Is jouw kind degene waarvan...
+13
Coco
_Jet
PapillonRose
Viva
Aimee
Annemie
Linda
Printje
Liadan
kwak
Flower_L
Susan
Mamsie
17 plaatsers
Pagina 1 van 1
Is jouw kind degene waarvan...
iets afgepakt wordt of pakt hij/zij juist alles af?
R is altijd al degene geweest waarvan alles afgepakt wordt. Inmiddels weet hij heel goed, dat hebben we hem geleerd, dat hij stop moet zeggen ik speel daar mee. Nu werkt dat helaas natuurlijk niet altijd maar hij zegt tenminste al iets. Het lijkt hem overigens weinig uit te maken wanneer het gebeurd..hij kijkt er naar en pakt iets anders.
We zijn er wel mee bezig om hem wat weerbaarder te maken omdat we hem niet zo soft willen laten worden als zijn ouders maar tsja als het er bij ons niet in zit...het is natuurlijk dan misschien ook niet het aard van het beestje.
Wat doet jouw kind meer? afpakken of laten afpakken en hoe reageer jij daarop?
R is altijd al degene geweest waarvan alles afgepakt wordt. Inmiddels weet hij heel goed, dat hebben we hem geleerd, dat hij stop moet zeggen ik speel daar mee. Nu werkt dat helaas natuurlijk niet altijd maar hij zegt tenminste al iets. Het lijkt hem overigens weinig uit te maken wanneer het gebeurd..hij kijkt er naar en pakt iets anders.
We zijn er wel mee bezig om hem wat weerbaarder te maken omdat we hem niet zo soft willen laten worden als zijn ouders maar tsja als het er bij ons niet in zit...het is natuurlijk dan misschien ook niet het aard van het beestje.
Wat doet jouw kind meer? afpakken of laten afpakken en hoe reageer jij daarop?
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Is jouw kind degene waarvan...
Oudste laat het afpakken en de andere 2 zijn afpakkers.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
zij is degene die af pakt bij bekende kindjes, maar bij oudere of vreemde kindjes is zij zo verlegen dat zij dingen laat afpakken en dan huilend naar mij toe komt.
als zij afpakt probeer ik vaak wat te sturen als in dat het andere kindje nu verdrietig is omdat het andere kindje daarmee aan het spelen was en dan laat ik het haar terug geven, laat ze samen spelen of zorg ik dat het andere kindje ook wat krijgt. Soms laat ik ze ook gewoon gaan, afpakken/terugpakken is ook een stukje onderdeel van omgang tussen peuters.
als zij afpakt probeer ik vaak wat te sturen als in dat het andere kindje nu verdrietig is omdat het andere kindje daarmee aan het spelen was en dan laat ik het haar terug geven, laat ze samen spelen of zorg ik dat het andere kindje ook wat krijgt. Soms laat ik ze ook gewoon gaan, afpakken/terugpakken is ook een stukje onderdeel van omgang tussen peuters.
Gast- Gast
Eerst (tot een jaar of 2-2,5 denk ik) liet M. altijd alles van zich afpakken. Nu tegenwoordig pakt hij zelf ook nog wat van andere kinderen af, maar dat mag hij natuurlijk niet van mij. Net zoals andere kindjes ook niks van hem af mogen pakken. Ik zeg daar altijd wat van.
Gast- Gast
Y pakt eerder af dan dat ze iets laat afpakken, maar het is niet zo dat ze de hele tijd dingen afpakt. Ze is assertief, maar ze is niet een kind dat bewust andere kinderen dwarszit.
Bij E hangt het er van af, sommige dingen laat hij zonder enig protest uit zijn handen pakken, maar er zijn ook dingen waar je niet eens naar mag wijzen. Afpakken doet hij soms ook wel, maar ook weer alleen als het iets is wat hij écht heel graag wil. Meestal hoeft hij niet zo nodig te hebben wat een ander heeft.
Bij E hangt het er van af, sommige dingen laat hij zonder enig protest uit zijn handen pakken, maar er zijn ook dingen waar je niet eens naar mag wijzen. Afpakken doet hij soms ook wel, maar ook weer alleen als het iets is wat hij écht heel graag wil. Meestal hoeft hij niet zo nodig te hebben wat een ander heeft.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Hij pakt het af, maar word daar natuurlijk wel op gewezen door ons en op de psz
Gast- Gast
Hier gaat het een beetje om en om. Alleen J pakt iets "netter" af, die zegt er "daaaa..." Bij
Gast- Gast
soms laat hij het afpakken en zegt hij met boos gezicht 'heeejjjj mij'. Zo van 'He, dat is van mij!', maar doet verder niets.
Andere keer pakt hij het net zo hard weer af.
Andere keer pakt hij het net zo hard weer af.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
bij D. word ook alles afgepakt. Als er wat word afgepakt kijkt ze heel beteuterd en pakt dan maar weer wat anders.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Tot mijn dochter 2 jaar was liet ze alles afpakken, nu pakt ze zelf eerder iets af.
Mijn zoon pakt nog niks af maar laat ook niet heel makkelijk iets van zich af pakken.
Mijn zoon pakt nog niks af maar laat ook niet heel makkelijk iets van zich af pakken.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ik heb ook steeds de 'hoop' gehad dat het beter zou worden maar tot nu toe nog niet. Maar ik denk gewoon dat het niet in de aard van het beestje zit, het is zo'n zacht ventje.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Hier wisselt het. Meestal is zij degene die wat afpakt op zit te commanderen. Laatst in ouwehands dierenpark zat ze met een jongetje te spelen in zo'n klein houten speelhuisje. Hij wilde weggaan, maar zij hield hem tegen en zat te wijzen naar het bankje "hieten, hieten" (is haar manier van "zitten"). En dat ventje ging zo weer zitten. Was best een zielig, haha. Gelukkig kon hij daarna wel gewoon weg.
Laatst waren er een paar kindjes hier. En ze vond het de hele tijd goed dat die kindjes met haar speelgoed speelden. Tot een kindje iets pakte wat zij wilde hebben, toen wilde ze het afpakken en dat kindje gaf me toch een gil, dochter stapte gelijk opzij en ging weg.
Laatst waren er een paar kindjes hier. En ze vond het de hele tijd goed dat die kindjes met haar speelgoed speelden. Tot een kindje iets pakte wat zij wilde hebben, toen wilde ze het afpakken en dat kindje gaf me toch een gil, dochter stapte gelijk opzij en ging weg.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn zoontje doet beide, hij laat wel dingen van zich afpakken, maar hij pakt ook wel dingen van anderen af. En als andere kinderen ergens mee aan het spelen zijn en hij dat dan ook wil, zegt hij altijd tegen het betreffende kind: Nee, mag niet! Wij zeggen dan altijd dat je samen moet spelen.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Luuk zijn nichtje is nogal een dametje, Luuk mag nergens mee spelen en moet alles doen hoe zij het wil. Nou begrijpt hij daar natuurlijk nog weinig van, en ook van het speelgoed afpakken heeft hij weinig, hij pakt wel wat anders... ben benieuwd of dat zo blijft, of dat hij straks toch van zich af gaat bijten.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Ligt eraan met wie ze is.
Haar neef maar vooral nicht pakken alles af, terwijl onze dochter juist weer 'de baas" speelt over de buurmeisjes.
Haar neef maar vooral nicht pakken alles af, terwijl onze dochter juist weer 'de baas" speelt over de buurmeisjes.
Viva- Kletskop
- Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11
Vaak wordt het van A. afgepakt. Maar ze komt wel steeds meer voor zichzelf op, en pakt het dan steeds vaker gewoon weer terug. Zelf begint ze niet snel uit zichzelf met iets afpakken van iemand.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
PapillonRose schreef:Vaak wordt het van S. afgepakt. Maar ze komt wel steeds meer voor zichzelf op, en pakt het dan steeds vaker gewoon weer terug. Zelf begint ze niet snel uit zichzelf met iets afpakken van iemand.
+1
_Jet- Prater
- Aantal berichten : 1106
Punten : 1115
Registratiedatum : 20-11-10
_Jet schreef:PapillonRose schreef:Vaak wordt het van S. afgepakt. Maar ze komt wel steeds meer voor zichzelf op, en pakt het dan steeds vaker gewoon weer terug. Zelf begint ze niet snel uit zichzelf met iets afpakken van iemand.
+1
+1
Gast- Gast
Afpakkers, allebei en het liefst de hele dag door. Hele strijd en gekrijs is dat in deze puberfase
Bij andere kindjes tot nu toe overigens niet echt, vooral bij elkaar.
Bij andere kindjes tot nu toe overigens niet echt, vooral bij elkaar.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Dat ligt eraan waar hij is en met welk kindje hij speelt maar heeft het kindje dezelfde intresses en wil met hem spelen dan pakt hij wel speelgoed af maar dat is dan ook andersom.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
N. heeft een beetje van beiden. Ze laat dingen wel van zich afpakken en komt dan naar mij toe. Samen lossen we het dan op. Maar zij weet ook wel goed wat ze wil en pakt af. Zo is ze helemaal gek op steppen, zodra ze er eentje ziet wordt ze wild. In de speeltuin zag ze een jongetje met een step. Ze loopt er naartoe en zegt: "Zo, nu ben ik aan de beurt jongetje. Samen delen is het!" Het samen-delen-concept gebruikt ze alleen als het haar goed uitkomt overigens Maar dat jongetje stond wel even verbaasd te kijken toen N met de step wegliep. Daarna ben ik er maar even naartoe gegaan, want het is toch niet de bedoeling zo. Gelukkig krijgt ze over een paar weekjes haar eigrn step.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
J. is degene van wie altijd alles 'afgepakt' wordt.
Vaak laat ze het zich gewoon uit haar handen trekken. Vervolgens haalt ze haar schouders op en gaat met wat anders spelen. Al komt het ook voor dat kinderen met iets willen spelen waar zij mee speelt en dat ze het bij voorbaat al afgeeft.
Vaak laat ze het zich gewoon uit haar handen trekken. Vervolgens haalt ze haar schouders op en gaat met wat anders spelen. Al komt het ook voor dat kinderen met iets willen spelen waar zij mee speelt en dat ze het bij voorbaat al afgeeft.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Meestal pakt hij af maar het is ook wel eens anders om.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Zou jouw kind...
» Typisch jouw kind
» Wat doet jouw kind?
» Wat wil jouw kind later worden?
» Wat is typisch jouw kind?
» Typisch jouw kind
» Wat doet jouw kind?