helemaal bruin, doordat het nooit opnieuw gedaan al die jaren dat de woning bestaat (aan de buitenkant zag je overigens helemaal niks).
Eerst mochten we toen 24-48 uur niet douchen, omdat de muur echt goed moest drogen nadat de tegels waren verwijderd, twee dagen later hebben ze de muur gewoon opnieuw gestuct en hebben ze de nieuwe tegels geplaatst, dit was 's ochtends.
Eind van de middag zijn ze teruggekomen en toen hebben ze de tegels gevoegd en moest het weer 24-48 uur drogen.
En inderdaad gewoon bellen. Beter dat je erop tijd bij bent, dan dat je dadelijk verder van huis bent. Het is dus niet precies te zeggen hoeveel tegels er weg moeten, dat ligt aan de schade.
Toen heeft de woningbouw een bedrijf gestuurd en er moest wel een groot gedeelte van de tegels weg, dus niet een paar tegels, maar ook niet de hele badkamer alleen van die stuk muur, hij kon ook de tegels er ook zo aftrekken bij wijze van. Het bleek gewoon rot te zijn die gipsmuur, er zat zelfs een gat en de muur was helemaal bruin, doordat het nooit opnieuw gedaan al die jaren dat de woning bestaat (aan de buitenkant zag je overigens helemaal niks).
Eerst mochten we toen 24-48 uur niet douchen, omdat de muur echt goed moest drogen nadat de tegels waren verwijderd, twee dagen later hebben ze de muur gewoon opnieuw gestuct en hebben ze de nieuwe tegels geplaatst, dit was 's ochtends.
Eind van de middag zijn ze teruggekomen en toen hebben ze de tegels gevoegd en moest het weer 24-48 uur drogen.
En inderdaad gewoon bellen. Beter dat je erop tijd bij bent, dan dat je dadelijk verder van huis bent. Het is dus niet precies te zeggen hoeveel tegels er weg moeten, dat ligt aan de schade.
Annemoontje- Prater
- Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12
Oja, is dit direct bij de douchebak/ ruimte zeg maar? Bij ons was dat wel, dus als dat bij jouw niet zo is, dan weet ik niet of je zolang niet mag douchen. Misschien valt het dan wel mee.
Annemoontje- Prater
- Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12
Heb dit ook gehad, mijn hele achterwand was rot.. Kwam door lekkage van de bovenburen. Bij mij is er toen bij het rotte gedeelte een plaat over gezet en opnieuw betegeld. Was een leuke klus.. Ik heb toen meteen mn hele badkamer gerenoveerd want ik zat toch al in de bende (ik heb een koophuis).
Reeza- Prater
- Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12
Het is de zijmuur van de douchehoek, het wordt dus wel echt nat.
Ik heb ook maar een piep klein badkamertje zonder ramen of afzuiging dus vocht kan niet echt weg, douche al met de deur open en laat hem daarna nog even open staan zodat het vocht een beetje weg kan.
Ga morgen idd even bellen, ik kan zo achter de tegels komen met mijn vingers... dus vroeg of laat komt het naar beneden...
Ik heb ook maar een piep klein badkamertje zonder ramen of afzuiging dus vocht kan niet echt weg, douche al met de deur open en laat hem daarna nog even open staan zodat het vocht een beetje weg kan.
Ga morgen idd even bellen, ik kan zo achter de tegels komen met mijn vingers... dus vroeg of laat komt het naar beneden...
smurfie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Inrichten schuine wand
» Wand van sloop/steigerhout
» Badkamer..
» show je badkamer
» Badkamer foto's
» Wand van sloop/steigerhout
» Badkamer..