Van nuvaring naar pil. Wanneer?
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Van nuvaring naar pil. Wanneer?
Ik heb momenteel de nuvaring en ik heb nu weer de pil voorgeschreven gekregen. De huisarts heeft niet gezegd of ik elk moment over kan stappen en ik ben het door onverwachte omstandigheden ook even vergeten te vragen. Bij de apotheek dacht ik er wel aan, maar het meisje bij de apotheek kwam dus helemaal niet over alsof ze er verstand van had. Ze zei: "Ik denk dat je moet beginnen na de stopweek van de nuvaring, snap je?" Nou snap ik dat wel, maar ik vroeg of ik ook al eerder kon beginnen, ze bleef echter steeds haar zinnetje herhalen op dezelfde slome toon, dus dat leverde me niet echt iets op.
Ik heb net in de bijsluiter gekeken. Daar staat: Als u overstapt van een vaginale ring of pleister, volg dan het advies van uw arts.
Daar heb ik dus ook niets aan. Ik vroeg me af of er hier niet toevallig iemand is die het gewoon weet. Ik wil zo snel mogelijk van die irritante ring af namelijk en ik heb hem zondag pas vervangen. Nog 2,5 week zie ik eigenlijk niet zitten, dus als het sneller kan: graag! Als jullie het ook niet weten, bel ik uiteraard gewoon de huisarts, maar ik vond het wel de moeite waard om jullie om advies te vragen.
Dankjewel!
Ik heb net in de bijsluiter gekeken. Daar staat: Als u overstapt van een vaginale ring of pleister, volg dan het advies van uw arts.
Daar heb ik dus ook niets aan. Ik vroeg me af of er hier niet toevallig iemand is die het gewoon weet. Ik wil zo snel mogelijk van die irritante ring af namelijk en ik heb hem zondag pas vervangen. Nog 2,5 week zie ik eigenlijk niet zitten, dus als het sneller kan: graag! Als jullie het ook niet weten, bel ik uiteraard gewoon de huisarts, maar ik vond het wel de moeite waard om jullie om advies te vragen.
Dankjewel!
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Re: Van nuvaring naar pil. Wanneer?
Ring eruit, wachten op menstruatie en dan beginnen met de pil? Dan issie ook meteen betrouwbaar volgens mij.
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10
Volgens mij kun je hem er ook uithalen, direct beginnen met de pil en dan 7 dagen extra anticonceptie gebruiken.
Maar ik zou het toch even navragen bij de huisarts.
Maar ik zou het toch even navragen bij de huisarts.
Gast- Gast
Beachgirl_24 schreef:Ring eruit, wachten op menstruatie en dan beginnen met de pil? Dan issie ook meteen betrouwbaar volgens mij.
Ja, maar ik ga niet de ring er nu lukraak uitrukken, ik neem aan dat ik dan in ieder geval tot de stopweek moet wachten. Ik wil niet zwanger worden namelijk.
Ja, ik twijfel daar dus ook over Punk'd. Ik kom net zo ver . Ergens denk ik: ik ben tot en met vandaag veilig door de nuvaring, dus nu eruit halen en morgenochtend de eerste pil maakt het veilig. Maarja, ik twijfel en mijn twijfel is dus ook toegenomen door die bijsluiter.
En toen ik nog een spiraal had, heb ik van de gynaecoloog gewoon vast mogen beginnen met de nuvaring, terwijl die spiraal er nog in zat. Toen ik echter voorstelde om een week dubbel te doen met pil en nuvaring vond dat meisje bij de apotheek dat geen goed idee en begon weer over de stopweek. Ze wist echter niet waarom het een slecht idee was. Ik begrijp dat een dubbele hoeveelheid hormonen niet heel goed is, maar vertel me dan in ieder geval waarom niet en geef me even goed advies in plaats van iets wat je denkt. *kleine frustratie over dat slome meisje bij de apotheek*
Bedankt voor jullie reacties, maar ik blijf nog even hopen op iemand die het toevallig pas zelf heeft gehad of het zeker weet en anders bel ik toch maar de dokter morgen.
June- Kletskop
Ik heb toch maar de huisarts gebeld. Ik zal het topic laten staan voor een volgend persoon met deze overstap. Vanmiddag hoor ik hoe en wat.
June- Kletskop
Ik ben van de nuvaring overgestapt naar de cerazette pil. Ik moet de ring uithalen zoals mijn stopweek zou beginnen maar dan direct met de pil beginnen. Maar dat komt denk ik omdat cerazette geen stopweek heeft.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik zie nu dat ik niet op had geschreven dat ik geen stopweek heb gehad. Ik zit nu in de vierde week dus eigenlijk. Ik mag hem er zaterdag uithalen en moet dan zaterdag ook de eerste pil nemen.
June- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» Van Nuvaring naar pil
» Wanneer ongesteld na stoppen nuvaring?
» van winterjas naar...? en wanneer?
» Wanneer (en hoe?) ga je over van 6 naar 5 flessen?
» Wanneer naar de peuterspeelzaal?
» Wanneer ongesteld na stoppen nuvaring?
» van winterjas naar...? en wanneer?
» Wanneer (en hoe?) ga je over van 6 naar 5 flessen?
» Wanneer naar de peuterspeelzaal?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: