Eten weeklijstjes topic
+91
Gioia
Pitufo
Parel
Slakje
Gympie
Aagje!
Fortissimo
Cow
Shopaholic
Punk'd
Snirp
NoName88
Orchidee
Bacio
Aimee
Viva
Sazzle
minoessepoes
pippeloentje
Jasmine
Highway
Sophiee
dolfijntje24
Suus
Mizz_S
Hoochie
litllejoy
sanne-84
SarahKey
silly-one
Linda
mii_joyce
Troeliewoelies
kajaka88
Marin
Reeza
Blond
Lousanne
Penny Blossom
Davinia
Aziraphale
Tinkebell
ShallY
Rouxxxe
Jezzie
flower
Fearie
Printje
boekenwurm83
MissBlunt
Sjirafje
Muurvlindertje
Sushi
myloon
Nora
love
Penélope
piene1983
Kamperseboekenwurm
bolus26
Bay
Sundae
Guus
Atelier Madame
Lejow
Verona
Cheesegirl
Snoes
Pien
Sarah1985
Kqip
Roxi3
Mida4you
Zonnetje
TNMN
Ellebel
Emma_
Japje
Arwyn
xxDila
Rev3rie
studiebol
Susan
rapa nui
Winegum
schuddebuikje
Dolphinne
Flinder
Inge
Effie_O
*Lookie*
95 plaatsers
Pagina 20 van 40
Pagina 20 van 40 • 1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40
Re: Eten weeklijstjes topic
Zaterdag: nasi met sate en kroepoek
Zondag: bij schoonouders eten
Maandag: rijst met een saus van nasi-bamivlees, champignons, ketjap, azijn, suiker, ketchup, ui, knoflook met rijst en een salade van ijsbergsla, cherrytomaatjes, pijnboompitten en avocado
Dinsdag: aardappelpuree, broccoli, voor mijn vriend een boerenschnitzel en voor mij een kabeljauwfilet
Woensdag: woknoodles met teriyaki honing woksaus, kip en Italiaanse roerbakgroenten
Donderdag: waarschijnlijk boerenkoolstamppot met rookworst en appelmoes
Vrijdag: waarschijnlijk tagiatelle met spekjes, courgette, mascarpone en verse peterselie
Zondag: bij schoonouders eten
Maandag: rijst met een saus van nasi-bamivlees, champignons, ketjap, azijn, suiker, ketchup, ui, knoflook met rijst en een salade van ijsbergsla, cherrytomaatjes, pijnboompitten en avocado
Dinsdag: aardappelpuree, broccoli, voor mijn vriend een boerenschnitzel en voor mij een kabeljauwfilet
Woensdag: woknoodles met teriyaki honing woksaus, kip en Italiaanse roerbakgroenten
Donderdag: waarschijnlijk boerenkoolstamppot met rookworst en appelmoes
Vrijdag: waarschijnlijk tagiatelle met spekjes, courgette, mascarpone en verse peterselie
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Registratiedatum : 18-11-10
Zondag: Broodje shoarma met knoflooksaus, sla, paprika en ui.
Maandag: Maaltijdsalade met brie, spekjes, een sjalot, pomodori tomaatjes, paprika en croutons met een bruin afbakstokbrood en daarop rode tapenade, kruidenkaas of kruidenboter.
Dinsdag: Eet ik alleen, volkoren pasta met rode saus, gemaakt van tomatenblokjes, ui, knoflook en Italiaanse kruiden met gehakt, paprika, olijven en geraspte kaas uiteraard.
Woensdag: Bij vrienden eten
Donderdag: Jagerschnitzel met gebakken aardappels met een uitje erdoor en peultjes erbij.
Vrijdag doe ik denk ik na mijn werk weer boodschappen!
Maandag: Maaltijdsalade met brie, spekjes, een sjalot, pomodori tomaatjes, paprika en croutons met een bruin afbakstokbrood en daarop rode tapenade, kruidenkaas of kruidenboter.
Dinsdag: Eet ik alleen, volkoren pasta met rode saus, gemaakt van tomatenblokjes, ui, knoflook en Italiaanse kruiden met gehakt, paprika, olijven en geraspte kaas uiteraard.
Woensdag: Bij vrienden eten
Donderdag: Jagerschnitzel met gebakken aardappels met een uitje erdoor en peultjes erbij.
Vrijdag doe ik denk ik na mijn werk weer boodschappen!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Zaterdag: marokkaanse kipvleugels uit de tajine met ijsbergsalade en patat
Zondag: marokkaanse gehaktballetjes (en groenten) uit de tajine met spaghetti
Maandag: Restje van zondag voor mij en voor hub ijsbergsla, gekookte aardappelen en rundersaucijsje
Dinsdag: bruine bolletjes met verse hamburger en ijsbergsla (hoezo ijsbergsla moet op )
Woensdag: wokvlees met fijne mie en groenten
Donderdag: krieltjes, groenten uit de wok en een kipkrokante snitzel
Vrijdag: tagliatelle met kipfilet en broccoli in een roomsausje
Zaterdag: soep met stokbrood
Zondag: marokkaanse gehaktballetjes (en groenten) uit de tajine met spaghetti
Maandag: Restje van zondag voor mij en voor hub ijsbergsla, gekookte aardappelen en rundersaucijsje
Dinsdag: bruine bolletjes met verse hamburger en ijsbergsla (hoezo ijsbergsla moet op )
Woensdag: wokvlees met fijne mie en groenten
Donderdag: krieltjes, groenten uit de wok en een kipkrokante snitzel
Vrijdag: tagliatelle met kipfilet en broccoli in een roomsausje
Zaterdag: soep met stokbrood
Vandaag: gevulde paprika met couscous, tomaat, lamsvlees en kipfilet ( over van gisteren).
Dinsdag: Ajam pakini met rijst ( ingevroren afgelopen week)
Woensdag: Eten met mijn team, weet nog niet wat ik krijg.
Donderdag: salade, wat weet ik nog niet.
Vrijdag: ga ik eten met vriendinnen in utrecht, geen idee wat
zaterdag: vis of uit eten met de tennisvereniging.
Zondag: geen idee.
Ga niet echt koken deze week als ik het zo bekijk, maar ja eet wel restjes van afgelopen week op.
Dinsdag: Ajam pakini met rijst ( ingevroren afgelopen week)
Woensdag: Eten met mijn team, weet nog niet wat ik krijg.
Donderdag: salade, wat weet ik nog niet.
Vrijdag: ga ik eten met vriendinnen in utrecht, geen idee wat
zaterdag: vis of uit eten met de tennisvereniging.
Zondag: geen idee.
Ga niet echt koken deze week als ik het zo bekijk, maar ja eet wel restjes van afgelopen week op.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
@Sarahkey: Ik ben wel nieuwsgierig naar jouw recept van de Marokaanse gehaktballetjes? Zou je die hier neer willen zetten/ in een pm willen sturen? Dankjewel alvast!
minoessepoes- Ratel
Dit is het recept. Heb het bijna precies gemaakt zoals beschreven.
Enige wat er bij mij anders was: ik had geen blikje doperwten maar wel een blikje doperwten met wortel. Dus die heb ik gebruikt en wat extra champignons en tomaat.
Ook zou ik voortaan de gehaktballetjes eerst even aanbraden. Niet omdat ze anders niet gaar worden, maar dan zijn ze wat harder.
Smaakte heerlijk , wij hebben er spaghetti bij gegeten.
Ingredienten
Voor de gehaktballen:
500 gram runder- of lamsgehakt
1 kleine ui, geraspt
2 tl paprikapoeder
1 1/2 tl gemberpoeder
zout en (witte) peper naar smaak
2 tl komijn
1/2 tl kaneel
1/2 tl cayennepeper
1 el gehakte peterselie
Voor de saus:
3 el olijfolie
1 kleine ui, gesnipperd
1 teen knoflook, gesnipperd
1 blik tomaten, gehakt
zout en witte peper naar smaak
1/2 tl cayennepeper
1 tl paprikapoeder
snufje saffraan (optioneel)
150 ml water
200 gram doperwten (diepvries)
1 el gehakte peterselie
Bereiding
Vermeng de ingrediënten voor de gehaktballen en draai er balletjes van met een doorsnede van 3 cm.
Verhit de olie in een braadpan of tajine en fruit daarin de ui en knoflook 2 minuten. Voeg de rest van de sausingrediënten toe (behalve de doperwten) en breng aan de kook. Laat met het deksel op de pan 15 minuten op laag vuur sudderen.
Voeg de gehaktballetjes toe aan de saus en laat nog 15 minuten sudderen. Doe de doperwten erbij en warm deze 5 minuten mee.
Enige wat er bij mij anders was: ik had geen blikje doperwten maar wel een blikje doperwten met wortel. Dus die heb ik gebruikt en wat extra champignons en tomaat.
Ook zou ik voortaan de gehaktballetjes eerst even aanbraden. Niet omdat ze anders niet gaar worden, maar dan zijn ze wat harder.
Smaakte heerlijk , wij hebben er spaghetti bij gegeten.
Ingredienten
Voor de gehaktballen:
500 gram runder- of lamsgehakt
1 kleine ui, geraspt
2 tl paprikapoeder
1 1/2 tl gemberpoeder
zout en (witte) peper naar smaak
2 tl komijn
1/2 tl kaneel
1/2 tl cayennepeper
1 el gehakte peterselie
Voor de saus:
3 el olijfolie
1 kleine ui, gesnipperd
1 teen knoflook, gesnipperd
1 blik tomaten, gehakt
zout en witte peper naar smaak
1/2 tl cayennepeper
1 tl paprikapoeder
snufje saffraan (optioneel)
150 ml water
200 gram doperwten (diepvries)
1 el gehakte peterselie
Bereiding
Vermeng de ingrediënten voor de gehaktballen en draai er balletjes van met een doorsnede van 3 cm.
Verhit de olie in een braadpan of tajine en fruit daarin de ui en knoflook 2 minuten. Voeg de rest van de sausingrediënten toe (behalve de doperwten) en breng aan de kook. Laat met het deksel op de pan 15 minuten op laag vuur sudderen.
Voeg de gehaktballetjes toe aan de saus en laat nog 15 minuten sudderen. Doe de doperwten erbij en warm deze 5 minuten mee.
Dankjewel! Leuk recept, lijkt me lekker en ik heb alles qua kruiden zo in huis, dus ik ga het zeker een keer proberen!
minoessepoes- Ratel
Weer een lijstje, vanaf vandaag dan:
Vandaag: Hamburger gepaneerd met kruidenpaneermeel, rostirondjes uit de oven en broccoli
Morgen: Gamba's, sperziebonen en tomaat gemarineerd in een marinade van sambal, olie, knoflook, uitje, peper etc., gegrild in de oven met gele rijst
Zondag: Zelfgemaakte groentesoep met bruin stokbrood en kruidenkaas
Maandag: Rundervink met gekookte aardappels en of bietjes of rode kool
Dinsdag: Erwtensoep uit blik
Woensdag: Tilapiafilet gepaneerd in broodkruim met wortel in peterselieboter
Donderdag: Varkensfiletreepjes met rode paprika, ui en champignons gewokt in een teriyaki sausje met witte rijst
Vrijdag: Chilli concarne (gaat m'n vriend maken) met aardappelpurree
Zaterdag: Ovenpasta, macaroni met een saus van tomaat, gehakt, rood pepertje, verschillende groente en daar overheen mozarella en geraspte kaas
Zondag: Zelfgemaakte kippensoep met brood en verschillende salades
Vandaag: Hamburger gepaneerd met kruidenpaneermeel, rostirondjes uit de oven en broccoli
Morgen: Gamba's, sperziebonen en tomaat gemarineerd in een marinade van sambal, olie, knoflook, uitje, peper etc., gegrild in de oven met gele rijst
Zondag: Zelfgemaakte groentesoep met bruin stokbrood en kruidenkaas
Maandag: Rundervink met gekookte aardappels en of bietjes of rode kool
Dinsdag: Erwtensoep uit blik
Woensdag: Tilapiafilet gepaneerd in broodkruim met wortel in peterselieboter
Donderdag: Varkensfiletreepjes met rode paprika, ui en champignons gewokt in een teriyaki sausje met witte rijst
Vrijdag: Chilli concarne (gaat m'n vriend maken) met aardappelpurree
Zaterdag: Ovenpasta, macaroni met een saus van tomaat, gehakt, rood pepertje, verschillende groente en daar overheen mozarella en geraspte kaas
Zondag: Zelfgemaakte kippensoep met brood en verschillende salades
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Die ovenpasta klinkt lekker! De pasta al voorkoken? En hoelang in de oven?
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Mijn lijstje:
Vrijdag: broodjes hamburger
Zaterdag: hartige taart
Zondag: op mn werk; aardappelen, bloemkool, kipburger
Maandag: bij mn ouders; aardappelen, salade, vis
Dinsdag, uit eten
Woensdag; iets gemakkelijks
Donderdadg; werk; babi ketjap
Vrijdag: broodjes hamburger
Zaterdag: hartige taart
Zondag: op mn werk; aardappelen, bloemkool, kipburger
Maandag: bij mn ouders; aardappelen, salade, vis
Dinsdag, uit eten
Woensdag; iets gemakkelijks
Donderdadg; werk; babi ketjap
sanne-84- Ratel
sanne-84 schreef:Die ovenpasta klinkt lekker! De pasta al voorkoken? En hoelang in de oven?
Ik kook de pasta wel voor, omdat ik het ook wel eens gehad heb dat de pasta nog niet goed was.
Meestal doe ik de ovenpasta een kwartiertje tot 20 minuten in de oven. Tot de kaas goed gesmolten. Beetje op gevoel en heb er niet echt tijden voor, maar de rest van je gerecht is al gaar dus het gaat dan echt alleen nog maar om de kaas.
litllejoy- Prater
Vrijdag: Frietjes stoofvlees met een salade.
Zaterdag: Zelfgemaakte kippenburgers, oosters gekruid op een broodje met pindasaus, tauge en pinda's en kroepoek ernaast.
Zondag: Kaasfondue met bier i.p.v wijn. Met bruin stokbrood en kerstomaatjes
Maandag: Gewokte gamba's met paprika, tauge en lente-ui in een zoet/zure saus met zilvervliesrijst.
Dinsdag: Een ovenschotel met kip/spinazie/kippenragout en puree. Nog nooit gemaakt maar ik vond het wel een leuk recept en makkelijk, dus ik ben benieuwd.
Woensdag: Etentje bij vrienden.
Woensdag ben ik vrij dus doe ik weer boodschappen voor donderdag en vrijdag in ieder geval.
Zaterdag: Zelfgemaakte kippenburgers, oosters gekruid op een broodje met pindasaus, tauge en pinda's en kroepoek ernaast.
Zondag: Kaasfondue met bier i.p.v wijn. Met bruin stokbrood en kerstomaatjes
Maandag: Gewokte gamba's met paprika, tauge en lente-ui in een zoet/zure saus met zilvervliesrijst.
Dinsdag: Een ovenschotel met kip/spinazie/kippenragout en puree. Nog nooit gemaakt maar ik vond het wel een leuk recept en makkelijk, dus ik ben benieuwd.
Woensdag: Etentje bij vrienden.
Woensdag ben ik vrij dus doe ik weer boodschappen voor donderdag en vrijdag in ieder geval.
minoessepoes- Ratel
Vrijdag: kipsaté, witlofsalade en ovenfrietjes
Zaterdag: gaan we uit eten
Zondag: ik heb 's middags al een feestje en daarbij maken we allemaal hapjes, dus 's avonds houden we het bij tomatensoep met stokbrood
Maandag: witvis uit de oven, rostirondjes en gewokte prei
Dinsdag: gebakken aardappels, vega cordon bleu, en de groente bedenken we zo in de winkel
Woendag: ik neem een restje pasta carbonara mee naar mn werk, mn man eet een restje couscous
Donderdag: lasagne
Zaterdag: gaan we uit eten
Zondag: ik heb 's middags al een feestje en daarbij maken we allemaal hapjes, dus 's avonds houden we het bij tomatensoep met stokbrood
Maandag: witvis uit de oven, rostirondjes en gewokte prei
Dinsdag: gebakken aardappels, vega cordon bleu, en de groente bedenken we zo in de winkel
Woendag: ik neem een restje pasta carbonara mee naar mn werk, mn man eet een restje couscous
Donderdag: lasagne
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Weer een lijstje, vanaf vandaag:
Vandaag: Chilli concarne met aardappelpurree of zilvervliesrijst (nog ff kiezen)
Morgen: Ovenpasta, macaroni met een saus van tomaat, gehakt, rood pepertje, verschillende groente en daar overheen mozarella en geraspte kaas
Zondag: Ik ga zondag kippensoep en kippenragout maken. Zo ie zo eten we s'avonds dus een kommetje kippensoep en ik denk daarbij brood met wat ragout. Wat ik over hou, vries ik lekker in
Maandag: Tartaar met gekookte aardappelen en gewokte peultjes, champignons, ui, knoflook en koriander
Dinsdag: Rode paprika gevuld met witte rijst, stukjes kipfilet, champignons, ui, knoflook, scheutje ketjap en wat kruiden
Woensdag:Ga ik samen met m'n vriend naar de Decathlon in Antwerpen (kampeerspulletjes halen), dus denk dat het een bordje 'Vlaamse Stoverij' wordt Dit gaat niet meer door dus waarschijnlijk bestellen we pizza vanavond
Donderdag: Restje uit de vriezer,spaghetti met een saus van spekjes, verschillende groente, room en tomatenpurree Had een verkeerd bakje uit de vriezer gepakt, dus het is chilli concarne met zilvervliesrijst geworden
Vrijdag: Kalkoenfilet met gebakken aardappelen en rode kool
Zaterdag: Provencaals vispakketje met citroenaardappelen en gewokte sperzieboontjes met rode ui
Zondag: Zelfgemaakte uiensoep met een stokbrood uit de oven met kaas
Vandaag: Chilli concarne met aardappelpurree of zilvervliesrijst (nog ff kiezen)
Morgen: Ovenpasta, macaroni met een saus van tomaat, gehakt, rood pepertje, verschillende groente en daar overheen mozarella en geraspte kaas
Zondag: Ik ga zondag kippensoep en kippenragout maken. Zo ie zo eten we s'avonds dus een kommetje kippensoep en ik denk daarbij brood met wat ragout. Wat ik over hou, vries ik lekker in
Maandag: Tartaar met gekookte aardappelen en gewokte peultjes, champignons, ui, knoflook en koriander
Dinsdag: Rode paprika gevuld met witte rijst, stukjes kipfilet, champignons, ui, knoflook, scheutje ketjap en wat kruiden
Woensdag:
Donderdag: Restje uit de vriezer,
Vrijdag: Kalkoenfilet met gebakken aardappelen en rode kool
Zaterdag: Provencaals vispakketje met citroenaardappelen en gewokte sperzieboontjes met rode ui
Zondag: Zelfgemaakte uiensoep met een stokbrood uit de oven met kaas
Laatst aangepast door litllejoy op do 22 maa 2012 - 21:08; in totaal 2 keer bewerkt
litllejoy- Prater
Vrijdag: Ovenfriet, spinaziesalade en visfriet
Zaterdag: We hebben nog geen idee hoe laat we thuis zullen zijn, dus we hebben nog niets gepland. Waarschijnlijk zullen we wat gaan halen of eten we een pizza.
Zondag: Pasta met een spinaziesaus
Maandag: Gemarineerde steak, aardappeldobbeltjes, peultjes
Dinsdag: Ben ik pas heel laat uit mn werk en we moeten 's avonds ook weer weg, dus wat makkelijks. We ggaan of frietjes halen of we eten pizza (hangt er ook een beetje van af wat we zaterdag gedaan hebben).
Woensdag: Ik neem kip teriyaki mee naar mn werk, mn man eet witte bonen in tomatensaus, pommes duchesses en lekkerbekje
Donderdag: Nasi met kroepoek
Zaterdag: We hebben nog geen idee hoe laat we thuis zullen zijn, dus we hebben nog niets gepland. Waarschijnlijk zullen we wat gaan halen of eten we een pizza.
Zondag: Pasta met een spinaziesaus
Maandag: Gemarineerde steak, aardappeldobbeltjes, peultjes
Dinsdag: Ben ik pas heel laat uit mn werk en we moeten 's avonds ook weer weg, dus wat makkelijks. We ggaan of frietjes halen of we eten pizza (hangt er ook een beetje van af wat we zaterdag gedaan hebben).
Woensdag: Ik neem kip teriyaki mee naar mn werk, mn man eet witte bonen in tomatensaus, pommes duchesses en lekkerbekje
Donderdag: Nasi met kroepoek
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Vrijdag: lasagne met italiaanse groeten, pastasaus, mozzarella en geraspte kaas
Zaterdag:uiteten tenzij mijn vriend nog steeds ziek is, bedenken we wat anders" Een donker kaiserbroodje met rosbief en pesto en pijnboompitten
Zondag: Moussaka
Maandag: Stoommaaltijd met kabeljauw, pasta en groenten
Dinsdag: Enchilladas
Woensdag: Aardappelblokjes met rundertartaar en sperciebonen
Donderdag: eet ik op mijn werk: waarschijnlijk een patatje ofzo.
Zaterdag:
Zondag: Moussaka
Maandag: Stoommaaltijd met kabeljauw, pasta en groenten
Dinsdag: Enchilladas
Woensdag: Aardappelblokjes met rundertartaar en sperciebonen
Donderdag: eet ik op mijn werk: waarschijnlijk een patatje ofzo.
Laatst aangepast door dolfijntje24 op di 20 maa 2012 - 7:50; in totaal 1 keer bewerkt
dolfijntje24- Prater
- Aantal berichten : 1003
Punten : 1074
Registratiedatum : 11-12-10
een erg makkelijke week:
vandaag: aardappelen/boontjes/cordon bleu
zaterdag: hartige taart (vullling heb ik al in de vriezer)
zondag: chinees bij ons thuis (papa jarig)
maandag: werk (aard/vlees groenten)
dinsdag: bij schoonmoeder
woensdag: werk (aard/vlees/groenten)
donderdag; uiteten met werk (weten nog niet waas)
vrijdag; bij mama/papa
zaterdag; werk
zondag: geen idee
vandaag: aardappelen/boontjes/cordon bleu
zaterdag: hartige taart (vullling heb ik al in de vriezer)
zondag: chinees bij ons thuis (papa jarig)
maandag: werk (aard/vlees groenten)
dinsdag: bij schoonmoeder
woensdag: werk (aard/vlees/groenten)
donderdag; uiteten met werk (weten nog niet waas)
vrijdag; bij mama/papa
zaterdag; werk
zondag: geen idee
sanne-84- Ratel
Zaterdag: Nachos uit de oven met Mexicaans gekruid gehakt, mais, puntpaprika, rode ui, jalapeño, plakjes kerstomaat en cheddarkaas. Met zure room en zelfgemaakte guacamole. Lekker tijdens een film op gegeten.
Zondag: Aardappeltjes uit de oven met prei, cajunkruiden en creme fraiche met zelf gepaneerde en gebakken brie.
Maandag: Op verzoek van een vriend die komt eten, stoofvlees met verse friet en een salade met puntpaprika, mais, tomaat, sla, rode ui, croutons en pitjes.
Dinsdag: Meergranen stokbrood met zelfgemaakte kippenragout, voor mijn vriend met extra champignons met wat komkommer in het zuur ernaast.
Zondag: Aardappeltjes uit de oven met prei, cajunkruiden en creme fraiche met zelf gepaneerde en gebakken brie.
Maandag: Op verzoek van een vriend die komt eten, stoofvlees met verse friet en een salade met puntpaprika, mais, tomaat, sla, rode ui, croutons en pitjes.
Dinsdag: Meergranen stokbrood met zelfgemaakte kippenragout, voor mijn vriend met extra champignons met wat komkommer in het zuur ernaast.
minoessepoes- Ratel
Aanvulling voor de rest van de week:
Woensdag: Garnalenspiesjes gemarineerd in ketjap marinade, met sate saus, gado gado en rijst.
Donderdag: Zelfgebakken, meergranen breekbrood met zongedroogde tomaat, olijvenstukjes en oregano erin om te dippen in een tomatensaus met gehaktballetjes, ui, knoflook, paprika, champignons, tomaat, Italiaanse kruiden, zongedroogde tomaat enz.
Vrijdag: Griekse wraps, meergranen wraps belegt met ijsbergsla, kipfilet gebakken met een klein beetje kaneel en wat citroensap, rode ui, feta en een saus van Griekse yoghurt met komijn.
En van het weekend zien we wel weer verder!
Woensdag: Garnalenspiesjes gemarineerd in ketjap marinade, met sate saus, gado gado en rijst.
Donderdag: Zelfgebakken, meergranen breekbrood met zongedroogde tomaat, olijvenstukjes en oregano erin om te dippen in een tomatensaus met gehaktballetjes, ui, knoflook, paprika, champignons, tomaat, Italiaanse kruiden, zongedroogde tomaat enz.
Vrijdag: Griekse wraps, meergranen wraps belegt met ijsbergsla, kipfilet gebakken met een klein beetje kaneel en wat citroensap, rode ui, feta en een saus van Griekse yoghurt met komijn.
En van het weekend zien we wel weer verder!
minoessepoes- Ratel
Maandag: rijst met kip, kerriesaus, prei en ananas
Dinsdag: op de kookcursus die ik ga volgen. Ik weet nog niet wat we gaan maken.
Woensdag: spaghetti bolognese
Donderdag: stamppot met rauwe andijvie, spekjes en een tartaartje
Vrijdag: waarschijnlijk fusili met gerookte zalm, avocado, lente-uitjes en wat roomkaas
Dinsdag: op de kookcursus die ik ga volgen. Ik weet nog niet wat we gaan maken.
Woensdag: spaghetti bolognese
Donderdag: stamppot met rauwe andijvie, spekjes en een tartaartje
Vrijdag: waarschijnlijk fusili met gerookte zalm, avocado, lente-uitjes en wat roomkaas
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Vandaag: Makreelwraps met sambalmayo, rucola en romaatjes. En een salade.
Morgen: gewokte groenten en bruine bonen. (Even snel want moet hockeyen dus heb maar een kwartier)
Donderdag: Lofschotel
Vrijdag: Sperzieboontjes met aardappels+schnitzel voor vriend en sperzieboontjes met tomaatjes en lamsbiefstukje voor mij.
Zaterdag: Weet ik nog niet
Zondag: weet ik nog niet.
Morgen: gewokte groenten en bruine bonen. (Even snel want moet hockeyen dus heb maar een kwartier)
Donderdag: Lofschotel
Vrijdag: Sperzieboontjes met aardappels+schnitzel voor vriend en sperzieboontjes met tomaatjes en lamsbiefstukje voor mij.
Zaterdag: Weet ik nog niet
Zondag: weet ik nog niet.
Gast- Gast
M'n lijstje van deze week, vanaf vandaag:
Vandaag: Kalkoenfilet met gebakken aardappelen en rode kool
Morgen: Provencaals vispakketje met citroenaardappelen uit de oven en gewokte sperziebonen met rode ui
Zondag:Zelfgemaakte uiensoep met bruin stokbrood met kaas uit de oven We hadden weinig zin om te koken, dus we zijn maar om frietjes gegaan. Ik had er een kaassouffle en kipfingers bij en m'n vriend 2 kroketten
Maandag: Kipkrokantschnitzel met zilvervliesrijst en gewokte spruitjes met champignons, ui en knoflook
Dinsdag: Restje uit de vriezer, pasta met tomaat-gehakt-groente saus
Woensdag: Uiteten met vriendinnen, dus dat is nog een verrassing
Donderdag: Uiteten met het werk, we gaan naar een japans restaurant
Vrijdag: Boerenkool met rookworst
Zaterdag: Lasagne met spinazie en tomaten-gehaktsaus (http://www.ah.nl/recepten/recept?id=660056&rq=spinazie+lasagne)
Zondag: Restje uit de vriezer, paprika-chorizosoep met een kruidenboter stokbrood
Vandaag: Kalkoenfilet met gebakken aardappelen en rode kool
Morgen: Provencaals vispakketje met citroenaardappelen uit de oven en gewokte sperziebonen met rode ui
Zondag:
Maandag: Kipkrokantschnitzel met zilvervliesrijst en gewokte spruitjes met champignons, ui en knoflook
Dinsdag: Restje uit de vriezer, pasta met tomaat-gehakt-groente saus
Woensdag: Uiteten met vriendinnen, dus dat is nog een verrassing
Donderdag: Uiteten met het werk, we gaan naar een japans restaurant
Vrijdag: Boerenkool met rookworst
Zaterdag: Lasagne met spinazie en tomaten-gehaktsaus (http://www.ah.nl/recepten/recept?id=660056&rq=spinazie+lasagne)
Zondag: Restje uit de vriezer, paprika-chorizosoep met een kruidenboter stokbrood
Laatst aangepast door litllejoy op zo 25 maa 2012 - 20:31; in totaal 1 keer bewerkt
litllejoy- Prater
Littlejoy, heb je toevallig een recept van die paprika-chorizosoep, klinkt erg goed!
Voor vandaag staat nog in het vorige lijstje. Is uiteindelijk uiteten bij een pizzaria na een middagje terras met vrienden geworden.
Zaterdag:Eten we een sandwich met geroosterde paprika/ ijsbergsla/ gerookte kip/ mayonaise/ casinobrood (zo 4 lagen op elkaar, schuin doorgesneden en met een prikker erin)
Zijn de Griekse wraps geworden die we eigenlijk vrijdag zouden eten.
Zondag:zelfgemaakte aardappel/kaaskoekjes met een simpele spinazie/lente-ui salade en iets van vlees, waarschijnlijk een speklapje. Kippensoep en de sandwich van casinobrood, mayonaise, ijsbergsla, geroosterde paprika en gerookte kip.
Maandag: De Marokkaanse gehaktballetjes van SarahKey, ben benieuwd, met lamsgehakt, doperwten en couscous.
Dinsdag: Uit eten met een vriend in het restaurant waar een gezamelijke vriend van ons werkt.
Woensdag: Zelfgemaakte aardappel/kaaskoekjes met gevulde tomaten uit de oven (met net als de koekjes parmezaanse kaas en verder olijf, paprika, paneermeel, ui) en een speklapje.
Donderdag: Spinazie maaltijdsalade met feta, rode ui, olijf, tomaat, puntparika, verse spinazie uiteraard, gegrilde kip, pittenmix en een afbakstokbrood met knoflookboter.
Zaterdag:
Zijn de Griekse wraps geworden die we eigenlijk vrijdag zouden eten.
Zondag:
Maandag: De Marokkaanse gehaktballetjes van SarahKey, ben benieuwd, met lamsgehakt, doperwten en couscous.
Dinsdag: Uit eten met een vriend in het restaurant waar een gezamelijke vriend van ons werkt.
Woensdag: Zelfgemaakte aardappel/kaaskoekjes met gevulde tomaten uit de oven (met net als de koekjes parmezaanse kaas en verder olijf, paprika, paneermeel, ui) en een speklapje.
Donderdag: Spinazie maaltijdsalade met feta, rode ui, olijf, tomaat, puntparika, verse spinazie uiteraard, gegrilde kip, pittenmix en een afbakstokbrood met knoflookboter.
Laatst aangepast door minoessepoes op zo 25 maa 2012 - 18:54; in totaal 1 keer bewerkt
minoessepoes- Ratel
Paprika-tomatensoep met chorizo
4 personen
hoofdgerecht
2 grote rode uien
2 rode pepers
3 groene paprika's
200g chorizo (stukje)
Provençaalse kruiden
3 el olijfolie
1 pak gezeefde tomaten (5 dl)
2 runderbouillon-tabletten
1 potje witte bonen (netto ca 350g)
Uien pellen en fijn snijden
Pepers wassen, halveren en zaadjes eruit, in dunne ringetjes snijden.
Paprika's in kleine stukjes, chorizo in kleine blokjes.
In soeppan 2 el olie verhitten en chorizo ca 2 min zacht bakken.
Ui toevoegen en ca 3 min zachtjes meebakken.
Peper en paprika erbij en ca 4 min meebakken.
Gezeefde tomaten en 6 dl water met bouillontabletten erbij en alles aan de kook brengen.
Provencaalse kruiden toevoegen voor wat extra smaak.
Als laatste witte bonnen toevoegen en even warm laten worden.
Ik laat de soep meestal een poosje pruttelen zodat de smaken lekker sterk zijn. De hoeveelheden doe ik meestal wel op gevoel, maar ik denk dat deze hoeveelheden wel kloppen (heb het recept even snel van internet afgeplukt).
4 personen
hoofdgerecht
2 grote rode uien
2 rode pepers
3 groene paprika's
200g chorizo (stukje)
Provençaalse kruiden
3 el olijfolie
1 pak gezeefde tomaten (5 dl)
2 runderbouillon-tabletten
1 potje witte bonen (netto ca 350g)
Uien pellen en fijn snijden
Pepers wassen, halveren en zaadjes eruit, in dunne ringetjes snijden.
Paprika's in kleine stukjes, chorizo in kleine blokjes.
In soeppan 2 el olie verhitten en chorizo ca 2 min zacht bakken.
Ui toevoegen en ca 3 min zachtjes meebakken.
Peper en paprika erbij en ca 4 min meebakken.
Gezeefde tomaten en 6 dl water met bouillontabletten erbij en alles aan de kook brengen.
Provencaalse kruiden toevoegen voor wat extra smaak.
Als laatste witte bonnen toevoegen en even warm laten worden.
Ik laat de soep meestal een poosje pruttelen zodat de smaken lekker sterk zijn. De hoeveelheden doe ik meestal wel op gevoel, maar ik denk dat deze hoeveelheden wel kloppen (heb het recept even snel van internet afgeplukt).
litllejoy- Prater
Super! Dankjewel, die ga ik zeker binnekort eens maken! Lijkt me heel lekker en ook goed vullend. Dankjewel voor het recept!
minoessepoes- Ratel
Pagina 20 van 40 • 1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 30 ... 40
Soortgelijke onderwerpen
» Eten weeklijstjes topic
» Het "wat eten we vandaag" topic