Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ik ben veel te goed

+15
ijsjemeisje
Mint
Pompoen
Susan
Sneeuwvlok
Juutjepetuutje
Bazinga
SuperGrover
_Femme
loura
Fenna
Kowalski
Jezzie
Angela_1986
Sugarfall
19 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

ik ben veel te goed - Pagina 2 Empty Re: ik ben veel te goed

Bericht  Susan wo 14 nov 2012 - 6:09

Het gaat bij mij ook niet om verjaardagen, in elk geval niet om die van mezelf, het kan me niet zoveel schelen als mensen daar niet aan denken, maar wel mensen van wie ik al heel lang vrijwel niets meer hoor terwijl we vroeger close waren. Die mensen hoeven niet elke week aan de telefoon te hangen of langs te komen, maar dit is echt het andere uiterste. Dat vind ik wel pijnlijk. Ik ga er verder geen ruzie om maken, maar ik vind het wel echt teleurstellend. Dat bedoel ik dus met dat ik niet verwachtingsloos door het leven ga, dat vind ik gewoon niet reëel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Pompoen wo 14 nov 2012 - 6:16

Ik ben het met Euc eens, ik krijg van zulke berichtjes ook een beetje de kriebels.
Maar tegelijkertijd snap ik het gevoel wel een beetje. Ik ben ook wel eens teleurgesteld geweest omdat ik gewoon niks hoorde van mensen. Maar meer teleurgesteld omdat ik daar eigenlijk gewoon wel behoefte aan had dan dat ik het die personen zelf ooit kwalijk heb genomen. Ik houd dat verder ook niet bij. En er waren ook juist mensen bij die me blij verrasten door juist wel langs te komen of wat te sturen of te laten horen terwijl ik het niet verwacht had.

Ik probeer mezelf altijd voor te houden dat mijn teleurstelling toch voornamelijk voortkomt uit mijn eigen verwachtingspatroon en een verwachtingspatroon kun je nooit bij anderen opleggen.
Bovendien ben ik misschien wel super meelevend als er iets is, maar ik vergeet altijd verjaardagen en ik stuur ook nooit kerstkaarten. Tja daarmee stel ik op mijn beurt dan misschien weer mensen teleur. Hoewel ze het inmiddels ook wel van me weten. Sommige blijven trouw kaartjes sturen anderen zijn er mee opgehouden omdat ze blijkbaar het belangrijk vinden ook kaarten terug te kijken. Vind het allebei wel prima, hoewel ik kaarten krijgen wel superleuk vind.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Susan wo 14 nov 2012 - 6:19

Oh, dat heb ik niet hoor, ik vind dat ik in sommige gevallen best van die mensen zelf mag balen. Ik vind sommige verwachtingen gewoon reëel en het is niet zo dat ik ruzie ga maken als daar niet aan voldaan wordt, maar ik ga het dan ook niet bij mezelf zoeken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Mint wo 14 nov 2012 - 6:36

Ik ben zelf heel attent en denk vaak om dingetjes. Mensen waarderen dat ook echt en ik zie het zelf ook terug van mijn vrienden. Wel is het zo dat ik het leuk vind om iemand een kaartje te sturen of zomaar ff te bellen ofzo. Ik vind dat zelf gewoon fijn en verwacht dat niet perse terug.
Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  ijsjemeisje wo 14 nov 2012 - 6:42

Ik herken het wel. En ik zit nu echt in een fase dat ik soms denk van laat maar met mijn vriendinnen.
Ik ben zelf heel geintereseerd in mensen in de zin van hoe gaat het? of in bepaalde periodes. Ik verwacht niet het zelfde terug MAAR mijn vriendinnen vragen nooit hoe het met mij gaat. Er zijn grote veranderingen met mijn werk maar ze laten niks horen en vragen geeneens er na.
Ik vraag niks materialistisch van ze maar gewoon eens interesse van hoe gaat het nu.
Daarvoor ben je ook vriendinnen lijkt mij.

Het speelt denk ik ook wel mee dat ik alleen woon.
Dan mis je toch iemand die soms in je geintereseerd is.
ijsjemeisje
ijsjemeisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 747
Punten : 849

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 6:57

Stofzuiger schreef:Oei, bij deze zal ik dan maar vertellen dat ik enorm slecht ben pale

Ik sluit me aan bij deze biecht en verder volledig bij Euc.

En ik krijg jeuk, uitslag en bulten van de topic-titel.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 9:40

Nee, dat herken ik niet.

Gast
Gast

Bericht  Sam wo 14 nov 2012 - 9:45

Ik vind het verschrikkelijk als mensen zich 'te goed (voor deze wereld)' noemen/vinden.
Alleen van de topictitel kreeg ik al jeuk. Ik had nog de hoop dat het sarcastisch was.. Maar nee. :nopompom:
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 9:49

Nouja, ik kan de teleurstelling wel enigszins begrijpen. Wie goed doet, goed ontmoet, natuurlijk, en dan is het toch wel jammer om te merken dat dat niet altijd zo werkt. Maar als je interesse toont puur om zelf interesse terug te verwachten als er met jou eens wat is, dan vind ik wel dat je daarin dan een verkeerde insteek hebt.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 21:39

Banjer, hoe kijk je er nu zelf tegenaan?

Gast
Gast

Bericht  Elliot wo 14 nov 2012 - 21:56

Sam schreef:Ik vind het verschrikkelijk als mensen zich 'te goed (voor deze wereld)' noemen/vinden.
Alleen van de topictitel kreeg ik al jeuk. Ik had nog de hoop dat het sarcastisch was.. Maar nee. ik ben veel te goed - Pagina 2 1270000679

Haha ik zeg dat ook echt alleen maar in sarcastische zin! Als ik mijn vriend naar de bushalte breng ofzo en hij zegt bedankt, dan zeg ik: Ach ja, ik ben nou eenmaal veeeeel te goed voor deze wereld! ik ben veel te goed - Pagina 2 827601
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 10:20

Caroline. schreef:
Sam schreef:Ik vind het verschrikkelijk als mensen zich 'te goed (voor deze wereld)' noemen/vinden.
Alleen van de topictitel kreeg ik al jeuk. Ik had nog de hoop dat het sarcastisch was.. Maar nee. ik ben veel te goed - Pagina 2 1270000679

Haha ik zeg dat ook echt alleen maar in sarcastische zin! Als ik mijn vriend naar de bushalte breng ofzo en hij zegt bedankt, dan zeg ik: Ach ja, ik ben nou eenmaal veeeeel te goed voor deze wereld! ik ben veel te goed - Pagina 2 827601

Hahaha, dat doe ik ook ja!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 10:23

Ik vind je absoluut niet te goed. Jij toont alleen medeleven om het zelf terug te krijgen. Dat is egoistisch!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 10:23

Ik voel mezelf niet (te) goed, maar ik kan het soms wel heel erg jammer/teleurstellend vinden dat ik (heel) veel moeite in bepaalde mensen steek maar het (bijna) niet terug krijg. Het moet niet, dat snap ik, maar het zou wel fijn zijn ergens om ook het idee te hebben dat mensen ook interesse hebben in jou en daar (extra) moeite voor willen doen. Ik doe het omdat ik dat zélf wil.

Gast
Gast

Bericht  Flower_L do 15 nov 2012 - 10:24

Charlie schreef:Ik vind je absoluut niet te goed. Jij toont alleen medeleven om het zelf terug te krijgen. Dat is egoistisch!

Idd

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  banjer49 do 15 nov 2012 - 21:25

Achteraf dacht ik, had de titel anders moeten noemen klonk wel erg depri, ik kan ook niet verwachten van mensen dat ze zelfde zijn als mij. Ik vind zelf gewoon leuk om belangstelling te tonen en blijf dat ook gewoon doen hoor. Op dat moment dat ik topic opende voelde ik me gewoon ff erg kut en was zo teleurgesteld in sommige mensen. Maar gelukkig is het goed gekomen, zal volgende keer als ik topic open ff beter na denk hoe ik topic zal noemen. Wel bedankt voor alle reacties
banjer49
banjer49
Prater
Prater

Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 21:27

Waarom voelde je je zo naar dan Banjer? Want ik kan me wel voorstellen dat het heel ellendig voelt als je hoopt dat iemand wat laat horen en dat gebeurt niet. Je topictitel riep alleen niet de aardigste reacties op. Terwijl ik me best kan voorstellen dat het een naar gevoel is.

Gast
Gast

Bericht  banjer49 do 15 nov 2012 - 21:31

Was ziek en had al paar dagen niks gehoord van vriendin waarvan ik het wel verwacht had, ja de reacties waren niet allemaal erg aardig, maar ja mijn topic titel klonk ook wel arrogant
banjer49
banjer49
Prater
Prater

Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10

Bericht  Gast do 15 nov 2012 - 21:33

Hm, heb je dat tegen haar gezegd? En wist ze dat je ziek was? Wel vervelend. Maar het kan natuurlijk zijn dat ze best geinteresseerd is, maar dat ze andere dingen aan haar hoofd had.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: