Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bijwerkingen antidepressiva

+2
Lotus
SuperGrover
6 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Bijwerkingen antidepressiva - Pagina 2 Empty Re: Bijwerkingen antidepressiva

Bericht  SuperGrover wo 1 dec 2010 - 5:50

Joh ik bedoel het toch helemaal niet lullig. Niet zo lichtgeraakt!

Ik bedoel gewoon dat het geen zin heeft te vragen naar andermans ervaringen. Iedereen reageert anders op pillen, en op internet navragen lijkt me sowieso niet de weg. Daar heb je een psychiater voor, en een bijsluiter.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijwerkingen antidepressiva - Pagina 2 Empty Re: Bijwerkingen antidepressiva

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 6:28

Oh ik ben niet lichtgeraakt hoor. Ik vind zo'n opmerking alleen nogal zinloos. Ik vind het fijn om hier ervaringen te lezen. En jij snapt dat niet, oké dat kan.. Maar dan reageer je toch gewoon helemaal niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijwerkingen antidepressiva - Pagina 2 Empty Re: Bijwerkingen antidepressiva

Bericht  Merai wo 1 dec 2010 - 7:28

Ik slik ook lexapro, de bijwerkingen hebben wel even geduurd, denk toch zeker 6 weken, maar nu gaat het erg goed! Ik denk dat je je lichaam echt de tijd moet geven om er aan te wennen voor je iets kunt zeggen over de werkzaamheid. Succes ermee!
Merai
Merai
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4765
Punten : 5075
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijwerkingen antidepressiva - Pagina 2 Empty Re: Bijwerkingen antidepressiva

Bericht  Rapunzel wo 1 dec 2010 - 9:21

SuperGrover schreef:Joh ik bedoel het toch helemaal niet lullig. Niet zo lichtgeraakt!

Ik bedoel gewoon dat het geen zin heeft te vragen naar andermans ervaringen. Iedereen reageert anders op pillen, en op internet navragen lijkt me sowieso niet de weg. Daar heb je een psychiater voor, en een bijsluiter.

Ik vind dit ook een nutteloze opmerking. Alles wordt toch door iedereen anders ervaren. Zou dat dan betekenen dat je nooit meer met elkaar mag praten over dingen? Het is juist heel fijn om ervaringen uit te wisselen met anderen. En misschien bedoel je het niet lullig, maar zo komt het wel over!

Ik heb ook ooit antidepressiva geslikt en heb ook erg veel last gehad van dat zweverige gevoel. Ik vond het doodeng en ben daarom na enkele dagen gestopt. Maar ze zeggen dat de bijwerkingen na 2 weken minder worden en wie weet voel je je dan veel beter!
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijwerkingen antidepressiva - Pagina 2 Empty Re: Bijwerkingen antidepressiva

Bericht  Gast wo 1 dec 2010 - 22:56

Merai, dankje! Goed om te horen dat het met jou goed gaat met deze ad.
L1inda, idd..het komt lullig over. Iedereen mag gelukkig zelf weten waar die het over wil hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijwerkingen antidepressiva - Pagina 2 Empty Re: Bijwerkingen antidepressiva

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 0:24

Ik werd in het begin wel af en toe wakker 's nachts, maar nu slaap ik juist voor het eerst in jaren meestal weer door. Als ik het overdag innam dan was ik ook de hele dag doodmoe, dus dat doe ik echt niet meer. Ik voel me nu prima op de AD, het is de beste beslissing die ik ooit genomen heb. Ik heb namelijk echt mezelf teruggekregen en mijn leven teruggekregen. De bijwerkingen in het begin waren dat meer dan waard. Overigens slik ik AD voor een serotoninetekort, dus niet een depressie. Al werd ik van dat tekort dus wel depressief. Het is dan ook niet de bedoeling dat ik ooit nog stop met AD. Ik slik een hele lage dosis en dat zal altijd wel zo blijven.

Alcohol drinken deed ik de eerste 2 maanden niet, ik werd er meteen lam van en doodmoe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijwerkingen antidepressiva - Pagina 2 Empty Re: Bijwerkingen antidepressiva

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 2:53

Oké, misschien moet ik dat eens overleggen..of het toch niet verstandig is om het in te nemen vlak voor het slapen.
Hoe kwamen ze erachter dat je een serotonine tekort hebt? Zijn ze erachter gekomen toen je depressief werd?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijwerkingen antidepressiva - Pagina 2 Empty Re: Bijwerkingen antidepressiva

Bericht  SuperGrover do 2 dec 2010 - 4:41

Twixx schreef: tof. Op internet lees ik veel verschillende dingen. Heeft hier iemand misschien ervaring met dit spul of iets wat erop lijkt?
Nou ja hier heb je gewoon mijn punt. Dit is toch net zo goed het internet? Als jij je zorgen maakt over de bijwerkingen van je medicijnen, dan denk ik dat je beter contact kunt opnemen met een psychiater dan vragen op internet.

En ik zeg niet dat je niets hierover mag zeggen oid, ik denk alleen dat je zeer kritisch moet kijken naar medische informatie op het internet. Maak je je zorgen, neem contact op met een arts. Die kan jou vertellen of het normaal is, en of jíj je in jouw situatie zorgen moet maken.

Ervaringen uitwisselen, prima. Maar het gebeurt zo vaak dat mensen op basis van andermans ervaringen conclusies gaan trekken over hun eigen medicijnen. En dat vind ik een slechte zaak.

En nutteloze opmerkingen, nou ik denk daar heel anders over. Ik wil de TO erop wijzen dat ze kritisch moet zijn. Lijkt me juist erg zinvol. Zinvoller dan lezen dat iemand anders geen enkele last had van bijwerkingen, want ja, daar heb jij toch vrij weinig aan?

En dat je dan meteen nergens meer over kan praten, is wel erg ver doorgetrokken. Ik denk dat je gewoon voorzichtig moet zijn bij zulke medische dingen. Medicatie is door een arts aan jou specifiek voorgeschreven, die arts is ook je vraagbaak, en ik denk daarom dat je dus geen conclusies moest gaan trekken op basis van wat mensen op internet vertellen. That's all.

Niks lulligs dus, alleen een waarschuwing.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijwerkingen antidepressiva - Pagina 2 Empty Re: Bijwerkingen antidepressiva

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 22:18

Als jij zegt dat het niet lullig bedoeld is, dan neem ik dat van je aan. Maar het komt wel verdomd lullig over. Voor al dus in je eerste post. Dus misschien kun je in het vervolg dan meteen iets duidelijker zijn.
Daarbij vind ik het dus gewoon fijn om ervaringen van anderen te lezen. En dat is mijn goed recht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijwerkingen antidepressiva - Pagina 2 Empty Re: Bijwerkingen antidepressiva

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 22:53

Twixx schreef:Oké, misschien moet ik dat eens overleggen..of het toch niet verstandig is om het in te nemen vlak voor het slapen.
Hoe kwamen ze erachter dat je een serotonine tekort hebt? Zijn ze erachter gekomen toen je depressief werd?

Het werd mij al aangeraden door de psycholoog en de HA om het 's avonds in te nemen. Een serotoninetekort kunnen ze niet testen, maar er zijn een aantal symptomen die die kant op kunnen wijzen. In mijn geval was dat al sinds jonge leeftijd (11/12) af en aan depressief zijn, slecht slapen, veel honger hebben en dan vulde alleen voedsel met koolhydraten, dus ik at me suf aan brood, en de medische achtergrond van mijn familie, daarin komen veelvuldig depressies voor en dus heb je te maken met een erfelijkheidsfactor. Mijn vader is ook af en aan depressief en 2 familieleden van zijn kant hebben zelfmoord gepleegd. En zo kwamen ze dan tot deze conclusie...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijwerkingen antidepressiva - Pagina 2 Empty Re: Bijwerkingen antidepressiva

Bericht  Gast do 2 dec 2010 - 23:17

Ja zo raden ze iedereen dus iets anders aan. Ik ga wel even vragen waarom de arts denkt dat 's ochtends beter is voor mij.
Wat vervelend dat je er al zo lang last van hebt en dat het dus erfelijk is. Maar wel erg fijn dat dit nu helpt! Dat zal een opluchting zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijwerkingen antidepressiva - Pagina 2 Empty Re: Bijwerkingen antidepressiva

Bericht  Lotus vr 3 dec 2010 - 0:40

Ik slik die van mij s ochtends. Zo is dat voorgeschreven. Ik weet eigenlijk niet goed waarom. Maar het bevalt me in ieder geval prima.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijwerkingen antidepressiva - Pagina 2 Empty Re: Bijwerkingen antidepressiva

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 0:44

_Leaf_ schreef: Ik voel me nu prima op de AD, het is de beste beslissing die ik ooit genomen heb. Ik heb namelijk echt mezelf teruggekregen en mijn leven teruggekregen.
Alcohol drinken deed ik de eerste 2 maanden niet, ik werd er meteen lam van en doodmoe.

Wat fijn dat het goed met je gaat!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijwerkingen antidepressiva - Pagina 2 Empty Re: Bijwerkingen antidepressiva

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 1:41

Ik moet het in de avond nemen, zodat ik zo min mogelijk last heb van de bijwerkingen.
Ik heb het overigens niet voor een depressie oid, maar tegen pijn, misschien dat dat ook nog anders is?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijwerkingen antidepressiva - Pagina 2 Empty Re: Bijwerkingen antidepressiva

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 1:42

Leaf, ik vind dat heel erg fijn om te lezen, echt waar! Merk je ook verschil in de relatie met je vriend nu, om het zo te zeggen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijwerkingen antidepressiva - Pagina 2 Empty Re: Bijwerkingen antidepressiva

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 1:44

Ik heb jaren Lexapro geslikt en als het lijkt op Citropolam (wat ik nu hoor te slikken), dan is het troep. Ik kom met beiden niet functioneren. Te veel verschrikkelijke bijwerkingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijwerkingen antidepressiva - Pagina 2 Empty Re: Bijwerkingen antidepressiva

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 4:26

Citalopram is juist een van de AD's met de minste bijwerkingen Isa. Dit heb ik heel goed uitgezocht voordat ik dit ging slikken. Het wordt om die reden juist steeds vaker voorgeschreven, hier in DH schrijft Psyq dit zelfs nog bijna alleen maar voor. Weet ik omdat een vriendin van me psychologe is bij Psyq.

Dankjewel Liva en Minella! Ja, ik merk wel degelijk verschil in mijn relatie tot mijn vriend en anderen, ik ben weer mondiger en feller. Laat niet meer zo makkelijk over me heen lopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijwerkingen antidepressiva - Pagina 2 Empty Re: Bijwerkingen antidepressiva

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 9:13

_Leaf_ schreef:Citalopram is juist een van de AD's met de minste bijwerkingen Isa. Dit heb ik heel goed uitgezocht voordat ik dit ging slikken. Het wordt om die reden juist steeds vaker voorgeschreven, hier in DH schrijft Psyq dit zelfs nog bijna alleen maar voor. Weet ik omdat een vriendin van me psychologe is bij Psyq.

Het probleem is bij mij weliswaar psychisch, maar niet van dien aart dat ik hier medicatie voor moet slikken. Ik laat me echter altijd ompraten om het te gebruiken. Ik snap dat het voor mensen die het echt nodig hebben, het een wereldproduct kan zijn, maar ik word er chagrijnig van. Uit mijn doen, niet mezelf.

Nu ik gestopt ben lach ik weer oprecht, heb ik oprecht lol, ben ik mezelf met kwalen, maar geen kwalen waarvan anderen terugdeinsen. Dus ik hoef het nooit weer.

Maar wellicht komt dat ook omdat ik "het stofje" niet mis, maar problemen heb die niet met medicatie/therapie zijn op te lossen. Sinds ik los ben van de medicatie heb ik een superband met mijn moeder, met haar vriend, met mijn vader, met zijn vrouw, met mijn vrienden en eventueel geliefden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijwerkingen antidepressiva - Pagina 2 Empty Re: Bijwerkingen antidepressiva

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum