Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Is dit raar? (sinterklaas)

+5
Pien
Printje
rapa nui
PiP
Aagje!
9 plaatsers

Ga naar beneden

Is dit raar? (sinterklaas) Empty Is dit raar? (sinterklaas)

Bericht  Aagje! za 17 nov 2012 - 22:15

Mijn dochter heeft nog bar weinig intresse voor sinterklaas en of zwarte piet. Is dat raar op haar leeftijd, of is ze eigenlijk gewoon nog een beetje te jong?

ik hoor om me heen alleen maar hoe leuk ieder kind sinterklaas vind en ze het allemaal al schijnen te snappen, heb het idee dat dit alleen hier anders is....
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Is dit raar? (sinterklaas) Empty Re: Is dit raar? (sinterklaas)

Bericht  PiP za 17 nov 2012 - 22:25

Onze dochter is nu bijna 2 jaar en 11 maand. Vorig jaar vond ze het al leuk, maar nu krijgt ze het ook allemaal bewust mee en begint het daardoor ook wel spannend te vinden!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  rapa nui za 17 nov 2012 - 22:27

Lijkt me op zich niet raar maar is misschien ook hoe jullie het benaderen? Als de ouders er mee bezig zijn, verhaaltjes erover lezen, je een kleurplaat laat maken en schoentje mag zetten in de supermarkt dan kan ik me voorstellen dat het voor een kindje ook veel meer gaat leven en ze er dan ook mee bezig zijn.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Printje za 17 nov 2012 - 22:36

Ik denk dat het idd te maken heeft met hoe je er zelf mee bezig bent. R vindt het allemaal enorm interessant, vorig jaar ook al. Maar wij kijken dan ook naar het Sinterklaasjournaal, lezen boekjes voor en zingen liedjes van Sinterklaas.

We dachten dat hij niets begreep van het hele Sinterklaasjournaal maar gisteren tijdens de intocht zat hij het precies te vertellen. Tekeningen naar pietenhuis, paard kwijt, stoomboot is stuk etc.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pien za 17 nov 2012 - 22:37

rapa nui schreef:Lijkt me op zich niet raar maar is misschien ook hoe jullie het benaderen? Als de ouders er mee bezig zijn, verhaaltjes erover lezen, je een kleurplaat laat maken en schoentje mag zetten in de supermarkt dan kan ik me voorstellen dat het voor een kindje ook veel meer gaat leven en ze er dan ook mee bezig zijn.

+1

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  meisje za 17 nov 2012 - 22:39

Printje schreef:Ik denk dat het idd te maken heeft met hoe je er zelf mee bezig bent. R vindt het allemaal enorm interessant, vorig jaar ook al. Maar wij kijken dan ook naar het Sinterklaasjournaal, lezen boekjes voor en zingen liedjes van Sinterklaas.

We dachten dat hij niets begreep van het hele Sinterklaasjournaal maar gisteren tijdens de intocht zat hij het precies te vertellen. Tekeningen naar pietenhuis, paard kwijt, stoomboot is stuk etc.

Hier precies hetzelfde! Ze kan precies vertellen wat er gebeurd is allemaal.
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  Annemie za 17 nov 2012 - 22:46

Wij zijn er nu ook drukker mee bezig, maar of hij het echt snapt, dat denk ik niet. Hij weet nu wel wie sint en piet zijn en dat ze cadeautjes brengen, maar dat is alles.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast za 17 nov 2012 - 23:02

Hier ook nog niet echt interesse. Hij kan ze wel benoemen als 'Piet' en 'Klaas' maar hij weet nog niet wat het inhoud. Komende dagen ga ik me hem het Sinterklaasjournaal kijken, zaterdag zijn er Pieten in het dorp en gaan we even kijken en ik heb van de week een boekje gekocht die we deze week samen gaan lezen. Misschien dat hij het dan een beetje snapt. Ik ben bewust niet met hem naar een intocht wezen kijken want dan weet ik dat hij er s'avonds nog last van heeft omdat hij het allemaal (te) spannend vond. Dat hebben we vorige week wel gemerkt toen hij een cadeautje zou krijgen. Na het uitpakken was hij helemaal door het dolle heen en sliep pas s'avonds om 22.45 omdat hij zijn cadeao zo mooi vond. Woensdag/donderdag gaan we kijken hoe hij dan gaat reageren op het zetten van zijn schoen. Hij is 2,5 jaar.

Laatst aangepast door Elixer op za 17 nov 2012 - 23:16; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Fiwen za 17 nov 2012 - 23:10

J snapt/kent het ook nog niet hoor. Ze vond het geweldig dat er vanmorgen een cadeautje in haar schoen lag maar ze wilde hem gister niet eens zetten. Ze ging haar laarsje steeds opruimen :-P
Vanmiddag gaan we naar de intocht maar ik denk dat ze het eerder eng dan leuk vind (ze is heel eenkennig op het moment). We zien wel hoe ze reageert en als ze het eng vind gaan we meteen weg. Ik heb geprobeerd om een boekje erover voor te lezen maar dat wil ze niet haha (ze wil momenteel alleen dikkie dik). Ach, ze krijgt gewoon een paar keer een cadeautje in haar schoen en met 5 december ook en dan komt de realisatie volgend jaar wel. (Op zich is het ook wel handig, kan gewoon cadeautjes kopen en inpakken waar ze bij is :-P)
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  nillis zo 18 nov 2012 - 1:14

Hier vind T het machtig interessant. Heeft gisteren sinterklaas al een handje gegeven en bij zwarte piet op de arm voor de foto. Ze snapt een klein beetje wat die komt doen en dat ze gisteren haar schoen mocht zetten en dan een kadootje kreeg was helemaal leuk. Stond juichend naast haar schoen alleen vanmorgen moesten we haar letterlijk bij het kadootje zetten voordat ze het snapte. Wij praten nu wel veel oversinterklaas en vanmorgen heeft ze de hele morgen in haar pietenpak gelopen.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: