Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Gratis kitten af te halen!

+5
Sarah1985
Linnie1985
Rush
Minx
Verona
9 plaatsers

Ga naar beneden

Gratis kitten af te halen! Empty Gratis kitten af te halen!

Bericht  Linnie1985 zo 4 nov 2012 - 23:26

Haha meen ik niet hoor, maar oooow ze kan zo vervelend zijn. Nog steeds aan mijn haar zitten, ze kan niet gewoon normaal bij mij zitten. Ze moet met haar poot slaan en daarmee krijg ik een paar nagels in mijn nek. Auw Cry.
En aaien kan ook niet normaal, een paar aaien en ze pakt je hand met haar pootjes en bijt in mijn hand en pols.

Is het een kitten from hell, of wordt het minder? Of is het een soort van rebelse katten pubertijd of is dat nog te vroeg?

Help :nopompom:...
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Gratis kitten af te halen! Empty Re: Gratis kitten af te halen!

Bericht  Verona zo 4 nov 2012 - 23:29

Hoe oud was ze toen ze het nest uit ging? En heb je meerdere katten?

Onze eerste kat was veel te jong toen hij het nest uit ging en ging ook dit gedrag vertonen. We namen een kitten erbij en het was over. Veel katten die te jong het nest uit gaan, gaan later zich raar gedragen.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Gratis kitten af te halen! Empty Re: Gratis kitten af te halen!

Bericht  Minx zo 4 nov 2012 - 23:31

Vrij normaal! Ze willen spelen en dan is je hand erg leuk. Je moet het alleen wel afleren om je hand als speelgoed te zien. Een kat van 4/5 kg wil je nl niet in je hand hebben hangen. Hier hebben we het niet af hoeven leren omdat ze met zijn tweeën zijn. Dan leren ze het elkaar wat pijn doet.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gratis kitten af te halen! Empty Re: Gratis kitten af te halen!

Bericht  Rush zo 4 nov 2012 - 23:32

Onze poes heeft als kitten nooit zulke dingen gedaan, maar ze is vrij lang bij haar moeder en zusje gebleven en dat heeft mama ze wel afgeleerd denk ik..
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gratis kitten af te halen! Empty Re: Gratis kitten af te halen!

Bericht  Linnie1985 zo 4 nov 2012 - 23:34

Verona schreef:Hoe oud was ze toen ze het nest uit ging? En heb je meerdere katten?

Onze eerste kat was veel te jong toen hij het nest uit ging en ging ook dit gedrag vertonen. We namen een kitten erbij en het was over. Veel katten die te jong het nest uit gaan, gaan later zich raar gedragen.

Ze was 8 weken, en de laatste van het nestje. We hebben een oudere poes van ik dacht 5 jaar. Die word vaak achterna gezeten, en word wel een beetje gek van, en wil ze dus liever naar buiten.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Gratis kitten af te halen! Empty Re: Gratis kitten af te halen!

Bericht  Sarah1985 zo 4 nov 2012 - 23:34

Onze 2e kat was ook zo. In het begin heel lief hele dag slapen. Toen ineens werd het een monster. Bij die van ons ligt het echt aan te vroeg uit het nest 5 weken maar. Die mensen zeiden dat die 12 weken was. En toen ik later vroeg naar de geboorte datum bleek die 5 weken te zijn.

Beestje had het in het begin ook erg koud. Moesten zelfs een kruik in zijn mandje leggen. Is trouwens nog steeds een koudkleum.

Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gratis kitten af te halen! Empty Re: Gratis kitten af te halen!

Bericht  Linnie1985 zo 4 nov 2012 - 23:40

Ik laat de oudste net binnen, en die kleine duikt er gelijk op en krijgt een tik. Ook laat ze wel zien dat ze onderdanig is aan de oudste door op de grond te gaan liggen.

Zouden er toevallig katten fluisteraars bestaan Laughing.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Gratis kitten af te halen! Empty Re: Gratis kitten af te halen!

Bericht  Minx zo 4 nov 2012 - 23:46

Ja er bestaan katten gedragstherapeuten. En dat een kat op de grond gaat liggen is helemaal niet zo heel onderdanig hoor. Juist de kat die op zijn rug ligt heeft 4 poten om aan te vallen. Je kan het afleren door zodra het kitten met je hand begint te spelen deze slap te houden en niet mee te gaan spelen, dit moet je wel echt consequent vol houden anders werk het niet.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gratis kitten af te halen! Empty Re: Gratis kitten af te halen!

Bericht  Caribbeanlover zo 4 nov 2012 - 23:53

Gratis hond af te halen! Gratis kitten af te halen! 253468018

We merken dat hij ouder wordt, hoort niet alles meer zo best en gister bij thuis komst had hij binnen geplast. Dat was alleen in het begin soms omdat hij moest wennen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gratis kitten af te halen! Empty Re: Gratis kitten af te halen!

Bericht  Linnie1985 zo 4 nov 2012 - 23:53

Minx schreef:Ja er bestaan katten gedragstherapeuten. En dat een kat op de grond gaat liggen is helemaal niet zo heel onderdanig hoor. Juist de kat die op zijn rug ligt heeft 4 poten om aan te vallen. Je kan het afleren door zodra het kitten met je hand begint te spelen deze slap te houden en niet mee te gaan spelen, dit moet je wel echt consequent vol houden anders werk het niet.

Thnx voor je advies, ik zal het eens gaan proberen.

Ben bang dat het niet gaat lukken, net begon ze weer, en ze bijt echt heel hard. Vond dat echt niet lekker en doet gewoon zeer, heb haar van me af gehaald.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Gratis kitten af te halen! Empty Re: Gratis kitten af te halen!

Bericht  Minx ma 5 nov 2012 - 0:02

Op www.kattenplaza.nl/forum staan ook nog behoorlijk wat tips.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gratis kitten af te halen! Empty Re: Gratis kitten af te halen!

Bericht  Verona ma 5 nov 2012 - 0:03

Ja kan katten ook dingen afleren net als dat je honden dingen kan afleren. Als ze het doet, pak haar dan beet (nekvel bijvoorbeeld, maar wel echt ondersteunen) en dan zeg je duidelijk nee tegen haar. En dat elke keer herhalen. Daardoor weten die van mij precies wat wel en niet mag, nu hoef ik alleen nog hun naam te roepen en dan weten ze al dat ze fout zitten. Ik heb dit gedaan met op de tafels komen en op de kast en aanrecht springen.
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Gratis kitten af te halen! Empty Re: Gratis kitten af te halen!

Bericht  Linnie1985 ma 5 nov 2012 - 2:10

Verona schreef:Ja kan katten ook dingen afleren net als dat je honden dingen kan afleren. Als ze het doet, pak haar dan beet (nekvel bijvoorbeeld, maar wel echt ondersteunen) en dan zeg je duidelijk nee tegen haar. En dat elke keer herhalen. Daardoor weten die van mij precies wat wel en niet mag, nu hoef ik alleen nog hun naam te roepen en dan weten ze al dat ze fout zitten. Ik heb dit gedaan met op de tafels komen en op de kast en aanrecht springen.

Daar zijn we ook mee bezig, maar valt niet mee met die kleine draak. Zal blij zijn als ze naar buiten kan, maar ook dat duurt nog wel ff. Aangezien er hier ongecastereerde katten rond lopen, kan ze dus nog niet naar buiten... En ze is nu bijna 17 weken...
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Gratis kitten af te halen! Empty Re: Gratis kitten af te halen!

Bericht  Linnie1985 ma 5 nov 2012 - 2:11

Caribbeanlover schreef:Gratis hond af te halen! Gratis kitten af te halen! 253468018

We merken dat hij ouder wordt, hoort niet alles meer zo best en gister bij thuis komst had hij binnen geplast. Dat was alleen in het begin soms omdat hij moest wennen.

Hond van mijn schoonouders is nu 16, en die is ook doof aan het worden en gaat ook slechter zien en ze plast ook wel eens binnen. Ouderdom komt met gebreken...
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Gratis kitten af te halen! Empty Re: Gratis kitten af te halen!

Bericht  Rush ma 5 nov 2012 - 2:31

Linnie1985 schreef:
Verona schreef:Ja kan katten ook dingen afleren net als dat je honden dingen kan afleren. Als ze het doet, pak haar dan beet (nekvel bijvoorbeeld, maar wel echt ondersteunen) en dan zeg je duidelijk nee tegen haar. En dat elke keer herhalen. Daardoor weten die van mij precies wat wel en niet mag, nu hoef ik alleen nog hun naam te roepen en dan weten ze al dat ze fout zitten. Ik heb dit gedaan met op de tafels komen en op de kast en aanrecht springen.

Daar zijn we ook mee bezig, maar valt niet mee met die kleine draak. Zal blij zijn als ze naar buiten kan, maar ook dat duurt nog wel ff. Aangezien er hier ongecastereerde katten rond lopen, kan ze dus nog niet naar buiten... En ze is nu bijna 17 weken...
Succes.

Oppassen met uitzetraampjes. Gratis kitten af te halen! 394967
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Gratis kitten af te halen! Empty Re: Gratis kitten af te halen!

Bericht  Hoochie ma 5 nov 2012 - 2:35

Linnie1985 schreef:
Zouden er toevallig katten fluisteraars bestaan Laughing.

Als je die hebt gevonden stuur mij dan even een pm Wink Hier ook een kat (inmiddels 1,5) waar ik af en toe helemaal gek van wordt. Die van mij weet dondersgoed wat wel en niet mag, maar het toch blijven proberen.
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gratis kitten af te halen! Empty Re: Gratis kitten af te halen!

Bericht  Elliot ma 5 nov 2012 - 2:45

Een vriendin van mij is met haar 'contactgestoorde kat' naar een kattenpsycholoog gegaan.. Het bestaat dus echt! Laughing
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Gratis kitten af te halen! Empty Re: Gratis kitten af te halen!

Bericht  Linnie1985 vr 9 nov 2012 - 22:42

Oplossing gevonden. Koop gewoon een halsband met belletje, zo rustig is ze nog nooit geweest Laughing.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Gratis kitten af te halen! Empty Re: Gratis kitten af te halen!

Bericht  Jerry vr 9 nov 2012 - 22:51

Er is een bepaald automatisme wat kittens hebben. Als je ze in hun nekvel optilt, gaan ze in de 'relaxmodus' (daarbij ondersteunen is bij zo'n jong katje echt niet nodig, de moeder pakt ze ook bij 't nekvel). Dat deden wij bij onze kat als ze heel wild was.
Dat 'automatische effect' gaat op een bepaalde leeftijd wel weg.
Wij hebben onze kat geleerd dat als we 'nee' zeggen, ze weet dat ze moet stoppen met wat ze doet. Wat we ook weleens deden was de kat (meestal op de bank) in de houdgreep leggen (geen idee of dat gedragstechnisch uit te leggen is, maar bij onze kat werkte het wel :P ). Dan wist ze ook dat ze iets moest inbinden.

En er al eens over nagedacht om de nagels van je kat te knippen? Idea
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Gratis kitten af te halen! Empty Re: Gratis kitten af te halen!

Bericht  Linnie1985 vr 9 nov 2012 - 22:55

Jerry schreef:Er is een bepaald automatisme wat kittens hebben. Als je ze in hun nekvel optilt, gaan ze in de 'relaxmodus' (daarbij ondersteunen is bij zo'n jong katje echt niet nodig, de moeder pakt ze ook bij 't nekvel). Dat deden wij bij onze kat als ze heel wild was.
Dat 'automatische effect' gaat op een bepaalde leeftijd wel weg.
Wij hebben onze kat geleerd dat als we 'nee' zeggen, ze weet dat ze moet stoppen met wat ze doet. Wat we ook weleens deden was de kat (meestal op de bank) in de houdgreep leggen (geen idee of dat gedragstechnisch uit te leggen is, maar bij onze kat werkte het wel :P ). Dan wist ze ook dat ze iets moest inbinden.

En er al eens over nagedacht om de nagels van je kat te knippen? Idea

Hebben we bij de andere poes ook nooit gedaan. Maar ze is sinds dat ze gisteren dat halsbandje om heeft echt stukken liever geworden. Ook heeft ze voor het eerst in de huiskamer geslapen en was er helemaal niks verwoest of lag er iets overhoop!

Misschien denkt ze wel als ik lief ben doen ze dat bandje wel af Laughing.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Gratis kitten af te halen! Empty Re: Gratis kitten af te halen!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum