Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

opties om baby te draaien

4 plaatsers

Ga naar beneden

opties om baby te draaien Empty opties om baby te draaien

Bericht  Flower_L do 15 nov 2012 - 0:52

Wie heeft er ervaring met draaien van stuitliggende baby?
L is op laatste moment van stuit naar 'goed' gedraaid dus was het niet meer nodig. Maar deze baby is volgens mij stuk eigenwijzer :-)
hoofd en een been liggen naar boven en billen en ander been naar beneden. Althans dat is wat vk eruit op kon maken. Natuurlijk kan de het ook nog draaien, maar gezien baby dagelijls de hik heeft en ik dit altijd bovenin voel...heb ik hard hoofd in.
Vlgnde week echo maar ben alvast benieuwd. Vind ook zo wel interessant, zonder dat achteraf nodig blijkt te zijn.

Heb een nogal compacte en naar mijn idee krappe buik...lijkt me nogal....pijnlijk smile
Er zijn ook alternatieve methoden. Wat moet ik mij daarbij voorstellen?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

opties om baby te draaien Empty Re: opties om baby te draaien

Bericht  Liadan do 15 nov 2012 - 1:01

Mijn zoon ging met ongeveer 38 weken pas goed liggen, daarvoor draaide hij nog rondjes in mijn buik. Een tweede kindje heeft meestal wat meer ruimte om nog te draaien dus hopelijk gebeurt dat bij jou ook.
Wel een knappe baby trouwens, z'n ene been boven en de andere beneden smile .
Ik kreeg zelf met 34 weken een echo bij de verloskundige en ben daarna doorgestuurd naar de gynaecoloog. Ik mocht weer terug naar de verloskundige toen ik 38 of 39 weken zwanger was.

Ik heb toen wel gelezen over Moxatherapie en voetreflextherapie, maar heb het zelf niet uitgeprobeerd.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opties om baby te draaien Empty Re: opties om baby te draaien

Bericht  Flower_L do 15 nov 2012 - 1:04

Haha de vk wilde eigenlijk meteen echo doen maar echokamer was bezet. Ze zocht het hartje en die vond ze naast het been...toen was ze helenaal in de war. Ze snapte niets meer can.
Straks zit er stiekem nog 1 bij in Cool

ik ga die termen eens googlen.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

opties om baby te draaien Empty Re: opties om baby te draaien

Bericht  Paper Crown do 15 nov 2012 - 1:21

Mijn baby lag ook in stuit. Hij kon nog wel draaien zei de VK en als hij dat niet zou doen, zouden ze hem even helpen. Ik heb dat direct geweigerd. Ik wil niet dat ze hem draaien. Ik heb gelezen dat dat niet zonder complicaties is en dat sommige baby's gewoon niet kunnen draaien. Als het echt moet, wordt het een keizersnee, Liever niet natuurlijk. Maar ikg a niet mijn kind laten draaien.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

opties om baby te draaien Empty Re: opties om baby te draaien

Bericht  Manderijn do 15 nov 2012 - 1:27

Hier lag de oudste ook in stuit, en ik heb niet eens de mogelijkheid gehad om haar te laten draaien. De gynaecoloog wou niet eens een draaipoging aanbieden, vond dat te gevaarlijk.
Uiteindelijk is ze niet gedraaid, en bleek dat ook niet te kunnen, aangezien mijn baarmoeder zo dusdanig een hartvorm heeft, dat ze niet de slag kon maken.
Ik ben dus erg blij ook dat ze het niet geprobeerd hebben. Samen met een paar andere factoren is het dus ook een keizersnee geworden.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

opties om baby te draaien Empty Re: opties om baby te draaien

Bericht  Flower_L do 15 nov 2012 - 1:53

Het lijkt mij ook niet erg gezond en natuurlijk. Als...dan zou ik nisschien tot zekere hoogte proberen. Vk zei al wel. Sommige hebben klein zetje nodig en rest doen ze zelf..andere moeten echt helemaal uit bekken gewipt worden...en gedraaid worden. Dat zie ik persoonlijk niet zitten.
En als placenta ervoor zit, baby laag gewicht heeft etc. doen ze ook niet.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

opties om baby te draaien Empty Re: opties om baby te draaien

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum