ik ben veel te goed
+15
ijsjemeisje
Mint
Pompoen
Susan
Sneeuwvlok
Juutjepetuutje
Bazinga
SuperGrover
_Femme
loura
Fenna
Kowalski
Jezzie
Angela_1986
Sugarfall
19 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
ik ben veel te goed
ik toon altijd zoveel belangstelling naar mensen toe als er iets is, als ze ziek zijn of baby krijgen noem maar op, nu ben ik zelf ziek en ik hoor gewoon van niemand wat, denk dat ik ook maar iets minder belangstelling moet gaan tonen naar mensen toe, hebben jullie dat nooit!!
banjer49- Prater
- Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10
Re: ik ben veel te goed
Dat is dus het probleem. Je kunt niet verwachten dat mensen hetzelfde doen (qua interesse tonen) als dat jij doet.
Ik toon interesse omdat ik dat wil. Als ik het niet terug krijg.. dan niet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet wakker van kan liggen als dat niet gebeurt. Ik verwacht dat namelijk niet van mensen.
Ik toon interesse omdat ik dat wil. Als ik het niet terug krijg.. dan niet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet wakker van kan liggen als dat niet gebeurt. Ik verwacht dat namelijk niet van mensen.
Gast- Gast
Jawel, heb ik ook weleens. Maar is voor mij geen reden om minder interesse in andere mensen te tonen, ik vind dat zelf fijn om te doen.
Sugarfall- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10
Wat voor de ene persoon logisch is, is voor de andere persoon niet logisch. Ik snap je gevoel wel, maar je kunt dat niet terug verwachten.
Gast- Gast
Ik herken het wel! Een vriendin van mij toont eigenlijk nooit interesse, ze zal bv. niet een berichtje sturen om te vragen hoe het gaat als er iets belangrijks is ofzo. En als ik haar zie dan gaat het eigenlijk ook altijd alleen maar om haar.
Je kunt van een ander inderdaad niet verwachten dat diegene hetzelfde doet als jij. Omdat het me wel stoorde ben ik bewust wat afstand gaan nemen en heb ik mijn verwachtingen drastisch bijgestelt rondom deze vriendschap zodat ik er geen last meer van heb. Het is leuk als we samen wat doen en meer verwacht ik er niet van. Ik toon nog steeds interesse in haar, dat niet doen zou voor mij niet goed voelen. Ik verwacht alleen niets meer terug en ga er wel iets bewuster mee om, geef niet meer zo veel als ik deed, dat kost me te veel energie die ik beter ergens anders voor kan gebruiken!
Beterschap Banjer!
Je kunt van een ander inderdaad niet verwachten dat diegene hetzelfde doet als jij. Omdat het me wel stoorde ben ik bewust wat afstand gaan nemen en heb ik mijn verwachtingen drastisch bijgestelt rondom deze vriendschap zodat ik er geen last meer van heb. Het is leuk als we samen wat doen en meer verwacht ik er niet van. Ik toon nog steeds interesse in haar, dat niet doen zou voor mij niet goed voelen. Ik verwacht alleen niets meer terug en ga er wel iets bewuster mee om, geef niet meer zo veel als ik deed, dat kost me te veel energie die ik beter ergens anders voor kan gebruiken!
Beterschap Banjer!
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Herkenbaar!
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Ik krijg jeuk van je bericht én van mensen met zo'n instelling als jij hebt. Dat verhevene van 'ik denk altijd overal aan ik ben zó betrokken én belangstellend, én niemand waardeert dat, ik ben zó miskend in al mijn goedheid'banjer49 schreef:ik toon altijd zoveel belangstelling naar mensen toe als er iets is, als ze ziek zijn of baby krijgen noem maar op, nu ben ik zelf ziek en ik hoor gewoon van niemand wat, denk dat ik ook maar iets minder belangstelling moet gaan tonen naar mensen toe, hebben jullie dat nooit!!
Heel ongezond ook. Wordt wat minder afhankelijk, veel gezonder. Want heel oprecht is je belangstelling in anderen dan ook niet, je verwacht er kennelijk nogal wat voor terug. Dus ook jouw zogenaamde 'denken aan anderen' heeft feitelijk eigenbelang als basis. Want daardoor voel je jezelf één beter mens én je meent recht te hebben op aandacht.
Laatst aangepast door Eucalypta op wo 14 nov 2012 - 3:03; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Tsja, iedereen is anders, toch? Ik vind niet dat je van iemand hetzelfde terug kan verwachten. Als je je daar rot over voelt denk ik toch dat je moet proberen om je verwachtingspatroon naar anderen toe aan te passen, anders denk ik dat je nog veel moeilijke situaties tegen gaat komen!
Kowalski- Ratel
- Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12
Ik ben zelf ook niet heel erg attent altijd. Niet omdat ik niet geinteresseerd ben maar omdat ik er soms gewoon niet aan denk. Gelukkig weten mijn vriendinnen dat. Ik maak me daar ook nooit zo druk om eigenlijk als het andersom is. Ik wil zulke dingen niet op een weegschaaltje leggen. Iedereen is anders.
Fenna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 70
Punten : 75
Registratiedatum : 19-01-11
Punk'd schreef:Dat is dus het probleem. Je kunt niet verwachten dat mensen hetzelfde doen (qua interesse tonen) als dat jij doet.
Maar als je alleen maar geeft en je krijgt niets terug van mensen dan zou het voor mij op een gegeven moment wel klaar zijn hoor.
loura- Ratel
- Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10
loura schreef:Punk'd schreef:Dat is dus het probleem. Je kunt niet verwachten dat mensen hetzelfde doen (qua interesse tonen) als dat jij doet.
Maar als je alleen maar geeft en je krijgt niets terug van mensen dan zou het voor mij op een gegeven moment wel klaar zijn hoor.
Dat is natuurlijk wel zo, maar geef jij iemand een cadeautje omdat je er 1 terugwilt? Geef jij een rondje in de kroeg niet omdat je het fijn vind om bij je vrienden te zijn maar omdat je er dan ook 1 terugkrijgt? Ik niet..
_Femme- Prater
- Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10
Ja, maar je kiest zelf voor veel te geven, daar vragen mensen helemaal niet om vaak. Daarbij, andere mensen kunnen geen gedachten lezen, dus als jij er niet om vraagt zullen ze niet weten wat je nodig hebt. Sommige mensen zijn wat minder attent, dat maakt jou niet 'veel te goed' dat is gewoon een verschil.
Je kunt niet zomaar verwachten dat mensen weten wat jij nodig hebt? daarbij weet je ook helemaal niet of al dat geven wel gewaardeerd wordt. Persoonlijk vind ik dat soort mensen vreselijk, dus ik zit er niet op te wachten, juist omdat er dan meteen weer van alles van je verwacht wordt.
Je kunt niet zomaar verwachten dat mensen weten wat jij nodig hebt? daarbij weet je ook helemaal niet of al dat geven wel gewaardeerd wordt. Persoonlijk vind ik dat soort mensen vreselijk, dus ik zit er niet op te wachten, juist omdat er dan meteen weer van alles van je verwacht wordt.
Gast- Gast
Volledig eens met Euc.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Nee, daar heb ik niet echt last van of zo, als ik belangstelling toon, bij geboortes, verjaardagen, ziektes of weet ik 't wat, doet ik dat, omdat ik geinteresseerd ben en niet om interessant te doen, ik verwacht niet dat anderen dat ook gelijk bij mij doen, dat zou ook niet je instelling moeten zijn volgens mij, als anderen ook belangstelling tonen is 't leuk, maar absoluut geen must, vind ik!!
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
loura schreef:Punk'd schreef:Dat is dus het probleem. Je kunt niet verwachten dat mensen hetzelfde doen (qua interesse tonen) als dat jij doet.
eens! het is echt niet zo dat ik iets geef omdat ik iets terug verwacht, ik geef iets of ik laat iets horen omdat ik oprecht geïnteresseerd ben. maar als je merkt dat je altijd alleen maar geeft (niet letterlijk cadeaus) en je krijgt nooit iets terug, is het toch wel jammer en krijg ik wel het gevoel dat het van een kant komt.
Juutjepetuutje- Prater
- Aantal berichten : 662
Punten : 693
Ik ken wel het gevoel teleurgesteld te zijn in mensen van wie je in bepaalde situaties meer had verwacht, maar dat heeft dan meer te maken met de band die ik met die mensen dacht te hebben. Ik vind niet dat je alles op een weegschaal hoeft te leggen, maar je hoeft ook niet verwachtingloos door het leven te gaan.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Ik ken wel het gevoel teleurgesteld te zijn in mensen van wie je in bepaalde situaties meer had verwacht, maar dat heeft dan meer te maken met de band die ik met die mensen dacht te hebben. Ik vind niet dat je alles op een weegschaal hoeft te leggen, maar je hoeft ook niet verwachtingloos door het leven te gaan.
ja, dit dus!
Juutjepetuutje- Prater
- Aantal berichten : 662
Punten : 693
Je moet zeker niet stoppen met belangstelling tonen in anderen omdat je het niet altijd terugkrijgt. Behandel een ander zoals je zelf ook behandeld zou willen worden!
Sneeuwvlok- Prater
- Aantal berichten : 591
Punten : 604
Nee, dat klopt ook Susan. Natuurlijk zijn er uitersten, mensen die totaal ongeinteresseerd zijn en alleen maar nemen. Maar gek genoeg trekt dat elkaar aan: mensen die zo vreselijk trots zijn omdat ze zoveel geven trekken automatisch mensen aan die alleen maar nemen. Vaak is het veel meer in balans en geef en neem je ongeveer evenveel, en ook dan kan je best eens teleurgesteld zijn, maar dan denk je 'oh wat jammer, ik had meer verwacht' in plaats van 'ik ben te goed, want ik geef zoveel en nu krijg ik niets terug'. Dát geeft volgens mij aan dat er iets scheef zit.
Gast- Gast
Het zijn bij mij juist de mensen van wie ik gewend ben dat ze wel interesse tonen, in wie ik het meest teleurgesteld ben. Mensen die eerder ook nooit interesse toonden, daar had ik toch al geen verwachtingen van.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Oh, ik heb eerlijk gezegd nooit zulke verwachtingen van interesse. Bij ons in de omgeving is iedereen vreselijk druk met gezin/werk/ziekte/verhuizingen/andere toestanden. Dan schiet er écht wel eens bij in om te bellen voor een verjaardag of om te vragen hoe het in het ziekenhuis was.
Mijn schoonzusje belde vorige week op 'sorry sorry sorry dat ik niet eerder gebeld heb hoe het met je ging'. Die is altijd vreselijk attent, en heel lief, maar nodig is het écht niet. Het was mij niet eens opgevallen dat ze niet gebeld had en zij bleek er al dagen mee te zitten. Maar zij heeft het óók druk, dus dat ze dan vergeet dat ik geopereerd moet worden snap ik heel goed. Ik vergeet andersom ook regelmatig dingen en ben dan meteen weer bang dat me dat kwalijk wordt genomen omdat zij zo vreselijk attent is.
Mijn schoonzusje belde vorige week op 'sorry sorry sorry dat ik niet eerder gebeld heb hoe het met je ging'. Die is altijd vreselijk attent, en heel lief, maar nodig is het écht niet. Het was mij niet eens opgevallen dat ze niet gebeld had en zij bleek er al dagen mee te zitten. Maar zij heeft het óók druk, dus dat ze dan vergeet dat ik geopereerd moet worden snap ik heel goed. Ik vergeet andersom ook regelmatig dingen en ben dan meteen weer bang dat me dat kwalijk wordt genomen omdat zij zo vreselijk attent is.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» snachts veel huilen overdag goed slapen puckababy oid?
» Goed nooit goed genoeg
» Veel te veel gegeten..
» Te veel...
» Veel aankomen
» Goed nooit goed genoeg
» Veel te veel gegeten..
» Te veel...
» Veel aankomen
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: