Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Recht om zelf uit het leven te stappen?

+21
Minx
SuperGrover
Ooh La La!
Jeanette
Ella
Twellie
Exogenesis
rapa nui
Kowalski
Mermaid
Caribbeanlover
Lady4
Poubelle
Paper Crown
Mees
Bisq
Antibes
Carra
Sam
Rush
bolus26
25 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Recht om zelf uit het leven te stappen?  - Pagina 3 Empty Re: Recht om zelf uit het leven te stappen?

Bericht  Antibes wo 14 nov 2012 - 8:32

Punk'd schreef:
Antibes schreef:
Punk'd schreef:
Minx schreef:wat ik vreemd vind is dat ik hier lees dat als iemand gezond is het niet kan maar bij depressie wel. Dat is vrij tegenstrijdig in mijn ogen. Want iemand die depressief is kan lichamelijk nog helemaal gezond zijn. En is iemand dusdanig missen dat je zelf niet meer wil leven ook niet lijden?

Ik vind het een moeilijke discussie. Zelf ben ik voor euthanasie en vind de regels soms zelfs wat te streng. Maar waar leg je de grens. Dat is wat het zo moeilijk maakt/

@ CBL, bedankt Recht om zelf uit het leven te stappen?  - Pagina 3 561177

Maar iemand die zwaar depressief is gewoon ziek. Dan is hij lichaamlijk nog wel gezond, maar wel gewoon ziek.

Als ik het even zwart wit mag neerzetten vind ik deze situatie anders/

'78 jaar, nergens geen klachten, kan mijzelf goed verzorgen.. maar mis mijn vrouw en ik wil niet gaan lijden..' Dat klinkt in mijn ogen meer als bang of het wordt erger en dan wordt het een depressie. Ik zou als ik die man was eerst eens goed met iemand gaan praten. Want op het moment is er nog vrij weinig 'loos'. (met uitzondering van het missen van een geliefde).

Dan zou in deze situatie iemand ook 40 jaar kunnen zijn en precies hetzelfde kunnen zeggen.

Maar ik zou iemand van bijna 80 niet de hele psychische mallemolen nog in laten gaan. Dat kan jaren duren en is ook geen garantie voor succes en wat dan, als hij 85 is en nog steeds dood wil mag het wel?

Maar die man kwam toch helemaal niet depressief over? Of heb ik echt een verkeerd beeld van iemand met een depressie.. Het missen van je vrouw en bang zijn om af te takelen.. Dat vind ik anders dan zelfmoordneigingen door echte psychische stoornissen. Misschien moet ik mijn mond houden hoor, want ik heb de aflevering niet gezien, alleen voorstukjes Recht om zelf uit het leven te stappen?  - Pagina 3 561177

Ik weet het niet eigenlijk, kon het niet echt opmaken uit de aflevering. Als iemand zeker maandenlang (en misschien al wel jarenlang, er werd gezegd sinds het overlijden van zijn vrouw en dat was 2 jaar ofzo?) sombere gedachten, geen plezier/zin meer in het leven en een serieuze doodswens heeft. Dan denk ik wel dat je dat een depressie kunt noemen.

Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Recht om zelf uit het leven te stappen?  - Pagina 3 Empty Re: Recht om zelf uit het leven te stappen?

Bericht  Caribbeanlover wo 14 nov 2012 - 8:34

Minx schreef:wat ik vreemd vind is dat ik hier lees dat als iemand gezond is het niet kan maar bij depressie wel. Dat is vrij tegenstrijdig in mijn ogen. Want iemand die depressief is kan lichamelijk nog helemaal gezond zijn. En is iemand dusdanig missen dat je zelf niet meer wil leven ook niet lijden?

Ik vind het een moeilijke discussie. Zelf ben ik voor euthanasie en vind de regels soms zelfs wat te streng. Maar waar leg je de grens. Dat is wat het zo moeilijk maakt/

Had die man in het verhaal geen depressie dan? Ik dacht dat het wel het geval was, hoe hij zich voelde ed.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum