Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Cyclus

+26
_Lana_
*Lookie*
Thunder
Annie24
Carra
Laced
M-G
Novalee
mickey
PapillonRose
Stuiterbal
Inge
Lonely Goatherd
Aggi
iloverose
Sanne
Floor
Linda
Annemie
sanne-84
Stokstaartje
Happydobby
smooch
_Jet
Snoes
studiebol
30 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Cyclus - Pagina 2 Empty Re: Cyclus

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 11:06

Pippa schreef:Mevrouwtje Ongeduld :cheering:
Haha ja erg hè? Maar het komt echt omdat ik dit niet verwacht had. Ik vind het wel fijn om andere ervaringen te lezen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cyclus - Pagina 2 Empty Re: Cyclus

Bericht  Inge vr 16 nov 2012 - 11:09

Hoeveel dagen wacht jij nu dan elodie?
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cyclus - Pagina 2 Empty Re: Cyclus

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 11:09

Ik moet zeggen dat ik daar ook bang voor ben hoor, met 13 jaar de pil slikken, dus snap jou heel goed :cheering:

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cyclus - Pagina 2 Empty Re: Cyclus

Bericht  mickey vr 16 nov 2012 - 11:13

Ik heb het altijd in mijn achterhoofd gehouden dat het lang zou kunnen duren. Ik ben niet de slankste, dan kan van invloed zijn op zwanger worden. Maar ook inderdaad door het lange pilgebruik. Ik heb er in de periode dat we "bezig waren" trouwens niet over gedacht om naar de dokter te gaan. Als we langer dan een jaar bezig zouden zijn, zou ik gaan denk ik.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cyclus - Pagina 2 Empty Re: Cyclus

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 11:13

Inge schreef:Hoeveel dagen wacht jij nu dan elodie?
Ik durf het bijna niet te zeggen na alles wat hier voorbij komt. Maar ik wacht nu 38 dagen. Eerst zat ik altijd rond de 28 dagen. En nu heb ik het stomme gevoel dat het deze keer wel eens lang kan gaan duren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cyclus - Pagina 2 Empty Re: Cyclus

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 11:15

mickey schreef:Ik heb het altijd in mijn achterhoofd gehouden dat het lang zou kunnen duren. Ik ben niet de slankste, dan kan van invloed zijn op zwanger worden. Maar ook inderdaad door het lange pilgebruik. Ik heb er in de periode dat we "bezig waren" trouwens niet over gedacht om naar de dokter te gaan. Als we langer dan een jaar bezig zouden zijn, zou ik gaan denk ik.

De vorige keer was ik in een wip zwanger en woog ook 20kilo lichter. Ben dus nu ook écht te zwaar Sad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cyclus - Pagina 2 Empty Re: Cyclus

Bericht  Stuiterbal vr 16 nov 2012 - 11:15

Na 11 jaar de pil te hebben geslikt werd ik meteen na 28 dagen ongesteld.

Na de bevalling weer terug de pil alleen werkte het niet meer waardoor ik uiteindelijk op de nuvaring ben over gestapt. Nu wegens klachten weer gestopt en heb al 2 keer een cyclus van 20 dagen gehad.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cyclus - Pagina 2 Empty Re: Cyclus

Bericht  PapillonRose vr 16 nov 2012 - 11:24

Ik heb hem laatst iets van een halfjaar geslikt, en ben even gestopt om te kijken of bepaalde gezondheidsklachten wel of niet met de pil/hormonen te maken hebben. Ondanks dat in het verleden PCO bij mij is ontdekt, had ik na het stoppen meteen een eerste cyclus van 27 dagen! Zo kort is hij nog nooit geweest hier!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Cyclus - Pagina 2 Empty Re: Cyclus

Bericht  mickey vr 16 nov 2012 - 11:27

Als jij het zelf niet vertrouwd wat de lengte van je cyclus betreft, zou je contact op kunnen nemen met de huisarts. Misschien kan hij/zij je gerust stellen of krijg je meteen een verwijsbrief.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cyclus - Pagina 2 Empty Re: Cyclus

Bericht  Inge vr 16 nov 2012 - 11:41

Elodie schreef:
Inge schreef:Hoeveel dagen wacht jij nu dan elodie?
Ik durf het bijna niet te zeggen na alles wat hier voorbij komt. Maar ik wacht nu 38 dagen. Eerst zat ik altijd rond de 28 dagen. En nu heb ik het stomme gevoel dat het deze keer wel eens lang kan gaan duren.
Ik herken je gevoel hoor
Ik maak mij ook al wat ongerust vanaf 30-35 dagen ongeveer
Hoop gewoon dat ik snel ongesteld ga worden
Hoop dat het bij jou ook niet langer op zich laat wachten
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cyclus - Pagina 2 Empty Re: Cyclus

Bericht  Gast vr 16 nov 2012 - 11:53

Heb jij ook dat je af en toe denkt dat het komt, door buikpijn enzo?

