Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe werkt dat ook al weer (ondertiteling)

3 plaatsers

Ga naar beneden

ondertiteling - Hoe werkt dat ook al weer (ondertiteling) Empty Hoe werkt dat ook al weer (ondertiteling)

Bericht  Gast zo 11 nov 2012 - 3:09

Heb Game of Thrones. Nu wil ik de vertaling eronder zetten. Heb de bestanden gedownload via subscene.com en op mijn laptop opgeslagen. Dan moet ik die bestanden dezelfde naam als de afleveringen geven. Dat snap ik. Maar eerst moet ik ze uitpakken. Hoe doe ik dat?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ondertiteling - Hoe werkt dat ook al weer (ondertiteling) Empty Re: Hoe werkt dat ook al weer (ondertiteling)

Bericht  Melis_je zo 11 nov 2012 - 3:10

Is het een .zip file? Rechtermuisknop --> 'Hier uitpakken'
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ondertiteling - Hoe werkt dat ook al weer (ondertiteling) Empty Re: Hoe werkt dat ook al weer (ondertiteling)

Bericht  Gast zo 11 nov 2012 - 3:15

Melis_je schreef:Is het een .zip file? Rechtermuisknop --> 'Hier uitpakken'

Dat lukt tot nu toe. En dan kan ik kiezen voor 'kopieren en vervangen' dat doe ik dan, en als ik vervolgens naar mijn bestandje kijk, dan staat hij er nog steeds met een 'ritsje' Sad Dat is een zip file geloof ik ja.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ondertiteling - Hoe werkt dat ook al weer (ondertiteling) Empty Re: Hoe werkt dat ook al weer (ondertiteling)

Bericht  Linnie1985 zo 11 nov 2012 - 3:16

Waarom geen afleveringen MET de ondertiteling er al bij? Mijn vriend download altijd films en series waar de ondertiteling al bij zit.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

ondertiteling - Hoe werkt dat ook al weer (ondertiteling) Empty Re: Hoe werkt dat ook al weer (ondertiteling)

Bericht  Melis_je zo 11 nov 2012 - 3:17

Verschijnt er geen extra bestand dat eindigt op bv .srt? Je gaat het zipbestand altijd blijven zien in je map, die gebruik je niet meer, je plakt het .srtbestand in je serie/film.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ondertiteling - Hoe werkt dat ook al weer (ondertiteling) Empty Re: Hoe werkt dat ook al weer (ondertiteling)

Bericht  Gast zo 11 nov 2012 - 3:18

Linnie1985 schreef:Waarom geen afleveringen MET de ondertiteling er al bij? Mijn vriend download altijd films en series waar de ondertiteling al bij zit.

Haha ja, daar heb ik nu niks aan smile Heb ze van de vriend van mijn vriendin gekregen, er zat geen vertaling bij. Heb er een kwartier van gekeken, maar toen was ik het zat. Vond het toch wel erg moeilijk te volgen zonder Engels of Nederlandse vertaling.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ondertiteling - Hoe werkt dat ook al weer (ondertiteling) Empty Re: Hoe werkt dat ook al weer (ondertiteling)

Bericht  Gast zo 11 nov 2012 - 3:20

Melis_je schreef:Verschijnt er geen extra bestand dat eindigt op bv .srt? Je gaat het zipbestand altijd blijven zien in je map, die gebruik je niet meer, je plakt het .srtbestand in je serie/film.

Als ik nu op al die mapjes klikt met het ritsje, dan zitten er 3 of 4 bestanden in. Allemaal eindigen ze op SRT. Is het dan blijkbaar gelukt, ook al zit dat ritsje nog wel op die mappen alsof ze nog steeds uitgepakt moeten worden?

Edit: blijkbaar niet. Heb de afleveringen en de ondertiteling dezelfde namen gegeven, maar hij doet het niet. Ga even verder puzzelen.


Laatst aangepast door Carrie op zo 11 nov 2012 - 3:29; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ondertiteling - Hoe werkt dat ook al weer (ondertiteling) Empty Re: Hoe werkt dat ook al weer (ondertiteling)

Bericht  Melis_je zo 11 nov 2012 - 3:28

Als je de .srtbestanden ziet in je normale map, naast of onder de zipfile, is het gelukt.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ondertiteling - Hoe werkt dat ook al weer (ondertiteling) Empty Re: Hoe werkt dat ook al weer (ondertiteling)

Bericht  TukTuk zo 11 nov 2012 - 3:33

Carrie schreef:
Melis_je schreef:Verschijnt er geen extra bestand dat eindigt op bv .srt? Je gaat het zipbestand altijd blijven zien in je map, die gebruik je niet meer, je plakt het .srtbestand in je serie/film.

Als ik nu op al die mapjes klikt met het ritsje, dan zitten er 3 of 4 bestanden in. Allemaal eindigen ze op SRT. Is het dan blijkbaar gelukt, ook al zit dat ritsje nog wel op die mappen alsof ze nog steeds uitgepakt moeten worden?

Edit: blijkbaar niet. Heb de afleveringen en de ondertiteling dezelfde namen gegeven, maar hij doet het niet. Ga even verder puzzelen.
Heb je ze de film en de ondertiteling in dezelfde map bij elkaar gezet? Dus niet de map er bij zetten, maar echt het SRT bestand zelf samen met je film, in 1 map.
En heb je daarna na het wijzigen van de naam, nog wel .srt er achter gezet? Anders heb je kans dat hij t bestandstype niet herkent zeg maar. Dus de hele naam kopieren, .avi (of welk bestandstype je film ook is) er af halen en dan .srt er van maken.

Vervolgens gewoon het bestand van de film openen en dan moet hij werken, en anders handmatig openen als je de film geopend hebt. Welk programma gebruik je trouwens om films af te spelen?

Overigs download ik altijd de ondertiteling via http://ondertitel.com/ , dan kan je gelijk kijken voor de juiste versie zodat hij ook gelijk loopt met het geluid en heb je ook altijd maar 1 bestand.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ondertiteling - Hoe werkt dat ook al weer (ondertiteling) Empty Re: Hoe werkt dat ook al weer (ondertiteling)

Bericht  Melis_je zo 11 nov 2012 - 3:39

Het klinkt wel heel moeilijk allemaal. Je kunt gratis VLC-media player downloaden. Daarin open je eerst je videobestand en daarna je ondertitelbestand. Het maakt niet uit waar de bestanden staan of welke naam ze hebben (en eventueel kan je de ondertitels 'voor of achter laten lopen' op de film, als ze niet helemaal gelijklopen).
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

ondertiteling - Hoe werkt dat ook al weer (ondertiteling) Empty Re: Hoe werkt dat ook al weer (ondertiteling)

Bericht  Gast zo 11 nov 2012 - 3:40

AngelNyn schreef:
Carrie schreef:
Melis_je schreef:Verschijnt er geen extra bestand dat eindigt op bv .srt? Je gaat het zipbestand altijd blijven zien in je map, die gebruik je niet meer, je plakt het .srtbestand in je serie/film.

Als ik nu op al die mapjes klikt met het ritsje, dan zitten er 3 of 4 bestanden in. Allemaal eindigen ze op SRT. Is het dan blijkbaar gelukt, ook al zit dat ritsje nog wel op die mappen alsof ze nog steeds uitgepakt moeten worden?

Edit: blijkbaar niet. Heb de afleveringen en de ondertiteling dezelfde namen gegeven, maar hij doet het niet. Ga even verder puzzelen.
Heb je ze de film en de ondertiteling in dezelfde map bij elkaar gezet? Dus niet de map er bij zetten, maar echt het SRT bestand zelf samen met je film, in 1 map.
En heb je daarna na het wijzigen van de naam, nog wel .srt er achter gezet? Anders heb je kans dat hij t bestandstype niet herkent zeg maar. Dus de hele naam kopieren, .avi (of welk bestandstype je film ook is) er af halen en dan .srt er van maken.

Vervolgens gewoon het bestand van de film openen en dan moet hij werken, en anders handmatig openen als je de film geopend hebt. Welk programma gebruik je trouwens om films af te spelen?

Overigs download ik altijd de ondertiteling via http://ondertitel.com/ , dan kan je gelijk kijken voor de juiste versie zodat hij ook gelijk loopt met het geluid en heb je ook altijd maar 1 bestand.

Jaaa het is gelukt! Very Happy Dank je! Melis_je ook bedankt voor het meedenken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ondertiteling - Hoe werkt dat ook al weer (ondertiteling) Empty Re: Hoe werkt dat ook al weer (ondertiteling)

Bericht  Gast zo 11 nov 2012 - 3:41

Melis_je schreef:Het klinkt wel heel moeilijk allemaal. Je kunt gratis VLC-media player downloaden. Daarin open je eerst je videobestand en daarna je ondertitelbestand. Het maakt niet uit waar de bestanden staan of welke naam ze hebben (en eventueel kan je de ondertitels 'voor of achter laten lopen' op de film, als ze niet helemaal gelijklopen).

Ah goede tip, die ga ik onthouden smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ondertiteling - Hoe werkt dat ook al weer (ondertiteling) Empty Re: Hoe werkt dat ook al weer (ondertiteling)

Bericht  TukTuk zo 11 nov 2012 - 3:54

Melis_je schreef:Het klinkt wel heel moeilijk allemaal. Je kunt gratis VLC-media player downloaden. Daarin open je eerst je videobestand en daarna je ondertitelbestand. Het maakt niet uit waar de bestanden staan of welke naam ze hebben (en eventueel kan je de ondertitels 'voor of achter laten lopen' op de film, als ze niet helemaal gelijklopen).


Dat is waar, maar het is wel een heel gepriegel om het PRECIES goed te krijgen, terwijl als je gewoon gelijk de juiste ondertiteling download je dat probleem niet hebt.
Je kijkt gewoon naar de volledige bestandsnaam van je film, en als je dan kijkt bij ondertitel.com, zoek op de naam van de film of serie, en dan zie je als je er op 1 klikt, ook alle versies staan:

Om het voorbeeld te nemen van de OP, deze versies staan er op:

V1 Game of Thrones - Season 1 , Game.of.Thrones.S01.HDTV.XviD-*** , 1 CD
V2 Game of Thrones - Season 1 , Game.of.Thrones.S01.720p.HDTV.x264-*** , 1 CD
V3 Game of Thrones - Season 1 , Game.of.Thrones.S01.BDRip-DVDRip.XviD-REWARD(Ned.DVD) , 1 CD

Nou dan kies je dus gewoon diegene met dezelfde bestandsnaam om te downloaden.
Soms heb je namelijk ook dat het 2cd's zijn bijvoorbeeld en dan heb je niks aan een ondertiteling die is gemaakt voor de 1cd versie.

Ik gebruik trouwens ook altijd VLC, en je kan dan idd gewoon ook het bestand selecteren gelijk, maar ik vind het altijd makkelijker om gewoon de bestandsnaam gelijk te maken.


Laatst aangepast door AngelNyn op zo 11 nov 2012 - 3:56; in totaal 1 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ondertiteling - Hoe werkt dat ook al weer (ondertiteling) Empty Re: Hoe werkt dat ook al weer (ondertiteling)

Bericht  TukTuk zo 11 nov 2012 - 3:55

Carrie schreef:

Jaaa het is gelukt! Very Happy Dank je! Melis_je ook bedankt voor het meedenken!

Fijn Very Happy Graag gedaan! smile
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ondertiteling - Hoe werkt dat ook al weer (ondertiteling) Empty Re: Hoe werkt dat ook al weer (ondertiteling)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum