Zelf website maken
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Zelf website maken
Ik onderhoud al een tijd de website van een motorclub, al ongeveer 10 jaar. Begonnen met simpel html en een beetje frontpage, maar nu wordt alles mooier en dus ook ingewikkelder en kom ik er niet meer met mijn basiskennis.
Heeft iemand een bij voorkeur gratis website bouw programma wat niet te ingewikkeld is?
Ik heb al iets van Microsoft geprobeerd, maar dat is alsnog met allerlei html teksten en het moet voor een leek ook te doen zijn.
Heeft iemand een bij voorkeur gratis website bouw programma wat niet te ingewikkeld is?
Ik heb al iets van Microsoft geprobeerd, maar dat is alsnog met allerlei html teksten en het moet voor een leek ook te doen zijn.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Zelf website maken
Wordpress! Zo heb ik ook mijn website gebouwd en ging best heel goed. Je hebt erg veel templates. Het dashboard is makkelijk bedienen. En via daar staan wel handige tips waar te hosten.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Is wordpress meer op blogs gericht of websites? Dat krijg ik zo snel ff niet duidelijk.
Ik zoek dus iets waar ik foto's, verslagen van ritten, tourritten, nieuwsbrieven enzo op kan zetten. En eenvoudig aanpassen.
Ik zoek dus iets waar ik foto's, verslagen van ritten, tourritten, nieuwsbrieven enzo op kan zetten. En eenvoudig aanpassen.
Fearie- Ratel
Zowel blogs als websites. Ik kan je mijn website PM'en zodat je kan zien hoe t er bijvoorbeeld uit kan zien. En ik kan je morgen veel uitgebreidere uitleg geven. Veel websites zijn gebaseerd op wordpress. En je kunt heel makkelijk alles zelf toevoegen en aanpassen.
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Zowel blogs als websites. Ik kan je mijn website PM'en zodat je kan zien hoe t er bijvoorbeeld uit kan zien. En ik kan je morgen veel uitgebreidere uitleg geven. Veel websites zijn gebaseerd op wordpress. En je kunt heel makkelijk alles zelf toevoegen en aanpassen.
Graag als je zou willen, ik heb je werk website wel. Die heb je al een gepmt :-)
Fearie- Ratel
Haha ja das waar! Ik vind t echt fijn werken, zeker omdat je zelf makkelijk dingen kan doen.
Marin- Lady Post-a-lot
Wat ik zo lees heb je wel meteen een ftpserver/domeinnnaam nodig toch? Kan het ook eerst op de laptop ontwikkeld worden en daarna upgeload of alleen rechtstreeks op de server?
Nu wordt met een gratis website met veel spam gewerkt en upload ik pagina voor pagina. Uiteindelijk moet het een spam en popup vrije website worden.
Nu wordt met een gratis website met veel spam gewerkt en upload ik pagina voor pagina. Uiteindelijk moet het een spam en popup vrije website worden.
Fearie- Ratel
Ja je hebt eerst een domeinnaam nodig en via je hosting website download je de wordpress software. Of eigenlijk: ontvang je de login, want het is gewoon online, je download geen software op je computer. Je maakt dus de website via je online dashboard, niet eerst offline wat je later upload. Daardoor is het super snel en makkelijk.
Marin- Lady Post-a-lot
Of WYSIWYG (What You See Is What You Get)... daar heb ik mijn website mee gemaakt. Ben zeer tevreden.
munk- Fluisteraar
- Aantal berichten : 252
Punten : 314
Registratiedatum : 29-10-12
Marin schreef:Ja je hebt eerst een domeinnaam nodig en via je hosting website download je de wordpress software. Of eigenlijk: ontvang je de login, want het is gewoon online, je download geen software op je computer. Je maakt dus de website via je online dashboard, niet eerst offline wat je later upload. Daardoor is het super snel en makkelijk.
Ik heb het nu zover voor elkaar dat ik de wordpress software op mijn ftp server heb, maar krijg steeds een 550 failed to change directory.
Op internet kan ik niet wijs worden wat ik fout doe, iemand enig idee?
Fearie- Ratel
Hmmm dat weet ik ook niet Fearie. Ik heb geloof ik zelf niets met die FTP te maken. Kan je niet gewoon inloggen via WordPress met je admin gegevens?
Marin- Lady Post-a-lot
Als je niet al teveel pagina's wilt, is Weebly.com ook een leuke. Ik gebruik die altijd voor m'n bovenbouw leerlingen om ze zelf een webste te laten maken. Is gewoon drag and drop
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Een 550 fout betekend dat je met je account een directory probeert te uploaden, bewerken of te verwijderen waar je geen toestemming voor hebt.
munk- Fluisteraar
munk schreef:Een 550 fout betekend dat je met je account een directory probeert te uploaden, bewerken of te verwijderen waar je geen toestemming voor hebt.
Enig idee hoe ik dat op los of wat ik dan fout doe? Heb naar mijn idee netjes de wordpress handleiding gevolgd :-)
Fearie- Ratel
Met welk FTP programma probeer je te uploaden en naar welke map?
munk- Fluisteraar
munk schreef:Met welk FTP programma probeer je te uploaden en naar welke map?
Filezilla naar public/sites/mijn website map
Fearie- Ratel
Voor mijn studie heb ik het ooit eens via www.jouwweb.nl gedaan. Ik vond het wel overzichtelijk en fijn werken.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
June schreef:Voor mijn studie heb ik het ooit eens via www.jouwweb.nl gedaan. Ik vond het wel overzichtelijk en fijn werken.
Kan ik dat vervolgens uploaden naar mijn eigen domein? Het is namelijk voor een vereniging en dus niet voor mezelf. We hadden eerst een freewebs website, maar willen van de hoeveelheid reclame en spam af.
Fearie- Ratel
Fearie schreef:June schreef:Voor mijn studie heb ik het ooit eens via www.jouwweb.nl gedaan. Ik vond het wel overzichtelijk en fijn werken.
Kan ik dat vervolgens uploaden naar mijn eigen domein? Het is namelijk voor een vereniging en dus niet voor mezelf. We hadden eerst een freewebs website, maar willen van de hoeveelheid reclame en spam af.
Ja, je kunt via hen een .nl-domein kopen of het gratis linken naar een domein dat al van jou is.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Even uit mijn hoofd (zit nu niet achter de pc) maar als het goed is moet er een http map erin staan. Hier moet je website in komen.
munk- Fluisteraar
Ben ondertussen overgestapt naar Joomla, dat werkt nu. Alleen snap ik er weinig van, die html codes van vroeger zijn niet meer haha.
Iemand ervaring mee? Ergens een goede handleiding te vinden?
Iemand ervaring mee? Ergens een goede handleiding te vinden?
Fearie- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Zelf een website maken
» Zelf website maken...iemand ervaring mee?
» Wie van jullie heeft een website laten maken?
» Zelf ijs maken
» Zelf babyhapjes maken
» Zelf website maken...iemand ervaring mee?
» Wie van jullie heeft een website laten maken?
» Zelf ijs maken
» Zelf babyhapjes maken
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: