Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bezig zijn met data

+5
Pompoen
Marin
Snoes
Blond
Lejow
9 plaatsers

Ga naar beneden

Bezig zijn met data Empty Bezig zijn met data

Bericht  Lejow ma 18 jun 2012 - 8:59

Ik heb het altijd wel gehad, maar sinds B er is lijkt het erger geworden. Ik ben heel erg bezig met data en cijfers.
Hoeveel weken B is, hoeveel weken ze gecorrigeerd is, toeleven naar een bepaald gewicht, de datum waarop ik positief testte, de datum waarop B net zolang uit mijn buik is als dat ze er in heeft gezeten.... En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Herkenbaar? Is het vooral een manier om toch ergens nog de 'touwtjes van in handen' te kunnen hebben?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezig zijn met data Empty Re: Bezig zijn met data

Bericht  Blond ma 18 jun 2012 - 9:06

Oh ja. Ik kan maanden later denken, oh ja, het is nu precies 3 maanden geleden dat.. Ik heb wat betreft afspraken ook een fotografisch geheugen, een agenda heb ik niet eens nodig.

Zelfs vier jaar na dato denk ik nog op 25 maart en 22 juni dat dat de dagen waren wanneer ik naar Curaçao ging en weer terug vloog naar Nederland. Maar meer dingen hoor, de datum waarop ik zoende met de jongen waar ik nog een zwak voor heb, de datum dat ik vorig jaar mijn scriptie inleverde, de datum dat ik met deze baan begon, en so on. Ik wijt het altijd maar aan mijn fotografische geheugen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezig zijn met data Empty Re: Bezig zijn met data

Bericht  Snoes ma 18 jun 2012 - 17:43

Ik ben ook veel bezig met data en cijfers e.d. Ik ben ook heel goed in het onthouden van allerlei (soms onbelangrijke) data.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezig zijn met data Empty Re: Bezig zijn met data

Bericht  Lejow ma 18 jun 2012 - 20:25

Snoes schreef:Ik ben ook veel bezig met data en cijfers e.d. Ik ben ook heel goed in het onthouden van allerlei (soms onbelangrijke) data.

Dat heb ik ook, net als telefoonnummers.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezig zijn met data Empty Re: Bezig zijn met data

Bericht  Marin ma 18 jun 2012 - 20:34

Ik 'herdenk' ook heel veel. Ik weet nog precies wanneer m'n vriend het allereerste berichtje via de datingsite stuurde (13 juni, is dus net een maand geleden), en ik ben dan ook de hele tijd bezig van 'ja een jaar geleden gebeurde er vandaag dit en dit'. De datum dat we een jaar hebben, komt ook dichterbij en zal ik ook echt niet vergeten, al is dat nog niet zo gek. Maar ik weet ook echt van heel veel mensen de verjaardag, echt van de moeder van een oud middelbaar school vriendinnetje nog, en ik 'herdenk' best veel dagen. 14 augustus is het 10 jaar geleden dat ik naar Amerika ging, en dan wil ik daar echt aan denken enzo.
Met cijfers verder ben ik dan weer bijzonder slecht.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezig zijn met data Empty Re: Bezig zijn met data

Bericht  Pompoen ma 18 jun 2012 - 21:00

Ik heb juist helemaal niets met cijfers! Ik vergeet verjaardagen, telefoonnummers, data van andere gebeurtenissen.
Ik kan nog net mijn trouwdatum onthouden, maar moet zeggen dat ik die soms ook vergeet. Wij weten verder niet eens hoe lang we precies samen zijn, om en na bij de 11 jaar maar we hebben geen datum.

Ik weet nog wel de datum van mijn laatste heupoperatie (1 februari) maar dat ben ik volgend jaar ook wel weer vergeten. Ik heb ook vaak geen flauw benul in wel jaar dingen gebeurd zijn.
Ik weet de verjaardag van een vriendin omdat ze precies 2 maanden later jarig is en even oud is, ik weet die van mijn zusje, mijn ouders en mijn man. En verder niet, ik weet de verjaardagen van mijn opa en oma's niet, sterker nog, ik weet zelfs niet hoe oud ze precies zijn! Tenminste, mijn opa werd dit jaar 85, dat weet ik omdat ik op het feestje was, mijn oma had ik gisteren aan de telefoon en die had het er toen over dat ze bijna 87 was en mijn andere oma is dan volgens mij 86 ofzo

Kortom, ik ben er totaal niet mee bezig en zou soms wel eens willen dat ik de dingen wat beter onthield!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezig zijn met data Empty Re: Bezig zijn met data

Bericht  Jazzlyn di 19 jun 2012 - 1:54

Heel erg herkenbaar lejow, ow dan is hij zo oud, of dan is het zolang geleden dat. Soms zo irritant Bezig zijn met data 1270000679
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezig zijn met data Empty Re: Bezig zijn met data

Bericht  Lejow di 19 jun 2012 - 3:30

Ook na vakanties, of na leuke dingen.
Vorige week deed ik nu dit, vorige week liep ik nu daar.
En dat gaat over in
Vorige maand....
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezig zijn met data Empty Re: Bezig zijn met data

Bericht  SuperGrover di 19 jun 2012 - 3:38

Dit topic geeft aan hoe erg ik toe ben aan vakantie, ik interpreteer de topictitel steeds verkeerd, ook al begrijp ik nu dat je het meervoud van datum bedoelt. Ik lees het alsof je continu statistische analyses aan het maken bent laughcry

Maar on topic, nee dit is niet echt herkenbaar eigenlijk, ik heb weinig met specifieke data.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezig zijn met data Empty Re: Bezig zijn met data

Bericht  Snoes di 19 jun 2012 - 4:39

Lejow schreef:Ook na vakanties, of na leuke dingen.
Vorige week deed ik nu dit, vorige week liep ik nu daar.
En dat gaat over in
Vorige maand....
Ook herkenbaar haha Very Happy

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezig zijn met data Empty Re: Bezig zijn met data

Bericht  Gast di 19 jun 2012 - 5:43

Heel herkenbaar. Ik kan echt de meest stomme dingen onthouden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bezig zijn met data Empty Re: Bezig zijn met data

Bericht  mezzoforte di 19 jun 2012 - 6:18

Met data heb ik niet zoveel, met cijfers wel. Zo ken ik relatief veel telefoonnummers uit m'n hoofd, dan wel herken ze zodra ik ze zie (bij wie ze horen). Ook ken ik het 12-cijferige pasnummer van mijn bibliotheekpas uit m'n hoofd, vrij onzinnig al zeg ik het zelf :P
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezig zijn met data Empty Re: Bezig zijn met data

Bericht  sanne-84 di 19 jun 2012 - 8:25

Herkenbaar.
Qua datums weet ik nog veel, en denk idd ook veel terug in zoveel weken/maanden geleden.
Ik onthoud ook best veel telefoonnummers en erjaardagen (op de basisschool wist ik van iedereen uit mn klas wanneer ze jarig waren..)
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bezig zijn met data Empty Re: Bezig zijn met data

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum