Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

baby draaien bij onvolkomen stuit

5 plaatsers

Ga naar beneden

baby draaien bij onvolkomen stuit Empty baby draaien bij onvolkomen stuit

Bericht  Mizzie vr 3 jun 2011 - 8:39

Hoi!

Ongeveer 2 weken geleden hebben we gehoord dat de baby in onvolkomen stuit ligt. We hebben dagelijks op haar ingepraat, maar het heeft helaas niet geholpen....ze is nog steeds dwars.
Nu hebben we dinsdag een afspraak bij de gynaecoloog (niet alleen hiervoor), maar hij gaat dan ook kijken hoe ze ligt, hoe groot ze is en wat de mogelijkheden zijn.

Nu heb ik op mijn werk alleen maar horrorverhalen gehoord over het draaien van de baby (blauwe plekken, beurse buik, spoedkeizersnede), maar vandaag in het ziekenhuis was de verpleegkundige er heel positief over. (natuurlijk niet zo heel raar, maar ik zag het wel zitten met haar aan mijn bed!)

Lang verhaal kort maken. Als de baby niet draait moeten we kiezen wat we willen en zou graag weten hoe jullie er over denken of het ervaren hebben. In het ziekenhuis zeiden ze dat 50% goed gaat. Wij vonden dat niet erg veel eigenlijk, maar een keizersnede heeft natuurlijk ook zn nadelen. Er is een OK-team aanwezig, mocht het fout gaan en je wordt zowel voor als na het draaien goed in de gaten gehouden met een CTG.



Mizzie
Mizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 416
Punten : 571
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amstelveen

Terug naar boven Ga naar beneden

baby draaien bij onvolkomen stuit Empty Re: baby draaien bij onvolkomen stuit

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 19:42

Hier geen draaipoging gehad. De middelste is hier de dag voordat we heen zouden zelf gedraaid, was toen 36,6 weken zwanger. De jongste lag ook meer dwars dan goed en is zelfs met 39 weken nog goed gaan liggen.
De eerste keer hadden we afgesproken van we proberen 1 poging, lukt het niet dan jammer.
De laatste keer was helemaal een draaikont en toen hadden we voor onszelf zoiets van draaien is goed, maar dan wel gelijk inleiden. Omdat we anders zoiets hadden van dan draait ze zelf weer dwars.

Ik hoop voor je dat de kleine zelf nog besluit om goed te liggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

baby draaien bij onvolkomen stuit Empty Re: baby draaien bij onvolkomen stuit

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 19:53

Weet je wat het is, je hoort altijd alleen maar de horrorverhalen de positieve verhalen zijn niet interessant genloeg voor mensen om te vertellen.

Ik zou het zeker proberen, het is altijd nog beter dan KS. Volgens mij is het percentage spoed KS altijd nog heel erg laag. Je wordt na een draai altijd goed in de gaten gehouden. Daarnaast is het voor je lichaam veel beter om natuurlijk te bavallen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

baby draaien bij onvolkomen stuit Empty Re: baby draaien bij onvolkomen stuit

Bericht  Lala vr 3 jun 2011 - 20:06

Mijn zoon lag ook in een stuit en ik wist helemaal niet wat dat draaien nu inhield. Het wordt heel rooskleurig verteld alsof het de beste optie op dat moment is.
Ik zou het dus nooit meer doen. Het is me zo tegengevallen en ik vraag me af of dat allemaal wel zo goed is voor de baby.
Ik vind het helemaal tegen de natuur ingaan.
Deze baby ligt helemaal dwars maar ik peins er niet over om weer een draaipoging te laten doen, ze blijven van mijn buik af.
De keizersnede die ik bij mijn zoon heb ondergaan heb ik als prettig ervaren en zou er zo weer voor gaan.
Lala
Lala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 60
Punten : 63
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby draaien bij onvolkomen stuit Empty Re: baby draaien bij onvolkomen stuit

Bericht  Liadan vr 3 jun 2011 - 22:24

Hier ook geen draaipoging gehad, maar het kan ook heel goed dat je kindje uit zichzelf nod draait. Kian draaide met 37 weken nog alle kanten op, maar lag de laatste weken wel goed (alleen niet ingedaald tot de vliezen gebroken werden, maar ook dat is goed gekomen Wink ).
Mijn dochter lag tot 33 of 34 weken in een stuit en is toen ook nog uit zichzelf gedraaid.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby draaien bij onvolkomen stuit Empty Re: baby draaien bij onvolkomen stuit

Bericht  Happydobby vr 3 jun 2011 - 22:48

Ik zou het ook proberen als die kleine niet goed lag bij mij. Nou ligt die van mij al goed vlgs de vk.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby draaien bij onvolkomen stuit Empty Re: baby draaien bij onvolkomen stuit

Bericht  Gast vr 3 jun 2011 - 23:02

Als je er niet zeker van bent zou ik een extra gesprek aanvragen bij de gyn of evt de verpleegkundige zodat je voor jezelf een goede keuze kan maken!

En je hoort/ leest inderdaad vooral de horrorverhalen, de verhalen over hoe vaak het goed gaat hoor je vaak niet eens.

(bij mij ligt de ene baby goed, altijd, en die ligt het laagste. De andere draait regelmatig, die heeft te veel vruchtwater dus alle ruimte. Maar vlg de gyn is dat niet zo belangrijk omdat de eerste goed ligt, wat de tweede gaat doen tijdens de bevalling met meer ruimte is ook maar afwachten)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

baby draaien bij onvolkomen stuit Empty Re: baby draaien bij onvolkomen stuit

Bericht  Océane za 4 jun 2011 - 0:04

Ik heb wel een draaipoging ondergaan en het is bij een poging gebleven, aangezien mevrouw al helemaal vastlag in mijn bekken. De draaipoging zelf heeft totaal geen pijn gedaan, ook niks aan overgehouden qua blauwe plekken o.i.d.
Toen had ik ook de keuze; keizersnede of stuitbevalling. En ks zag ik écht niet zitten en de gyn. had vertrouwen in een natuurlijke stuitbevalling, dus dat heb ik geprobeerd. En zo is ze uiteindelijk ook geboren. Zonder enige complicaties, ik heb natuurlijk nog geen vergelijkingsmateriaal maar ik heb het niet als extra zwaar ervaren.

Bij mijn schoonzusje lag 't kindje ook in stuit en die is d.m.v. draaipoging wél gedraaid. Ook zij had daarbij geen pijn of blauwe plekken.
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

baby draaien bij onvolkomen stuit Empty Re: baby draaien bij onvolkomen stuit

Bericht  Mizzie do 16 jun 2011 - 7:02

Even een kleine update: we hebben vandaag geprobeerd de baby te draaien in het ziekenhuis, maar het is niet gelukt Sad Gynaecoloog wil het dinsdag nogmaals proberen, maar het is mij zo tegengevallen dat ik dat niet wil. We gaan dus maar weer hopen dat ze toch nog uit zichzelf draait!

Bedankt voor de reacties!
Mizzie
Mizzie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 416
Punten : 571
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amstelveen

Terug naar boven Ga naar beneden

baby draaien bij onvolkomen stuit Empty Re: baby draaien bij onvolkomen stuit

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum