Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afgekolfde melk invriezen

+3
Liadan
silly-one
chipa
7 plaatsers

Ga naar beneden

Afgekolfde melk invriezen Empty Afgekolfde melk invriezen

Bericht  chipa ma 27 jun 2011 - 22:30

Omdat mijn zoontje niet aan de borst wil ben ik gaan kolven. Tot nu toe met succes want mijn zoontje drinkt het heerlijk uit een flesje en mijn productie is super. Per borst kolf ik zo'n 100-150 cc per keer. Ik kolf iedere 4 uur, behalve 's nachts. Nu heb ik al 10 avent bekertjes in de koelkast met afgekolfde melk, maar dit is ook maar beperkt houdbaar. Nu wil ik gaan invriezen, maar wat is handig? Die avent bekertjes nemen best veel ruimte in in de vriezer. Ijsblokjes zakjes schijnen ook niet echt handig te zijn heb ik gehoord omdat je de melk slecht uit het zakje krijgt als het bevroren is. Hoe doen jullie dit?

chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afgekolfde melk invriezen Empty Re: Afgekolfde melk invriezen

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 22:33

ik had het wel in ijsblokzakjes, vond het wel makkelijk om precies te weten hoeveel je eruit haalt, ik weet alleen even niet meer hoeveel ml één ijsklontje was, maar op die manier kun je heel eenvoudig precies de hoeveelheid eruit halen dat je nodig bent. Als je het in grotere bekers in gaat vriezen zit je altijd met een beetje dat over is, of dat je net wat meer moet hebben. Helemaal omdat je kindje nog zo jong is zal het meer gaan drinken en dan zit jij met die te kleine porties.

Gast
Gast

Bericht  silly-one ma 27 jun 2011 - 22:36

Mijn zus kolfde gewoon in flesje en die zette ze in de vriezer. De kleine heeft nooit teveel of te weinig gehad als er uit 'nood' een flesje gepakt moest worden. Hij dronk namelijk wel goed aan de borst.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Liadan ma 27 jun 2011 - 22:56

Ik heb veel medelaflesjes en goedkope kruidvat en hemaflesjes, ook een paar aventbekertjes, daar vroor (en vries) ik het altijd in in.
Verder had ik ijsblokjesbakken met flexibele onderkant gekocht bij blokker. Die zette ik ook in de vriezer, als het bevroren was kon ik de ijsklonten makkelijk uitdrukken en in een bakje doen in de vriezer.
IJsblokjeszakjes vond ik persoonlijk een verschrikking, ik kreeg de klonten er niet uit zonder ze aan te raken, plastic bleef er soms aan zitten en het werd een knoeiboel.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  PiP ma 27 jun 2011 - 23:08

Liadan schreef:Ik heb veel medelaflesjes en goedkope kruidvat en hemaflesjes, ook een paar aventbekertjes, daar vroor (en vries) ik het altijd in in.
Verder had ik ijsblokjesbakken met flexibele onderkant gekocht bij blokker. Die zette ik ook in de vriezer, als het bevroren was kon ik de ijsklonten makkelijk uitdrukken en in een bakje doen in de vriezer.
IJsblokjeszakjes vond ik persoonlijk een verschrikking, ik kreeg de klonten er niet uit zonder ze aan te raken, plastic bleef er soms aan zitten en het werd een knoeiboel.
Ik heb het niet vaak gedaan, maar ik kwam ook na zorgvuldig het plastic er afgehaald te hebben toch nog plastig tegen in het flesje... F kreeg er niks meer uit doordat het in de speen zat Neutral

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast ma 27 jun 2011 - 23:26

Het handigste vond ik die siliconen, flexibele ijsblokbakjes. Ik heb in het begin ook van die zakjes gebruikt, maar met het eruit halen werd dat een troepje.

Gast
Gast

Bericht  SparklingEyes ma 27 jun 2011 - 23:44

Twellie schreef:Het handigste vond ik die siliconen, flexibele ijsblokbakjes. Ik heb in het begin ook van die zakjes gebruikt, maar met het eruit halen werd dat een troepje.

Ik heb 't een beetje gecombineerd. Zo'n flexibel bakje om het in te vriezen en vervolgens deed ik het als het bevroren was, in een apart bakje. soms vroren ze dan aan elkaar, maar even schudden met het bakje en er was wat los.

ook gebruikte ik in het begin zakjes voor ijsblokjes, maar ik vond dat onhandig met eruit halen, terwijl invriezen heel fijn was, want je kon 't stapelen / platleggen etc.

SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  chipa di 28 jun 2011 - 0:15

Bedankt voor alle tips! Zo'n flexibel ijsklontjesbakje klinkt wel handig. Is net als die zakjes dan te doseren naar de hoeveelheid de je nodig hebt.
chipa
chipa
Prater
Prater

Bericht  Bruintje Beer di 28 jun 2011 - 0:32

Ik kolf ook alle voedingen. Ik heb bekertjes van Medela maar heb mijn melk ook in bewaarzakjes van Ameda. Daar kan 200ml in.
http://www.vosmedisch.nl/contents/nl/d274.html
Even naar beneden scrollen en dan zie je ze. Zijn 8.95 en dan heb je 30 zakjes.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  chipa di 28 jun 2011 - 0:37

@Bruintje beer: Dat klinkt ook heel handig! Krijg je de melk wel gemakkelijk uit zo'n zakje? En hoe warm je dat dan op? Met zakje en al en dan overgieten in een flesje?
chipa
chipa
Prater
Prater

Bericht  Bruintje Beer di 28 jun 2011 - 0:41

ik vind wel dat je het er makkelijk uit krijgt.
Als je het nodig hebt voor de volgende dag haal je het de avond ervoor eruit zodat het kan ontdooien. Dan is het de volgende dag ontdooit en dan kiep ik wat ik nodig hebt in een flesje en dan verwarmen.

Zo doe ik het.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Flip Fluitketel di 28 jun 2011 - 5:09

Ik deed mijn afgekolfde melk altijd in bewaarflesjes van Medela.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud