Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

38.4, bij welke temperatuur bellen jullie de huisarts?

+3
holaagirl
Twellie
Flip Fluitketel
7 plaatsers

Ga naar beneden

38.4, bij welke temperatuur bellen jullie de huisarts? Empty 38.4, bij welke temperatuur bellen jullie de huisarts?

Bericht  Gast za 24 maa 2012 - 4:01

Mijn mannen zijn niet lekker. 38.3 en 38.4 en ze hebben 3 uur geleden nog paracetamol gehad. Ze zijn ook echt niet in hun doen, slapen veel en zijn allebei kortademig en aan het hoesten.

Bij watvoor temperatuur overleg je met een huisarts?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

38.4, bij welke temperatuur bellen jullie de huisarts? Empty Re: 38.4, bij welke temperatuur bellen jullie de huisarts?

Bericht  Gast za 24 maa 2012 - 4:10

Niet bij een bepaalde temp maar als ik me ongerust maak, de temp hoeft namelijk niets te zeggen over hoe ziek je kindje zich voelt..

Zo speelde mijn zoontje een keer met bijna 40 graden koorts nog rustig verder terwijl hij een andere keer met verhoging echt beroerd was..

Beterschap!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

38.4, bij welke temperatuur bellen jullie de huisarts? Empty Re: 38.4, bij welke temperatuur bellen jullie de huisarts?

Bericht  Flip Fluitketel za 24 maa 2012 - 4:13

Als het jou ongerust maakt zou ik bellen, zeker met de kortademigheid erbij. J. heeft hier regelmatig rond de 39.0 gr koorts gehad, maar dit was dan na een tijd later weer gezakt en ze leek verder zich goed te voelen en had geen andere klachten o.i.d.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

38.4, bij welke temperatuur bellen jullie de huisarts? Empty Re: 38.4, bij welke temperatuur bellen jullie de huisarts?

Bericht  Gast za 24 maa 2012 - 4:18

Ze hebben nooit eerder koorts gehad en met die kortademigheid en het hoesten maak ik me toch wel een beetje zorgen.
Zeker als ik denk hoe S vrijdag was...

Om te zeggen heel ziek, dat zijn ze ook weer niet. Maar ook zeker niet in hun doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

38.4, bij welke temperatuur bellen jullie de huisarts? Empty Re: 38.4, bij welke temperatuur bellen jullie de huisarts?

Bericht  Gast za 24 maa 2012 - 4:19

Bij zorgen altijd bellen hoor!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

38.4, bij welke temperatuur bellen jullie de huisarts? Empty Re: 38.4, bij welke temperatuur bellen jullie de huisarts?

Bericht  Twellie za 24 maa 2012 - 7:29

Ik bel boven de veertig graden altijd, of ze nu ziek oogt of niet.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

38.4, bij welke temperatuur bellen jullie de huisarts? Empty Re: 38.4, bij welke temperatuur bellen jullie de huisarts?

Bericht  holaagirl za 24 maa 2012 - 7:51

Wij hebben al héél vaak een ziek kind gehad. En dan heb ik het echt over 40/41graden koorts. Toen hij zo heel klein was, zaten we steeds bij de HAP. Die keek naar zijn slijmvliezen etc (ivm uitdroging) en stuurde ons weer naar huis. Dan moesten we het 3dagen aankijken, evr ORS geven. Meestal was het darna ook wel over. Maar wij hebben zo'n enorme drama-king die gilde gewoon 24/7 als hij ziek was...Ik schrok me dus altijd dood!

De arts heeft mij meerdere malen gezegd dat koorts niet slecht is. Ook niet wanneer het zo hoog is. Maar wanneer ze niet alert zijn of niet goed drinken, altijd bellen. Liever 100x teveel, dan 1x te weinig...

Ik zou zeggen dus, koorts is niet erg....maar wanneer je gevoel het aangeeft; altijd bellen! Desnoods overleg je telefonisch!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

38.4, bij welke temperatuur bellen jullie de huisarts? Empty Re: 38.4, bij welke temperatuur bellen jullie de huisarts?

Bericht  Viva za 24 maa 2012 - 7:53

Als je je zorgen maakt, gewoon bellen.
Ik bel alleen als ze ook anders is. 1 keer was ik op een verjaardag, waar ze geen thermometer hadden.
Onze dochter had duidelijk koorts, maar we wisten niet hoe veel. (daar pas opgespeeld)
ook ging ze raar ademen e.d.
Dus uiteindelijk naar de HAP gegaan.
Maar een andere keer is ze gewoon nog vrolijk met 39.6
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

38.4, bij welke temperatuur bellen jullie de huisarts? Empty Re: 38.4, bij welke temperatuur bellen jullie de huisarts?

Bericht  PapillonRose za 24 maa 2012 - 7:58

Ik bel altijd als ik me zorgen maak. Dat kan met de temperatuur te maken hebben, maar hoeft ook niet altijd. Ligt eraan hoe ze zich er verder bij voelen. Boven de 40 graden bel ik sowieso, en verder hangt het van de klachten af. Zo heeft ze ook eens koorts gehad en behalve dat ik het zag op de thermometer merkte ik niks aan haar. Ze heeft hier trouwens ook een keer 40.3 gehad en volgens de huisartsenpost mocht ik het rustig aankijken tot ruim 41 graden :shock: Zij waren er in elk geval een stuk rustiger onder dan ik laughcry
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

38.4, bij welke temperatuur bellen jullie de huisarts? Empty Re: 38.4, bij welke temperatuur bellen jullie de huisarts?

Bericht  Supertalentje za 24 maa 2012 - 8:05

Als je bezorgd bent zou ik gewoon bellen.

Toen mijn kleine man prikjes had gehad heb ik gebeld met 37,6, gewoon omdat ik niet wist wat ik moest doen (juist warm aankleden of koelen, paracetamol, hoe hoog mocht het stijgen, hoelang mag het aanhouden etc). Toen zei dat HA ook dat hij ruim 40 graden prima kon hebben, maar dan had ik allang in het ziekenhuis gezeten, ben veel te bang!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

38.4, bij welke temperatuur bellen jullie de huisarts? Empty Re: 38.4, bij welke temperatuur bellen jullie de huisarts?

Bericht  Annemie za 24 maa 2012 - 8:19

PapillonRose schreef:Ik bel altijd als ik me zorgen maak. Dat kan met de temperatuur te maken hebben, maar hoeft ook niet altijd. Ligt eraan hoe ze zich er verder bij voelen. Boven de 40 graden bel ik sowieso, en verder hangt het van de klachten af. Zo heeft ze ook eens koorts gehad en behalve dat ik het zag op de thermometer merkte ik niks aan haar. Ze heeft hier trouwens ook een keer 40.3 gehad en volgens de huisartsenpost mocht ik het rustig aankijken tot ruim 41 graden :shock: Zij waren er in elk geval een stuk rustiger onder dan ik 38.4, bij welke temperatuur bellen jullie de huisarts? 394967

+1, hier zeiden ze zelfs dat tot 42 graden nog kon, maar toen was mijn zoontje al anderhalf, jouw kindjes zijn natuurlijk een stuk jonger.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

38.4, bij welke temperatuur bellen jullie de huisarts? Empty Re: 38.4, bij welke temperatuur bellen jullie de huisarts?

Bericht  Twellie za 24 maa 2012 - 8:42

Annemie schreef:
PapillonRose schreef:Ik bel altijd als ik me zorgen maak. Dat kan met de temperatuur te maken hebben, maar hoeft ook niet altijd. Ligt eraan hoe ze zich er verder bij voelen. Boven de 40 graden bel ik sowieso, en verder hangt het van de klachten af. Zo heeft ze ook eens koorts gehad en behalve dat ik het zag op de thermometer merkte ik niks aan haar. Ze heeft hier trouwens ook een keer 40.3 gehad en volgens de huisartsenpost mocht ik het rustig aankijken tot ruim 41 graden :shock: Zij waren er in elk geval een stuk rustiger onder dan ik 38.4, bij welke temperatuur bellen jullie de huisarts? 394967

+1, hier zeiden ze zelfs dat tot 42 graden nog kon, maar toen was mijn zoontje al anderhalf, jouw kindjes zijn natuurlijk een stuk jonger.

Maar ik zou al wel wat eerder dan dat bellen, want 42 graden Celsius is dodelijk: met die temperatuur vallen bepaalde eiwitten al uit elkaar.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

38.4, bij welke temperatuur bellen jullie de huisarts? Empty Re: 38.4, bij welke temperatuur bellen jullie de huisarts?

Bericht  Gast za 24 maa 2012 - 8:46

Als ze morgen nog boven de 38,5 graden komen zou ik maandag even langs de huisarts gaan

Ik zou ze voor nu in ieder geval goed laten drinken en je moet er aan denken dat ze niet langer dan 2 dagen achter elkaar paracetamol mogen
En als je ook verkouden zijn is stomen op de badkamer ook erg goed voor je kleintjes

Beterschap !

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

38.4, bij welke temperatuur bellen jullie de huisarts? Empty Re: 38.4, bij welke temperatuur bellen jullie de huisarts?

Bericht  Gast za 24 maa 2012 - 9:07

Iom de assistente toch langs geweest, de mannen hebben nu 2 soorten pufjes gekregen, nu ook een ontstekingsremmende puf. Ze zaten heel erg vol, dus ze vonden het goed dat ik weer langs gekomen ben.

Hopen dat ze snel opknappen, vooral S spuugt heel veel doordat hij zo vol zit, icm met koorts droogt dat natuurlijk snel uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

38.4, bij welke temperatuur bellen jullie de huisarts? Empty Re: 38.4, bij welke temperatuur bellen jullie de huisarts?

Bericht  Supertalentje za 24 maa 2012 - 9:20

Wat goed dat je toch even geweest bent!

Wat zielig dat S zoveel spuugt, hopelijk zijn ze snel weer beter!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

38.4, bij welke temperatuur bellen jullie de huisarts? Empty Re: 38.4, bij welke temperatuur bellen jullie de huisarts?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum