Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kerst diner

+3
Dora
Shisha
Sarah1985
7 plaatsers

Ga naar beneden

Kerst diner Empty Kerst diner

Bericht  Sarah1985 vr 2 nov 2012 - 1:21

Ja het is misschien wat vroeg. Maar had het zonet met mijn moeder over kerst. We willen eens wat anders dan gourmetten.

En een beetje uitgebreid en anders dan normaal. Alleen mijn vader en broers zijn nogal van de normale dingen aardappels groente vlees.

Dus wat is nou het kerstdiner wat we kunnen maken. Ook met voorgerechtjes enzo
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerst diner Empty Re: Kerst diner

Bericht  Shisha vr 2 nov 2012 - 1:44

Willen jullie echt een diner? Wij vieren altijd kerst met de hele familie (ooms/tante's/neefjes/nichtjes) en meestal maakt iedereen wat en dan hebben we een soort van lopend buffet.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerst diner Empty Re: Kerst diner

Bericht  Sarah1985 vr 2 nov 2012 - 1:54

Lopend buffet iets is ook leuk. We zijn alleen met z'n 6en. Maken jullie dan vooraf afspraken wie wat meeneemt ?
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerst diner Empty Re: Kerst diner

Bericht  Shisha vr 2 nov 2012 - 2:01

Ja en dan zijn er dus diverse koude hapjes, warme dingen, salades en iemand zorgt voor het toetje.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerst diner Empty Re: Kerst diner

Bericht  Dora za 3 nov 2012 - 9:46

Kijk anders eens in mijn topic; even jullie mening gevraagd.
Ik maak het dit keer voor een andere gelegenheid, maar dit zou ik ook als kerstmenu neer kunnen zetten.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerst diner Empty Re: Kerst diner

Bericht  Angela_1986 za 3 nov 2012 - 22:05

Ik zou dit jaar gewoon graag weer eens willen gourmetten, simpel en geen stress over de voorbereidingen en of alles wel lukt! Op tijd je vlees bestellen, ophalen en meteen wat sausjes en groentes kopen en een uur voor je wil beginnen alles even met elkaar snijden, in schaaltjes doen, de tafel dekken en klaarrr! Alleen weet ik niet of m'n vader blij wordt van de geur in huis... angel

Vorig jaar hebben wij als kinderen het diner gemaakt, maar moet even goed denken wat we ook alweer hadden, weet het niet meer precies.

Tijdens de borrel:
* Kaas- en zoute koekjes (bladerdeeg bestrooien met geraspte kaas of zeezout en even afbakken in de oven, wij hadden met zo'n koekjes-uitsteker kerstfiguurtjes uit het bladerdeeg gestoken)
* Stokbrood met zelfgemaakte kruidenboter en aioli en volgens mij nog een smeerseltje met vis

Vooraf:
* Bouillonsoepje, daar hadden we ook nog wat stokbrood bij met een andere topping, die kwam uit de oven. Volgens mij eets van kaas-ui ofzo.

Hoofdgerecht:
* Gevulde kipfilets met een laagje spek er om gewikkeld
* Aardappelpuree
* Aardappelkroketjes
* Sla
* Sperzieboontjes
* Nog een groente
* Sausje voor bij de kip en sausje voor bij de groentes

Nagerecht:
* Bladerdeeg sterren volgens mij gevuld met zelfgemaakte custardpudding, frambozen, poedersuiker en een toefje slagroom ofzoiets.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerst diner Empty Re: Kerst diner

Bericht  May zo 4 nov 2012 - 1:57

Wij maken ook allemaal iets. We hebben 4-gangen. Mijn ouders zorgen voor een gang, mijn broeren zijn vrouw voor een gang, mijn andere broer en zijn vriendin voor een gang en ik zorg voor een gang.
Omdat ik in mijn eentje ben, heb ik besloten dat ik voor het nagerecht ga zorgen. We hebben vrije keuze in wat we koken, maar wel rekening houdend dat er voor ieder wat wils is.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerst diner Empty Re: Kerst diner

Bericht  Japie zo 4 nov 2012 - 3:27

Wij vieren het ene jaar bij mij en andere jaar bij mij ouders kerst. Degene bij wie het gevierd wordt zorgt voor het hoofdgerecht. Dit jaar ik. Mijn ouders maken dan voorgerecht en mijn broer en vriendin het toetje. Dit wisselt per jaar, zodat niet iedereen steeds hetzelfde maakt en wordt alles verdeelt.

De vorige keer hadden we als voorgerecht zelf gemaakte ragout met pasteitjes, als hoofdgerecht varkenshaas met spek en bladerdeeg, bloemkool, sperziebonen, sla, aardappelkroketjes, gekookte aardappels en sausjes. En als toetje hadden we zelfgemaakte frambozen mousse. Was erg lekker allemaal.
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerst diner Empty Re: Kerst diner

Bericht  rapa nui zo 4 nov 2012 - 5:43

(Roseval) aardappeltjes uit de oven zijn ook erg lekker en net weer wat anders. Aardappelgratin. Rollade en een kiprollade (makkelijk en in dunne plakken en dan met lekkere sausjes erbij)
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kerst diner Empty Re: Kerst diner

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum