Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Na de voeding onrustig en spugen...

+5
loesje
Darius
Floor
SarahKey
LindaK
9 plaatsers

Ga naar beneden

Na de voeding onrustig en spugen... Empty Na de voeding onrustig en spugen...

Bericht  LindaK wo 29 feb 2012 - 21:50

Hallo!

J.ulia is 3 weken oud. Sinds een paar dagen is ze na een voeding (ik geef borstvoeding) onrustig, ze loopt rood aan. Vlak na dat onrustige, spuugt ze, naar mijn idee, behoorlijk veel. Ook spuugt ze zo nu en dan met een boogje. Na de voeding heeft ze regelmatig de hik.

Zijn deze dingen herkenbaar voor iemand? Ze lijkt na het spugen nergens last van te hebben en slaapt (vooral) 's nachts hartstikke goed!

Ik hoop op wat herkenning of tips...Alvast bedankt!
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Na de voeding onrustig en spugen... Empty Re: Na de voeding onrustig en spugen...

Bericht  SarahKey wo 29 feb 2012 - 22:01

ja herkenbaar. Dan drinkt ze te gulzig volgens mij.
Siem heeft dit ook maar dan bij fv.
Kon hem telkens helemaal verschonen, zoveel spuugde hij terug. En niet plat willen liggen, idd veel de hik, net of hij pijn had dat er wat dwars zat.

Nu andere flessen aan het proberen en het hielp al meteen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Na de voeding onrustig en spugen... Empty Re: Na de voeding onrustig en spugen...

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 22:06

Tussendoor even stoppen, laten boeren, even wachten en dan weer aanleggen, soms drinken ze te gulzig of het gaat te hard.
Na het voeden een tijd recht op houden zodat het rustig kan zakken.
En als ze erg veel last heeft zou ik toch even naar de HA gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Na de voeding onrustig en spugen... Empty Re: Na de voeding onrustig en spugen...

Bericht  Floor wo 29 feb 2012 - 22:47

Snoepy87 schreef:Tussendoor even stoppen, laten boeren, even wachten en dan weer aanleggen, soms drinken ze te gulzig of het gaat te hard.
Na het voeden een tijd recht op houden zodat het rustig kan zakken.
En als ze erg veel last heeft zou ik toch even naar de HA gaan.
inderdaad dat zou ik ook proberen.
Hier ook een kindje wat zeer veel spuugt en sinds 3 dagen is het weer erger geworden en hij huilt er vreselijk veel bij, geen idee waarom het nu ineens weer erger is geworden, ik denk dat hij te druk is, hij speelt heel wild en draait elke 5 minuten op zijn buik (terug kan hij niet, dan draai ik hem weer terug als hij het beu is maar binnen een minuut ligt hij dan weer op z'n buik)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Na de voeding onrustig en spugen... Empty Re: Na de voeding onrustig en spugen...

Bericht  Darius wo 29 feb 2012 - 22:49

Misschien dat jouw tsr zo sterk is, dat ze snel moet drinken om het allemaal weg te krijgen. Misschien kun je haar aanleggen, en dan even afkoppelen zodat er wat melk kan wegstromen zodat ze wat rustiger verder kan drinken.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Na de voeding onrustig en spugen... Empty Re: Na de voeding onrustig en spugen...

Bericht  loesje wo 29 feb 2012 - 23:04

google eens op reflux
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Na de voeding onrustig en spugen... Empty Re: Na de voeding onrustig en spugen...

Bericht  LindaK wo 29 feb 2012 - 23:19

Darius schreef:Misschien dat jouw tsr zo sterk is, dat ze snel moet drinken om het allemaal weg te krijgen. Misschien kun je haar aanleggen, en dan even afkoppelen zodat er wat melk kan wegstromen zodat ze wat rustiger verder kan drinken.

Dit doe ik inderdaad als m'n borst te vol aanvoelt...moet er eens op letten of dat vervolgens ook verschil maakt voor J.ulia!

Bedankt voor de tips, ga er eens mee aan het werk smile
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Na de voeding onrustig en spugen... Empty Re: Na de voeding onrustig en spugen...

Bericht  Gast wo 29 feb 2012 - 23:22

En anders eens langs de huisarts, L had dit ook (maar dan met fv) en die heeft reflux, het maagklepje sluit niet goed waardoor de voeding weer terugstroomt de slokdarm in, dan komt het omhoog en eruit. Ook had ze daardoor flink wat maagzuur dat omhoog kwam en dus veel pijn.

Spuugt ze lang na de voeding nog? Ruikt het zuur?
Je kan dr na de voeding rechtop zetten, boeken onder het ledikantje waardoor het bedje wat schuin ligt .. genoeg tips mbt reflux kindjes!

Floor ; ik snap wat je bedoeld hoor! L heeft het ook, die is onwijs druk met spelen, hoofd/voeten gaan alle kanten op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Na de voeding onrustig en spugen... Empty Re: Na de voeding onrustig en spugen...

Bericht  Dora do 1 maa 2012 - 0:45

Of even de druk eraf kolven (al is het maar 1 minuutje)
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Na de voeding onrustig en spugen... Empty Re: Na de voeding onrustig en spugen...

Bericht  MissD do 1 maa 2012 - 1:00

Snoepy87 schreef:Tussendoor even stoppen, laten boeren, even wachten en dan weer aanleggen, soms drinken ze te gulzig of het gaat te hard.
Na het voeden een tijd recht op houden zodat het rustig kan zakken.
En als ze erg veel last heeft zou ik toch even naar de HA gaan.

Dit werkt bij T. ook redelijk. Ik laat haar tussendoor meestal een keer of 2 stoppen om te boeren (ze heeft het trouwens zowel bij borstvoeding als bij flesvoeding). En ik hou haar na haar eten een half uurtje rechtop tegen me aan, dan ligt ze meestal al te slapen maar krijgt haar eten wel de gelegenheid om goed te zakken.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Na de voeding onrustig en spugen... Empty Re: Na de voeding onrustig en spugen...

Bericht  Pien do 1 maa 2012 - 1:14

loesje schreef:google eens op reflux

ik wist van tevoren gewoon dat jij ging zeggen dat het reflux kon zijn....

er zijn ook kindjes die gewoon wat vaker spugen en die geen reflux hebben!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Na de voeding onrustig en spugen... Empty Re: Na de voeding onrustig en spugen...

Bericht  SarahKey do 1 maa 2012 - 1:35

Als het reflux is, ruikt de melk dan altijd zuur als ze terug spugen?

en wat als je kind niet wil boeren? Ik heb zo'n eigenwijsje, die boert echt heel zelden.
Met de hema fles gaat het al een stuk beter, hij moet meer moeite doen om daar melk uit te krijgen.

De kraamverzorgster zei toen ook dat even kolven handig zou zijn als het te snel ging. Toen gaf ik nog de borst.
Maar wel sneu als ze zich zo verslikken.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Na de voeding onrustig en spugen... Empty Re: Na de voeding onrustig en spugen...

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 1:40

Met reflux ruikt het vaak wel heel zuur, maar L huilde dan ook veel vaker en ook vooral als ze moest boeren, dat wilde ze niet, dan krijstte ze het uit vd pijn! Logisch ook, dan moet al die melk die ze teruggeeft en die lucht van die boer weer omhoog door die geïrriteerde slokdarm.

Edit ; soms boert ze niet, dan leg ik haar terug (meestal als ze slaperig is), dat komt daarna dan wel, of niet, ook best.

Pien ; het kan toch nooit kwaad om even te googlen? Misschien komen de klachten overeen en is het idd reflux, en misschien is het niks, kan ze alsnog veel aan die tips hebben!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Na de voeding onrustig en spugen... Empty Re: Na de voeding onrustig en spugen...

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 1:43

Pien schreef:
loesje schreef:google eens op reflux

ik wist van tevoren gewoon dat jij ging zeggen dat het reflux kon zijn....

er zijn ook kindjes die gewoon wat vaker spugen en die geen reflux hebben!

+1, bijna álle baby's spugen en hebben krampjes. Dikke kans dat dit ook het geval is bij dit kindje. Ik zou denk ik ook de druk eraf kolven en dan wat vaker een pauze houden om te boeren. Als wij dit niet voldoende deden, spuugde onze dochter ook in bogen en had meer krampen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Na de voeding onrustig en spugen... Empty Re: Na de voeding onrustig en spugen...

Bericht  LindaK do 1 maa 2012 - 4:28

Rejoy. schreef:
Pien schreef:
loesje schreef:google eens op reflux

ik wist van tevoren gewoon dat jij ging zeggen dat het reflux kon zijn....

er zijn ook kindjes die gewoon wat vaker spugen en die geen reflux hebben!

+1, bijna álle baby's spugen en hebben krampjes. Dikke kans dat dit ook het geval is bij dit kindje. Ik zou denk ik ook de druk eraf kolven en dan wat vaker een pauze houden om te boeren. Als wij dit niet voldoende deden, spuugde onze dochter ook in bogen en had meer krampen.

Ja, ik denk dat J.ulia ook gewoon wat meer spuugt smile ze heeft in ieder geval verder geen last van het spugen...alleen op het moment dat ze het kwijt moet, haha!
Heb haar de laatste twee voedingen laten aanhappen en er toen weer even afgehaald. Daarna met de hand de ergste druk eraf gehaald (spoot een mooie straal recht omhoog *trots* haha)
Na het drinken heb ik J.ulia goed rechtop gehouden. Ze heeft minder gespuugd en was minder onrustig! Dus hier gaan we eerst eens mee verder!

Bedankt voor de reacties!!
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Na de voeding onrustig en spugen... Empty Re: Na de voeding onrustig en spugen...

Bericht  Darius do 1 maa 2012 - 4:54

Oei, ik sproei! smile

Fijn dat dit lijkt te helpen!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Na de voeding onrustig en spugen... Empty Re: Na de voeding onrustig en spugen...

Bericht  Gast do 1 maa 2012 - 4:56

Fijn dat het lijkt te helpen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Na de voeding onrustig en spugen... Empty Re: Na de voeding onrustig en spugen...

Bericht  Stuiterbal do 1 maa 2012 - 4:59

Darius schreef:Oei, ik sproei! smile

Fijn dat dit lijkt te helpen!

lol! lol! lol! lol!
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Na de voeding onrustig en spugen... Empty Re: Na de voeding onrustig en spugen...

Bericht  LindaK do 1 maa 2012 - 19:33

Stella_ schreef:
Darius schreef:Oei, ik sproei! smile

Fijn dat dit lijkt te helpen!

lol! lol! lol! lol!

Hahahaha!
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Na de voeding onrustig en spugen... Empty Re: Na de voeding onrustig en spugen...

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum