Wat te doen met pompoen?
+8
Happydobby
Sterre
Aziraphale
dolfijntje24
Pompoen
Minx
Inge
*Lookie*
12 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Wat te doen met pompoen?
It's me schreef:Wat voor hoeveelheden gebruik je ongeveer? Hij klinkt erg lekker!Harrison schreef:Soep maken!
In stukken hakken (met of zonder schil, liefst met, krijgt de soep een mooiere kleur), samen met gefruit uitje, rood pepertje, gember en citroengras in kippenbouillon aan de kook brengen, laten pruttelen tot de pompoen zacht is, pureren, blikje kokosmelk er bij, wat kurkuma, peper en zou en klaar!
Lekker met speltbrood! Ik doe er zelf trouwens altijd nog wat sambal doorheen.
Als je een flespompoen gebruikt gaat het om ongeveer een halve liter bouillon, 1 ui, 2 kleine aardappeltjes (bedenk me net dat ik die er altijd bij doe!), 1 rood pepertje, een stukje gember (hier heb je echt niks aan haha, 4 cm3?), 1 citroengrasstengel en 1 blikje kokosmelk. Bij een grotere pompoen doe ik ook iets meer van alles, ja het is een beetje lastig te zeggen.. De pompoen moet net niet helemaal onder water staan. Zoals je ziet ik doe altijd maar wat haha.
Gast- Gast
Haha da's niet erg, maar zo heb ik een beetje een idee. Ga 'm binnenkort eens proberen!Harrison schreef:It's me schreef:Wat voor hoeveelheden gebruik je ongeveer? Hij klinkt erg lekker!Harrison schreef:Soep maken!
In stukken hakken (met of zonder schil, liefst met, krijgt de soep een mooiere kleur), samen met gefruit uitje, rood pepertje, gember en citroengras in kippenbouillon aan de kook brengen, laten pruttelen tot de pompoen zacht is, pureren, blikje kokosmelk er bij, wat kurkuma, peper en zou en klaar!
Lekker met speltbrood! Ik doe er zelf trouwens altijd nog wat sambal doorheen.
Als je een flespompoen gebruikt gaat het om ongeveer een halve liter bouillon, 1 ui, 2 kleine aardappeltjes (bedenk me net dat ik die er altijd bij doe!), 1 rood pepertje, een stukje gember (hier heb je echt niks aan haha, 4 cm3?), 1 citroengrasstengel en 1 blikje kokosmelk. Bij een grotere pompoen doe ik ook iets meer van alles, ja het is een beetje lastig te zeggen.. De pompoen moet net niet helemaal onder water staan. Zoals je ziet ik doe altijd maar wat haha.
Gast- Gast
haha mijn vriend zit de pompoen altijd heel moeilijk te schillen (ongekookt). Nooit geweten dat je die gewoon kunt laten zitten. Wij eten sowieso 1 pompoen per week in de herfst.. Ik vind het een van de lekkerste groentes.
Ik gooi hem in de pasta. We maken lasagna van aubergine met pompoen. Ik maak er pompoen curry mee.. Laatst hadden we nog over en toen heb ik het mee gebakken in een mexicaans gerecht.
Die soep klinkt ook echt lekker H. !! Jammer genoeg is K. geen soepeter .. Hij vind dat geen maaltijd haha. Kom ik hem een keer bij jou eten
Ik gooi hem in de pasta. We maken lasagna van aubergine met pompoen. Ik maak er pompoen curry mee.. Laatst hadden we nog over en toen heb ik het mee gebakken in een mexicaans gerecht.
Die soep klinkt ook echt lekker H. !! Jammer genoeg is K. geen soepeter .. Hij vind dat geen maaltijd haha. Kom ik hem een keer bij jou eten
Gast- Gast
Als ik dit allemaal zo lees moet ik toch ook eens wat met Pompoen gaan doen.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Wat te doen met pompoen
» Iets doen voor Pompoen
» Pompoen?
» Hoe gaat het met Pompoen?
» Voor Pompoen
» Iets doen voor Pompoen