Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Op de hometrainer voor elektriciteit?

+5
Bisq
Rush
Tullow
Carra
SuperGrover
9 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Op de hometrainer voor elektriciteit? - Pagina 2 Empty Re: Op de hometrainer voor elektriciteit?

Bericht  rapa nui di 13 nov 2012 - 8:02

We hebben hier een groene container voor het GFT afval, een blauwe container voor het papier en dan nog plastic zakken om het plastic afval in te doen. Die containers/zakken kun je dan gratis aan de weg zetten om opgehaald te worden. Ik ben daar wel redelijk fanatiek in om er voor te zorgen dat mijn grijze container voor het restafval zo weinig mogelijk aan de weg moet. Glas breng ik ook weg naar de glascontainer.

Ik probeer mijn electriciteit/gasverbruik wel zo veel mogelijk te beperken. Ik ben de hele dag aan het werk en zet mijn verwarming dan 's avonds niet meer voluit, staat nu op 18 graden, dus doe dan warme pantoffels aan, lekker dekentje op de bank en ik vind het prima. Het is dus niet zo dat ik bewust ga koukleumen maar omdat ik het niet warmer gewend ben vind ik het nu ook gewoon lekker in de kamer. In het weekend staat de verwarming trouwens wel op 19 graden en als er vooraangekondigde visite komt dan zorg ik dat het minimaal 20/21 graden is. Ik haal bv de stekker uit het koffiezetapparaat/waterkoker en andere apparaten die ik weinig gebruik om daarop te besparen.

Ik vind douchen wel heerlijk maar douche eigenlijk nooit lang en omdat ik een paar keer in de week zwem douche ik in het zwembad en dat bespaart weer water thuis.

Ik heb geen auto dus doe zoveel mogelijk op de fiets. Scheelt natuurlijk dat mijn werk maar 5 minuten fietsen is. Is dan ook niet vanwege het mileu maar meer omdat ik de meerwaarde van een eigen auto niet zo zie en ik het zonde vind van de kosten die het meebrengt.

Ik ga trouwens wel af en toe met het vliegtuig op vakantie, ik weet dat het slecht voor het milieu is maar ja, ik wil toch wel graag verre landen zien. Als er een trein als alternatief gaat dan kijk ik daar wel naar.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op de hometrainer voor elektriciteit? - Pagina 2 Empty Re: Op de hometrainer voor elektriciteit?

Bericht  Dennenappel di 13 nov 2012 - 22:31

Ik probeer er wel op te letten!

We scheiden; GFT, glas, papier, plastic en overig afval.
Qua verwarming zet ik hem alleen aan als ik meerdere uren thuis ben, niet al te hoog en een uur voor het slapen gaan weer uit. Ook doe ik 's avonds de gordijnen dicht, wat scheelt in het stoken. De lichten doe ik uit, zodra ik de kamer uit ga, de deuren doe ik dicht, etc.

Douchen hou ik wel van en let ik een beetje op de tijd, maar niet heel erg. Wel let ik erop dat als ik ga sporten bij de sportschool, ik 's morgens thuis niet douche. Hierbij speelt naast het milieu, ook mijn portemonnee en huid een rol.
Wachten tot er warm water uit de kraan komt om af te wassen doe ik niet. Het koude water gebruik ik om de vieze dingen alvast af te spoelen of ik gebruik het water om de planten water te geven.
Bij ons nieuwe huis wil ik in de tuin een waterton en eigenlijk het liefst een waterpomp! Prachtige nostalgie, het werkt super en dan kan ik daarmee mijn moestuin van water voorzien.

Laatst kon je een stukje windmolen kopen. Iedereen kocht een deel ervan en betaalde jaarlijks 30,- ongeveer aan onderhoudskosten. De energiewinning werd verdeeld over de aandelen. Een erg leuk initiatief! Jammer genoeg zat ik op dat moment wat krapper bij kas.

Wanneer ik stroom zou kunnen opwekken door te fietsen, hardlopen, op de crosstrainer, e.d.. Zou ik het denk ik vaker doen, een goede stimulatie voor geld, milieu en lichaam!

[edit]
Wellicht kunnen we elkaar tips geven op dit gebied? Ik vind dit altijd interessant! [/edit]
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  GreenGrass di 13 nov 2012 - 22:42

Wat een goede initiatieven komen er hier langs zeg! Jij bent wel fanatiek Rapa Nui!

Goh wel leuke optie om een stukje windmolen te kopen!

Ikzelf probeer zoveel mogelijk met de fiets te doen, omdat geen brandstof/parkeerkosten geeft en ook beter is voor het milieu en voor mij. Verder probeer ik zo min mogelijk eten te verspillen en dus creatief met restjes om te gaan. Door wat groenten erbij te voegen, kan je een klein restje weer tot een gerecht maken.

Verder pak ik geen zakjes voor groente in de supermarkt, als dit niet nodig is. Ook neem ik altijd een eigen boodschappentas mee. Ook trek ik net als Rapa Nui liever een dikkere trui aan, dan dat ik de verwarming omhoog gooi.

Koffiezetten doen wij hier trouwens vaak op de ouderwetse manier, water koken en door een filter heen gooien. In ieder geval gebruik ik nooit (van die vieze senseo)pads, ik kan me ook niet voorstellen dat die pads echt 'goed' zijn voor het milieu.

Ik doe dus wat kleine dingen, maar er zijn genoeg dingen die ik nog kan verbeteren op dit moment!
GreenGrass
GreenGrass
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11

Bericht  Twellie di 13 nov 2012 - 22:46

Wij scheiden afval (papier / GFT / plastic / glas / blik / overig) en een groot deel van de energie die we gebruiken, is zonne-energie van de panelen die we op ons dak hebben. We hebben ons huis extreem goed geisoleerd om geen warmte verloren te laten gaan. Ik heb trouwens ook serieus overwogen om de energie van de hometrainer te gaan gebruiken, gewoon als experiment dan Op de hometrainer voor elektriciteit? - Pagina 2 561177. Als ik binnenkort wat meer tijd heb, ga ik dat misschien nog wel doen. We hebben twee auto's: die van mij is zuinig, mijn vriend heeft zijn auto puur op snelheid uitgezocht geloof ik, dus die is niet zo zuinig haha.

De toekomst ligt volgens mij in windenergie en zonne-energie.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: