Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

alleen reizen

4 plaatsers

Ga naar beneden

alleen reizen Empty alleen reizen

Bericht  luenca di 9 aug 2011 - 5:39

ik zit er aan te denken om een aantal dagen of misschien zelfs een weekje alleen op vakantie te gaan,
alleen nou heb ik dit nooit eerder gedaan, en het liefst zou ik dan met zon jongerenreis meewillen
waar kan ik daar informatie vinden, iemand ervaringen hiermee en waar en hoe ik dat t beste kan doen?
heb ook al gekeken voor vrijwilligerswerk in het buitenland , maar dan betaal je nog erg veel voor de kosten en verblijf en moet je er dan nog bij werken ook, bijv naar afrika, 1200 euro voor de kosten :S
en dan nog een week gratis werken ook. nou dan ga ik liever een paar dagen genieten in mn eentje Very Happy
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen reizen Empty Re: alleen reizen

Bericht  Pipsqueak di 9 aug 2011 - 5:43

Ik ben benieuwd naar de reacties i will follow it Wink
want ik zit er ook al een tijdje aan te denken en beetje over aan het surfen.
en twijfel dan aan gewoon een busreis en dan individueel zelf wat van de plek zien/ondernemen, of echt zoon singlereis
of "gewone" reis boeken en dan zelf je plan trekken. want scheelt allemaal wel in kosteplaatje Rolling Eyes
Pipsqueak
Pipsqueak
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 26
Punten : 29
Registratiedatum : 29-07-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen reizen Empty Re: alleen reizen

Bericht  luenca di 9 aug 2011 - 19:55

Pipsqueak schreef:Ik ben benieuwd naar de reacties i will follow it Wink
want ik zit er ook al een tijdje aan te denken en beetje over aan het surfen.
en twijfel dan aan gewoon een busreis en dan individueel zelf wat van de plek zien/ondernemen, of echt zoon singlereis
of "gewone" reis boeken en dan zelf je plan trekken. want scheelt allemaal wel in kosteplaatje Rolling Eyes

als je alleen op vakantie gaat ben je vaak duurder uit dan meerdere mensen, omdat je dan je verblijft deelt enzo, word de prijs wel wat meer, maar verdeel je het ook :P
luenca
luenca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1134
Punten : 1458
Registratiedatum : 01-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen reizen Empty Re: alleen reizen

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 20:16

Ik ga in september een weekje alleen op vakantie. Ik heb alles los geboekt: tickets, hotels. Ik ga een gecombineerde stedentrip maken naar Jerez en Sevilla.
Ik ben 2 jaar terug eens een paar dagen alleen naar Maastricht geweest, en nu voor het eerst helemaal alleen naar het buitenland.
Maastricht beviel op zich goed.

Voordelen: je bent helemaal vrij en kan écht doen wat je zelf wilt. Dit vond ik heel prettig en fijn. Ik ben nl. iemand die het een ander gauw naar de zin wil maken, en daarbij vergeet ik mezelf nogal eens. En alleen reizen is voor mij dé manier om er achter te komen, en ook te doen, wat ik zelf wil.
Nadelen: alleen eten, 's avonds alleen op de hotelkamer, soms beetje eenzaam gevoel. Maar straks naar Spanje neem ik mijn netbook mee, kan ik 's avonds op de msn (speciaal voor dat doel weer aangemaakt :P ) via de webcam met het thuisfront communiceren.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

alleen reizen Empty Re: alleen reizen

Bericht  litllejoy di 9 aug 2011 - 20:20

2 jaar geleden ben ik alleen voor een zonvakantie naar Kos geweest. Dit omdat ik een last-minute boekte en m'n vriendinnen niet meer konden. Ik heb dit toen via een 'Holland International' reisbureau gedaan omdat daar een vriendin werkte. Doordat ik een last-minute boekte en korting kreeg van die vriendin koste mijn reis ongeveer 400 euro voor 6 nachten. (vlucht, transfer, hotel+ontbijt)
Overdag lekker naar het strand en s'avonds uiteten en op stap. Je leert vanzelf andere mensen kennen, zolang je er maar voor open staat. Ik heb in elk geval een leuke tijd gehad.

Afgelopen jaar ben ik een aantal dagen naar Schotland geweest (ook alleen) om een beetje cultuur te snuiven. Dit is ook erg goed bevallen. Ik heb toen zelf een ticket en hotel geboekt via internet en daar alles via het openbaar vervoer gedaan. Voor het ticket (easyjet) en het hotel (lowbudget, maar kan je ook jeugdhostel doen = nog goedkoper) was ik 300 euro kwijt (4 nachten). Is erg goed te doen en zelfs in februari lopen er nog veel toeristen rond in Schotland. Je leert elkaar daar vooral kennen bij bezienswaardigheden en cafe-tjes in de stad.

Als je het goedkoop wil doen zou ik voor een los ticket+hotel gaan en vanaf het vliegveld naar het hotel het openbaar vervoer pakken. Het kost wel wat meer tijd en moeite allemaal.
Als je gewoon lekker relax wilt en als je wat moeilijker contact met andere mensen zou ik voor een groepsreis gaan.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen reizen Empty Re: alleen reizen

Bericht  Gast di 9 aug 2011 - 20:31

Slapen in een hostel, ja daar zat ik ook aan te denken. Dat kan handig zijn, zowel voor je portemonnee als het opdoen van sociale contacten, hoewel dat laatste voor mij geen doel is van het alleen op reis gaan. Daarom zit ik persoonlijk liever op een kamer voor mezelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

alleen reizen Empty Re: alleen reizen

Bericht  SleepingBeauty wo 10 aug 2011 - 0:46

Ik bewonder het echt dat jullie dat aandurven en gewoon doen!
Ik zou het zelf echt niet zien zitten!
Een vriendin van mij gaat binnenkort ook alleen 3 weken naar indonesië...
Ze heeft voor haar aankomst wel voor 2 of 3 nachten wat geboekt, maar verder gaat ze ook rondreizen!
En ze zegt dan kom ik vanzelf mensen tegen waar ik mee op trek!



SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

alleen reizen Empty Re: alleen reizen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum