Even een korte vraag
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Even een korte vraag
N. heeft vandaag 690ml gedronken en is, voor zover ik het in kan schatten, al aan de nacht begonnen. De laatste fles was om 18:15 uur ongeveer. Verder heeft ze een paar hapjes peer gehad. Zou dit genoeg zijn? Ze krijgt in principe op verzoek, maar ik heb er niet zoveel zin in om vannacht een fles te moeten geven . Vorige keer bij het CB was ze in 6 weken maar 380 gram aangekomen, dus ik wil even goed in de gaten houden of ze wel voldoende eet/drinkt.
Geen idee of het relevant is, maar ze krijgt Nutramigen. Dit is iets lichter verteerbaar dan standaard flesvoeding.
Geen idee of het relevant is, maar ze krijgt Nutramigen. Dit is iets lichter verteerbaar dan standaard flesvoeding.
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Even een korte vraag
En rond 23 uur nog een fles? Want 18 uur is wel erg vroeg voor een laatste fles, dan komt ze denk ik vannacht zeker.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Ze krijgt haar laatste fles de laatste dagen steeds rond 19:00 uur en dan slaapt ze tot 8:00 uur. Niet helemaal door helaas, maar ze hoeft dan geen fles als ze wakker wordt.
Is er eigenlijk een minimum dat een kindje van haar leeftijd "moet" drinken? Ik weet dat 300ml de grens is qua uitdroging, maar wat is een normaal minimum?
Is er eigenlijk een minimum dat een kindje van haar leeftijd "moet" drinken? Ik weet dat 300ml de grens is qua uitdroging, maar wat is een normaal minimum?
Novalee- Kletskop
Ik zou haar als ik jou was ook nog een keer wat geven voordat ze de nacht ingaat.
vlindertje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 190
Punten : 358
Registratiedatum : 09-02-11
Ik ken het.. R. is ook ongelooflijk aan het klooien met zijn flessen waardoor het vannacht om 04.00 uur weer raak was. Ik ga hem nu dus nog wel om 23.00 uur proberen een fles te geven. Hij heeft nu zijn fles gehad rond 19 uur. R. heeft wel flink wat fruit op en 2 korstjes.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Ow oke als ze normaal om 19 uur haar laatste fles krijgt zou ik haar denk ik mooi laten liggen. Ze trekt het dus wel een groot aantal uren op een fles en als ze dan morgen eerder wakker is is het ook niet zo erg toch, want 8 uur is best netjes vind ik.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Als je haar altijd op verzoek geeft, zou ik dat nu ook doen. Ik kan me anders voorstellen dat je haar eigen ritme zou verstoren, wanneer je haar wakker maakt.
Misschien heb je geluk en slaapt ze door, misschien komt ze nu toch wel een keer vannacht.
Mocht ze niet uit zichzelf wakker worden, zou ik me zeker niet druk maken. Baby's kunnen heel goed zelf hun voeding reguleren(mits ze verder gezond is).
Misschien heb je geluk en slaapt ze door, misschien komt ze nu toch wel een keer vannacht.
Mocht ze niet uit zichzelf wakker worden, zou ik me zeker niet druk maken. Baby's kunnen heel goed zelf hun voeding reguleren(mits ze verder gezond is).
RiLiJu- Prater
- Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11
Da's zeker niet te weinig: dat is zo'n beetje wat mijn dochter standaard dronk rond die leeftijd. Volgens mij is een halve liter het minimum qua vocht?
Gast- Gast
Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik haar idd maar laat liggen. Als ik nog laat een fles geef dan drinkt ze haar ochtendfles vaak slecht waardoor ze de hele dag uit haar "ritme" is en ik dus morgen weer met hetzelfde dilemma zit. Maar ik merk dat dat minder aankomen me wat onzeker maakt, ookal vonden ze het op het CB geen probleem. Haar curve boog wel iets af, maar niet opmerkelijk veel.
Novalee- Kletskop
Novalee schreef:Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik haar idd maar laat liggen. Als ik nog laat een fles geef dan drinkt ze haar ochtendfles vaak slecht waardoor ze de hele dag uit haar "ritme" is en ik dus morgen weer met hetzelfde dilemma zit. Maar ik merk dat dat minder aankomen me wat onzeker maakt, ookal vonden ze het op het CB geen probleem. Haar curve boog wel iets af, maar niet opmerkelijk veel.
Bij borstvoedingsbaby's is het normaal dat kinderen minder aankomen of zelfs tijdelijk stil staan rond de vier maanden. Ik heb zelf geen verstand van flesvoeding, maar is dat hierbij ook niet zo?
RiLiJu- Prater
- Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11
Volgens mij is dat bij flesvoedingsbaby's niet zo, of in elk geval minder. Maar de periode waarin ze maar 380 gram was gegroeid was van 5 naar 6 maanden. Van 4 naar 5 maanden is ze in 5 weken tijd 510 gram aangekomen, dus dat was wel gewoon goed. Toen kreeg ze overigens nog borstvoeding.RiLiJu schreef:Novalee schreef:Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik haar idd maar laat liggen. Als ik nog laat een fles geef dan drinkt ze haar ochtendfles vaak slecht waardoor ze de hele dag uit haar "ritme" is en ik dus morgen weer met hetzelfde dilemma zit. Maar ik merk dat dat minder aankomen me wat onzeker maakt, ookal vonden ze het op het CB geen probleem. Haar curve boog wel iets af, maar niet opmerkelijk veel.
Bij borstvoedingsbaby's is het normaal dat kinderen minder aankomen of zelfs tijdelijk stil staan rond de vier maanden. Ik heb zelf geen verstand van flesvoeding, maar is dat hierbij ook niet zo?
Ik hoorde haar net een keer niezen dus ik denk dat ze wakker is Waarschijnlijk wil ze zelf nog een fles, probleem helemaal opgelost!
Novalee- Kletskop
En hoe is het gegaan vannacht?
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Ze is na die nies zelf weer in slaap gevallen en, voor zover ik weet, alleen om half 6 even wakker geweest. Toen was haar speen voldoende en heeft ze nog geslapen tot half 8! Een hele goede nacht dus! Al was het voor haar wel wild denk ik, want vanochtend lag ze met haar hoofd bij het voeteneind
Novalee- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» tshirt met korte mouwen
» Korte namen, 3 of 4 letters
» (nwe vieze vraag pag 3) vraag over ovulatietesten
» Wanneer testen met een korte lf?
» Korte cyclus
» Korte namen, 3 of 4 letters
» (nwe vieze vraag pag 3) vraag over ovulatietesten