Ik ga nu nog niet naar de huisarts. Maar maanden afwachten, nee dat kan ik echt niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cyclus - Pagina 2 Empty Re: Cyclus

Bericht  Novalee vr 16 nov 2012 - 11:55

Maar 38 dagen is nog absoluut niet lang, zeker niet als je net met anticonceptie bent gestopt. En tussen de 30 en 35 dagen is nog gewoon een normale cyclus, Inge. Die zogenaamd standaard 28 dagen geldt maar voor (klein) deel van alle vrouwen.

Zelf werd ik na het stoppen met de pil na 31 dagen ongesteld, daarna na 33 en toen werden mijn cycli lang en onregelmatig. De langste werd na 84 dagen afgebroken door een medicijnkuur. Na een half jaar ben ik naar de HA gegaan en toen kreeg ik een doorverwijzing naar een gynaecoloog.

Geef je lichaam even de tijd om het op te pakken. Je hoeft echt nog niet na te gaan denken over een doorverwijzing naar een gynaecoloog of iets dergelijks.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cyclus - Pagina 2 Empty Re: Cyclus

Bericht  Inge vr 16 nov 2012 - 11:59

Ja, krampen buikpijn rugpijn maar ongesteld worden go maar
1x heeel licht rood ik dacht begin van menstruatie, maar zette niet door

Novalee, weet ik het is meer de angst (angst is een groot woord) dat het niet op gang komt.
Zit nu op dag 46 volgens mij en wacht sowieso nog met naar dokter gaan
Thanks iig voor je geruststelling :-)
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cyclus - Pagina 2 Empty Re: Cyclus

Bericht  M-G vr 16 nov 2012 - 13:10

Na 12 jaar de pil te hebben geslikt ben ik niet ongesteld geworden toen ik stopte, ik was gelijk zwanger. Ik slikte hem ook regelmatig 3 maanden door. Het zal ongetwijfeld per persoon verschillen.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cyclus - Pagina 2 Empty Re: Cyclus

Bericht  Laced vr 16 nov 2012 - 21:18

Ik heb, na het stoppen met de pil, 126 dagen moeten wachten op mijn menstruatie, daarna had ik weer een regelmatige cyclus van 33/34 dagen.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cyclus - Pagina 2 Empty Re: Cyclus

Bericht  Carra vr 16 nov 2012 - 21:38

Ik heb na het stoppen drie maanden moeten wachten tot mijn eerste menstruatie. De tweede kwam nog eens 9 maanden later. Ik ben er voor naar de dokter geweest en die vroeg mij terug te komen als het binnen een jaar nog niet op orde was.

Maar ik ben niet gestopt vanwege een kinderwens, dus ik kon wat dat betreft geduldig afwachten.

Het komt vast snel Elodie! Niet te druk over maken want soms denk ik dat het dan juist weg blijft.
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cyclus - Pagina 2 Empty Re: Cyclus

Bericht  Gast za 17 nov 2012 - 3:25

Laced schreef:Ik heb, na het stoppen met de pil, 126 dagen moeten wachten op mijn menstruatie, daarna had ik weer een regelmatige cyclus van 33/34 dagen.

Eerste keer was dan heel lang.. Maar goed om te lezen dat het daarna dus wel meteen normaal kan zijn!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cyclus - Pagina 2 Empty Re: Cyclus

Bericht  Gast za 17 nov 2012 - 3:30

Carra, ja ik ben er nu ook best mee bezig. Maar niet té hoor. Ik vind het alleen echt fijn om te lezen hoe het bij anderen gaat. Ik had hier totaal geen rekening mee gehouden en hoop niet dat het iets te maken heeft met mijn vruchtbaarheid. Bij mijn zoon was het ongepland zomaar raak en het is best een wonder dat hij er is ( had morning after pil geslikt). Daarom dacht ik dat ik heel vruchtbaar ben.

Inge, irritant is dat hè? Elke keer dacht ik dat t door zou zetten. Overigens heb ik nu helemaal geen klachten meer. Verwacht het dus echt voorlopig niet. Hopelijk gaat het bij jou doorzetten. Het is denk ik wel positief dat jij al wat roze had.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cyclus - Pagina 2 Empty Re: Cyclus

Bericht  Annie24 za 17 nov 2012 - 3:38

Elodie schreef:Carra, ja ik ben er nu ook best mee bezig. Maar niet té hoor. Ik vind het alleen echt fijn om te lezen hoe het bij anderen gaat. Ik had hier totaal geen rekening mee gehouden en hoop niet dat het iets te maken heeft met mijn vruchtbaarheid. Bij mijn zoon was het ongepland zomaar raak en het is best een wonder dat hij er is ( had morning after pil geslikt). Daarom dacht ik dat ik heel vruchtbaar ben.

Inge, irritant is dat hè? Elke keer dacht ik dat t door zou zetten. Overigens heb ik nu helemaal geen klachten meer. Verwacht het dus echt voorlopig niet. Hopelijk gaat het bij jou doorzetten. Het is denk ik wel positief dat jij al wat roze had.

Een lange cyclus hoeft niets te zeggen over je vruchtbaarheid. Wie weet springt je ei en ben je in 1x zwanger. Dat het dan wat langer duurt voordat je een eisprong hebt is dus weer een ander verhaal dan vruchtbaarheid Wink
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cyclus - Pagina 2 Empty Re: Cyclus

Bericht  Gast za 17 nov 2012 - 3:39

Maar ik heb gelezen dat er vaak geen eisprong is bij een cyclus van langer dan 35 dagen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cyclus - Pagina 2 Empty Re: Cyclus

Bericht  Thunder za 17 nov 2012 - 6:48

Ik heb toch echt een kind na 8 maanden niet ongesteld geweest te zijn. Vast een uitzondering, maar dat het kan blijkt wel Wink .

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cyclus - Pagina 2 Empty Re: Cyclus

Bericht  Gast ma 19 nov 2012 - 1:46

Wat bijzonder, rataplan:)

Ik ben me toch duizelig!! En vooral op m'n werk. Het lukt me soms amper om koffie te halen of naar de kopieermachine te lopen laughcry
Ben benieuwd of dat dan ook met het ontpillen te maken heeft. Ook allemaal puistjes Evil or Very Mad

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cyclus - Pagina 2 Empty Re: Cyclus

Bericht  *Lookie* ma 19 nov 2012 - 4:51

8 maanden, en ik had 10 jaar de pil geslikt. Ik denk dat de pil alleen in het begin nog meespeelt, bij mij was dan ook het probleem dat er geen (of bijna nooit dus) een eisprong plaatsvind. Na deze 8 maanden zat er dus weer een hele tijd tussen (sowieso 5 maanden, en toen kreeg ik pilletjes om het op te wekken). Ik kreeg ook allemaal puistjes en helaas ook haaruitval (dit is wel weer goedgekomen tijdens de zwangerschap, en nu is het nog steeds veel voller dan toen)
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Cyclus - Pagina 2 Empty Re: Cyclus

Bericht  _Lana_ ma 19 nov 2012 - 20:07

Elodie schreef:Wat bijzonder, rataplan:)

Ik ben me toch duizelig!! En vooral op m'n werk. Het lukt me soms amper om koffie te halen of naar de kopieermachine te lopen laughcry
Ben benieuwd of dat dan ook met het ontpillen te maken heeft. Ook allemaal puistjes Evil or Very Mad

Ik denk dat dat er zeker wel mee te maken kan hebben.
Ik zou het 'rustig' afwachten, het is heel normaal dat het allemaal even op gang moet komen. Als je na 100 dagen ongesteld wordt en daarna weer een cyclus hebt van langer dan 50 dagen, dan zou ik überhaupt pas gaan bellen met de dokter. En er nog echt geen werk van maken.
Je zal toch geduld moeten hebben ;-).

Het zegt trouwens niet perse iets over je vruchtbaarheid, ik had een vrij regelmatige cyclus en het duurde bijna 4 jaar voor ik zwanger werd.

Succes in ieder geval en niet te druk maken hoor!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Cyclus - Pagina 2 Empty Re: Cyclus

Bericht  Gast di 20 nov 2012 - 3:40

Rataplan schreef:Ik heb toch echt een kind na 8 maanden niet ongesteld geweest te zijn. Vast een uitzondering, maar dat het kan blijkt wel Wink .

Wow! Hoe wist je dan dat je zwanger was, hoe kwam je erachter?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Cyclus - Pagina 2 Empty Re: Cyclus

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum