Wollen kleding wassen
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wollen kleding wassen
Ik heb net een heerlijk wollen vest gekocht, heerlijk warm ! Nu vroeg ik me eigenlijk af hoe jullie wollen kleding wassen. Doe je dit op de hand of in de wasmachine? Met of zonder wasverzachter? En ik las ook dat je wollen kleding liggend moet drogen, omdat anders de vorm eruit gaat?
Kortom, tips zijn welkom!
Kortom, tips zijn welkom!
snowflakes- Fluisteraar
- Aantal berichten : 148
Punten : 249
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Wollen kleding wassen
Ik was wol zonder wasverzachter, op een wolwasprogramma of anders op 30 graden. En inderdaad liggend laten drogen.
Gast- Gast
Ik was wol altijd op het wolwasprogramma, zonder wasverzachter (gebruik ik helemaal niet). Het idd hangend laten drogen, anders rekt het heel erg uit.
Katrien- Prater
- Aantal berichten : 539
Punten : 542
Registratiedatum : 14-11-12
Liggend, dus.Katrien schreef:Ik was wol altijd op het wolwasprogramma, zonder wasverzachter (gebruik ik helemaal niet). Het idd hangend laten drogen, anders rekt het heel erg uit.
En ik heb een keer een wit wollen vest vernaggeld omdat ik het liggend op een wasrekje had gelegd, en toen bleek achteraf dat er een stukje plastic van een 'draad' van het wasrekje af was waardoor m'n vest op het ijzerdraad lag en toen zat er roest in m'n vest. Zo. Heel verhaal.
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Balloon schreef:Ik was wol zonder wasverzachter, op een wolwasprogramma of anders op 30 graden. En inderdaad liggend laten drogen.
Dit doe ik ook.
VanillaRose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 487
Punten : 622
Registratiedatum : 18-11-10
Het ligt een beetje aan het soort wol. Mijn vriend heeft van die dunne truien van WE die gedeeltelijk van wol zijn, die was ik gewoon met de rest mee (met wasverzachter en ook in de droger). Ik heb ook een paar dingen die voor zoveel procent van wol zijn en die was ik ook in de machine (30 graden) en laat ik liggend drogen. Ik heb ook een wat dikker wollen vestje, en die was ik met de hand, ik ben bang dat het anders heel erg gaat krimpen.
SuzieQ- Prater
- Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12
Soortgelijke onderwerpen
» Wollen vest
» Kan je witte kleding met chloor wassen?
» BH's wassen
» Hoe wassen jullie je nieuwe kleding?
» Loopt een wollen jas uit?
» Kan je witte kleding met chloor wassen?
» BH's wassen
» Hoe wassen jullie je nieuwe kleding?
» Loopt een wollen jas uit?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: