Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Met het thema 'mode' bezig zijn is vrouwelijk

+4
Jeanette
Suus
TukTuk
Rush
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Met het thema 'mode' bezig zijn is vrouwelijk Empty Met het thema 'mode' bezig zijn is vrouwelijk

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 2:42

Ben jij het eens met deze stelling of niet? (De stelling is gebaseerd op het daadwerkelijk volgen van trends in de mode, dus niet alleen het er 'leuk/verzorgd uitzien')

Zo zijn de mannenproducten in de schappen van Kruidvat en Etos de laatste jaren gegroeid van scheerschuim en deo in 1990 tot dagcreme, nachtcreme, peeling, maskertjes in 2012. Er worden zo nu en dan mannen gespot die een lichte make up dragen en er is een mannenhak geintroduceerd.

Maar ook in mindere mate zijn mannen bezig met het fenomeen mode. Zo is de tas bij de mannen op de catwalk goed vertegenwoordigd en zijn er veel diep gesneden shirts voor de man te vinden.

Moeten de mannen voetbal blijven kijken omdat ze daar nou eenmaal man voor zijn geworden? Is het generaliserend om vrouwen in het hokje 'mode' en mannen in het hokje 'sport' te duwen? Wordt de man te vrouwelijk als hij zich bezig gaat houden met mode?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Met het thema 'mode' bezig zijn is vrouwelijk Empty Re: Met het thema 'mode' bezig zijn is vrouwelijk

Bericht  Rush di 13 nov 2012 - 2:47

Ik hou het wel bij leuk en verzorgd, want ik vind een man die zich veel met mode bezig houdt al snel te vrouwelijk of 'gay' inderdaad.

Dag en nachtcreme is tot daar aan toe, maar maskertjes voor fun, make-up en de mannenhak? pale

Laatst aangepast door Rush op di 13 nov 2012 - 3:07; in totaal 1 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Met het thema 'mode' bezig zijn is vrouwelijk Empty Re: Met het thema 'mode' bezig zijn is vrouwelijk

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 2:48

Ik vind het best leuk als een man zich met mode en verzorging bezighoudt, maar als 'ie zichzelf gaat peelen is dat voor mij te vrouwelijk inderdaad. Maar hij hoeft echt niet in z'n ongewassen, vale t-shirt heel de dag voetbal te kijken.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 2:54

Rood schreef:Ik vind het best leuk als een man zich met mode en verzorging bezighoudt, maar als 'ie zichzelf gaat peelen is dat voor mij te vrouwelijk inderdaad. Maar hij hoeft echt niet in z'n ongewassen, vale t-shirt heel de dag voetbal te kijken.

Stel hij heeft een gevoelige huid en een peeling draagt positief bij. Of hij vind het prettig om een schoon/egaal gezicht te hebben?

Het is verder een geweldige vent. Zou dat een dealbreaker voor jouw zijn?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 2:55

Ik vind de openingspost leuk en goed, leuk die voorbeelden!

Ik vind het leuk als een man zich verdiept in wat hij mooi vindt, graag draagt en wat hij fijne verzorgingsproducten vindt. Het kan echter ook te ver gaan, make up en mannenhakken vind ik no bueno! Mijn vriend heeft een baard waar hij aandacht aan besteedt en dat is een beetje zijn make up haha.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 2:59

Punk'd schreef:Stel hij heeft een gevoelige huid en een peeling draagt positief bij. Of hij vind het prettig om een schoon/egaal gezicht te hebben? Het is verder een geweldige vent. Zou dat een dealbreaker voor jouw zijn?
NO, absolutely not. Ik zou vast heel gelukkig zijn.

Ik ben alleen zelf niet zo héél modebewust ofzo, minder (of anders, kan ook) dan de gemiddelde vrouw van mijn leeftijd. Dus een man die dat meer is dan ik zou wel apart zijn. Dat soort types vallen vaak ook niet op mij, geloof ik. That's all.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 3:02

Rood schreef:

Ik ben alleen zelf niet zo héél modebewust ofzo, minder (of anders, kan ook) dan de gemiddelde vrouw van mijn leeftijd. Dus een man die dat meer is dan ik zou wel apart zijn. Dat soort types vallen vaak ook niet op mij, geloof ik. That's all.

Ik vind modebewustheid en jezelf peelen wel twee verschillende dingen trouwens!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 3:02

Ik vind het thema mode niet vrouwelijk.

Er zijn genoeg mannelijke mode ontwerpers (die echt niet allemaal gay zijn Wink ) en mooie producten ontwerpen, dan al niet alleen voor mannen.

Een man die duidelijk voor ogen heeft wat hij mooi vindt en zichzelf daar in verdiept vind ik leuk. Dat hij daarnaast zijn gezicht en lichaam goed wilt verzorgen vind ik alleen maar een groot pluspunt. Of dat nou in de vorm van dag/nachtcreme is of het trimmen van lichaamsbeharing. Make up gaat voor mij ook wat te ver, maar ik zou iemand er niet op afrekenen. Het zal mij ook niet verbazen als er over 10 jaar een lichte mannenfoundation ofzo is. Een soort BB-cream voor mannen smile

De hak vind ik wel echt een vrouwen item. Ikzelf draag hakken voor een extra vrouwelijke touch en om mijn benen slanker te laten lijken. Ik zie een hakschoen ook echt als vrouwelijk product zoals ik een losse boxershort zie als mannelijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 3:04

Harrison schreef:
Rood schreef:

Ik vind modebewustheid en jezelf peelen wel twee verschillende dingen trouwens!

Ik zie je punt. Maar wij als vrouwen passen onze make up wel vaak aan op onze kleding. Ergens vind ik de thema's beauty & mode elkaar wel overlappen. En dat past perfect in deze pijler haha.

Make up en huidverzorging vallen vaak ook in 1 categorie. Vandaar dat ik de onderbouwing van de stelling van breder heb gepakt, dus inclusief huidverzorging.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 3:05

Mijn man heeft nog nooit van voetbal gehouden en is juist gek op kleding en schoenen enzo. Vind ik wel lekker, behalve als ik mee moet schoenen kijken. Ik vind dat niet vrouwelijk, zou ook niet weten wat er mis mee is als een vent z'n best doet om er ok uit te zien.

Gast
Gast

Bericht  Rush di 13 nov 2012 - 3:06

Punk'd schreef:
Een man die duidelijk voor ogen heeft wat hij mooi vindt en zichzelf daar in verdiept vind ik leuk. Dat hij daarnaast zijn gezicht en lichaam goed wilt verzorgen vind ik alleen maar een groot pluspunt. Of dat nou in de vorm van dag/nachtcreme is of het trimmen van lichaamsbeharing.
Ik denk dat de meeste vrouwen dat leuk en een pluspunt vinden. Wink
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 3:07

Oh, en die van mij (schiet me af als hij dit leest, dat terzijde) doet echt wel scrubben en af en toe een maskertje hoor. WAarom niet? Als het voor mijn huid werkt en ik knap ervan op... hij heeft óók gewoon een huid. Dus ik zie het probleem niet.

Gast
Gast

Bericht  Rush di 13 nov 2012 - 3:07

Punk'd schreef: Het zal mij ook niet verbazen als er over 10 jaar een lichte mannenfoundation ofzo is. Een soort BB-cream voor mannen Met het thema 'mode' bezig zijn is vrouwelijk 561177
Je hebt mannen creme van Nivea met een licht tintje. Die heeft m`n vriend haha!

Laatst aangepast door Rush op di 13 nov 2012 - 3:08; in totaal 1 keer bewerkt
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 3:08

En qua lichaamsverzorging? Vindt je dat een man 'net zoveel recht' heeft op verzorgingsproducten als een vrouw? En als je man zou willen experimenteren met make up? Is het vrouwelijk omdat alleen vrouwen het dragen?

Kunnen we make up in dezelfde categorie plaatsen als tampons?

Gast
Gast

Bericht  Jeanette di 13 nov 2012 - 3:08

Ik vind het wel iets schattigs hebben als een man zich met mode en uiterlijk bezig houdt. Natuurlijk niet te en zolang ie maar niet langer dan mij voor de spiegel staat. Wink
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rush di 13 nov 2012 - 3:09

Jeanette schreef:Ik vind het wel iets schattigs hebben als een man zich met mode en uiterlijk bezig houdt. Natuurlijk niet te en zolang ie maar niet langer dan mij voor de spiegel staat. Wink
Maar goed, dat is ook weer persoonlijk natuurlijk. Mijn vriend staat sowieso langer voor de spiegel dan ik, aangezien ik vrijwel nooit in de spiegel kijk. Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 3:10

Jeanette schreef:Ik vind het wel iets schattigs hebben als een man zich met mode en uiterlijk bezig houdt. Natuurlijk niet te en zolang ie maar niet langer dan mij voor de spiegel staat. Wink

Wat vindt jij 'te'? En waarom vindt je dat? Is dat iets wat de maatschappij de man heeft opgelegd?

Gast
Gast

Bericht  TukTuk di 13 nov 2012 - 3:11

Ik vind make-up voor mannen te ver gaan, maar verder dingen als creme etc, waarom niet? Als een man dat prettig vind voor zijn huid, moet hij dat gewoon doen. Vrouwen zijn niet de enige die hun huid mogen verzorgen toch? :P

Overigs ben ik wat dat betreft zelf helemaal niet echt vrouwelijk.. Ik draag nooit make-up, gebruik nooit maskertjes, dagcreme, nachtcreme, noem maar op.
Toevallig van de week een nachtcreme en net een 3 in 1 (wascreme/peeling/masker) iets gekocht, omdat mijn huid nogal onrustig is de laatste tijd, maar verder neem ik daar nooit tijd voor.
Dus voor mij zou het argument "als hij maar niet langer als ik voor de spiegel sta" al niet op kunnen gaan, want het is niet moeilijk om langer dan ik voor de spiegel te staan :P

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 3:13

Ik vind hakken en make-up te ver gaan. Als hij een moeilijke huid heeft en daarom onder de douche wil peelen is dat ok, maar op zondag uitgebreid een maskertje op doen gaat me dan eigenlijk weer iets te ver. Z'n monobrow bijwerken is ok, maar z'n hele wenkbrauwen netjes in vorm epileren vind ik niks.
Mijn vriend is trouwens in sommige dingen helemaal niet modebewust (lees; oude verwassen t-shirts), maar hij vindt schoenen weer wel belangrijk. Ik maak me er allemaal niet zo druk om, ik vind hem toch wel leuk, dus hij mag het zelf weten. Alleen als ie iets aan heeft wat ik echt helemaal niks vind, dan hint ik daar een beetje over.

Gast
Gast

Bericht  Suus di 13 nov 2012 - 3:14

Ik vind make-up voor mannen of hoge hakken eigenlijk niets, dat vind ik echt iets voor vrouwen. Maar verzorgingsproducten, zoals dag- en nachtcreme, vind ik helemaal niet raar voor mannen, zij hebben toch ook een huid die verzorgd moet worden?
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 3:19

Mijn vriend heeft trouwens een "ritueel" haha, een bepaalde volgorde van wassen onder de douche, scrubben, tanden poetsen, haar wassen etc. Daarna smeert hij zichzelf in met rituals creme (die oranje..), gezicht met l'oreal voor mannen, haar moet nat zijn want dan werkt zijn gel het beste, deo, aankleden. En dat ritueel moet gevolgd worden als hij uitgaat.

Gast
Gast

Bericht  Jeanette di 13 nov 2012 - 3:23

Punk'd schreef:

Wat vindt jij 'te'? En waarom vindt je dat? Is dat iets wat de maatschappij de man heeft opgelegd?

Ik zou het te vinden als de gehele badkamer vol met zijn spullen staan zodat er geen plek meer voor mijn spullen meer is. Maar dat is mijn persoonlijke interpretatie. Ik zou me er gaan ergeren als hij nog ijdeler is dan ik. Dat een man tegenwoordig wat verzorgerder is dan vroeger vind ik niet dat de maatschappij dat oplegt. De man heeft hier altijd nog zelf een stem in. Ik denk dat het juist komt omdat het meer geaccepteerd wordt als voorheen en we het nu dus meer zien. Tevens zijn de middelen er nu ook naar, er komt steeds meer op de markt en daar wordt gebruik van gemaakt.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 3:26

haha te grappig. Volgens mij hebben meer mannen dat, hier in iedergeval ook.

Als we samen staan te douchen moet hij altijd eerst zijn haren wassen voordat hij zijn lichaam gewassen wil hebben. (mijn taak natuurlijk Wink haha).

Maar ook alleen in de douche.. Altijd van top tot teen en daarna zijn gezicht. Dan een creme op zijn gezicht en zijn haar droogfohnen (zijn haar wordt steeds langer Very Happy haha) en dan is hij genoeg afgekoeld om deo op te doen en een t-shirt aan te trekken. Want op een of andere manier krijgt het het gepresteerd om het altijd heet te hebben na het douchen en als een chaggo te zeggen hoe heet hij het wel niet heeft en dat hij zich niet kan aankleden omdat hij anders gaan zweten.. Uhh ja haha.. Dan moet je je met koud water afspoelen vriend Yes

Gast
Gast

Bericht  Gast di 13 nov 2012 - 3:33

Punk'd schreef:haha te grappig. Volgens mij hebben meer mannen dat, hier in iedergeval ook.

Als we samen staan te douchen moet hij altijd eerst zijn haren wassen voordat hij zijn lichaam gewassen wil hebben. (mijn taak natuurlijk Wink haha).

Maar ook alleen in de douche.. Altijd van top tot teen en daarna zijn gezicht. Dan een creme op zijn gezicht en zijn haar droogfohnen (zijn haar wordt steeds langer Very Happy haha) en dan is hij genoeg afgekoeld om deo op te doen en een t-shirt aan te trekken. Want op een of andere manier krijgt het het gepresteerd om het altijd heet te hebben na het douchen en als een chaggo te zeggen hoe heet hij het wel niet heeft en dat hij zich niet kan aankleden omdat hij anders gaan zweten.. Uhh ja haha.. Dan moet je je met koud water afspoelen vriend Met het thema 'mode' bezig zijn is vrouwelijk 3079029344

Hahaha +1

Gast
Gast

Bericht  Blond di 13 nov 2012 - 3:37

Ik vind een verzorgde en mode bewuste man heel erg leuk. Van mij mag hij wel wat weten van mode en een creme smeren. Make-up en hakken vind ik dan wel weer te ver gaan.

Misschien ook omdat dat totaal nog niet hier te zien is op straat. Nu associeer ik make-up bij mannen een beetje met gothic types en de zangers van Tokio Hotel.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: