Wasbare luiers
5 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Wasbare luiers
Dan zijn we het gewoon niet eens. Ik kan op mijn werk merken dat kinderen van 2,5 het al best heftig vinden, het hele zindelijkheidsgebeuren. Bij één meisje zijn mijn collega's er erg bovenop gaan zitten en die wil nu plotseling weer luiers aan en hoeft niet meer op de wc. Dat is denk ik niet omdat we lui zijn of haar niet genoeg stimuleren, maar omdat ze er pyschisch nog niet aan toe is. Als ze dat wel zijn zou zijn, zou ze zelf graag zindelijk willen worden en zouden mijn collega's er nooit zo bovenop hebben hoeven te zitten.
En dan heb je nog de lichamelijke kant: kinderen van 1,5 kunnen vaak nog helemaal de aandrang niet voelen als ze moeten plassen. Hoe wil je die zindelijk maken dan?
En er kunnen toch ook verschillen zijn per kind? Net zoals dat niet elk kind met 12 maanden gaat lopen en met 24 maanden zinnetjes kan zeggen?
Nee, ik denk echt niet dat je kunt zeggen: maak je kind even zindelijk. Zo werkt dat niet. Maar dat merk je straks misschien wel met je eigen kleintje. Of is die het al?
En dan heb je nog de lichamelijke kant: kinderen van 1,5 kunnen vaak nog helemaal de aandrang niet voelen als ze moeten plassen. Hoe wil je die zindelijk maken dan?
En er kunnen toch ook verschillen zijn per kind? Net zoals dat niet elk kind met 12 maanden gaat lopen en met 24 maanden zinnetjes kan zeggen?
Nee, ik denk echt niet dat je kunt zeggen: maak je kind even zindelijk. Zo werkt dat niet. Maar dat merk je straks misschien wel met je eigen kleintje. Of is die het al?
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Re: Wasbare luiers
Snoepy, idd, wat jij zelf al zegt. Stimuleren kun je doen, maar daar blijft het ook bij. kinderen zindelijk máken kun je echt niet doen. Net zoals dat je een kind niet kunt leren fietsen, dat kun je ook stimuleren, maar uiteindelijk leert het kind het echt zelf. Het besef moet vanuit het kind komen, niet vanuit de ouder. En bij de één is dat besef er later dan Bin de ander. En dat wat jij zei over vroeger, dan komen we weer terug ontplof: kinderen waren vroeger eerder zindelijk door de katoenen luier. Kinderen krijgen daar eerder afkeer van dan van een papieren luier, die toch alles absorbeert en toch wel droog aanvoelt. 't Is niet zo dat ouders er vroeger zoveel meer mee bezig waren, hoor.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wasbare luiers
» Wasbare luiers ( rejoy?)
» Ervaringen wasbare luiers
» wasbare zoogcompressen?
» Wasbare zoogcompressen
» Wasbare luiers ( rejoy?)
» Ervaringen wasbare luiers
» wasbare zoogcompressen?
» Wasbare zoogcompressen