De naam
+26
Jezzie
Printje
Earane
-Ieniemienie-
Caroow
Pinkel
Highway
mickey
studiebol
SarahKey
Ugly Betty
Puggle
Susan
Muppetje
sanne-84
MamaJ&R
Shisha
CCC
Linda
Happydobby
Snoes
Ella
Juutjepetuutje
Jade
Fenna
peach
30 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
De naam
Waren jullie er snel overuit welke naam het ging worden?
Meisjesnaam heel snel,jongens naam werden we het niet eens.
Meisjesnaam heel snel,jongens naam werden we het niet eens.
peach- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11
Re: De naam
Hier precies andersom. Jongensnaam wisten we zo en een meisjesnaam vonden we heel moeilijk. We kregen een meisjes trouwens.
Fenna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 70
Punten : 75
Registratiedatum : 19-01-11
Wij vinden het moeilijk!
Ik vind namen mooi, die vind mijn vriend alleen niet mooi. Elke keer komen we tot een naam, maar ik blijf twijfelen. maar ach, we hebben nog tijd genoeg! Morgen eerst het geslacht maar eens afwachten.
Ik vind namen mooi, die vind mijn vriend alleen niet mooi. Elke keer komen we tot een naam, maar ik blijf twijfelen. maar ach, we hebben nog tijd genoeg! Morgen eerst het geslacht maar eens afwachten.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
jongens naam al heel snel, meisjes naam werden we het niet over eens. dit blijkt een jongetje te zijn, dus we waren snel klaar
Juutjepetuutje- Prater
- Aantal berichten : 662
Punten : 693
Registratiedatum : 18-11-10
Wij waren het al heel snel eens over de meisjes naam, de jongens naam heeft heel lang geduurd
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Jongensnamen wel, de ene stond al jaren vast. Meisjesnamen zijn we nooit uitgekomen, maar dat was ook niet nodig.
Gast- Gast
Wij zitten wel op één lijn wat de namen betreft. Voor zowel een meisje als een jongen hadden we met 12 weken de naam al vast staan.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Meisjes naam wisten we al voor de zwangerschap, die blijft ook gewoon staan. Jongens naam hadden we met 13 weken bedacht. Zou er hier nog een jongen bijkomen dan word het hard zoeken naar iets.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ja, heel erg snel. Zowel voor onze dochter als onze zoon.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Met 14 weken hadden we een meisjesnaam... Jongensnaam kwamen we niet uit...
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Jongensnaam hadden we heel snel. 1 van mijn favorieten die hij ook gelijk leuk vond. Meisjesnaam gaat een stuk lastiger en daar zijn we nog steeds niet helemaal over uit.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Bij beide kinderen waren we er wel snel uit al vond ik een jongensnaam verzinnen moeilijker.
MamaJ&R- Fluisteraar
- Aantal berichten : 40
Punten : 58
Registratiedatum : 09-08-11
Wonder boven wonder hadden we hier beide namen ook al snel. Ik had een lijstje gemaakt die hij nakeek en er wel wat tussenzat. Daar vandaan kwamen voor beide geslachten 2 voorkeuren uit. Laatst zei ik of hij er nog over na had gedacht. Hij niet, maar ik had wel al een voorkeur, die hij ook goed vond.
Wij hadden beide niet echt van; die naam moet het worden! Beide vonden meerdere namen wel mooi, en niet 1 grote voorkeur daarvoor
Wij hadden beide niet echt van; die naam moet het worden! Beide vonden meerdere namen wel mooi, en niet 1 grote voorkeur daarvoor
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Wij waren er al heel snel over uit, al voordat we wisten wat t werd stonden beide namen vast
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
We hadden al een jongens- en meisjesnaam voordat ik zwanger werd. Toen bleek het een tweeling, moesten we nog twee namen bedenken. Die waren lastiger. Gelukkig kregen we een jongen en een meisje.
Gast- Gast
De eerste keer pas aan het eind, de tweede keer rond de 25 weken. Mijn man heeft trouwens beide keren alleen nagedacht over een naam voor het geslacht dat we verwachtten.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Hadden de meisjesnaam al voor ik zwanger was maar halverwege de zwangerschap toch voor een andere gekozen. Die eerste naamkeuze is nu haar 2de naam.
De jongensnaam hadden we ook al voor de zwangerschap.
De jongensnaam hadden we ook al voor de zwangerschap.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Wij hadden beide namen al voordat we bezig waren met zwanger worden. Het vernoemen hebben we pas tijdens de zwangerschap besloten, omdat mijn man zijn opa's allebei overleden zijn tijdens de zwangerschap, hebben we S. naar hen vernoemd.
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Wij hadden de namen al van de keer dat ik eerder zwanger was. Dat werd een MA, maar de namen bleven. Wel voor de vorm in de zwangerschap nog wat namen opgenoemd, maar geen 1 naam vonden wij mooier als hoe ons kind nu heet.
Mijn vriend wilde pas goed over namen nadenken als we het geslacht wisten. Dus wij hebben geen jongensnamen bedacht.
Een meisjes naam hadden we al heel snel, en over de tweede naam daar was mijn vriend niet helemaal tevreden over, toen ik in het ziekenhuis terecht kwam heb ik gezegd dat we nu echt moesten beslissen omdat ze die dag gewoon geboren konden worden, dus de tweede naam hebben we 10 dagen voor ze geboren werden definitief besloten.
Een meisjes naam hadden we al heel snel, en over de tweede naam daar was mijn vriend niet helemaal tevreden over, toen ik in het ziekenhuis terecht kwam heb ik gezegd dat we nu echt moesten beslissen omdat ze die dag gewoon geboren konden worden, dus de tweede naam hebben we 10 dagen voor ze geboren werden definitief besloten.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Toen we de eerste echo hadden gehad, met 12 weken, gingen we een weekendje weg. Toen hebben we het 's avonds op een terrasje over de namen gehad. Meisjesnaam stond toen vast, zou Norah worden. Uiteindelijk ben ik daar een paar weken later, rond 15 weken, op terug gekomen en hebben we er Sarah van gemaakt.
De jongensnaam was een stuk lastiger... Wat ik leuk vond, vond hij niks en andersom. Al was er wel een naam die we beide mooi vonden, maar dat ging weer niet, omdat een neef van mijn vriend al zo heet. Aangezien onze zoon dezelfde achternaam zou krijgen als die neef, vonden wij dat niet leuk. Overigens wisten wij het geslacht niet. Ik geloof dat ik uiteindelijk al over de 30 weken was, toen we er uit waren dat het F.inn zou worden. We hadden op een gegeven moment allebij een naam die we heel mooi vonden, maar de ander vond die net niet mooi genoeg. Dus afgesproken dat we er nog even over zouden nadenken. Mijn vriend vond Luuk mooi, ik Levi. F.inn had ik tijdens de zwangerschap ook wel eens genoemd, maar toen vond hij het niks. Een week of wat, nadat we het dus over Luuk en Levi hadden gehad zei mijn vriend: "Luuk of F.inn wordt het he?". Ik veerde meteen op: "F.inn? Vind je dat ook leuk?", "Eh, ja, die had jij toch gekozen?". "Nee, ik had Levi, maar F.inn vind ik veel leuker." Tja... en toen waren we eruit, hahaha. Hij dacht dus dat ik F wilde en vond dat uiteindelijk ook een leukere naam dan Luuk. Al maakt die, voor mij, wel nog kans voor een eventuele tweede. Sarah daarentegen niet meer. Iedereen in onze omgeving weet dat F zo zou heten, maar ik vind hem nu niet meer zo leuk als toen ik zwanger was...
De jongensnaam was een stuk lastiger... Wat ik leuk vond, vond hij niks en andersom. Al was er wel een naam die we beide mooi vonden, maar dat ging weer niet, omdat een neef van mijn vriend al zo heet. Aangezien onze zoon dezelfde achternaam zou krijgen als die neef, vonden wij dat niet leuk. Overigens wisten wij het geslacht niet. Ik geloof dat ik uiteindelijk al over de 30 weken was, toen we er uit waren dat het F.inn zou worden. We hadden op een gegeven moment allebij een naam die we heel mooi vonden, maar de ander vond die net niet mooi genoeg. Dus afgesproken dat we er nog even over zouden nadenken. Mijn vriend vond Luuk mooi, ik Levi. F.inn had ik tijdens de zwangerschap ook wel eens genoemd, maar toen vond hij het niks. Een week of wat, nadat we het dus over Luuk en Levi hadden gehad zei mijn vriend: "Luuk of F.inn wordt het he?". Ik veerde meteen op: "F.inn? Vind je dat ook leuk?", "Eh, ja, die had jij toch gekozen?". "Nee, ik had Levi, maar F.inn vind ik veel leuker." Tja... en toen waren we eruit, hahaha. Hij dacht dus dat ik F wilde en vond dat uiteindelijk ook een leukere naam dan Luuk. Al maakt die, voor mij, wel nog kans voor een eventuele tweede. Sarah daarentegen niet meer. Iedereen in onze omgeving weet dat F zo zou heten, maar ik vind hem nu niet meer zo leuk als toen ik zwanger was...
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Meidennaam had ik al voor de zwangerschap, alleen mijn man twijfelde nog. Bij 20 weken geloof ik de knoop doorgehakt voor zowel eerste als tweede naam. Jongensnaam zijn we niet echt uitgekomen maar is ook niet meer nodig.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Mijn man en ik hadden beide een lijstje met jongensnamen en meisjesnamen gemaakt. We hadden allebei dezelfde jongensnaam op het lijstje staan, dus die naam hebben we ook gekozen voor als het een jongetje is. Met de meisjesnaam zaten we totaal niet op één lijn, dus dat duurde wel wat langer. Maar inmiddels zijn we ook alweer bijna 2 maanden uit de naam voor als het een meisje blijkt te zijn.
Wij weten het geslacht niet van ons kindje, dus welke naam het zal worden is nog even een verrassing!!
Wij weten het geslacht niet van ons kindje, dus welke naam het zal worden is nog even een verrassing!!
Pinkel- Prater
- Aantal berichten : 616
Punten : 627
Registratiedatum : 26-11-10
We hadden al 2 namen voordat ik zwanger was, al een paar jaar. Vanaf het moment dat ik zwanger was dacht ik dat het een jongetje zou zijn en toen stond de naam dus al vast. Het is een jongetje en hij krijgt een hele mooie naam:)
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Bij M stonden allebij de namen al zo goed als vast voor ik zwanger was.
Bij T heeft het tot 37 weken geduurd. De naam die we bij M voor ene jongen hadden viel af doordat ons neefje zo heette.
Maar uit een andere naam kwamen we pas heeeeel laat haha.
Bij T heeft het tot 37 weken geduurd. De naam die we bij M voor ene jongen hadden viel af doordat ons neefje zo heette.
Maar uit een andere naam kwamen we pas heeeeel laat haha.
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Naam paspoort en naam ticket verschillend?
» Nav naam kindje, naam van het andere geslacht?
» Hoe kom je aan de naam?
» Naam op canvas
» 2de naam
» Nav naam kindje, naam van het andere geslacht?
» Hoe kom je aan de naam?
» Naam op canvas
» 2de naam
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: