Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een kitten!!

+16
LDJ
Gympie
Herfstblaadjes
Mouse10
Aziraphale
Jerry
Penélope
LaBird
Didi
Bacio
Floor
Inge
Cow
Pompoen
Derpy
Linnie1985
20 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Een kitten!! Empty Een kitten!!

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 2:52

Na uitvoerig testen bij verschillende rassen katten....blijkt mijn vriend niet allergisch te zijn voor Britse katten!! We zijn dus nu op zoek naar een mooi en lief kitten :-)) ik heb nu al zin om alle spulletjes te gaan kopen.

Nog tips voor leuke speeltjes, goede kattenbak grit, opvoeden, etc?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Een kitten!! Empty Re: Een kitten!!

Bericht  Jerry za 20 okt 2012 - 2:59

leuke speeltjes: propjes papier, pennen, bolletjes zilverfolie, eigenlijk alles wat niet als speeltje bedoeld is

goede grit: ik gebruik klontvormende van kittyfriend, volgens mij in 'n gele zak. Kun je om de paar dagen even de klonten en poepjes scheppen

Opvoeden: consequent blijven en een lange adem hebben
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 3:13

Leuke speeltjes? De tunnel van de Action en de krabpaal daar. Die zijn hier een succes

Opvoeden: Tja.. straffen met de plantenspuit werkt hier niet zo (het interesseert hem niet), en voor straf moet ie naar buiten (nog wel aan de lijn). Dat vind hij echt verschrikkelijk. Meneer heeft nu iets nieuws; Hij plast in de mand van de hond en in het bed van mijn ouders. Nu maar schoongemaakt met azijn en als het goed is, moet dat hem tegenhouden.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 3:16

Oe dat is niet zo best... Hij of zij zal twee langere dagen (7:30-17:30) alleen thuis zijn, twee dagen veel korter en de andere dagen zijn we meer thuis. Hopelijk gaat ie op de lange dagen geen kattenkwaad uithalen als in onze schoenen plassen of zo..
Overdag mag ie niet in de woonkamer, maar heeft hij of zij de hele zolder, overloop en gang tot zijn beschikking. Tot zo ver hebben we al regels bedacht..haha.

Gast
Gast

Bericht  Linnie1985 za 20 okt 2012 - 3:20

Fruity schreef:Leuke speeltjes? De tunnel van de Action en de krabpaal daar. Die zijn hier een succes

+1 die tunnel hebben wij ook! Mijn hand vind onze kitten ook errug leuk. Even een beweging, en ze valt mn hand aan lol.

Misschien zielig, maar onze kitten sprong steeds op tafel, en plantenspuit werkte niet echt. Na 2x met dr koppie onder de kraan en voor straf in de reismand heeft goed geholpen. Ju doet ze het niet meer.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 3:21

Hebben ze veel speeltjes bij de action?

Aaaah... Ze moeten toch juist niet zien dat jij spuit? Of juist afleiden en goed gedrag belonen?

Gast
Gast

Bericht  Derpy za 20 okt 2012 - 3:24

Juich nog niet te vroeg. Bij mensen die allergisch zijn voor katten, verschilt het per kat hoeveel last ze er van hebben. Bij twee katten van hetzelfde ras kan het bij de ene kat erger zijn dan bij de andere.

Speeltjes: Alles wat je zelf niet als speeltje ziet. Katten zijn blij met de meest simpele dingen. Het favoriete speeltje van mijn kat is dat gele ding wat in een verrassingsei zit, waar het speelgoed in zit.

Kattenbak: Neem er een met een hoge achterkant. Een klepje en koolstoffilter zijn ook fijn.

Grit: Is heel persoonlijk. Sommige mensen zweren bij houtkorrels en anderen willen alleen maar klontvormend grit. Ik heb meestal kittyfriend Ultra, maar heb nu Intersand Extreme Classic. Kittyfriend was op en deze was in de aanbieding en schijnt naar babypoeder te ruiken I love you Normaal gesproken doe ik zelf altijd een klein beetje waspoeder door het grit, helpt ook.

Opvoeden: Wen eraan dat je gordijnen en bank er sowieso anders uit zullen gaan zien, want een kitten klimt er gegarandeerd een keer in. Koop een plantenspuit, spuit je kitten nat en zeg nee bij alles wat hij doet wat niet mag.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 600
Registratiedatum : 16-09-12

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 3:25

Ze hebben daar een zakje met 8 speeltjes (balletjes, muisjes, ringeldingetjes etc), een tunnel (Die vind onze kater echt gaaf, heeft hij nu zijn huisje van gemaakt :P ), krabpaal met een speeltje eraan en ik zag laatst ook een met een huisje er op.

Gast
Gast

Bericht  Derpy za 20 okt 2012 - 3:27

Jip83 schreef:Hebben ze veel speeltjes bij de action?

Aaaah... Ze moeten toch juist niet zien dat jij spuit? Of juist afleiden en goed gedrag belonen?

Wat is goed gedrag? Het maakt niet uit dat ze zien dat jij spuit. Bij mijn kat is het niet meer nodig, maar toen ik een tijd geleden een verhuisdoos openmaakte en ze na een jaar of acht de plantenspuit weer zag, wist ze niet hoe snel ze weg moest zijn Een kitten!! 394967 Ze heeft de associatie dus echt alleen met die plantenspuit.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 3:27

De mensen waar we getest hebben hadden niet gezogen en 4 Britten rondlopen.. Normaal reageert mijn vriend erg snel. Dus dat zal dan met 1 kat en goed zuigen wel mee moeten vallen? Ik hoop het wel..anders moet ze toch weer weg (dat was de reden waarom we onze eerste kat, een huis tuin keuken Europese korthaar kat, bij het asiel haalde. Zij kin weer terug als het mis ging..en het ging dus mis, vandaar dat we nu uitvoeriger getest hebben. Sinerische katten gaat dus weer niet, evenals ragdolls. Haha mijn vriend werd wel een beetje gek dat ie steeds meegesleept werd naar katten ;-)

Gast
Gast

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 3:29

Ok. Goed gedrag is dat is iets doen waarvan ik vind dat het goed is.

Die bank..tja daarom mag ze alleen in de woonkamer als wij thuis zijn. Zeker in het begin ook als ik op zolder wat moet doen.

Gast
Gast

Bericht  Pompoen za 20 okt 2012 - 3:40

Ik weet niets van het karakter van Britten, maar er staat me iets bij dat dat best rustige katten zijn.

Ik heb gewoon een Europese korthaar en die mag overdag als wij weg zijn zo'n beetje in het hele huis, wij hebben heel vaak deuren open staan dus hij komt overal. Hij sloopt niks, het enige vervelende wat hij doet is plassen op dingen op de grond die er niet horen. Dus als ik mijn tas laat slingeren plast hij in mijn tas, als we een berg folders laten liggen plast hij op de folders en meer van dat soort dingen. Dat is stomvervelend maar het is bijna altijd als we teveel rotzooi hebben laten slingeren. Als ik een handdoek in de gang op de grond gooi omdat die in de was moet maar nog vochtig is dan kan ik er van op aan dat hij er overheen plast...

Maar bij mijn kat is het ooit begonnen toen hij blaasgruis had en dat is nooit meer over gegaan. Hij associeert de kattenbak waarschijnlijk met pijn. Wat hij doet is wel echt plassen, niet sproeien.

Oh ja en mijn neefje is erg allergisch voor katten, bij hem bleek dat de Noorse Boskat geen reactie opwekte. Ze hebben nu al járen een Noorse Boskat en dat gaat hartstikke goed!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 3:47

We gaan het dinsdagavond weer beleven! We gaan kijken bij een katertje. Afgesproken met die mensen om eerst te kijken en dan pas vrijdag op te halen...dan maar twee keer rijden. Zo kunnen we nog een keer extra checken of mijn vriend allergisch reageerd.

Haha, je moet gewoon je troep opruimen!!

Als het geen sloper is, dan mag hij ook alleen in de woonkamer. Mijn vriend wil pertinent niet dat ie in de slaapkamer komt. Lijkt mij wel gezellig als we een luie pyjama dag hebben dat ie ook tv mee mag kijken..

Het zijn inderdaad rustige, aanhankelijke katten, allemansvriend (vind mijn moeder vast leuk...not...die is bang voor katten..) maar geen schoolkatten. Kunnen goed alleen zijn, dan slapen ze vooral.

Gast
Gast

Bericht  Cow za 20 okt 2012 - 3:49

Linnie1985 schreef:
Fruity schreef:Leuke speeltjes? De tunnel van de Action en de krabpaal daar. Die zijn hier een succes

+1 die tunnel hebben wij ook! Mijn hand vind onze kitten ook errug leuk. Even een beweging, en ze valt mn hand aan lol.

Misschien zielig, maar onze kitten sprong steeds op tafel, en plantenspuit werkte niet echt. Na 2x met dr koppie onder de kraan en voor straf in de reismand heeft goed geholpen. Ju doet ze het niet meer.

Dit is niet zo slim.....als ze straks een keer naar de dierenarts moet denkt ze dat ze straf heeft. Als ze dan eens de reismand in MOET kun je best wel eens een probleem krijgen....

Als ze iets doet wat niet mag kun je beter een vervelend geluidje maken en verder net doen of je het niet hebt gezien. Ze gaat dan dat vervelend geluid associëren met het geen wat ze niet mag en zal het dan minder snel doen. Als je ze "fysiek" straft dan bestaat de kans dat ze het alleen niet doen als je er bij bent.
Je moet dit wel gelijk van kitten af aan doen anders werkt het niet.

Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10

Bericht  Inge za 20 okt 2012 - 3:54

Leuk :-D

Hier vinden ze de leukste speeltjes die gewone huis tuin en keuken dingen; dopjes, kurken, touwtjes, balletjes aluminiumfolie, propjes krant / folder, helicoptertjes (die je buiten hebt nu), eikeltjes, dennenappels etc.

Wij hebben een tunnel van purina one, daar zijn ze gek op. laserlampje vinden ze leuk, verenstokje (bij zooplus) vinden ze erg leuk.

Als kattengrit gebruiken bij http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenbakvulling/silicaatstrooisel/tigerino/192749 veel soorten uitgeprobeerd en deze vonden wij het fijnste
Inge
Inge
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5374
Punten : 6086

Bericht  Derpy za 20 okt 2012 - 3:58

Jip83 schreef:Ok. Goed gedrag is dat is iets doen waarvan ik vind dat het goed is.

Die bank..tja daarom mag ze alleen in de woonkamer als wij thuis zijn. Zeker in het begin ook als ik op zolder wat moet doen.

Maar dat begrijpt een kat niet, wat jij goed gedrag vindt.
Alleen in de woonkamer als je thuis bent is wel slim, dan weet je zeker dat je niet voor verrassingen komt te staan als je thuiskomt.
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Bericht  Derpy za 20 okt 2012 - 4:01

тыквашка schreef:

Oh ja en mijn neefje is erg allergisch voor katten, bij hem bleek dat de Noorse Boskat geen reactie opwekte. Ze hebben nu al járen een Noorse Boskat en dat gaat hartstikke goed!

Een vriendin van me is juist superallergisch voor mijn Noorse Boskat en veel minder voor de huis-, tuin- en keukenkat van een vriendin. Er is soms echt geen peil op te trekken!
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Bericht  Derpy za 20 okt 2012 - 4:05

Inge schreef:
Als kattengrit gebruiken bij http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenbakvulling/silicaatstrooisel/tigerino/192749 veel soorten uitgeprobeerd en deze vonden wij het fijnste

Gaat dat grit lang mee? En wordt het een soort gel of hoe werkt het?
Derpy
Derpy
Prater
Prater

Bericht  Penélope za 20 okt 2012 - 4:54

Wat leuk! Wij hebben zelf een britse langhaar van 6 maanden. Onze haalt nooit echt kattenkwaad uit en is erg lief! Ze staan ook wel bekend om hun rustige karakter. Gaan jullie kijken voor een kort of lang haar?
Nyla speelt graag met de action tunnel en een stok met een muisje eraan!
Dit is de tunnel die ik bedoelde waar ze graag mee speelt.**

Laatst aangepast door Penélope op za 20 okt 2012 - 23:59; in totaal 1 keer bewerkt
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Aantal berichten : 1022
Punten : 1877
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 6:59

Maakt niet uit. We gaan dinsdag bij een korthaar kijken.

Wat kosten de inentingen ongeveer?

Gast
Gast

Bericht  Penélope za 20 okt 2012 - 7:01

Ik heb 28 euro betaald voor de inentingen!
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 7:03

O dat valt mee. Het zal niet overal hetzelfde kosten.
Heeft jouw kat een stamboom?

Ps wat een scheetje die van jou!!

Gast
Gast

Bericht  Floor za 20 okt 2012 - 7:07

leuk zeg, wij hebben ook 2 britten. We hebben ze gekozen vanwege het uiterlijk maar vooral het karakter.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Penélope za 20 okt 2012 - 7:18

Jip83 schreef:O dat valt mee. Het zal niet overal hetzelfde kosten.
Heeft jouw kat een stamboom?

Ps wat een scheetje die van jou!!

Nee moet er ook bij zeggen dat wij haar in Duitsland hebben laten inenten omdat we op de grens wonen. Mijn schoonmoeder betaald 80 euro voor 2 katten in Nederland.

Nee ze heeft geen stamboom haar ouders wel geloof ik sowieso de moeder. Die van jou?
Dankje! Ben benieuwd naar die van jou! heb je een foto?
Penélope
Penélope
Prater
Prater

Bericht  Gast za 20 okt 2012 - 7:21

Wij waren iets van 15 euro kwijt voor de eerste inentingen. Dit was dan wel bij de soort van gepensioneerde dierenarts Wink Die werkt alleen op afspraak.
Vandaag maar weer ontdekt hoe handig een kattentuig is. Onze kater moet eigenlijk naar buiten omdat het zo'n enorme stuiterbal is. We hadden hem liever van het winter binnen gehouden, maar dit is geen doen. Dus, aan het tuigje, in de achteruin. Maar meneer wilde alleen maar naar binnen! Ging heel zielig miauwen e.d. dus maar weer binnen gehad. 's Avonds ging ik met de hond lopen en dacht; "Laat ik de kat maar eens mee nemen, kijken wat hij doet". De eerste meters wilde hij heel rap terug, maar vervolgens trippelde hij mooi achter de hond aan! Zo grappig om te zien! Schrok nog wel van geluiden en andere katten, maar liep vervolgens dan weer door naar de hond.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: