Spruw en afgekolfde melk
+3
Teddyaapje
Liadan
Linda
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Spruw en afgekolfde melk
Wij hebben spruw, vervelend, maar ach, gaat wel weer over.
Nu heb ik wel vijf potjes melk in de vriezer staan. Wat kan ik daar het beste mee doen? Sommige zijn al wat ouder, dus geen idee of het daar in zit. Morgen ga ik sporten, L krijgt dan een flesje.kan Ik daar een flesje uit de vriezer voor gebruiken? En de rest? Rejoy zei pasteuriseren, maar kan ik het dan daarna weer invriezen? Of zal ik het maar gewoon weg doen en na het kuurtje opnieuw beginnen een voorraadje aan te leggen?
Nu heb ik wel vijf potjes melk in de vriezer staan. Wat kan ik daar het beste mee doen? Sommige zijn al wat ouder, dus geen idee of het daar in zit. Morgen ga ik sporten, L krijgt dan een flesje.kan Ik daar een flesje uit de vriezer voor gebruiken? En de rest? Rejoy zei pasteuriseren, maar kan ik het dan daarna weer invriezen? Of zal ik het maar gewoon weg doen en na het kuurtje opnieuw beginnen een voorraadje aan te leggen?
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Spruw en afgekolfde melk
Ik zou het wegdoen en als je geen voorraad heb kan je een kant en klaar pakje nutrilon geven.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Happydobby schreef:Ik zou het wegdoen en als je geen voorraad heb kan je een kant en klaar pakje nutrilon geven.
huh? Waarom zou ze nutrilon moeten geven?
Ik heb geen idee hoe het zit met de spruw en voedingen de je al hebt, maar ik zou vandaag elke voedig even nakolven en voordat je gaat sporten nog even kolven. Dan heb je vast wel 1 hele voeding bij elkaar
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Oh ik dacht dat je vanavond ging sporten, maar lees nu morgen.. dan moet het helemaal wel goed komen met kolven!
Aimee- Ratel
Ik weet eigenlijk niet of je het kan verhitten als het ingevroren is geweest, ik denk het wel, maar ik zou je vraag even stellen op het borstvoedingsforum. Je kan het het best verhitten voordat je het invriest (maar daar heb je nu natuurlijk niks aan).
Redt je dochter het niet als je haar vlak voor het sporten voedt en meteen erna? En anders zou ik ook proberen om vandaag een paar keer tussendoor te kolven. Of morgenochtend een uur na de voeding kolven (de meeste vrouwen kolven in de ochtend het meest).
Redt je dochter het niet als je haar vlak voor het sporten voedt en meteen erna? En anders zou ik ook proberen om vandaag een paar keer tussendoor te kolven. Of morgenochtend een uur na de voeding kolven (de meeste vrouwen kolven in de ochtend het meest).
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ik dacht dat even verhitten alleen zin had voordat je het invriest.
Op dit infoblad staat ook wat informatie (3e pagina).
Ik heb het 1 keer verhit en ingevroren, maar de spruw ging niet over. Daarna heb ik alles steeds weggegooid, erg zonde. Maar ik werd echt gek van die spruw.
Op dit infoblad staat ook wat informatie (3e pagina).
Ik heb het 1 keer verhit en ingevroren, maar de spruw ging niet over. Daarna heb ik alles steeds weggegooid, erg zonde. Maar ik werd echt gek van die spruw.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Liadan schreef:Ik weet eigenlijk niet of je het kan verhitten als het ingevroren is geweest, ik denk het wel, maar ik zou je vraag even stellen op het borstvoedingsforum. Je kan het het best verhitten voordat je het invriest (maar daar heb je nu natuurlijk niks aan).
Ik heb n zoon
En ik doe meestal twee lessen van n uur achter elkaar en nog douchen en boodschappen op het winkelcentrum waar de sportschool zit. Nee dat redt ie niet.
Heb n potje van dinsdag, kan dat niet dan? Als ik het nu kolf zit het er ook in...
Muppetje- Ratel
Oeps sorry , wat stom zeg want ik weet ook gewoon dat je een zoon hebt.Muppetje schreef:Liadan schreef:Ik weet eigenlijk niet of je het kan verhitten als het ingevroren is geweest, ik denk het wel, maar ik zou je vraag even stellen op het borstvoedingsforum. Je kan het het best verhitten voordat je het invriest (maar daar heb je nu natuurlijk niks aan).
Ik heb n zoon
En ik doe meestal twee lessen van n uur achter elkaar en nog douchen en boodschappen op het winkelcentrum waar de sportschool zit. Nee dat redt ie niet.
Heb n potje van dinsdag, kan dat niet dan? Als ik het nu kolf zit het er ook in...
Staat die van dinsdag nog gewoon in de koelkast? Want dan zou ik het verhitten en geven.
Liadan- Ratel
Liadan schreef:Oeps sorry , wat stom zeg want ik weet ook gewoon dat je een zoon hebt.Muppetje schreef:Liadan schreef:Ik weet eigenlijk niet of je het kan verhitten als het ingevroren is geweest, ik denk het wel, maar ik zou je vraag even stellen op het borstvoedingsforum. Je kan het het best verhitten voordat je het invriest (maar daar heb je nu natuurlijk niks aan).
Ik heb n zoon
Staat die van dinsdag nog gewoon in de koelkast? Want dan zou ik het verhitten en geven.
Geeft niet, maar ik denk ik zeg t even
Nee dat van dinsdag is ingevroren
Muppetje- Ratel
Ik weet het eigenlijk niet, ik kan ook zo snel niet vinden of je ingevroren voeding nog mag verhitten. Ik zou het niet zomaar geven zonder het te verhitten want je bent denk ik al begonnen met het behandelen van de spruw.
Liadan- Ratel
Toen wij in het begin spruw hadden heb ik de hele voorraad weggegooid (was gelukkig nog niet veel). Later, toen ik fulltime kolfde heb ik de melk niet ingevroren tijdens spruw maar meteen, of vanuit de koelkast gegeven.
Denk je dat je het niet redt als je vandaag na of tussen de voedingen door kolft? Je zou toch wel 1 voeding bij elkaar moeten kunnen sparen?
Denk je dat je het niet redt als je vandaag na of tussen de voedingen door kolft? Je zou toch wel 1 voeding bij elkaar moeten kunnen sparen?
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Liadan schreef:Ik weet het eigenlijk niet, ik kan ook zo snel niet vinden of je ingevroren voeding nog mag verhitten. Ik zou het niet zomaar geven zonder het te verhitten want je bent denk ik al begonnen met het behandelen van de spruw.
Ja dat wel inderdaad
Anders doe ik het maar gewoon weg en ga ik even kolven inderdaad. Vaak kolf ik na een voeding bijna nog n volledige voeding, dus dat is niet zo'n probleem. Vind het alleen zo zonde.
Weet natuurlijk ook niet vanaf wanneer we t hebben, dus weet ook niet of die oude melk nog goed is.
Hij heeft het trouwens helemaal niet heel erg, ze hadden het over beginnend, maar goed, dat zegt ook weinig
Muppetje- Ratel
Ik snap je wel hoor, weggooien doet toch een beetje pijn... Ik gooide op een gegeven moment niets meer weg, maar restjes die ik niet meer mocht geven gingen in zijn badje. Kan geen olie tegenop! Superzacht huidje krijgen ze daarvan. Maar ik weet niet of 'spruwmelk' daar geschikt voor is.
Ik zou wel het zekere voor het onzekere nemen en proberen voor morgen een voeding af te kolven en daarna beginnen met een nieuwe voorraad.
Ik zou wel het zekere voor het onzekere nemen en proberen voor morgen een voeding af te kolven en daarna beginnen met een nieuwe voorraad.
Aimee- Ratel
Het is niet anders, wil toch het zekere voor het onzekere nemen. T is bijna n liter, niet superveel, maar wel zonde. Zeker omdat het oudste waarschijnlijk gewoon goed is, maarja,je weet t niet
Na de kuur kan het dus weer de diepvries in? En als ik tijdens wat nodig heb gewoon kolven en in de koelkast bewaren tot we het nodig hebben?
Na de kuur kan het dus weer de diepvries in? En als ik tijdens wat nodig heb gewoon kolven en in de koelkast bewaren tot we het nodig hebben?
Muppetje- Ratel
Muppetje schreef:Het is niet anders, wil toch het zekere voor het onzekere nemen. T is bijna n liter, niet superveel, maar wel zonde. Zeker omdat het oudste waarschijnlijk gewoon goed is, maarja,je weet t niet
Dat is lastig he, je weet niet wanneer je het kreeg. Schimmel is rot en verdwijnt niet zomaar dus ik zou alles weggooien en opnieuw beginnen.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Juist, anders kolf je even 160 na een voeding. Naja, hebben we voor morgen genoeg...
Zou ie ook wat gedronken hebben?
Zou ie ook wat gedronken hebben?
Muppetje- Ratel
Zo, dan had je een flinke voorraad of hij heeft amper gedronken.
Ik heb de melk waarvan ik zeker wist dat het besmet was, wel weggegooid of gebruikt in het badje.
Verder heb ik wel gewoon de melk die ik vers afkolfde gegeven, ook al hadden we op dat moment last van spruw.
Ik moest toch wat geven. En de spruw ging wel over, het duurde de eerste keer alleen wel even.
De laatste keer dat H. spruw had, heb ik haar lepeltjes yoghurt gegeven en toen was het echt zo weg en niet meer terug gekomen ook.
Ik heb de melk waarvan ik zeker wist dat het besmet was, wel weggegooid of gebruikt in het badje.
Verder heb ik wel gewoon de melk die ik vers afkolfde gegeven, ook al hadden we op dat moment last van spruw.
Ik moest toch wat geven. En de spruw ging wel over, het duurde de eerste keer alleen wel even.
De laatste keer dat H. spruw had, heb ik haar lepeltjes yoghurt gegeven en toen was het echt zo weg en niet meer terug gekomen ook.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ach, hij was voldaan, dus het zal wel, haha. Heb dat vaak, dat ik na een voeding nog zoveel kolf, en L groeit als kool (in negen weken van 2840 naar 5550) dus het is niet dat hij te weinig drinkt ofzoSanne schreef:Zo, dan had je een flinke voorraad of hij heeft amper gedronken.
Muppetje- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» hoeveelheid afgekolfde melk
» Afgekolfde melk invriezen
» Hoeveel afgekolfde melk doe je in een flesje?
» van Friso melk naar gewone melk
» dreumes melk of halfvolle melk?
» Afgekolfde melk invriezen
» Hoeveel afgekolfde melk doe je in een flesje?
» van Friso melk naar gewone melk
» dreumes melk of halfvolle melk?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: