Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Overmatig zweten.

3 plaatsers

Ga naar beneden

Overmatig zweten. Empty Overmatig zweten.

Bericht  Esther zo 6 feb 2011 - 8:40

Hoi.

Ik ben nieuw hier maar ik, of eigenlijk mijn vriend, zit met een probleem. Mijn vriend zweet namelijk overmatig wel. Dat wil zeggen: voornamelijk op zijn voorhoofd en nek. Hij heeft het ook echt nooit koud en met hem op een terrasje zitten in de lente (met 20graden) is bijna onmogelijk omdat hij vrijwel meteen begint te zweten. Het loopt dan echt met straaltjes van zijn hoofd af en niet alleen dan maar eigenlijk met alles wat hij in de lente/zomer wil ondernemen: Fietsen-uitgaan-verjaardagen etc etc. Hij zit hier zó erg mee dat hij dingen gaat ontlopen, bang dat mensen hem zien zweten. Ergens kan ik mij dat heel goed voorstellen maar ik probeer hem hier zo goed mogelijk in te steunen door acceptatie en het zoeken naar eventuele oplossingen. Zo is hij al naar verschillende klinieken geweest maar nergens kunnen ze hem verder helpen (alleen als je hele zweethanden/voeten/oksels hebt). Ook heeft hij al de tabletten 'Oxybutinine' gehad, hier kreeg hij bijwerkingen van (misselijkheid) en heeft hij spul voor zijn gezicht gehad wat ook niet werkte. Nu kwam hij dit tegen op internet: Face Saver (http://www.sweat-guide.nl/) Wat denken jullie? Hij, en ik eigenlijk ook wel, is/zijn tot einde raad en wellicht zou dit kunnen helpen.

En kennen jullie misschien iemand die snel of overmatig veel zweet?
Eventuele tips zijn ook welkom! Vragen natuurlijk ook smile

Liefs Esther

Esther
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 32
Punten : 42
Registratiedatum : 06-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Overmatig zweten. Empty Re: Overmatig zweten.

Bericht  Lady4 zo 6 feb 2011 - 11:11

Ik zweet niet overmatig, maar heb wel een hekel aan zweetplekken onder mijn oksels. Daarom gebruik ik een lotion van Odorex. Ik breng het 's avonds voor het slapen gaan aan onder mijn oksel en was ze de volgende ochtend weer. Daarna zweet ik een aantal dagen niet onder mijn oksel. Wellicht helpt dit ook wel als je vriend dit op zijn voorhoofd en in zijn nek dept. Baat het niet dan schaadt het in dit geval denk ik ook niet.

Overmatig zweten. Odospray

Overmatig zweten. _products_zware-transpiratie_deodorant_lichaam_verzorging_odorex%20extra%20dry%20lotion_175_256
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pannetoet zo 6 feb 2011 - 22:08

Lady4 schreef:Wellicht helpt dit ook wel als je vriend dit op zijn voorhoofd en in zijn nek dept. Baat het niet dan schaadt het in dit geval denk ik ook niet.

Volgens mij mag je dat niet op je voorhoofd doen toch?

Ontopic: Pff dat is moeilijk! Ik ken niemand met dit probleem maar je zou het kunnen proberen! Door pittig eten kan iemand ook meer zweten..ik weet niet of hij vaak pittig/gekruid eet?
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: