Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Korte tuin op het noorden, en zon???

+2
TukTuk
Floor
6 plaatsers

Ga naar beneden

Korte tuin op het noorden, en zon??? Empty Korte tuin op het noorden, en zon???

Bericht  Mari vr 2 nov 2012 - 2:01

Wij zijn weer een beetje aan het rondkijken voor huizen, en we hebben een aantal eissen. De belangrijkste eis is niet meer verbonden aan een ander huis. Maakt niet uit hoe d.m.v. poorten of vrijstaand, als het maar los is.

Nu kwamen we dit huisje tegen, maar 1 nadeel, tuin op het noorden, en de tuin is heel kort. (huisje heeft maar 1 verdieping)

Kan iemand me vertellen of hier ooit de zon schijnt? (van mei t/m sept), anders hoeven wij eigenlijk al niet te gaan kijken.

Korte tuin op het noorden, en zon??? Foto-NAVCR7MB
Oranje = huis
Blauw = boerenschuur
Paars = schuur
Groen = tuin
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Korte tuin op het noorden, en zon??? Empty Re: Korte tuin op het noorden, en zon???

Bericht  Gast vr 2 nov 2012 - 2:06

Tuin op het noorden heeft amper zon, in de zomer is dit wel fijn met die hoge temperaturen. Verder moet je er rekening mee houden dat omdat je weinig zon hebt daar dat je moeite hebt met planten.
Vond dit op internet:

En tuin op het noorden [Op het noordelijk halfrond zoals in Europa het geval is!] zal relatief weinig zon krijgen. De zon komt op in het oosten, draait via het zuiden en gaat onder in het westen. Dus je tuin zal in de schaduw van het huis blijven.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Korte tuin op het noorden, en zon??? Empty Re: Korte tuin op het noorden, en zon???

Bericht  Floor vr 2 nov 2012 - 2:11

Wij hebben een tuin op het noorden en genoeg zon hier in de achtertuin.
Bij ons oude huis hadden we ook een tuin op het noorden, deze tuin was korter (huis van 2 verdiepingen) en die tuin had veel minder zon, maar in de zomer kon je daar ook achter in de zon zitten.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Korte tuin op het noorden, en zon??? Empty Re: Korte tuin op het noorden, en zon???

Bericht  Shisha vr 2 nov 2012 - 2:13

Wij hebben een hoekhuis en een tuin op het noorden. Onze tuin is niet heel erg diep maar we hebben in 1 hoek bijna de hele dag zon.
Moelijk om te zeggen dus.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Korte tuin op het noorden, en zon??? Empty Re: Korte tuin op het noorden, en zon???

Bericht  Mari vr 2 nov 2012 - 2:21

hmm.. tiz dus lastig, jammer dat het nu geen zomer is, anders had ik het zelf kunnen zien. Misschien tog maar een afspraak maken om te kijken, de prijs is zo gunstig.

Tuin is 5,8 meter diep en 17 meter lang (was het maar andersom)
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Korte tuin op het noorden, en zon??? Empty Re: Korte tuin op het noorden, en zon???

Bericht  Floor vr 2 nov 2012 - 2:29

Ik zou inderdaad een afspraak maken en gaan kijken. Bovendien kan je vragen aan de makelaar/bewoners of ze foto's hebben van de tuin zodat je ziet hoe zonnig het is in een bepaalde maand. (hebben wij ook gedaan voor de koper van ons vorige huis, die wist ook niet hoeveel zon er in de achtertuin kwam, dus daar hebben wij foto's aan laten zien)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Korte tuin op het noorden, en zon??? Empty Re: Korte tuin op het noorden, en zon???

Bericht  TukTuk vr 2 nov 2012 - 2:34

Mijn zus heeft een korte tuin op het noord-oosten en heeft amper zon.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Korte tuin op het noorden, en zon??? Empty Re: Korte tuin op het noorden, en zon???

Bericht  Jerry vr 2 nov 2012 - 2:39

Je kan ook kijken of er veel aanslag op de tegels zit (tenzij het schoongemaakt is). Waar de zon niet schijnt, is het vaak groener...

Ben bang dat een korte tuin op het noorden echt maar weinig zon heeft...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Korte tuin op het noorden, en zon??? Empty Re: Korte tuin op het noorden, en zon???

Bericht  Shisha vr 2 nov 2012 - 2:41

Van ons huis naar de schuur is denk ik zo'n 5 meter en bij de schuur hebben we wel een paar uur zon. En ons huis is 3 verdiepingen hoog. Maar je weet het pas als het zomer is. Maar de eigenaren kunnen je dat toch wel vertellen?
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Korte tuin op het noorden, en zon??? Empty Re: Korte tuin op het noorden, en zon???

Bericht  Mari vr 2 nov 2012 - 3:16

Ik ga straks is kijken of er groene aanslag opzit. Ik ben altijd bang dat eigenaren niet de waarheid spreken. Heb ik bij mijn eerste huis ondervonden met de makelaar, alles wat ik vroeg wat voor ons belangrijk was bleek achteraf niet zo te zijn.

hmm... de voorkant is schuin en zo'n 6x6 is plat dak, wie weet bied een dakterras de uitkomst, trap via de tuin eerst via uitbouw omhoog en dan het dakop. haha maarja dan moeten de buren het niet erg vinden en de gem. toestemminggeven. (droom, droom).
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Korte tuin op het noorden, en zon??? Empty Re: Korte tuin op het noorden, en zon???

Bericht  pindaatje za 3 nov 2012 - 8:52

Wij hebben een tuin op het NoordOosten, en hebben in de zomer de hele dag zon in de tuin.
Wel steeds in een andere hoek, maar dat is niet erg.
Ik denk dat het heel erg scheelt of er bomen in je tuin staan, en of er huizen omheen staan.
Wij (en onze buren) hebben geen hoge bomen, waardoor de zon lekker in de tuin kan schijnen.

Wij hebben, in juli, bij een heerlijke zomerdag de zon van 8.00 's morgens tot 19.00 's avonds op de tuin,
daarna staat hij te laag en verdwijnt achter de huizen.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Korte tuin op het noorden, en zon??? Empty Re: Korte tuin op het noorden, en zon???

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum