Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

recht op doorbetalen?

4 plaatsers

Ga naar beneden

recht op doorbetalen? Empty recht op doorbetalen?

Bericht  Ooh La La! ma 12 nov 2012 - 23:34

Officieel zou volgende week donderdag mijn laatste werkdag zijn.
Nu zei mijn leidinggevende gister dat hij liever heeft dat ik aanstaande donderdag m'n laatste dag heb, aangezien ik met m'n hoofd niet meer bij m'n werk ben (door bepaalde dingen die prive spelen).

Hij zei; het lijkt me beter dat je eind van de week je laatste dag hebt, dan verrekenen we de laatste week wel met je salaris in december (ik krijg doorbetaald tot eind van het jaar ivm vakantiedagen die ik opneem).

Nou vraag ik me af of dit mag, het verrekenen. Het betekent dat ik zo'n 450 euro misloop.
Heb ik recht op doorbetaling omdat het vanuit mijn werkgever komt, of moet ik hier genoegen mee nemen?

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

recht op doorbetalen? Empty Re: recht op doorbetalen?

Bericht  Ella di 13 nov 2012 - 0:51

Als jij erin meestemt dan mag hij het verrekenen. Wil jij het niet, en wil hij dat je deze week voor het laatst werkt dan kan hij je hoogstend ziek melden volgens mij. Maar dat weet ik niet zeker
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

recht op doorbetalen? Empty Re: recht op doorbetalen?

Bericht  TukTuk di 13 nov 2012 - 0:53

Ik zou er zeker niet mee instemmen en accepteren dat je zoveel geld misloopt, dan zou ik die week gewoon vol maken. Heeft je werkgever hier problemen mee en wilt hij je eerder laten stoppen, mag hij dat volgens mij niet zomaar verrekenen als jij daar niet mee akkoord bent en in feite gewoon wilt blijven werken.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

recht op doorbetalen? Empty Re: recht op doorbetalen?

Bericht  Ooh La La! di 13 nov 2012 - 1:01

Ik heb gister instemmend gereageerd op het feit dat hij wil dat ik eerder stop.
Het liefst wil ik dit ook. Op het verrekenen heb ik eigenlijk nog niet gereageerd.
Gisteravond heb ik het op me in laten werken en met m'n ouders en vriend besproken.
Mijn vader zei direct dat ik dit niet zomaar moest accepteren omdat het 1/4 van m'n salaris is.
Daar had ik gister nog niet eens bij stil gestaan.

Ik denk dat ik vanmiddag het Juridisch Loket maar even ga bellen. Hopelijk kunnen die mij precies uitleggen hoe en wat.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

recht op doorbetalen? Empty Re: recht op doorbetalen?

Bericht  Ella di 13 nov 2012 - 1:05

Als hij het jouw gevraagd heeft en jij hebt instemmend gereageerd dan is het logisch dat het verekend wordt met het laatste salaris. Je moet nu zelf even een keus maken wat je precies wil. Ik lees namelijk dat je zelf ook graag eerder wil stoppen. Wil je dit uiteindelijk niet dan zou ik zo snel mogelijk je baas bellen en dit doorgeven.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

recht op doorbetalen? Empty Re: recht op doorbetalen?

Bericht  Fred wo 14 nov 2012 - 2:28

Als ze je contract niet hebben verlengd zou ik er niet mee instemmen. Het is immers niet jouw keuze om weg te gaan. Overigens mocht het jouw keuze wel zijn om weg te gaan dan nog ben je niet verplicht om jouw opgebouwde vakantiedagen op te nemen. Dat tikt toch aardig aan en is een mooi extra centje.
Fred
Fred
Prater
Prater

Aantal berichten : 671
Punten : 673
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

recht op doorbetalen? Empty Re: recht op doorbetalen?

Bericht  Ella wo 14 nov 2012 - 2:54

Heb je al iets besloten? of weet je wat meer?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

recht op doorbetalen? Empty Re: recht op doorbetalen?

Bericht  Ooh La La! wo 14 nov 2012 - 3:15

Volgens het Juridisch Loket heb ik recht op doorbetaling aangezien de beeindigingsovereenkomst loopt tm 31 december. Deze overeenkomst hebben we beiden ondertekend.

Het wordt nog gezellig, aangezien mijn baas vandaag niet op kantoor is en ik dus op m'n laatste dag nog "moeilijk" moet gaan doen. Maar goed, het gaat om een redelijk groot bedrag dus ga er morgen nog wel over beginnen!

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

recht op doorbetalen? Empty Re: recht op doorbetalen?

Bericht  Gast wo 14 nov 2012 - 3:24

Maar als je niet werkt heb je géén recht op doorbetaling. Ja, het staat in je contract, maar als je niet werkt dan is dat dus het eerder beeindigen van het contract met wederzijdse instemming.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

recht op doorbetalen? Empty Re: recht op doorbetalen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum